2015-09-19, 14:22
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharshi
Jag såg debatten jag med! Vilken statistik använde sig danskarna utav? Debatten skulle handla om mottagandet av flyktingar, och att EU-länderna ska dela på ansvaret rättvist.

Danskarna pratade om bl.a. främmande kultur, människosmuggling, om unga, friska muslimska män som är på väg till Europa, om judar som är rädda för muslimska flyktingar, och annat skitsnack.

Hur argumenterande man för dom punkterna med statistik?

Det blir ju löjligt skrattretande när ni skriver: "Skillnaden är att de kan stödja dessa känsloargument med rationella dito och empiriska data"

Jag beskrev ett antal exempel, men de verkar ha passerat över ditt huvud. De hänvisade till statistiken över arbetslösheten, brottsligheten, segregationen, enkätundersökningar över danska muslimers inställning till yttrandefrihet och religionsfrihet med mera. Det är inte känslomässigt hittepå utan det finns hårda data på arbetslöshet, segregation, brottslighet och enkätsvar från danska muslimer. Rent empiriskt ser vi vilka områden som är sk utanförskapsområden, var upploppen sker och vart polis, ambulans och brandkår drar sig för att åka.

Vad som är så "löjligt skrattretande" med detta förstår jag inte riktigt. Tycker det är rätt dystert.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fan vad Henrik Arnstad måste ha prickat rätt! Tråden bara fortsätter och fortsätter med en massa desperata inlägg ifrån främlingsfientliga, islamofober och rasister.

Bye, bye, främlingsfientliga, islamofober och rasister!

Ja, han var klockren.

Ja, med ännu högre invandring från dysfunktionella länder och kulturer kommer främlingsfientligheten säkert minska och försvinna. Dels eftersom de för med sig den öppenhet och tolerans som präglar deras kulturer och dels eftersom svensken upptäcker att de stärker välfärden och det sociala klister som håller ett samhälle samman.

Eller inte. Grannar har huggit varandra i småbitar med machete i blodiga inbördeskrig över mindre.
Senast redigerad av tryggtochbra 2015-09-19 kl. 14:56.
Citera
2015-09-19, 14:26
Medlem
Arnstad gjorde ju en fin öppning, "I sverige har vi ett levande debattklimat kring invandring och rasism". Möjligen är det jag som missförstår honom och vad han igentligen menar är att vi har en levande debatt om hur vi ska bekämpa rasisterna som är emot invandringen (för det måste man ju vara om man är emot invandring).

Så visst kan problemen ligga hos mig när jag ser Arnstad som lite konstig. Men något jag noterade när jag såg ett klipp på hans inledande (har inte sett debatten ännu) var att attans vad karln låter fjollig när han pratar, inte bara en ljus röst som vissa har utan att det är något konstigt med det. Det är lite feminin uppnosighet över hans sätt att tala, får se om han låter så genom hela debatten senare.
Senast redigerad av bytok 2015-09-19 kl. 14:30.
Citera
2015-09-19, 14:55
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fan vad Henrik Arnstad måste ha prickat rätt! Tråden bara fortsätter och fortsätter med en massa desperata inlägg ifrån främlingsfientliga, islamofober och rasister.
Ja, ju mer rabiat och oförskämd man är desto mer "rätt" har man i sak. Skrik högt, blir du ägd? Skrik ännu högre!!

Ni är en liten klick som jublar och förstör det offentliga samtalet, den ömsesidiga respekten för andras åsikter. Vuvuzelor, saxofoner, sm i nazireferenser och arga epitet är ert sätt att argumentera. Men det intellektuella övertaget ger ni till dem ni försöker tysta så något framgångsrikt sätt att få undan oönskade åsikter verkar det inte vara i längden.

Samtidigt som jag försöker förstå Arnstad så är han en effektiv fågelskrämma som ger den "humana" vänstern en bra freaky image.
Citera
2015-09-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Arnstad gjorde ju en fin öppning, "I sverige har vi ett levande debattklimat kring invandring och rasism". Möjligen är det jag som missförstår honom och vad han igentligen menar är att vi har en levande debatt om hur vi ska bekämpa rasisterna som är emot invandringen (för det måste man ju vara om man är emot invandring).

