Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-07-16, 20:02
Medlem
Har äntligen tänkt att börja träna. Vill dock inte köra endast styrketräning utan även gruppträning, motion, yoga etc. Är Friskis & Svettis ett bra place att börja på? Värt att satsa på ett årskort där eller? Rätt bra priser och finns betydligt mer valmöjligheter än på de flesta vanliga gym.

http://www.sthlm.friskissvettis.se/priser/
Citera
2015-07-16, 20:06
Medlem
jagteamkillars avatar
Japp. Friskis anläggningar i Stockholm är fräscha, bra redskap och maskiner, dock går hantlarna endast upp i 40kg.
Citera
2015-07-16, 20:08
Medlem
apelsinhimlens avatar
Kan rekommendera och det är verkligen värt att betala någon hundralapp extra i månaden jämfört med att välja ett skabbigt och lågbemannat gym.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2015-07-16 kl. 20:12.
Citera
2015-07-16, 20:50
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagteamkillar
Japp. Friskis anläggningar i Stockholm är fräscha, bra redskap och maskiner, dock går hantlarna endast upp i 40kg.

bara och bara 40kg - tror du ts som nybörjare skulle ta dessa vikter inom ett år
Citera
2015-07-16, 21:24
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
bara och bara 40kg - tror du ts som nybörjare skulle ta dessa vikter inom ett år

Ha ha...den var bra!
Citera
2015-07-18, 16:31
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Den anledningen som dyker upp 98% av gångerna, varför man inte kan välja Friskis..... Det visar väl om något hur trångsynt man kan vara om gymträning.
Citera
2015-07-19, 14:17
Medlem
Citat:

Menar du att det skulle vara ovanligt att man går ifrån t.ex 17kg hantelpress till 40kg inom ett år? Det gjorde jag på 5 månader.
Skulle aldrig börja på ett gym där hantlarna bara går upp till 40kg såvidare inte det finns ett grymt utbud med maskiner.
Citera
2015-07-19, 14:24
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Menar du att det skulle vara ovanligt att man går ifrån t.ex 17kg hantelpress till 40kg inom ett år? Det gjorde jag på 5 månader.
Skulle aldrig börja på ett gym där hantlarna bara går upp till 40kg såvidare inte det finns ett grymt utbud med maskiner.

ja det är väldigt ovanligt om man verkligen får ta i på dessa 17kg ifrån början - det kanske inte du gjorde dock.

Typ som att jag själv skulle ta 1kilo i hantlar från början och efter 5 månader så tar jag 20kilo - oj jävlar vad stark jag kommer bli om 2år när jag lyckats öka med 2000% över 5 månader.
Senast redigerad av Pescass 2015-07-19 kl. 14:26.
Citera
2015-07-20, 04:43
Medlem
Citat:
ja det är väldigt ovanligt om man verkligen får ta i på dessa 17kg ifrån början - det kanske inte du gjorde dock.

Typ som att jag själv skulle ta 1kilo i hantlar från början och efter 5 månader så tar jag 20kilo - oj jävlar vad stark jag kommer bli om 2år när jag lyckats öka med 2000% över 5 månader.

Jodå jag fick ta i, en jobbig tia kanske, kommer inte riktigt ihåg.
Fast så kan man inte riktigt tänka, man får ha i åtanke att "noobgainsen" är rejäla i början av en gymkarriär då man växer och blir som mest starkast fort som fasen om man tar det seriöst, då är den ökningen inte så ovanlig.
Citera
2015-07-21, 01:54
Medlem
Provträna på några gym runt om och jämför lite. Jag bor i en medelstor ort och där är Friskis det absolut bästa gymmet i stan, och det är också bra pris. För att bara dra ett exempel så finns det 8 st ställningar till att köra knäböj/mark, 3 bänkpressar varav 1 st lutande. Sedan finns det 2 uppsättningar hantlar där den ena slutar på 50 tror jag, men finns även några på runt 60+ har jag för mig, är inte där riktigt än. Men standarden verkar variera från ort till ort så det bästa är att testa sig fram.

Lycka till!
Citera
2015-10-26, 18:00
Medlem
Är du sugen på att träna tillsammans med unga män från Mellanöstern? Då ska du välja Friskis och Svettis – som nu bjuder ensamkommande flyktingbarn på gratis gymkort.
Läs mer.......

http://www.friatider.se/invandrare-f-r-gratis-gymkort
Citera
2015-10-26, 21:53
Medlem
Killer-queens avatar
Har valt att köra på Friskis, de är det bästa alternativet imho man väger in allt vad gäller pris, tillgänglighet, redskap osv... och då är jag överlag nöjd med en skivstång och ett rack.

Bara man hittar en anläggning som är bra. De skiljer sig en delsinsemellan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in