2015-12-18, 01:32
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Och det feministiska vansinnet slår till igen...
Danskarna var lugna och sansade, framförde sakliga argument medan feminazisterna blev aggressiva och hånfulla.

Klart och tydligt för alla att skåda men du lyckas fabricera en helt egen fantasidebatt i ditt huvud tydligen.
Hmm vet inte om detta forumet var så kul, för låg nivå egentligen jag ville diskutera lite seriösare och inte bara personangrepp.
Citera
2015-12-18, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Sa jag att det var många?

Som det sas i debatten kan det ha något att göra med att tjejer lär sig mer språk. Man pratar mer med tjejer, vi ska lära oss ta ansvar och tyvärr även ta ansvar för mäns våld ibland. Medan till män säger man bara kanske uppmaningar och enkla ord.

Bland det bästa i debatten var att han som hade 2 döttrar pratade om att danskar borde ta ut mer föräldraledighet för jag tror det är jättebra för barn att kunna få ha både pappan och mamman. Och män ska inte vara så slarviga och dåliga föräldrar bara skita i barnen.
Då får också kvinnor mer chans på arbetsmarknaden.
För en av anledningarna till att man vill ge kvinnor lägre lön är ju att det förväntas att de ska vara hemma med barn! Och då vågar man inte lita på att en kvinna kan jobba lika mkt i längden eller under en viss period och det ses som grund till att berättiga mindre lön.
Men då om män också ska vara lediga blir det mer jämt...
Jag tror många kvinnor som är hemma idag inte gör det för att de helt och hållet vill utan det är lagstadgat att kvinnor tar ut det och det är bara så man gör att kvinnor tar hand om barnen.
De flesta kvinnorna som har barn känner ofta starka förväntningar på att de ska vara en kärleksfull moder och känner ofta iaf i perioder att det blir överväldigande och att det blir för mkt ansvar.
Själv har jag varit öppen med att inte vilja ha barn tidigare och det var en MASSA påtryckningar om att jag borde det.
Aldrig sett samma förväntningar till män. Många män verkar vara barnlösa frivilligt utan att någon pressar dem till något annat.

Jisses..

Kvinnor som utbildar sig eller för den delen har fötterna på jorden, helt olikt dig själv, har såklart alla möjligheter i världen.

Vi får hoppas att din agenda bara är ännu en parentes i historien, hur tröttsamt är det inte med feminister, kommunister, antirasister som tror sig ha ensamrätt på ord som jämställdhet egentligen?
Citera
2015-12-18, 01:36
Medlem
Nivovics avatar
Första debatten mellan Veronica Palm och Jan var otroligt jobbig att se på. Veronica använder härskartekniker som att skratta ut sin meningsmotståndare och håna honom.
Men den metoden misslyckades hon med ganska snabbt då hon gjorde bort sig genom att bli överkänslig, hysterisk och börja okontrollerat hosta. Bra jobbat.

Som vanligt förstår inte feminister att män och kvinnor är olika, vilket leder till att vi gör olika livsval som har en betydande roll när det kommer till ekonomi, intressen, vänner och familj.
Det handlar inte om tvång eller normer, det handlar om friheten att välja själv. Detta är feminister självklart emot, kvinnor ska absolut inte få välja själva.

Sedan fortsätter debatten om normer, hen och våld mot kvinnor.
Bra poäng av danskan att peka ut feministernas riktiga agenda: att framställa kvinnor som offer och män som förbrytare.
Alla vet att män begår fler våldsbrott, det är uppenbart. Men det betyder inte att alla kvinnor blir slagna och kränkta av män.
Anledningen till att det finns mansroller och kvinnoroller beror på att män och kvinnor skapar dessa roller själva. Vi vet att flickor och pojkar, redan vid födseln, är olika på ett psykologiskt plan.
Det är alltså inte konstigt om flickor leker på ett visst sätt och pojkar på ett annat.
Så är det feminister, deal with it.

