Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Hon ska hålla sig till sakliga ifrågasättanden. Att något fel inträffat i samband med omhändertagande av bevis är sakligt, även om det är poänglöst då det saknas varje indicium för det. Att antyda att polisen ljuger och manipulerar bevis är det inte. Att dravla om saker som har noll med bevisvärderingen i målet att göra (t ex pappans påstådda besök på häktet eller militärens inblandning i söket) är det inte. Att påpeka att vittnesmål om bilar divergerar och är röriga är ett relevant påpekande. Att säga att vittnen flinade när de kom in i rättssalen eller jämföra fallet med Twin Peaks är det inte.
Det är skrämmande om än inte oväntat att du och andra alternativteoretiker inte förstår att hon SKADAR sin klient genom sitt bisarra agerande, inte GAGNAR. Därmed tillvaratar hon inte hans intressen på det vis hon är skyldig att göra som advokat. Det är inte utan att jag får lust att faktiskt anmäla henne till advokatsamfundet.
Numbero uno. Jag tillhör ej den skara du kallar "alternativteoretiker". Men det är kanske för att jag råkar ha en annan åsikt om utredningen som helhet, du väljer att kalla mig för detta. Det finns ingenting som talar för att någon plantering skett. De 10 DNA-träffar talar för att NB är rätt man. Fast man ska veta att bland-träffar enligt experter är svårare att tolka än rena blod-träffar.
Jag säger absolut inte att polisen haft turen med sig i utredningen. Men håll med om att det var bra för polisen att mördaren tog bilen till Martorp och outade sig själv. Och visst var det bra för polisen att mördaren inte tog en lov , på måndag morgon, förbi den plats där han hängt brottsoffret och lite snabbt plockat undan dom här små blå repstumparna han glömt dagen innan. Och om han vart en renligare mördare så hade han nog städat upp bajset efter sig.
Och håll med om att det var bra för polisen att pappan har så bra kompisar, som tittade in i ladan när dom släppt avspärrningen den 10/6, och hittade dom där två örhängena som polisen själv missat under tre dygn. Fast lite kredd ska den polispatrull som den 12/6 kl 08.00 blev beordrade att än en gång söka igenom ladan efter spår ha. Dom hittade det tredje örhänget efter 17 min i mjölkrummet. Och i och med det så var det inte så svårt att lista ut var brottsplatsen kunde ligga.
Men fortsätt du att kalla mig "alternativteoretiker" och fortsätt att hylla utredningen. För mördaren kommer med säkerhet dömas till livstid av hovrätten.