Så visst kan problemen ligga hos mig när jag ser Arnstad som lite konstig. Men något jag noterade när jag såg ett klipp på hans inledande (har inte sett debatten ännu) var att attans vad karln låter fjollig när han pratar, inte bara en ljus röst som vissa har utan att det är något konstigt med det. Det är lite feminin uppnosighet över hans sätt att tala, får se om han låter så genom hela debatten senare.

Det är inte bara vad man säger utan även hur man säger det ...
Citera
2015-09-19, 15:18
Medlem
Jaha bröder och systrar!

Tyvärr måste vi bita ihop nu 3 år framöver, vi måste få kontroll på vårat land igen, många verkar inte fatta hur detta kommer påverka landet.

Att tänka "( Så långe det inte berör mig så skiter jag i det)" Alla kommer få känna på detta med mycket mindre i allas plånböcker, och då ska ni veta att detta bara är början..

Vi måste säga ifrån nu medborgare, ni såg själv debatten med Danmark, hela världen står och garvar åt oss, men våran 7 klövern politiker verkar veta bättre än alla andra på jorden. Nu måste vi kämpa och bita ihop,man blir fan sjukt deppig av detta
Citera
2015-09-19, 15:23
Medlem
katzensvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Här finns att läsa vad danskar tycker om debatten mellan sverige-danmark...där danmark sopa golvet med svenskarna.

https://www.facebook.com/Debatten

Är det bara jag... eller är det väldigt många danskar i kommentarsfältet som är positiva till den svenska sidan (inkl. Arnstad!) ?

Är de påväg att ta efter Sverige månntro?

Citera
2015-09-19, 15:30
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Folk får upp ögonen mer och mer. Nalkas det en revolution tro? Nu är vi i ett läge där det måste vara långt många fler som vill stoppa massinvandringen än de som vill att den skall fortsätta.

Regeringen ångar således på, mot folkets vilja, på ett ganska odemokratiskt sätt och skyr inga som helst medel. De har media på sin sida, och fullständigt ignorerar det enda oppositionspartiet, som dessutom är störst just nu.

Det enda rätta hade naturligtvis varit att ha en regelrätt och demokratisk folkomröstning om massinvandringen, såsom de hade i Schweiz.

Hur länge ska vi tolerera detta?! Det är så slående likt DDR på 80-talet att andra länder börjar reagera. Det måste få ett stopp innan vi för evigt fullständigt svartmålar vårat demokratiska anseende.

Stå upp för demokratin! Avsätt regeringen!!! Viva la Revolution!

Revolution kan vi nog, tyvärr, bara glömma. Det är Sveriges befolkning på tok för bekväma för. Det är nog större chans att muslimerna försöker införa sharialagar.

Folkomröstning däremot, det är absolut ingen omöjlighet. Någon med mer kunskap om det politiska systemet än vad jag har får gärna förklara vad för olika vägar det finns att ta för att åstadkomma en nationell folkomröstning huruvida vi bör dra ner invandringen till ett minimum, eller fortsätta att öka den. Det vore oerhört intressant att få lite klarhet i detta.

Men jag har för mig att en väg att gå är att samla in namnunderskrifter, och när man har tillräckligt många(10.000?) så är riksdagen tvungen att åtminstone rösta om huruvida det ska bli någon folkomröstning eller inte. Rätt eller fel?
Citera
2015-09-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Revolution kan vi nog, tyvärr, bara glömma. Det är Sveriges befolkning på tok för bekväma för. Det är nog större chans att muslimerna försöker införa sharialagar.

Folkomröstning däremot, det är absolut ingen omöjlighet. Någon med mer kunskap om det politiska systemet än vad jag har får gärna förklara vad för olika vägar det finns att ta för att åstadkomma en nationell folkomröstning huruvida vi bör dra ner invandringen till ett minimum, eller fortsätta att öka den. Det vore oerhört intressant att få lite klarhet i detta.

