2016-01-31, 01:16
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Fortfarande återstår frågan, var kom lövet ifrån?
Drällde det av färska löv i ladan? (tillåt mig tvivla)

Ett till synes färskt löv hamnar inte på offrets nakna höft, så där utan vidare...

Det fanns grönska kring ingången till byschan! I FUP så sägs det att växtlighet fanns inklämt i dörröppningen.
2016-01-31, 02:22
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om du räknar mig som alternativteoretiker vill jag gärna veta varför du kallar min teori i alternativtråden ounderbyggd. Dessutom ser jag fram mot ett svar på det här inlägget: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad.

Du ÄR en alternativteoretiker, och din teori ÄR extremt dåligt underbyggd (för att uttrycka sig milt). Du ägnar dig åt bevisbördeargument på ett förkastligt sätt vilket enbart sänker din trovärdighet och dessutom väljer du att bortse från alla de omständigheter/kända fakta som på ett så förödande sätt motsäger precis allt som du hävdar.
Dina resonemang är fullständigt irrationella men ändå tror du att du kan bevisa att din teori är den mest troliga genom att påpeka att den allra största andelen hängningar är självmord. Den sortens sannolikhetslära luktar lika illa som de andra argumentationsfel du är beroende av för att kunna försvara din teori.

Här är en väldigt bra sammanfattning av Tage Danielsson om sannolikhetslära som du borde ta en titt på, så kanske du inser att sannolikhet på det sätt som du försöker använda det inte är värt ett skvatt. Så förhoppningsvis kan denne geniale man förklara ett och annat för dig som du verkar ha svårt att begripa.

https://m.youtube.com/watch?v=FjuhW-4tyEI

Det finns absolut inget av intresse i din teori för den som är intresserad av sanningen. Den totala avsaknaden av rationellt tänkande avskräcker människor från att ens bemöda sig med att bemöta den, då bristerna är så omfattande att upphovsmannen (du) omöjligtvis verkar kunna övertygas med logiska argument. Om du ska fortsätta älta din teori så får du nog se till att börja lägga fram konkreta bevis för den och inte bara komma med en massa vaga påståenden utan några som helst seriösa belägg.
Alla som tror att NB är skyldig till mord har en väl genomförd och omfattande förundersökning samt ett tungt bevisunderlag att luta sig tillbaka mot, medan du inte har något över huvud taget av värde som stöder din teori.
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2016-01-31 kl. 02:33.
2016-01-31, 02:32
Medlem
Denna tråd har varit märklig men samtidigt rolig i allt det tragiska. Kan undra hur NB:s trådförsvarare tänker, det har åberopats självmord, brott mot griftefriden, planteringar av DNA, konspirationer, mm.

Enligt min åsikt är dessa teorier rena efterhandskonstruktioner för rent juridiskt finns inget som talar till hans fördel.

Hans försvarare har heller inte kunnat påvisa något konkret till sin klients fördel utan endast svammel.
NB verkar ju dessutom tiga och samtycka till vad som lagts honom till last.

Det har nu gått några dagar sedan rättegången i HR avslutades och NB är fortfarande häktad. Detta tyder på att HR inte kommer att ändra domen från TR utan de sitter nu och filar på domen.

Blir inte förvånad om IR kommer att överklaga till HD så det kommer att bli långdraget för NB. Men han trivs säkert i sin andrahandsetta med sjöutsikt.
Senast redigerad av April62 2016-01-31 kl. 02:38.
2016-01-31, 07:15
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
En sak ska du ha klart för dig: Jag förbehåller mig rätten att angripa alla som sitter och utan grund kastar skit på statstjänstemän och anklagar dem för allt möjligt utan skymten av bevis. Kalla det kollegialitet om du vill, men sån är jag. Jag blir förbannad av att läsa den jävla smörja som vräks ut i tråden här av folk som måste uppfinna teorier om grovt brottsliga poliser som vill sätta dit en oskyldig på nästan inget material alls (Blodproverna togs ju samma dag han greps väl - då hade man ju väldigt lite information om personerna, så den som enligt dina och andras teorier smetat blod från Nerijus lite här och var måste i princip ha varit helt likgiltig för om han var skyldig eller ej)

Dessutom var ju flertalet av de besudlingar som undersökts efter vad jag förstår synliga för blotta ögat. Fyra kriminaltekniker, Caroline, Thomas, Jenny och Helene, deltog vid undersökningarna på Martorp. och i ladan. Det verkar väl väldigt konstigt att någon anonym, ondskefull planteringspolis smetat dit NB:s blod/DNA på flera platser (inklusive några där också offrets "råkade" finnas) och därvid gjort besudlingar som de då knappast kan ha sett när de gjorde brottsplatsundersökningen. Utan att någon har reagerat.

