Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-23, 23:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast lillbrorsan har väl inget minne av den här fikapausen? Eller är det jag som minns fel. Dom små grå lurar mig ibland.
De små grå kanske lurar dig, och lillbrorsan, så ni glömmer kaffepauser ibland.
2016-01-23, 23:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om vi leker med tanken att du har rätt.

Han tiger sig igenom HovR som fastställer TRs livtidsdom.

Sedan för han för sig att han ska prata, påstå att han
hittade Lisa död osv mm mm.

Kommer HD att överhuvudtaget bry sig om han inte kan
lägga fram nya bevis som styrker det han då skulle påstå?
Knappast
2016-01-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Att kidnappa en flicka från caféet verkar ha gått lätt som en plätt.

Vilket förvånar oss alla. Skumt.
2016-01-23, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det brukar vara den vanligaste anledningen till att flytta en kropp.
Om NB snubblat över en död kropp så skulle han nog ha ringt sin kompis AJ fort som sjutton.
.. Eller mer normal reaktion: 112.
Mållgan Nekrofilicius gör allt baklänges och inte finns han förankrad vetenskapligt heller gällande beteende.

NB lurade Lisa över vägen och förgrep sig på henne sexualsadistiskt. Hon mördades via snaror och silvertejp på det mest vidriga sätt.

Sen försökte NB gömma kroppen - högst troligt tillfälligt - för att göra sig av med den för gott.

Det sket sig via det stora pådraget och slarvade med DNA gjorde han också.

Ut med äcklet tillbaka till Litauen till nåt vidrigt ställe som sågs via länken till youtube igår. Skit ska skit ha.
2016-01-23, 23:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Samma motivering kan gälla oavsett om han mördade eller inte.
Fast han verkar ju så skräckslagen för att sprida sitt dna att han skulle ha hållit ett rejält långt avstånd till en död kropp om han råkade hitta en?
2016-01-23, 23:32
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Vilken tur då att AB ljög så att det passade in i polisens "agenda".

För du menar väl förstås att både AB och NB är oskyldiga till mordet?

Jag har inte sagt att AB nödvändigtvis ljög, men han rotade fram all skit han kunde komma på om sin bror för att behaga polisen.

Ja, det finns inget som tyder på att AB haft med mordet att göra.
Medlem
Citat:
Fast lillbrorsan har väl inget minne av den här fikapausen? Eller är det jag som minns fel. Dom små grå lurar mig ibland.
Minns inte heller och ids inte kolla nu. OM Choni såg rätt, så "bjuder" jag på den fikapausen, det är vad jag menar.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Fast han verkar ju så skräckslagen för att sprida sitt dna att han skulle ha hållit ett rejält långt avstånd till en död kropp om han råkade hitta en?
Visst, och han skulle inte heller ha mördat någon på ett så klantigt sätt.
2016-01-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om vi leker med tanken att du har rätt.

Han tiger sig igenom HovR som fastställer TRs livtidsdom.

Sedan för han för sig att han ska prata, påstå att han
hittade Lisa död osv mm mm.

Kommer HD att överhuvudtaget bry sig om han inte kan
lägga fram nya bevis som styrker det han då skulle påstå?

HD kommer inte ens bry sig om fallet. Men IR kommer naturligtvis begära PT.

Mera klirr i kassan.
2016-01-23, 23:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag tycker oxå detta är väldigt intressant, trots att jag inte är så insatt i ämnet.
Hans bror vittnar om att han alltid är stressad, och Adriana sa i sitt vittnesmål att han var svettig och stressad. Jag får intrycket att han verkar vara kraftigt ångestladdad/ha mkt spänningar i kroppen och hans höga ångestnivåer i samband med hur han kanaliserade ut den via sina sjuka fantasier, är kärnan i detta tror jag.
När han blir kåt och får ett adrenalinpåslag får han ut sina kraftiga spänningar och då öser det på nåt oerhört för honom som har så kraftiga spänningar. "Reptilhjärnan" tar över helt och hållet och hans högre hjärncentra funkar inte alls och till slut blev resultatet sadistiskt mord.

Det har beskrivits att hans bekantskapskrets är väldigt liten, ingen känner honom. Att ha så liten bekantskapskrets och folk man diskuterar saker och ting med, gör att det blir lättare att "normalisera" udda tankar och beteende. Han blev aldrig ifrågasatt liksom.

Du skrev nåt om att hans aggressioner och ilska är av mer sjuklig art. Det har skrivits om att han åt Tradolan, en ganska svag opioid. Om det var så och han var utan dem ibland och blivit beroende, så vet jag att abstinensen gör att man både blir fruktansvärt kåt och även aggressiv. Regelbundet drickande under lång tid skapar mer eller mindre ångest/abstinens/spänningar i kroppen, och vad de sagt på bygden så köpte han ofta öl i Källby.
Han kanske alltid haft en hög grundspänning i kroppen, och i kombination med det jag skrev ovan, även om den lilla bekantskapskrets han hade, kan ha skapat detta monster?
Säkert något i barndomen som spökar oxå.

Intressant aspekt tycker jag, kan ligga något i det tror jag. Är det bekräftat att NB knaprade Tradolan, skröna?

FASS citat;

Om du slutar att ta Tradolan
Som regel blir det inga följdverkningar när en behandling med Tradolan avslutas. Det har dock hänt att personer som under lång tid använt läkemedel som innehåller tramadol blivit upphetsade, ängsliga, nervösa, fått svårt att sova, fått darrningar eller mag- och tarmstörningar när de slutat ta läkemedlet. Kontakta läkare om du skulle få sådana följdverkningar när du slutar ta Tradolan.
Om du har ytterligare frågor om detta läkemedel, kontakta läkare eller apotekspersonal.
2016-01-23, 23:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför skulle det vara den vanligaste anledning till att flytta en kropp? Är inte det att för att dölja mordet? Nu ringde inte NB AJ, han gjorde något ovanligt, men inte lika vidrigt som mord.
Yess, för att dölja mordet så att man inte åker dit för mord - samma resultat hur man än vrider och vänder på det.
2016-01-23, 23:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Yess, för att dölja mordet så att man inte åker dit för mord - samma resultat hur man än vrider och vänder på det.
Eller brott mot griftefriden. Vänd på det igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in