Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-06, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han blödde så därav tror jag på handskar. Samma sak med rullen eftersom han lägger rullen i spiklådan efteråt (endast Lisas DNA)

Mkt noga rengjort eftersom knappt ens LH:s
DNA fanns på hennes EGNA saker och MGM:s knappt ens i hans EGEN bil? Och handskar förstås!
2016-01-06, 02:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Han plastade väl in henne i ladan och bar henne till bilen. Han hade kanske både byggplast som skydd i bagageutrymmet och att han rullade in henne i skyddsplast/plastsäck i ladan. Då kan han bära utan risk att få spår på sig. I byssjan däremot är plast avtagen, så därför drar han henne mot skåpet där han ska lägga henne. Handskar på men så lite kontakt med oskyddad kropp som möjligt?
Detta gör att jag funderar på om hon var inplastad öht - att den snarare utbredd i bagage.
Alltså om det var tillfälligt förvaring hade han väl lämnat plasten likaväl?
Jackan och hjälmen verkar han hitta i bilen efteråt och petar in dem i rishögen. Har en känsla att den där plasten låg kvar i bilen för ett visst ändamål vid senare tillfälle.
Den skulle knappast tolkas som märklig av AB, om han ens ser den bak då de åker till jobbet.
2016-01-06, 02:25
Bannlyst
Citat:
Detta gör att jag funderar på om hon var inplastad öht - att den snarare utbredd i bagage.
Alltså om det var tillfälligt förvaring hade han väl lämnat plasten likaväl?
Jackan och hjälmen verkar han hitta i bilen efteråt och petar in dem i rishögen. Har en känsla att den där plasten låg kvar i bilen för ett visst ändamål vid senare tillfälle.
Den skulle knappast tolkas som märklig av AB, om han ens ser den bak då de åker till jobbet.

Att han lagt skyddsplast i bagaget det tar jag nästan för givet. Är ju så enkelt att skydda allt så, alla eventuella spår hamnar ju på plasten. Sånt gör väl hantverkare av vana, när de ska skydda underlaget i bilen om de har grejer som är smutsiga, kan läcka, färg o.s.v
2016-01-06, 02:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Hmmm, det hypotetiska "dödshotet", som inte ens var riktat mot NB eller någon av de andra två?

Och, det har Rönnbäck använt som en av dessa alternativvarianter, att "det ska ha funnits en hotbild mot Nerijus". Det är nu jag börjar undra om inte IR också borde få något straff? Åtminstone någon allvarlig tillsägelse av advokatsamfundet för åtminstone vissa saker hon påstått och fört fram i denna härvan. Måste finnas någon slags gräns även för en advokat?
Hahahaha. Det lät roligt, som kvarsittning i skolan. Jag vet inte, det verkar som det kan ljugas om vad som helst om man ser t.ex. detta med pejlingen i överklagan.
Citat:
TB: Är det inte dina egna tankegångar att det skulle vara din bror?
NB: Nej.
Citat:
ÅK: Jaha, och då tolkar du det som att de skulle döda dig eller?
NB: Jag säger inte att dom kanske skulle dödat mig.
ÅK: Nej, jag tyckte du sa det förut. Och det här var 2,5 år sen?
NB: Ja.
Citat:
TB: Ena teorin är då att dom här litauerna skulle ha dödat en fullkomligt oskyldig flicka, Lisa Holm, sen så plantera bevis så för att man skulle skylla på dig - menar du så?
NB: Jag vill inte skylla på någon.
TB: Varför lyfter du fram det här med hotet då?
NB: Eftersom jag fick frågan, jag svarade på allt vad jag visste.
2016-01-06, 02:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Att han lagt skyddsplast i bagaget det tar jag nästan för givet. Är ju så enkelt att skydda allt så, alla eventuella spår hamnar ju på plasten. Sånt gör väl hantverkare av vana, när de ska skydda underlaget i bilen om de har grejer som är smutsiga, kan läcka, färg o.s.v
Ja, precis. Frågan är om den inte låg kvar inför en flytt inom en snar framtid men det sket sig pga av det massiva söket. Sen var de resten av veckan vid Blomberg 10. Jag vidfasthåller inspikad i fasaden.
2016-01-06, 02:31
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast det här handlar mer om psykologi. Frugan är mer som ett karaktärsvittne. Om hon stannar kvar i Litauen så kommer det att se illa ut.