Eller är det kanske så att du vill peka ut någon eller några av de här fyra personerna som skyldiga till den enligt dig fullt möjliga bevisplanteringen? Att de alltså på två olika platser (ladan och Martorp) anbringat blod de fått från en medkonspiratör ("Nu jävlar ska vi sätta dit skitbalten!") på flera ställen. Samma dag eller senast dagen efter brottet inträffade?

Man kan ju också fråga sig varför de inte passade på att fixa lite av Nerijus DNA på de topsprov de tog på Lisas kropp. Då hade ju saken varit ännu mer biff. Du kanske har någon förklaring på det?

I vart fall borde det ju ha varit lätt för dem när de ändå var i gång och planterade att sätta lite fler avtryck här och var för att inte råka ut för kritik från försvaret i en kommande rättegång för att spåren var "ologiska" eller "sporadiska", för att nu låna ett uttryck från en av dina medalternativteoretiker.

Om du tänker efter: Är inte det här lite som 11/9-konspirationsteorierna när man tänker efter? Ju mer man nystar i dem, desto fler personer på olika nivåer inser man måste ha varit inblandade. Om inte direkt så åtminstone genom att tiga och se åt ett annat håll. Men för varje person som måste inkluderas för att teorin ska kunna stämma så sjunker sannolikheten drastiskt, det inser du väl?

Du klagar på att du blir sjukförklarad av mig. Jag vet ärligt talat inte hur det står till med just din psykiska hälsa. Förmodligen är du också medveten om att flera av trådens mest envisa alternativteoretiker företer mycket klara tecken på endera autismspektrumproblematik, paranoid personlighetsstörning (ev med rent psykotiska inslag) eller missbruksproblem. I vissa fall troligen i kombination. Men jag ska ge dig en chans:

Förklara varför din oskuldsteori är mer trolig än teorin att saker och ting är vad de verkar och att Nerijus är den skyldige. Vilka omständigheter i fallet är det som du finner talar så starkt för hans oskuld att du kommer fram till att en teori som inkluderar BÅDE en mördare som inte lämnat några spår efter sig och inte observerats av någon (såvitt känt) OCH korrumperade poliser som redan samma dag som brottet uppdagades bestämde sig för att sätta dit en (antagligen) oskyldig hantverkare för att han uppträtt lite misstänkt i samband med maskletning typ.

Jag är idel öra.

Då är du med andra ord jävig. Du kan hur som helst uppträda mognare och bemöta folk sakligt. Om du har sanningen på din sida så ska det inte vara några problem att vederlägga andras påståenden med fakta istället för att ogiltigförklara det de säger med hänvisning till deras psykiska hälsa.

Det är svårt att tänka sig att litauerna anhölls bara för att NB betett sig misstänkt enligt en snubbe från Missing People. Troligtvis fick polisen tidigt preliminära muntliga svar från NFC om att spermafläckarna i ladan kom från NB. Sedan tillkom också Adrianas utpekande. Polisen ger intryck av att vara väldigt säkra på att ha tagit rätt man redan i de inledande förhören.

Att det skulle ha skett plantering direkt på fyndplatsen har jag aldrig föreslagit och jag kan inte tänka mig att någon kriminaltekniker skulle ha gjort det. Det jag har sagt är att det är värt att utreda var LH:s kläder har befunnit sig senare och om någon som haft tillgång till NB:s blod också kunnat komma åt dem. Det är ju en lite märklig omständighet att samtliga DNA-spår från NB finns på de kläder och föremål som inte följde med till obduktionen. Man kan aldrig veta vad en enskild elak snut av typen som hånade IB kan ha hittat på om tillfälle givits.