Men jag har för mig att en väg att gå är att samla in namnunderskrifter, och när man har tillräckligt många(10.000?) så är riksdagen tvungen att åtminstone rösta om huruvida det ska bli någon folkomröstning eller inte. Rätt eller fel?
Intressant !! jag skriver på Kan någon kommentera detta som är insatt i ämnet? Hur många underskrifter behöver som ovan säger?
Citera
2015-09-19, 15:37
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag håller med, Arnstad är en historiker och kan det här. Han satte låtsashistorikern Mikael Jalving på plats med sitt påstående om att siffrorna vi använder idag är arabiska. Jalving har säkert inte ens en fil. kand. i historia.
Nu vet jag inte om du är ironisk eller inte, men om nu Arnstad verkligen är historiker så borde han känna till att de siffror vi använder idag kommer från Indien. Däremot kallar vi dem "arabiska", förmodligen eftersom de kom till västlandet den vägen.

Men hans uttalande var helt absurt, menar han att om vi har accepterat någon enda detalj som har med Mellanöster att göra, så måste vi acceptera precis vad som helst därifrån?
Citera
2015-09-19, 15:37
Citat:
Ursprungligen postat av Maharshi
Hur kom vi in på massmedia och vinkling? Du fintade bort mig ordentligt genom att lägga om kursen helt. Vart är vi på väg nu? Om du verkligen förstod demokratin och dess riktlinjer, hade du då uppmanat till en statskupp? Är det inte demokratiskt att Sverige har fri invandring så länge partierna som står för den linjen regerar? Den politik som bedrivs i Sverige är ju demokratiskt framröstad, eller är den inte det? Det måste man väl ändå kunna förstå oavhängigt ens egen åsikt om frågan? Jösses. Tänk.

Hahahaha shit, anhängarna i DDR resonerade förmodligen likadant som du 1985. Menar du att du inte förstår eller håller med i nånting jag och alla andra menar?

De är framröstat demokratiskt ja, men politiken de förde vidare i efterhand, mot folks viljor, och den totala uteslutningen av 13 % av befolkningen kallar jag faktiskt ganska odemokratiskt. Det är åtminstone väldigt dålig skött demokrati som gränsar till ickedemokrati. Fortsätter det i samma linje, blir det totalt odemokratiskt i framtiden.

Sånt har hänt förr i historien, även i Europa. Du är för dåligt påläst och insnöad som de flesta andra vänsterpack.

Du verkar mest sorglig och lever i förnekelse. Det blir värst för dig och dina kamrater när SD blir störst 2018, efter ett komplett haveri, mer än det som redan är, i de svenska samhället. Ni kommer stå och gapa som fågelholkar efteråt och säga: "vadfan hände!".
Citera
2015-09-19, 15:38
Medlem
Innerslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag håller med, Arnstad är en historiker och kan det här. Han satte låtsashistorikern Mikael Jalving på plats med sitt påstående om att siffrorna vi använder idag är arabiska. Jalving har säkert inte ens en fil. kand. i historia.

Påståendet från Jalving om att muslimerna hotar judarnas säkerhet är givetvis trams. Muslimerna är inget hot mot judarna, se bara på Malmö, finns ju inga antisemiter där och judarna är trygga på gatorna.

Arnstad: Du är mångkulturell och arabisk varje dag för du använder dina siffror, de här arabiska siffrorna du vet, så varje dag främjar du islamismen i Europa med ditt sätt att se så du får sluta använda dessa siffror och använda romerska istället!
Och Jalving har fräckheten att skratta, fyfan vilken rasist! Han kan inte ens bemöta Arnstads påståenden om arabernas tecken!
https://www.youtube.com/watch?v=xWW63bkIPzA
Spola fram till 5:40 när Jalving blir ägd!
Kan du tycka men normala folk anser din slutledning om debatten vara ren idioti.Du är verkligen inte anknyten till verkligheten.Tomte.
Citera
2015-09-19, 15:45
Medlem
hakansukkurs avatar
Arnstad ar en god patriot som forklarar for oss vilka som ar vara vanner och vilka som ar vara fiender. Danskar och Finnar ar sjalvklart ett stort hot mot freden i Sverige. Dessutom ar valdtagna kvinnor ett stort hot eftersom min vans fiende ar min fiende.

Dessutom belyser han hur viktigt det ar med debatt i ett demokratiskt samhalle och darav vikten att inte lata meningsmotstandare delta i debatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in