• 1
  • 2
2015-07-03, 09:26
Medlem
Hej

Har ljud problem och inte lyssnat p ngot i ver 2 veckor nu! Man lngtar efter sin musik ju #spotify #youtube #gaming inget funkar bara ett bip ljud (eller menar standard windows ljudet nr man ndrar volym i volymkontroller dr nere i hger) nr man ndrar volymen frn windows och i uppspelningsenheter har jag ingenting i listan varfr r det s? Det ska vl vara ngot dr?

Jag undrar nu om det finns fretag som erbjuder fjrrhjlp allts de styr ens dator och ser vad problemet r, har testat detta med microsoft men tydligen mste man betala frst 799kr fr att f premium support vilket snack va? Allts visst om man frekvent behver support men detta r det nda som jag behver hjlp med och vill inte lgga ner pengar i flera hundra p grund av denna lilla grej det kanske ocks kan fixas med en ominstallation av windows fr jag har uppdaterat alla drivrutiner och windows uppdateringar det finns och allt men fortfarande detta problem men om man ska ominstallera och terstlla windows p nytt s kommer jag frlora ganska mycket som kommer ta ngra dagar att f tillbaka och vill inte lgga pengar p extern hrddiskar eller ngot fr jag knner att detta problem kan enkelt av en kunnig lsas med teamviewer eller liknande varfr hlla p dra ut p det nr det kan fixas p ett mycket snabbare och enklare stt?

S r det ngon som vet ett legit fretag (inte microsoft) som gratis kan hjlpa mig med detta problem med fjrrstyrning? Vill ha med fretag att gra fr vem vill att en random privat person ska ta ver ens dator bara sdr?

Har heller inga kompisar s kan inte f hjlp s heller

Snlla hjlp!
Senast redigerad av MLutherKing 2015-07-03 kl. 09:34.
Citera
2015-07-03, 09:38
Medlem
kimdah2002s avatar
Det skulle underltta att veta vad fr dator du har... Brbar, stationr eller hemmabygge? Fabrikat o modell och viket operativsystem du anvnder!?
Citera
2015-07-03, 09:53
Moderator
tobess avatar
Skulle du sjlv hjlpa en oknd person utan betalt? Varfr tror du att vinstdrivande fretag skulle gra det?

Som jag ser det r enda chansen att du skulle kunna f "gratis" hjlp ngonstans ifrn att du har en mrkesdator med ett supportavtal som r i kraft, och hoppas p att dom anser det vara ett hrd- och inte mjukvaruproblem eftersom det i stort sett aldrig ingr mjukvarusupport i avtalen, om man nu inte prjsat extra fr det.
Citera
2015-07-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det skulle underltta att veta vad fr dator du har... Brbar, stationr eller hemmabygge? Fabrikat o modell och viket operativsystem du anvnder!?

Det r en stationr Windows 8.1 64
Sjlvbyggd dator haha moderkort z97 frn asus
Citera
2015-07-03, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Skulle du sjlv hjlpa en oknd person utan betalt? Varfr tror du att vinstdrivande fretag skulle gra det?

Som jag ser det r enda chansen att du skulle kunna f "gratis" hjlp ngonstans ifrn att du har en mrkesdator med ett supportavtal som r i kraft, och hoppas p att dom anser det vara ett hrd- och inte mjukvaruproblem eftersom det i stort sett aldrig ingr mjukvarusupport i avtalen, om man nu inte prjsat extra fr det.

Tja jag har en mrkesdator kan man sga men delarna och jag kpt separat och byggt sjlv och varfr jag sa det dr med gratis r fr att jag tror jag har hittat ett snt hr fretag som erbjuder gratis remote hjlp och man tnker om de kan hjlpa en gratis annars via live chat och skickar troubleshoot och steg fr steg grejer och allt s varfr ta 799 fr att starta ett program fr att fjrrstyra en dator fast andra sidan r premium supporten s mycket mer n s tror jag men bara sger det finns gratis support och gratis fjrrsupport av fretag alla tar inte betalt ven vinsttagande
Citera
2015-07-03, 10:02
Medlem
kimdah2002s avatar
Installera senaste chipset o ljuddrivrutiner
https://www.asus.com/support/Downloa...Vua78KEzSH/41/

Hjlper inte det backa datorn till ett datum nr det fungerade.
Citera
2015-07-03, 10:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLutherKing
Tja jag har en mrkesdator kan man sga men delarna och jag kpt separat och byggt sjlv och varfr jag sa det dr med gratis r fr att jag tror jag har hittat ett snt hr fretag som erbjuder gratis remote hjlp och man tnker om de kan hjlpa en gratis annars via live chat och skickar troubleshoot och steg fr steg grejer och allt s varfr ta 799 fr att starta ett program fr att fjrrstyra en dator fast andra sidan r premium supporten s mycket mer n s tror jag men bara sger det finns gratis support och gratis fjrrsupport av fretag alla tar inte betalt ven vinsttagande
Nr min bil gr snder vill jag ocks laga den gratis vet du var man kan hitta en verkstad som gr det?
Citera
2015-07-03, 10:08
Medlem
Citat:
Nr min bil gr snder vill jag ocks laga den gratis vet du var man kan hitta en verkstad som gr det?

Haha du visst r det skillnad p software p en dator och en fysisk bil va?
Leta p du om du hittar en, hr grna av dig!
Citera
2015-07-03, 10:08
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLutherKing

Brukar du skicka ett kopia p ditt id och dina kontonummer ocks nr dina oknda nigerianska slktingar har gtt bort och du rvt en massa pengar?

Det finns inget fretag som erbjuder gratis hjlp, du kommer att betala i en form eller annan. Mest troligt genom stulen information och med en installerad trojan p kpet.

Fixa det sjlv, eller betala fr det. Inget kommer att komma gratis till dig.
Citera
2015-07-03, 10:10
Medlem
Citat:
Installera senaste chipset o ljuddrivrutiner
https://www.asus.com/support/Downloa...Vua78KEzSH/41/

Hjlper inte det backa datorn till ett datum nr det fungerade.

Tnker inte backa datorn tnker ominstallera hel windows p nytt inte hlla p backa vill ha helt rent men detta r last plan
Citera
2015-07-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Brukar du skicka ett kopia p ditt id och dina kontonummer ocks nr dina oknda nigerianska slktingar har gtt bort och du rvt en massa pengar?

Det finns inget fretag som erbjuder gratis hjlp, du kommer att betala i en form eller annan. Mest troligt genom stulen information och med en installerad trojan p kpet.

Fixa det sjlv, eller betala fr det. Inget kommer att komma gratis till dig.

Och varfr skulle jag gra det?
Jo det fans iallafall ett legit fretag som erbjd just det och vad sger du om jag nu rkar hitta ett?
Man lser ocks reviews om s finns om fretaget innan man anvnder deras tjnst kom igen nu haha

Ja jag ska fixa det sjlv hur annars, och eftersom detta problem kan fixas utan att behva betala s varfr gra s? Varfr vara osmart mannen haha vnta bara jag ska fixa detta gratis ska du se pff betala, visst
Citera
2015-07-03, 10:14
Medlem
Nr jag svarar detta mne kommer problemet vara lst utan ngon betalning det lovar jag
Tills dess kan ni tipsa om ni vill!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in