Som IR sade så måste man vända på alla stenar och det här är en av dem. Men det finns förstås andra möjliga förklaringar till DNA-spåren.

Det finns gott om personer på den här tråden som är på din sida som också uppvisar tecken på psykisk instabilitet men det är helt oväsentligt för mig. Jag tänker inte döma eller förlöjliga dem för det. Skriver de något som är värt att bemöta så gör jag det. Att använda ad hominem-argument är bara tramsigt.

Jag tror inte på några 9/11-konspirationer av ungefär samma anledningar som jag inte tror att NB är skyldig. Tittar man lite närmare på dessa teorier så ter de sig helt orimliga och ologiska. Pusselbitarna går inte ihop.

När det gäller vad jag tycker talar för att NB är oskyldig så får jag hänvisa till min inläggshistorik. Du är ganska aktiv här så du har säkert läst en del. Ruggedo och Moretex resonerar i liknande banor så deras inlägg kan du också läsa igenom.

Att en mördare inte lämnar spår efter sig är inget unikt. Det är ju inte märkvärdigare än att det inte fanns några spår efter LH i NB:s bil, om man nu förutsätter att han är skyldig. I Arbogamorden fann polisen t.ex. inga tekniska bevis av värde. Sen har det ju faktiskt hittats hårstrån som inte har undersökts. Det mystiska mjölkpaketet i ödehuset har inte fått någon förklaring. Byssjan försummade polisen att undersöka, där hade man mycket väl kunnat hitta spår. Problemet var att man trodde sig ha gripit gärningsmannen och sedan bara koncentrerade sig på att samla bevis mot honom.

Den mest troliga iakttagelsen av mördaren är när pizzavittnet JR kör förbi Blomberg uppskattningsvis strax innan fickringningen och ser en man komma ut från ladan. Signalementet han beskriver stämmer inte överens med NB. Det är hur som helst ingen som har observerat mördaren tillsammans med en död eller levande LH så på något vis har han, oavsett vem han är, lyckats undgå att bli sedd under sin gärning.

Vi lär nog inte komma fram till någon samsyn. Förhoppningsvis erkänner den som mördade LH brottet en vacker dag så att hela sanningen blir känd. Då får vi se vem av oss som hade rätt.
2016-01-31, 07:23
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Vill du bli tagen med respekt i tråden så måste du visa att du har förmåga att ta till dig fakta som presenteras för dig och inte leva kvar i dina egna fantasier om hur olika saker förhåller sig.

I det här inlägget: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad förklarade jag tydligt för dig att en RPU inte utgör bevisning i målet. Den "beställs" när det är klart eller förefaller troligt att den åtalade kommer att dömas för brottet. Syftet är endast att klargöra om personen lider av så grav psykisk störning att påföljden rättspsykiatrisk vård kan komma ifråga.

Du verkar heller inte förstå (vilket förmodligen är en av förklaringarna till att du hänger fast i dina oskuldsteorier) att i en domstol gäller det som jag sammanfattat med Först bevisen - sen psykologisk analys Det kan möjligen finnas enstaka domar med marginell bevisning där domstolen i sina friande domskäl anfört att den misstänkte lever under ordnade förhållanden och inte tidigare varit misstänkt för brott. Men om du tror att ett utlåtande a'la "Vi hittar ingen sexualsadistisk störning hos Bilevicius" skulle få domstolen att bortse från den tekniska bevisningen så visar du att du inte har begripit ett dugg om hur en domstol resonerar.

Advokatens senkomna yrkande om RPU är enligt min mening tecken på inkompetens. Om hon verkligen tror att klienten är knäpp och skulle må bättre av att få sitta på Säter eller Karsudden så borde hon ha föranstaltat om det när det fortfarande fanns chansen att få det gjort och inte bara slänga fram det i sin slutplädering i (antagligen) sista instans. Som argument i själva pläderingen är det naturligtvis också helt utan värde och blir därför bara ännu ett exempel på hur dåligt Inger Rönnbäck har skött försvaret för sin klient. Jag förstår att Silbersky var stenhård i sin kritik mot henne.

Du kör vidare med dina härskartekniker: ”vill du med tagen med respekt så ska du lyssna på mig som vet mycket mer än du...”

