2016-01-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Det där, bland annat, stämmer ju inte alls !

Det som NB säger är ju tvär om, han säger enligt AB, FUP 1102 :

"oj det vore ju inte bra att det skulle börja regna snart då skulle det vara slut på deras letande"

Så NB tycker att det INTE vore bra om det började regna för då skulle dom som letade efter Lisa inte längre kunna leta.

Flera av dina påstående är dessutom faktuelt helt felaktiga!

NB vill att väderleken skall slå om för att sökandet skall avslutas. Varför månne han ville det. Vilka påstående är felaktiga?? Vänligen informera mig om dem, så kan vi kolla hur det ligger till med den saken. Jag försöker vara så saklig som möjligt - och det hoppas att jag att även du kan vara.
2016-01-29, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han är ingen fullfjädrad nekrofil, för i så fall hade han gått hela vägen. Han njöt av att titta på den nakna kroppen.

Och att NB har gjort sig skyldig till brott mot griftefriden i enlighet med gärningsbeskrivningen är vi väl överens om?
Där är din slutsats felaktig. De med nekrofila sexuella intressen inser att det endast skall stanna vid en fantasi. Går man över gränsen till att utföra en nekrofil handling praktiskt, d.v.s att genom närhet till en död kropp försöka uppnå sexuell stimulans så krävs det nästan alltid att personen i fråga lider av en allvarlig och djupgående psykisk störning. Det du beskriver är en sådan handling som passerat gränsen.
Nerijus B har gjort sig skyldig till mord samt brott mot griftefriden. Allt talar för att han är en s.k sexuell sadist, inget talar för att han skulle vara nekrofil som du kan utläsa av tidigare inlägg jag gjort.
2016-01-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nyutkommet från NB:s kropp i samband med hans nervöst och hetsigt anordnade hängningssnara.

Jag kanske har missuppfattat det här med "färskt blod" men tolkar
de som att blodet va färskt när det avsattes, inte uppblöt blod som strukits på. Planterats alltså.

Blod torkar ju snabbt och så vitt jag vet så går det inte att åldersbestämma.
Med det menar jag att blodet kan ha funnits en längre tid på röret.
2016-01-29, 21:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Han är ingen fullfjädrad nekrofil, för i så fall hade han gått hela vägen. Han njöt av att titta på den nakna kroppen.
Och att NB har gjort sig skyldig till brott mot griftefriden i enlighet med gärningsbeskrivningen är vi väl överens om?
Du dravlar om nekrofili för att försöka få din image att gå ihop. Den har dock fallerat för länge sen via dina korkade teorier som blivit mer långsökta över tid.
Du har länge inbillat dig att han skulle erkänna detta i TR, sen i HovR och nu är det en ny desperat variant att HovR skulle vara så korkade att de skulle döma därefter:

Han är ingen nekrofil överhuvudtaget, bedömningen gäller morddom från TR, ingen har yrkat på brott mot griftefriden och NB håller käften och åberopar inte på griftefridsbrott heller.
Häktningen ger en viss vägledning och han hade mer troligt släppts ur häktet (likt Alm) och fått sitta av resterande tid senare (efter avdrag häktningstid och minus att avtjäna 2/3 av straffet).

Btw... Idag föll domen på Martin Saliba i Hovrätten - livstid i ett rent indiciemål. High score utan blod +4 vill säga.
Senast redigerad av develi 2016-01-29 kl. 22:03.
2016-01-29, 22:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Där är din slutsats felaktig. De med nekrofila sexuella intressen inser att det endast skall stanna vid en fantasi. Går man över gränsen till att utföra en nekrofil handling praktiskt, d.v.s att genom närhet till en död kropp försöka uppnå sexuell stimulans så krävs det nästan alltid att personen i fråga lider av en allvarlig och djupgående psykisk störning. Det du beskriver är en sådan handling som passerat gränsen.
Nerijus B har gjort sig skyldig till mord samt brott mot griftefriden. Allt talar för att han är en s.k sexuell sadist, inget talar för att han skulle vara nekrofil som du kan utläsa av tidigare inlägg jag gjort.
Det fetstilta stämmer in på den som har utfört hela gärningsbeskrivningen, men rent praktiskt går den bara att utföra med ett medvetslöst offer, och då går mycket av sadismen förlorad.
2016-01-29, 22:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du dravlar om nekrofili för att försöka få din image att gå ihop. Den har dock fallerat för länge sen via dina korkade teorier som blivit mer långsökta över tid.
Du har länge inbillat dig att han skulle erkänna detta i TR, sen i HovR och nu är det en ny desperat variant att HovR skulle vara så korkade att de skulle döma därefter:

Han är ingen nekrofil överhuvudtaget, bedömningen gäller morddom från TR, ingen har yrkat på brott mot griftefriden och NB håller käften och åberopar inte på griftefridsbrott heller.
Häktningen ger en viss vägledning och han hade mer troligt friats (likt Alm) och fått sitta av resterande tid senare (efter avdrag häktningstid och minus att avtjäna 2/3 av straffet).

Btw... Idag föll domen på Martin Saliba i Hovrätten - livstid i ett rent indiciemål. High score utan blod +4 vill säga.
Nej, jag inbillar mig ingenting, och absolut inte något annat än en livstidsdom.
2016-01-29, 22:13
Medlem
NB var med t.ex i en facebook grupp med inlägg om bl.a tejpade tjejer (Fup6 -sidan 972). I fupen finns skärmdumpar från den sidan av en tjej med händer och mun tejpade. På sidan 967 och framåt i Fup6 finns bilder man hittat i NB:s dator som visar bondage och porr av det våldsammare slaget.
2016-01-29, 22:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Mitt fetande.

