2016-01-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag skulle aldrig kunna utesluta att denna bilen befunnit sig på båda sidor om vägen, fast vid olika tidpunkter, både av hänsyn till vittnesuppgifter i fup såväl som andra uppgifter som ej är offentliga.

Det handlar om en bil som stannat till där denna Söndag. Högst sannolikt en europeisk modell, därav av nyare snitt. En bil som gjort ett kort stopp, runt 15-20min av alla uppgifter sammanlagt att döma och som då stoppat vid caféet och även av okänd anledning kan ha korsat vägen in på den smala parallellgrusväg som löper längs med/mellan ladan och landsvägen några meter.

Varför bilen möjligtvis fortfarande befinner sig på platsen även några minuter efter 18.00 går bara att spekulera i, men som ett plock ur verkligheten kan jag avslöja att när jag själv besökte caféet i början av Juli tog jag ett halvlångt telefonsamtal på parkeringen innan jag åkte och kan nog ha observerats vid min svarta bil i ett sådant banalt ärende.
Om samma observation även gjorts av min svarta bil vid Martorp några minuter senare, då hade jag sannolikt fått blåljus i backspegeln och behövt lämna en bra förklaring till varför jag farit runt på "känsliga" platser, pratat i telefon och haft mig
Det är trots allt ett turist-stråk genom ett vackert naturreservat och sommartid, där folk ganska naturligt tar lite tid på sig med div förehavanden en sådan ledig Söndag.
J*lia verkar lika säker som GJ på att notis om "svart SUV" ej tagits, så jag kommer fram till slutsatsen att bilen nog är långt borta när Lisa går mot mopeden.

Om det är samma bil så har den befunnits både vid ladan och på andra sidan vägen vid caféet, så det går inte att utesluta nej. Man kan dra slutsatsen att det rör sig om en bil, men du liksom jag vet inte det.
2016-01-24, 00:31
Medlem
[quote=tonny33|56108498]
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant

Kan det vara så enkelt att försvarsadvokaten som läst slasken sett att det inte finns något att hämta kring den svarta suven?

Det är klart att allt är viktigt kring den kritiska punkten. Se bristerna och helheten i detta utredning.
2016-01-24, 00:33
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det verkliga motivet.
Men som det ser ut just nu kommer vi inte att få reda på mer.

IR har belyst att en svart SUV kan ha varit inblandad men så länge NB har tio DNA-träffar emot sig har det i detta läge ingen betydelse.
HR kommer att döma NB.
NB kommer hålla fast vid sin historia.
Ingen djupare utredning kommer att göras.

Case closed säger många.
Vi kommer nog inte så mycket längre tyvärr.

Hade någon kommit med ett konkret alternativ som i någon rimlig mån gick att bestyrka så hade jag gärna lyssnat på det. Men inget sådant har presenterats. Hade du haft en alternativ teori och kunna underbygga den med fakta så hade jag gärna åtminstone lyssnat på det. Men nu skriver du bara "Det verkliga motivet." Vad vill du att jag ska göra med det? Klart att det inte ändrar min uppfattning på något sätt.

IRs nya vittnen har inte tillfört något över huvud taget. SUVen och så vidare är på goda grunder avförd som ointressant för utredningen.

En sak har du mycket rätt i dock. NB sitter på svaret. Och enda anledningen till att han väljer att inte berätta sanningen är för att han är skyldig. Om verkligheten vore annorlunda och han skyddade en annan GM så skulle han ju enkelt kunna berätta allt han vet och komma undan med det så ofantligt mycket lindrigare än vad han nu kommer göra. Men du kanske även har en spännande teori kring varför han i så fall inte väljer att göra detta...
2016-01-24, 00:34
Medlem
Oavsett antal svarta SUVar i området ...

är det likt förbenat 10 DNA från NB som finns på just dom ställen som dom svårligen kan förklaras med annat än att NB är den som, enligt enig TR, mördat Lisa Holm.