Allt det där känner jag redan till. Det är baskunskaper. Men jag tänker ett steg längre.

Formellt sett får inte det rättspsykiatriska utlåtandet påverka rättens bedömning av skuldfrågan. Men det här är ett speciellt fall där gärningen är extremt störd, helt utan personligt motiv och det är väldigt svårt att se att den ska ha begåtts av en frisk individ. Att NB inte lider av någon allvarlig psykisk störning i lagens mening är uppenbart, han visar inga tecken på psykos. Men om man även gräver djupare och inte ser några som helst avvikelser i hans personlighet och reaktionsmönster så väcker det så klart frågetecken kring om han verkligen kan ha begått det sjuka brott han är anklagad för och det kan naturligtvis även påverka människorna som ska döma, även om de egentligen inte ska ta hänsyn till vad RPU:n kommer fram till utom i påföljdsfrågan. Jag kan i vilket fall nästan garantera dig att IR kommer försöka använda ett eventuellt resultat av RPU i sin överklagan till HD.
2016-01-31, 07:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Du ÄR en alternativteoretiker, och din teori ÄR extremt dåligt underbyggd (för att uttrycka sig milt). Du ägnar dig åt bevisbördeargument på ett förkastligt sätt vilket enbart sänker din trovärdighet och dessutom väljer du att bortse från alla de omständigheter/kända fakta som på ett så förödande sätt motsäger precis allt som du hävdar.
Dina resonemang är fullständigt irrationella men ändå tror du att du kan bevisa att din teori är den mest troliga genom att påpeka att den allra största andelen hängningar är självmord. Den sortens sannolikhetslära luktar lika illa som de andra argumentationsfel du är beroende av för att kunna försvara din teori.

Här är en väldigt bra sammanfattning av Tage Danielsson om sannolikhetslära som du borde ta en titt på, så kanske du inser att sannolikhet på det sätt som du försöker använda det inte är värt ett skvatt. Så förhoppningsvis kan denne geniale man förklara ett och annat för dig som du verkar ha svårt att begripa.

https://m.youtube.com/watch?v=FjuhW-4tyEI

Det finns absolut inget av intresse i din teori för den som är intresserad av sanningen. Den totala avsaknaden av rationellt tänkande avskräcker människor från att ens bemöda sig med att bemöta den, då bristerna är så omfattande att upphovsmannen (du) omöjligtvis verkar kunna övertygas med logiska argument. Om du ska fortsätta älta din teori så får du nog se till att börja lägga fram konkreta bevis för den och inte bara komma med en massa vaga påståenden utan några som helst seriösa belägg.
Alla som tror att NB är skyldig till mord har en väl genomförd och omfattande förundersökning samt ett tungt bevisunderlag att luta sig tillbaka mot, medan du inte har något över huvud taget av värde som stöder din teori.
Fantastiskt långt inlägg mot min teori, utan ett enda argument mer än "Du har fel". Jag föreslår att du läser min teori så du ser vilka argument jag har och bemöter dem.
2016-01-31, 07:52
Medlem
Heltigenomfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Fortfarande återstår frågan, var kom lövet ifrån?
Drällde det av färska löv i ladan? (tillåt mig tvivla)

Ett till synes färskt löv hamnar inte på offrets nakna höft, så där utan vidare...
Det var varmt, ett löv följde med kroppen.
Kroppen lades i ett litet skåp och dekomposterades sakta i den förmodligen väldigt varma boden.
Ett löv som är placerat på en död kropp blir, om än så lite, fuktigt -vilket det sannolikt var där det återfanns och lövet behöver inte ha torkat ihop på den tiden.
Tänk växthus, snittblommor osv..
Kanske en botaniker kan svara mer ingående på detta med olika löv och deras förruttnelseprocesser.
2016-01-31, 08:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Angående Quickdravlet - se här: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Jag har inte sagt att den svenska rättshistorien är utan fläckar, det vore märkligt. Några planteringskonspirationer för att sätta dit oskyldiga mördare känner jag dock inte till. Och rättsröta är knappast det utmärkande draget för systemet i en av jordens mest okorrumperade länder.

Angående RPU så visar din kommentar att du inte begripit vad jag skrev. Jag beskriver ett faktisk förhållande - så här används en RPU - utan att lägga någon värdering i det.

