Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-23, 23:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Minns inte heller och ids inte kolla nu. OM Choni såg rätt, så "bjuder" jag på den fikapausen, det är vad jag menar.
Ja, en fika vid sextiden är ju inte så mycket att tjafsa om. Det tar ju bara ett par minuter att köra till ladan.
2016-01-23, 23:57
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Jag har väl inte skrivit om huruvida man kan lyfta en person rent allmänt.
Vad jag skrev om var ju att om man samtidigt som man drar i snöret som sitter runt
slangen lyfter upp offret med en arm runt midjan så är det inga problem alls att lyckas med detta.
Då blir det ju ingen friktion alls mellan slangen och snöret. Förstår du vad jag menar?
Svara på frågan nu. Är det med detta sätt att lyfta upp offret fortfarande omöjligt för en ensam person att klara detta?
Han kanske hade henne stående på ngt och la om tampen runt röret, hon var tejpad plus snara runt halsen, hon vågar, kan inte röra sig för då tappar hon balansen och hänger hon sig själv s.a.s...?
2016-01-23, 23:58
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo

Innebär denna hypotes att NB planerade överfallet? Undertiden han jobbade på lördagen då eller? Han hade på något vis tagit reda på att Adriana skulle ut och jogga? Han kanske frågade henne när de träffades där i silon?

Jag måste säga att det låter väldigt långsökt.

Detta är inte stundens ingivelse, jag är helt övertygad om att han gått och fantiserat och varit ute och spanat, och försökt hitta tillfälle. Varför tror du annars det står om detta i FUP och åklagaren tar upp detta.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja. Det finns en dom från TR och det är MORD. Detta domslut gällande NB bedöms nu för att fastställa eller fria i HovR.

Det handlar om mordet på Lisa Holm varav NBs DNA finns "all over the place" som du säger, han är dömd för mord.

Ingenting handlar om GRIFTEFRIDSBROTT ELLER NEKROFILI med andra ord.
Det hindrar inte IR att dra fram självmordshypotesen i slutpläderingen som ett ess i ärmen, utan att gå emot sin klient. Lisa har begått självmord och någon okänd har skändat kroppen och flyttat den till Martorp. DNA-spåren och andra bevis är planterade eller tillfälligheter, hon behöver inte gå in på detaljer, lika lite som åklagaren förklarade hur Lisa kom över vägen eller vilket fordon som användes för transporten till Martorp. Sedan får HR fundera och döma NB för brott mot griftefriden, endast.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ungefär så tänkte jag också.

Undrar NB vet att närmar sig slutstationen med en jävla fart.

Med tanke på hur liten kontakt hans advokat verkar ha med verkligheten, vet jag inte ens om hon har någon kontakt med NB alls. Än mindre vad hon förmedlar till honom.

NB stängde in sig i ett musselskal tämligen direkt och jag gissar han är kvar där.
2016-01-23, 23:59
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Inte för att jag litar mycket på BB:s vittnesmål, men han nämner att han möter en polskregistrerad bil, kan det inte varit en polack som frågar om vägen?
Nu var det iofs en ensam man i bilen, enligt BB satt det tre personer i den polskregistrerade.
Adriana borde ju veta vem NB var, eller?

Det med Adriana var dagen innan Lisa försvann!!
2016-01-23, 23:59
Medlem
Var hålls hovrättens förhandlingar?

Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
När det gäller Irinas vittnesmål under ed hoppas jag att det får rättsliga efterspel. När nu N återigen kommer dömas för mordet på Lisa Holm, ja då borde Irinas vittnesmål inte kunna ses som annat än att hon vittnat falskt för att skydda en brottsling. Alltså på en av de två grunderna hon inledningsvis häktades för !
Hustrun har ingen skyldighet att vittna. Väljer hon att göra det, som nu, är det inte under ed. Således får det inga som helst rättsliga efterspel.
2016-01-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Detta är inte stundens ingivelse, jag är helt övertygad om att han gått och fantiserat och varit ute och spanat, och försökt hitta tillfälle. Varför tror du annars det står om detta i FUP och åklagaren tar upp detta.

Adriana var ute och joggade redan på fredagen.
2016-01-24, 00:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det hindrar inte IR att dra fram självmordshypotesen i slutpläderingen som ett ess i ärmen, utan att gå emot sin klient. Lisa har begått självmord och någon okänd har skändat kroppen och flyttat den till Martorp. DNA-spåren och andra bevis är planterade eller tillfälligheter, hon behöver inte gå in på detaljer, lika lite som åklagaren förklarade hur Lisa kom över vägen eller vilket fordon som användes för transporten till Martorp. Sedan får HR fundera och döma NB för brott mot griftefriden, endast.

... Har IR nån form av självbevarelsedrift och önskar rädda det lilla som är kvar av ansiktet - så säger hon ingenting så vedervärdigt långsökt till hans försvar.

Det är inte att ha ett ess i ärmen - det är likvärdigt att dra säkringen ur en handgranat och glömma att kasta den.
Senast redigerad av develi 2016-01-24 kl. 00:04.
2016-01-24, 00:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint

Hustrun har ingen skyldighet att vittna. Väljer hon att göra det, som nu, är det inte under ed. Således får det inga som helst rättsliga efterspel.
Hovrättens förhandlingar hålls i Skaraborgs Tingsrätts lokaler i Skövde. Hustrun har vittnat på distans och svurit ed under litauisk lag.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-01-24 kl. 00:04.
2016-01-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint

Skaraborgs Tingsrätt

Irina vittnade i Littauen och då kräver dom att man vittnar under ed. Vilket deras lag föreskriver. Så blev det också.
2016-01-24, 00:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller brott mot griftefriden. Vänd på det igen.
Varför risker åka dit för brott mot griftefriden helt i onödan?

Men, men, NB har ju inte visat sig vara den skarpast kniven direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in