2015-09-17, 22:18
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det är gränslöst provocerande att se SVT välja ut politiker och andra dårar att representera Sverige i denna katastrofala ödesfråga. Moder Sveas självskadebeteende är smärtsamt att skåda.
Och egentligen ganska tragiskt att faktiskt sitta och hoppas att våra folkvalda ska bli krossade av de danska motsvarigheterna i en debatt i en avgörande fråga.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det är gränslöst provocerande att se SVT välja ut politiker och andra dårar att representera Sverige i denna katastrofala ödesfråga. Moder Sveas självskadebeteende är smärtsamt att skåda.

Jag tror du är något på spåret. Det ÄR ett självskadebeteende. Det är någon form av psykiatrisk diagnos som krävs för att tillfullo begripa SVT.
Citera
Medlem
Utmärkt av Jonas !

Dansken och danskan desperata. Skäms över sin agenda.
Citera
2015-09-17, 22:19
Medlem
De avbryter ofta när sanningen nalkas...
Citera
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LS2SB
Jag gillar hur den åldrande befolkningen och fyrtiotalisterna aldrig lämnade en arbetsmarknadslucka efter sig. Istället har vi den högsta arbetslösheten på typ trettio, fyrtio år...

Men snart kan vi börja casha in! Vad snopna resten av de europeiska länder kommer bli när Sverige helt plötsligt från ingenstans blir en ekonomisk stormakt!
Citera
Medlem
Den danska kvinnan sade det absolut grundläggande svaret..

"Danmark ska förbli Danmark i framtiden och med danska värderingar". Hon vet vad som händer om 200.000 araber/afrikaner kommer in i ett litet land per år.
Citera
Medlem
Sjöstedt står och låtsas att han förstår danska.
Citera
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Svenskarna är osannolika floskelmaskiner. Kan några danska politiker flytta till Sverige, tack?

Inte just danska politiker, andra politiker överhuvudtaget hade räckt gott och väl. Vi är sanslöst säregna politiskt i Sverige.
Citera
Medlem
LS2SBs avatar
Jag gillar frågan: för dig finns det alltså en gräns för hur många människor man kan ta emot?
No shit sherlock...
Citera
2015-09-17, 22:20
Medlem
ColaKexs avatar
Precis som danska folkepartisten säger så ligger mycket av ansvaret på Angela Merkel som har sagt att alla är välkomna till Tyskland. Ryktet sprids i Nordafrika och mellanöstern och tillströmningarna kommer öka till gigantiska proportioner.
Citera
2015-09-17, 22:20
Medlem
WilhuffTarkins avatar
Jisses, vilken uppfriskande debatt!
För första gången kan man se ett program där det inte är slagsida åt vänster, och där publiken håller truten.

Förstår att det måste vara jobbigt för någon som Sjöstedt, vars "argument" (som bara kommer från hjärtat och inte högre upp) inte håller utan får mothugg.

Bra Danmark!
Citera
2015-09-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag skäms över att vara svensk just nu, Vet inte om jag klarar att titta mer.

Jag brukar aldrig klara av att titta särskilt länge på svt:s debatt, men detta fungerar om man slår av ljudet och bara läser text.

Edit: Jag är nästan 100% säker att jag vet precis vad svenskarna säger i vilket fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in