Citat:
Ursprungligen postat av
TheMiracle
Men jag förstår som sagt hur du tänker. Däremot kan jag inte se vad NB skulle ha haft för skumt i görningen på fredagen när han mötte Missing People. Vad menar du att hans egentliga syfte på Martorp var? Han kan ju inte gärna ha tänkt flytta kroppen tillsammans med AB.
Eftersom jag inte tror det minsta på att placeringen i boden är permanent, han hade tänkt flytta henne men det ges inte tillfälle.
Sökområdet har utökats dag för dag (area enligt MSO) förutom sök partiellt här och där (ledningssök etc). Respektive segment har fingranskats och avspärrningarna har släppts allt eftersom. Dag 5 passerar de utanför hans hus och drar sig mot Martorp.
Vad återstår att göra? Att styra bort dem från området via att säga att det redan genomsökts:
"Waste of time".
Citat:
Vad menar du skulle ha hindrat mördaren från att gömma jackan och hjälmen på ett bättre sätt från första början? Ingen har ju sett honom så han kan inte ha blivit avbruten. På bara 20-30 sekunder skulle det säkert ha gått att få in sakerna i rishögen så att de inte syntes för förbipasserande. Tycker du verkligen själv att det ser ut som att någon har försökt gömma dem?
Vad är bättre sätt för en mördare som har bråttom
hem för alibi?
Hans körsätt iakttas på väg från Martorp och han kör extremt fort: bråttom, stressad och han ska skapa snäv tiddspegel. Anledningen med jacka/hjälm är troligen att han bär in Lisa först och när han väl är klar med arrangemanget så upptäcker han detta kvar i bilen, ser sig runt och petar in dem bakom rishögen.
Jackan och hjälmen är tillräckligt gömda - det dröjer 5 dar innan de hittas i en terräng där ingen går bakom rishögen.
.. och så återkopplar vi till tanken att han tänkt åka dit kvällstid (troligen måndag) och hämta allt. Dum placering? Nope. Inte i ursprungsplanen.
Men dum placering iom att han inte tog sig dit pga sökpådraget. Plan Z: måtte de inte hitta det, försöker styra bort och hoppas att de ska fortsätta till annat sökområde likt de gjort tidigare hela veckan.