Hon kan gå med på att telefonvittna igen så ser det inte så illa ut. Hon kan skylla på sjukdom, hjärtat, magen, vad som helst som gör att hon inte kan flyga eller transportera sig. " Kan dom tvinga en sjuk människa att åka till Sverige " ?

Stackarn!

Sen låtsas som om hon inte förstår/hör frågorna alternativt skylla på dålig tolk. Jag tror hon vet hur en slipsten ska dras.

Stackarn!
2016-01-06, 02:32
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Juridiskt har det ingen betydelse vilket hon gör. Skulle vara för den moraliska biten, att få NB öppna truten och förklara sina förehavanden, vilket jag tror är omöjligt.

Det är nog inte försvarets önskan, att han ska erkänna i elfte timmen, efter allt besvär.
2016-01-06, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ja, precis. Frågan är om den inte låg kvar inför en flytt inom en snar framtid men det sket sig pga av det massiva söket. Sen var de resten av veckan vid Blomberg 10. Jag vidfasthåller inspikad i fasaden.

Seriöst, jag har länge haft en tanke att han tog med den till Blomberg 10, var ju så himla viktigt att han skulle få jobba(!), och där spikade in den i något foder i väggen. Typ gullfiber, skyddsplasten, spik och CLOSED.
2016-01-06, 02:37
Medlem
Citat:

Byggplast var ingen bristvara på den arbetsplatsen alls. Snarast tvärtom. Så att skuffen var inplastad utgår jag ifrån. Lisa var inte särskilt fysiskt skadad, det hade nog räckt med en plastkasse från macken i Källby över hennes huvud. Och byggplasten i bakskuffen.

Han hade i stort sett hela söndagen till att "finlira" på hur det hela skulle ske.

Detta är ett planerat lustmord och han skulle städa upp efter sig på kvällen eller dagen efter. Men det sket sig. Han fick inget tillfälle. Tack och lov.
2016-01-06, 02:41
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Seriöst, jag har länge haft en tanke att han tog med den till Blomberg 10, var ju så himla viktigt att han skulle få jobba(!), och där spikade in den i något foder i väggen. Typ gullfiber, skyddsplasten, spik och CLOSED.

Att han till varje pris ville jobba är väl antingen som du skriver, eller så betalade inte farbror Arne för dagar de inte jobbade, även om det var ofrivilligt.
2016-01-06, 02:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hon kan gå med på att telefonvittna igen så ser det inte så illa ut. Hon kan skylla på sjukdom, hjärtat, magen, vad som helst som gör att hon inte kan flyga eller transportera sig. " Kan dom tvinga en sjuk människa att åka till Sverige " ?
Stackarn!
Sen låtsas som om hon inte förstår/hör frågorna alternativt skylla på dålig tolk. Jag tror hon vet hur en slipsten ska dras.
Stackarn!
Fattar inte det där med hjärtsjuk som IR säger med tanke på ålder. Hon talar endast om att hon ätit mediciner för hon var stressad och hade sömnbesvär innan. Stress, hjärtrusningar och möjligen en betablockerare vore rimligt via situation och ålder. Det låter så draaamatiskt.
2016-01-06, 02:46
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Fattar inte det där med hjärtsjuk som IR säger med tanke på ålder. Hon talar endast om att hon ätit mediciner för hon var stressad och hade sömnbesvär innan. Stress, hjärtrusningar och möjligen en betablockad vore rimligt via situation och ålder. Det låter så draaamatiskt.

Japp, en dramaqueen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in