"oj det vore ju inte bra att det skulle börja regna snart då skulle det vara slut på deras letande"

AB säger: Så NB tycker att det INTE vore bra om det började regna för då skulle dom som letade efter Lisa inte längre kunna leta.

Citat:
Ursprungligen postat av ikarus80
NB vill att väderleken skall slå om för att sökandet skall avslutas. Varför månne han ville det. Vilka påstående är felaktiga?? Vänligen informera mig om dem, så kan vi kolla hur det ligger till med den saken. Jag försöker vara så saklig som möjligt - och det hoppas att jag att även du kan vara.

Jamen vad är det med dig, kan du inte läsa innantill ?
Läs mitt svar till dig igen, läs rätt, läs vad som AB sa i FUP !
2016-01-29, 22:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
1. Mycket osäkert. Hon kände inte igen honom samma dag, men fem månader efteråt.
2. Mordbevis?
3. Kom troligare dit när kniv användes vid nedtagningen.
4. Före?
1. Säkert som amen i kyrkan: Redan före konfrontationen i TR hade hon med hjälp av bilder fastställt att bild nr 10 (NB) var mest lik men att han på bilden hade ett för brett ansikte. Hon ansåg att NB var som en kombination av bild nr 10 och bild nr 12 - vilket han är:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

2. Tvångsonanerandet är i sammanhanget ett indicium som stämmer in på den sexualsadistiske mördare som hängt LH inne i slaktrummet. Indiciet blir inte svagare av att mordet ägt rum i samma utrymme som onanerandet samt att NB (innan han fått vetskap om bevisen) inte vågat utesluta att han kan ha onanerat på en "cirka"-plats som råkat sammanfalla med hängningsplatsen.

3. Mycket långsökt och inte alls troligt. Det behövs inget sådant mixtrande för att skära av lite snören - som med önskvärd tydlighet också skurits av i största hast och sedan lämnats åt sitt öde.

4. Han for som en skållad råtta mellan lada, mopedplats och bostad före attacken mot LH. Han såg t.o.m. till att komma hem för visa upp sig och samtidigt dricka kaffe och ta ett sista bloss innan det var dags för honom att inta sin vanliga utkiksplats i väntan på att LH:s kollegor skulle svänga söderut.
2016-01-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Visst är det så och det kanske HR redan har kommit fram till.
Det blev dock ingen reaktion här i tråden idag då jag förde fram att detta hade tagits bort från sammanfattningen av fallet vid HR:s uppdatering idag:

Citatet är från G-P i tisdags och avser kvarstannandet i häkte.

Men jag menar att den formuleringen (eller en liknande) även stod i sammanfattningen på HR:s hemsida förut. Ifall den tagits bort, kan man ju undra varför?
Just nu står det:

"Vad målet gäller: Mord"
2016-01-29, 22:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
1. Säkert som amen i kyrkan: Redan före konfrontationen i TR hade hon med hjälp av bilder fastställt att bild nr 10 (NB) var mest lik men att han på bilden hade ett för brett ansikte. Hon ansåg att NB var som en kombination av bild nr 10 och bild nr 12 - vilket han är:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

2. Tvångsonanerandet är i sammanhanget ett indicium som stämmer in på den sexualsadistiske mördare som hängt LH inne i slaktrummet. Indiciet blir inte svagare av att mordet ägt rum i samma utrymme som onanerandet samt att NB (innan han fått vetskap om bevisen) inte vågat utesluta att han kan ha onanerat på en "cirka"-plats som råkat sammanfalla med hängningsplatsen.

3. Mycket långsökt och inte alls troligt. Det behövs inget sådant mixtrande för att skära av lite snören - som med önskvärd tydlighet också skurits av i största hast och sedan lämnats åt sitt öde.

4. Han for som en skållad råtta mellan lada, mopedplats och bostad före attacken mot LH. Han såg t.o.m. till att komma hem för visa upp sig och samtidigt dricka kaffe och ta ett sista bloss innan det var dags för honom att inta sin vanliga utkiksplats i väntan på att LH:s kollegor skulle svänga söderut.
1. TR trodde henne inte.
2. Fortfarande inget mordbevis.
3. Det är lättare att skära sig med kniv än utan.
4. Han planerade inte att komma direkt efter Lisas död, det var en ren tillfällighet.
2016-01-29, 22:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Mitt fetande.
Så NB tycker att det INTE vore bra om det började regna för då skulle dom som letade efter Lisa inte längre kunna leta.
Är det nån som belastat denna tråd med felaktigheter så är det du - och du gör det igen via att lösrycka ett sammanhang som TYDLIGT visar vad det handlar om. Att sen mördarfjanten kommer med andra argument är självklart.

Citat:
Var, varför sa han att det skulle va bra att dom sluta leta?
Inte vet jag, han sa så här han kanske trodde att folk, att människorna inte skulle då gå runt där om det skulle börja regna, ja han sa tydligt alltså till mig att om det skulle börja regna då skulle dom sluta och gå runt här
Mmm och det var nånting som du uppfatta som han ville att dom skulle sluta?
Jag, jag såg ju på honom att han stod här på den här platsen, sen gick han bort en bit bort kollade runt sen kom han tillbaka, jag, jag såg på honom att han inte kände sig bra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in