Det du sen beskriver är ett hypotetiskt scenario: Åklagarens gärningsbeskrivning utgår från att en pervers knäppskalle begått dådet. RPU visar en ovanligt normal, fridsam och empatisk person. Har du något sådant case får du gärna dela med dig.

Av det som kommit fram om Nerijus tror jag inte att en RPU hade kommit tillbaka som en hyllningsskrift för Litauens mest vänlige, renlige och ostörde man. Sen är det ju långt ifrån säkert att en RPU kan blottlägga en sjuk störning som den åtalade lärt sig att dölja mycket väl. Men hur som helst så är den inte ett bevis åt något håll i rättegången. Oavsett vilka löjliga anklagelser du försöker kleta på mig utifrån din egen okunnighet och paranoia.
Det fetstilta, om du har läst det här inlägget känner du till åtminstone ett.
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
I dokumentärfilmen "Making a murderer" säger till och med domaren i filmen i ett av de sista avsnitten. Det spelar ingen roll om polisen planterade bevis, han är ändå den skyldige. Har du inte sett den filmen så kan jag rekomendera den. Finns på Netflix.

Här är ett avsnitt: Making a Murderer. Rekommenderas.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-01-31 kl. 09:24.
2016-01-31, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, knappast; då hade han betraktats som mindre vetande, särskilt som han heller inte förstått att en strypsnara kan få samma effekt.

Där är han redan.
2016-01-31, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Frågan är väl var logiken finns i att en icke störd person begår ett stört brott?

Logiskt sätt så handlar det ju om att få brottet och brottslingen att passa ihop. Jag gissar att IRs poäng med att kalla AJ som anser att NB är just helt normal är att visa att NB är just normal. En helt normal person begår inte den typ av brott ÅK målat upp. Om HR anser att NB utfört detta störda brott så menar hon säkert att då måste de ju även anse att brottslingen, dvs NB, är störd och då ska ju en RUP till.

Det är helt klart något som inte riktigt stämmer om man anser att den som begått detta mord inte är störd om det gått till som ÅK hävdar. Det finns inga vägar runt det. Det är en sanning. En tautologi.

Jag skrev att jag inte skulle behöva kommentera detta destomer men tydligen behövs det. IR syftemål med att kalla AJ var naturligtvia att fastslå att NB är en hyvens man utan fel och brister. Det som blir paradoxalt med detta är att hon minuterna efter begär en RPU och just Arne har uttalat sig tidigare om detta nämligen i personutredningen och det är bl a den som ligger till grund för att ingen RPU blivit av. Tingsrätten stödde sig på personutredningen när dom fick frågan. Du kan inte begära en RPU för att bevisa att din klient är frisk och p g a det ”friskintyget” kunna påstå att NB ej är den skyldige, det vet IR med. Hon efterfrågar en RPU av de anledningar jag gav, ett sista försök att komma ifrån en livstidsdom. Stör mig inte ett dugg på att hon inte fick till en RPU, precis som det skall vara. Både försvar och åklagare i mångt och mycket använder sig av dom rättspsykiatriska undersökningarna för egna/sin klients intentioner och när det väl blir så här uppenbart som i detta fall ja då kan det precis vara.

Citat:
Jag kanske använder ordet nekrofil felaktigt. Vad kallar man en man som klär av en död flicka för att förlusta sig?

XeniaOnatoppili.
2016-01-31, 10:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag skrev att jag inte skulle behöva kommentera detta destomer men tydligen behövs det. IR syftemål med att kalla AJ var naturligtvia att fastslå att NB är en hyvens man utan fel och brister. Det som blir paradoxalt med detta är att hon minuterna efter begär en RPU och just Arne har uttalat sig tidigare om detta nämligen i personutredningen och det är bl a den som ligger till grund för att ingen RPU blivit av. Tingsrätten stödde sig på personutredningen när dom fick frågan. Du kan inte begära en RPU för att bevisa att din klient är frisk och p g a det ”friskintyget” kunna påstå att NB ej är den skyldige, det vet IR med. Hon efterfrågar en RPU av de anledningar jag gav, ett sista försök att komma ifrån en livstidsdom. Stör mig inte ett dugg på att hon inte fick till en RPU, precis som det skall vara. Både försvar och åklagare i mångt och mycket använder sig av dom rättspsykiatriska undersökningarna för egna/sin klients intentioner och när det väl blir så här uppenbart som i detta fall ja då kan det precis vara.

