Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Samarbete mellan Nato och Ukraina fortskrider ju planenligt så där har Sputniknews skrivit ännu en fake-artikel. Att skrota gammalt sovjetmateriel är nog en långsiktig strategi eftersom Ukraina vill ha västteknik kombinerat med sin egen högteknologi inom försvaret. Ingen gammal ryssteknik här inte.
Försvarssamarbete med väst är ju redan en realitet och intresset för ukrainsk vapenteknologi och dess utveckling ökar hela tiden. Så dumstruten får Putin fortsätta att bära medan Ukraina fortsätter utvecklas. Dessutom så är kritik oftast något positivt även om lille Putin inte klarar att att hantera den.
Ukraina drar utan tvivel lärdom av kritiken nu när man integreras allt mer i Europas handel. Många ukrainska varor har t.ex fått den kvalitetsstämpel som är nödvändig för att kunna säljas i EU.
Jag har lite frågor angående ditt inlägg, som du gärna får styrka med länkar.
Vi vet att samarbetet mellan Nato och Ukraina fortskrider, men var kan jag läsa att intresset för ukrainsk vapenteknologi ökar?
Är det västerländska vapenkonstruktörer som levererar till Nato som vill ha ukrainsk vapenteknologi? Ligger ukrainsk vapenutveckling före den västerländska i någon del?
Jag skulle också vilja ha en länk över de varor som fått den kvalitetsstämpel som är nödvändig för försäljning inom EU. En sådan lista kan inte vara svår att skaka fram, en ukrainsk källa kanske?
Jag menar, de lär väl vara måna om att publicera detta så folk i EU får upp ögonen för de högkvalitativa ukrainska varorna?