Hur bortförklara dom, trovärdigt?
2016-01-24, 00:35
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller så var han
när han hittade den döda Lisa... Enkelt sagt hade han kortslutning i hjärnan.

Som när Adriana träffade honom vid kopplingsstationen dagen innan..
2016-01-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag har diskuterat detta fall med väldigt många, helt normala socialt anpassade människor i alla möjliga åldrar. Inte en enda har haft nån annan inställning än vad åklagaren har.

De flesta ifrågasätter inte auktoriteter. De flesta tänker som alla andra och gör som alla andra.

De flesta säljer sina aktier när alla andra gör det och köper när alla andra gör det. Jag gör tvärtom, jag köper när andra säljer. Det brukar löna sig. Det kan vara bra att tänka annorlunda.
2016-01-24, 00:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. Skulle du inte göra det - hade Lisa ingen som förde hennes talan i tråden. Däri ligger en god sak som kontrast mot alla vantolkningar och lögner som görs i att försköna hennes äckliga mördare. Där har nämligen alternativteoretikerna sitt fokus och skriver aldrig om Lisa och det fruktansvärda hon utsatts för.
Ja, det är just alla dessa vantolkningar jag kämpar mot. Jag kan helt enkelt inte hålla käft. Och då tillför jag bara en liten droppe i tråden mot vad alla ni andra gör för Lisa.

Heder åt hennes minne. En vacker, skärpt flicka som borde ha haft ett helt fantastiskt, spännande liv framför sig.
2016-01-24, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Hade någon kommit med ett konkret alternativ som i någon rimlig mån gick att bestyrka så hade jag gärna lyssnat på det. Men inget sådant har presenterats. Hade du haft en alternativ teori och kunna underbygga den med fakta så hade jag gärna åtminstone lyssnat på det. Men nu skriver du bara "Det verkliga motivet." Vad vill du att jag ska göra med det? Klart att det inte ändrar min uppfattning på något sätt.

IRs nya vittnen har inte tillfört något över huvud taget. SUVen och så vidare är på goda grunder avförd som ointressant för utredningen.

En sak har du mycket rätt i dock. NB sitter på svaret. Och enda anledningen till att han väljer att inte berätta sanningen är för att han är skyldig. Om verkligheten vore annorlunda och han skyddade en annan GM så skulle han ju enkelt kunna berätta allt han vet och komma undan med det så ofantligt mycket lindrigare än vad han nu kommer göra. Men du kanske även har en spännande teori kring varför han i så fall inte väljer att göra detta...

Det finns några möjliga skäl till att han inte skulle tala även om han vet något:

Lojalitet
Pengar
Hot
Att han är medskyldig och ändå blir fälld för mord och inget har att vinna på att berätta
En kombination av ovanstående
2016-01-24, 00:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Jag tror din siffra är gällande den manliga delen av befolkningen. Det finns undersökningar på vår arbetsplats som visar att 15% av kvinnorna onanerar på jobbet.
Nej. Siffran härrör på befolkningsbaserade studier av den vuxna befolkningen.
2016-01-24, 00:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, det är just alla dessa vantolkningar jag kämpar mot. Jag kan helt enkelt inte hålla käft. Och då tillför jag bara en liten droppe i tråden mot vad alla ni andra gör för Lisa.

Heder åt hennes minne. En vacker, skärpt flicka som borde ha haft ett helt fantastiskt, spännande liv framför sig.
Absolut, Lisa rycktes från oss alldeles för tidigt, och lämnade familj och vänner i sorg.
2016-01-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Han får nog träffa frugan i det Litauiska fängelset då hon enligt deras lagar åker på mened.

Tänk bara på att det är ett land som man kan muta sig fri. : )
2016-01-24, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Antar du menar oförmåga Personligen tänker jag inte öda en enda sekund på IR alls. Efter dom från HR är detta case closed.

Så klart, men du va ju med
Jag tror att det är oundvikligt att det blir diskussioner om det.
Vi får se, det ger sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in