XeniaOnatoppili.

Visst var det av den orsaken LGW var väldigt nöjd med att IR kallade AJ som vittne, han fick ju den karaktärsreferens som han behövde för att kunna motsätta sig en RPU, han fick ju frågan direkt från ordförande och hans svar var ju nekande.
2016-01-31, 11:55
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Fantastiskt långt inlägg mot min teori, utan ett enda argument mer än "Du har fel". Jag föreslår att du läser min teori så du ser vilka argument jag har och bemöter dem.

Jag har redan läst den. Och det största problemet med den är att de metoder som du använder för att försöka påvisa att den är korrekt är helt åt helvete. Du argumenterar precis på samma sätt som någon som tror att man kan bevisa att tomtar existerar genom att påpeka att detta omöjligtvis kan motbevisas. Dessutom försöker du lägga över bevisbördan på dina meningsmotståndare istället för att själv bevisa att du har rätt (vilket du inte på något sätt har gjort, hur mycket du än vill tro det). Vidare använder du dig av sannolikhet på ett sätt som är näst intill komiskt (eller bara tragiskt), och till sist bortser du från alla de självklara omständigheter som motsäger precis allt du påstår. Din teori är irrationell och det är nödvändigt att bortse från allt logiskt tänkande om man ska välja att tro på den. Inte ens virrepannan IR har försökt sig på att lägga fram din teori, och med tanke på alla de galenskaper hon har försökt hitta på i rätten för att försvara sin klient så säger det extremt mycket...

De två första punkterna i din teori handlar återigen om sannolikhet och kan omedelbart bortses ifrån, vilket jag förklarade i förra inlägget.

Vidare finns det tecken på att en kamp mellan Lisa och Nerijus uppstått, t.ex. hennes örhänge är ett bevis på detta.

Om vi går vidare till nästa punkt så är det inget ovanligt på något sätt att brottslingar kan vara benägna att ta oerhört stora risker när de begår brott. Att Nerijus tog en risk när han lurade/tvingade med sig Lisa över gatan talar inte på något sätt över huvud taget mot det faktum att det var det som hände. Att du försöker göra ett sådant påstående är löjeväckande, och återigen ett lysande exempel på din bristande förmåga att lägga fram konkreta och sakliga belägg för att bevisa din sak.
Det finns mängder av verkliga exempel som direkt motbevisar ditt påstående.
Ida Johansson t.ex. överfölls och mördades i ett joggingspår med mycket människor i rörelse. Även GW har tagit upp de stora risker som GM tog i det fallet med tanke på den förhållandevis öppna terrängen vid brottsplatsen samt närvaron av andra människor i området osv. GM tog enorma risker genom att överfalla Ida där han gjorde det, men det stoppade honom uppenbarligen inte.

Ett annat exempel är Anders Eklund som även han tog en betydande risk när han stoppade och överföll Engla på grusspåret.

Hagamannen är ytterligare ett perfekt exempel på en GM som bortsåg från de omfattande risker för att bli upptäckt som han tog när han begick sina brott.

Den här listan kan göras mycket längre. Så ditt påstående kring detta är fullständigt meningslöst.

Resterande argument du lägger fram är lika meningslösa som de tidigare. Du kommer med en massa tomma påståenden (det är lättare att hänga sig själv än att hänga någon annan, Lisa hade 1,5 timme att iscensätta sitt självmord, hennes DNA finns på alla delar av snöret etc.) som inte säger något över huvud taget. Att du försöker komma med en massa vaga påståenden som saknar verklighetsförankring för att bevisa din irrationella teori är ofattbart. Du har ingenting som konkret talar för din sak över huvud taget.
Och det du kallar för ett "troligt scenario" är lika troligt som att Borat skulle ha varit inblandad.
Med andra ord finns det inget i din teori som ens egentligen är värt att bemötas. Att du orkar älta det som du gör utan några som helst belägg är för mig en gåta.
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2016-01-31 kl. 12:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in