Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-24, 00:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Varför risker åka dit för brott mot griftefriden helt i onödan?

Men, men, NB har ju inte visat sig vara den skarpast kniven direkt.
Alla som begår brott riskerar att åka dit. På vilket sätt är detta helt i onödan? Han begick brottet redan när han satte kläderna i oordning.
2016-01-24, 00:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det var vad AB trodde. IB sa att det var strax innan resan till Källby. AB sa att det vet Irina bättre, det var hon som tvättade.

Precis hans byxor tvättade hon då han kom hem efter han dödat Lisa. Alltså strax innan dom reste till Handlarn. Han ville inte att hon skulle berätta det heller för han skulle bli misstänkt. Plus att han ville att dom skulle säga att han var hemma 18.00 och inte efter det. Ja, det är ju så korkat att be om alibi.
Efter båda blev skärrade i förhör och begrep innebörden av varför dom satt i förhör, så rann det bra ur båda två. Alltså kom sanningen till slut vilket inte var några större problem. Det här med tvätten låg henne till last som skyddande av brottsling. Och visst insåg hon allvaret just då. Sen har hon ju ändrat sina uttalande så många gånger så ingen tror på henne längre. Att hon ville vittna tyder ju på att hon är dum i huvudet. Ett våp som tillåter sig själv att ljuga för sin man. En man som var på väg att slå henne och som på fyllan kallar henne allt möjligt. En förbannad apa för kvinnosläktet är vad hon är.
Snyfta vidare kan hon göra som håller den här typen bakom ryggen.
2016-01-24, 00:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det hindrar inte IR att dra fram självmordshypotesen i slutpläderingen som ett ess i ärmen, utan att gå emot sin klient. Lisa har begått självmord och någon okänd har skändat kroppen och flyttat den till Martorp. DNA-spåren och andra bevis är planterade eller tillfälligheter, hon behöver inte gå in på detaljer, lika lite som åklagaren förklarade hur Lisa kom över vägen eller vilket fordon som användes för transporten till Martorp. Sedan får HR fundera och döma NB för brott mot griftefriden, endast.
Du tror väl ändå inte på allvar att hon skulle göra det?
2016-01-24, 00:13
Medlem
Citat:
Med tanke på hur liten kontakt hans advokat verkar ha med verkligheten, vet jag inte ens om hon har någon kontakt med NB alls. Än mindre vad hon förmedlar till honom.

NB stängde in sig i ett musselskal tämligen direkt och jag gissar han är kvar där.

Det är lite tråkigt det där.

Jag tvivlar inte alls på att han är skyldig, möjligen ett litet tvivel
om att någon varit delaktig i något moment. Tänker inte utveckla det.

Det som är synd är att advokatens förmåga troligen kommer att diskuteras
i all oändlighet. Focus kommer sannolikt ligga där minst lika mycket som på domen.
2016-01-24, 00:13
Medlem
Citat:
Det hindrar inte IR att dra fram självmordshypotesen i slutpläderingen som ett ess i ärmen, utan att gå emot sin klient. Lisa har begått självmord och någon okänd har skändat kroppen och flyttat den till Martorp. DNA-spåren och andra bevis är planterade eller tillfälligheter, hon behöver inte gå in på detaljer, lika lite som åklagaren förklarade hur Lisa kom över vägen eller vilket fordon som användes för transporten till Martorp. Sedan får HR fundera och döma NB för brott mot griftefriden, endast.

Vedervärdig tanke. Som bara kan ha ett enda syfte att skända Lisa och hennes familj IGEN.

Men eftersom det tycks mig som att IRs många irrfärder tycks bära ett alternativteoretiskt FB signum, förvånar ingenting mig längre.
Senast redigerad av Remark 2016-01-24 kl. 00:17.
2016-01-24, 00:15
Medlem
Citat:
Jag tror inte att IR kommer att lyfta fram en självmordshypotes. Jag tror hon kommer lyfta fram pojkvänspåret och kanske även svarta suvspåret.
I förhör med vittnet Julia frågar IR om soppincidenten då Lisa skall ha sagt att det inget gjorde att det blev fel för det var hennes pojkvän som skulle ha soppan. Hon frågar också Julia om att Lisa tänt ljuset i norra magasinet vilket Julia nämnde i FUP. Om ni ser på skisser över caféet är det faktiskt lite märkligt att Lisa tände ljus i norra magasinet. IR gjorde ingen tolkning av detta vi får höra om hon drar slutsatser kring detta på måndag.
2016-01-24, 00:15
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Alla som begår brott riskerar att åka dit. På vilket sätt är detta helt i onödan? Han begick brottet redan när han satte kläderna i oordning.
Jepp, och det ska han ha livstid för - helst i ett litauiskt fängelse.
2016-01-24, 00:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Detta är inte stundens ingivelse, jag är helt övertygad om att han gått och fantiserat och varit ute och spanat, och försökt hitta tillfälle. Varför tror du annars det står om detta i FUP och åklagaren tar upp detta.
Håller helt med dig. Sen finns de faktorer innan du nämnde som bygger upp spänning, stress och ångest inifrån och kan tillfälligt lugnas ner med onani och annat. Till slut duger det inte som ventil och bryter igenom. Eller så är det medvetet och utan ångest och skit:
Han vill helt enkelt sjösätta fantasierna. Svettig kan kopplas till iver likaväl. Han passar nog bäst att jämföra med ett djur (du nämnde Amygdala).
2016-01-24, 00:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jepp, och det ska han ha livstid för - helst i ett litauiskt fängelse.
Livstid i Litauen för ett brott som har maxstraff på två år i Sverige?
2016-01-24, 00:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Lika lite som NBs DNA skulle flugit till innersidan på hennes jeansbyxa och knapp, flyger en död Lisa från Ladan till ett litet plåtskåp på Martorp. Det finns en handling av en person för det, nämligen den vars DNA signatur finns "all over the place" - NB.
Precis, vilken tur i oturen att Lisa var så renlig av sig och hade tagit på sig helt nytvättade kläder på morgonen så att vi slipper att höra i tråden att även pappans och mammans dna fanns på dom.
2016-01-24, 00:23
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Ödsla inte din tid på folk som påstår dumheter som att NB inte är skyldig eller att han inte är en sexualsadist eller liknande trams.
Som sagt, NB ÄR skyldig och han ÄR en sexualsadist. De som låtsas annat är antingen troll eller retarderade.

Jag har diskuterat detta fall med väldigt många, helt normala socialt anpassade människor i alla möjliga åldrar. Inte en enda har haft nån annan inställning än vad åklagaren har.
2016-01-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är lite tråkigt det där.

Jag tvivlar inte alls på att han är skyldig, möjligen ett litet tvivel
om att någon varit delaktig i något moment. Tänker inte utveckla det.

Det som är synd är att advokatens förmåga troligen kommer att diskuteras
i all oändlighet. Focus kommer sannolikt ligga där minst lika mycket som på domen.

Antar du menar oförmåga Personligen tänker jag inte öda en enda sekund på IR alls. Efter dom från HR är detta case closed.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in