Citat:
Ursprungligen postat av
Haschpundaren
"Julia Caesar" har ju hängt ut folk hur länge som helst. Bland annat ett par journalister som därefter blivit trakasserade. Varpå hon själv blir uthängd.
Jag säger inte att någon sida är bättre än någon annan, frågan är ju bara vad det har för inverkan på demokratin när journalister försöker tysta andra journalister...
Självklart kan man anse att Julia Caesar har betett sig ruttet, men när det gäller journalister så har jag mest sett att hon skrivit dräpande och nedlåtande om deras alster tidigare - och det är ju lite svårt att undvika att nämna si och så har skrivit det och det i Expressen. Den enda reella uthängningen (av journalister) som jag har sett är från i söndags när hon lade ut Orrenius telefonnummer och sade att han och Hamrud varit hos henne, vilket hon måste fattat skulle få igång dom sedvanliga tokarna. Sedan så har hon väl i bästa Avpixlat-stil hängt ut brottslingar/brottsmisstänkta, men jag har inte läst tillräckligt mycket av hennes krönikor för att verifiera det (och har ej lust till det heller).
MEN! Det traditionell media konstant försvarat sig med är att de, till skillnad från Caesar, Avpixlat och oss kloakråttor som rullar oss i skiten är att de följer regler, håller högre standard och inte sänker sig till våran nivå. Tyvärr, så desto mer jag läser Hamruds artikel, desto mer ser jag att det är just den nivån de ligger på.
Märk väl - detta handlar inte om att säga mot Julia Caesars åsikter och diskreditera dom - detta är ett totalt lustmord, Hamrud riktigt njöt av detta. Hon
hatar Julia Caesar som person. Faktum är att hon fullkomligt
avskyr Julia Caesar, hennes barn, barnbarn och antagligen även hennes katt! Att släppa igenom ett sådant frontalangrepp på någons
person är för mig lite ofattbart - åtminstone när de skulle konfrontera superduperelaka Flashbackskribenter så var det vad de skrivit som de gick på.
I slutändan tycker jag Sanna Rayman sammanfattat bäst av vad jag anser i denna soppa:
http://www.dagenssamhalle.se/blogg/2...a-caesar-17901
Citat:
Och du... kom tillbaka till chatten nu, vi (jag) saknar dig!
l8er