Perfekt, nu får man lyssna till ännu en översittare: Linda Nordlund. Och hon ska kalla sig liberal, varför i helvete stal dessa kulturmarxister ordet i från oss klassiska liberaler?
"Flickor lär sig ..."
Jaha, det gör pojkar också. Alla barn lär sig normer och värden för att uppfostras till laglydiga och hederliga medborgare - det vill säga motsatsen till extrema muslimer.
Det berömda "Wage gap"-et är självfallet en sanningen med extrem modifikation. Kvinnor och män i genomsnitt tjänar inte lika mycket, det är så självklart att en femåring förstår detta. Tror folk att en lärare tjänar lika mycket som en civilingenjör?
Nej, det skulle vara absurt. Så länge vi inte lever i en kommuniststat så tjänar vi olika, då har det blivit så att kvinnor väljer i större utsträckning att vara hemma med barnen, jobba deltid och fokusera mer på familj och vänner än jobb och karriär.
Man kan säga att män är mer inriktade på pengar och prestige, medan kvinnor är mer inriktade på kärlek och familj.
Helt valfritt, inget tvång, men ändå blir slutresultatet mellan män och kvinnor helt olika.

Den där brunetten med lila tröja har uppenbarligen ingen respekt för sina meningsmotståndare. Avbryter och hånler mot dem - typiska härskartekniker som är ett vanligt fenomen bland feminister.
Hon blir också arg och avbryter med "Du pratar hela tiden och du kommer inte med fakta!" trots att hon pratade för bara 20 sekunder sedan (utan någon fakta dessutom).
Patriarchy in action?

Joakim Lamotte fortsätter att kasta skit på män genom att prata om hur synd det är att hans två barn är födda som flickor.
Men han lägger inte en sekund på att fundera över männens situation. Män begår självmord, dödas och misshandlas i högre utsträckning än kvinnor, pojkar får sämre betyg i skolan och vi män får ständigt höra i media och av våra politiker (ex. Åsa Romson) att vita män inte är människor.
Jag tänker dock inte påstå att män har det sämre, vi har det jobbigt på olika sätt.
Istället tänker jag fundera över Joakim Lamottes resonemang och byta ut barn mot Nivovic samt flicka mot Danmark.
Varför föddes man inte i Danmark? Jag kan inte skämmas över Sverige mer, vi är förlorade.

Jag skrev ett inlägg om Veronica Palm häromdagen i någon tråd och uttryckte min frustration och ilska gentemot denna människa. Jag skrev att hon var ett professionellt offer, hatade vita män, såg ner på kvinnor som blir våldtagna och vägrar göra någonting åt det samt att hon är en narcissistisk översittare.
Jag kan väl säga att mitt intryck av denna sinnesförvirrade feminist inte har blivit bättre. Nu är det värre än någonsin och jag orkar knappt ens skriva ett inlägg där jag förklarar varför hon är en extrem och sinnesförvirrad feminist.

Jag står för jämställdhet och vill att alla ska ha rätten att göra vad de vill med sitt liv, oavsett om du är kvinna eller man, svart eller vit, homo- eller heterosexuell, gammal eller ung.
Men du måste inse - snälla Veronica - att kvinnor och män är olika. Inte alla, det finns alltid undantag; men generellt sett är vi väldigt olika. Därför väljer vi olika karriärer i livet samt prioriterar lite olika när det kommer till pengar, vänner och familj.
Ingen blir tvingad till någonting, män såväl som kvinnor. Inga normer, strukturer eller traditioner står i vägen för kvinnor, eftersom de inte är känslostyrda idioter som inte kan välja själva. Kvinnor väljer själva med stolthet, oavsett vad normen eller traditionen säger, och det tänker jag låta kvinnorna fortsätta att göra.
Därför är jag inte feminist, eftersom jag ser kvinnor som människor som är självständiga.
Om Veronica hade läst detta hade hon inte brytt sig ett dugg, eftersom hon förvränger allt hennes meningsmotståndare säger och skriver, till ett budskap som passar in i hennes agenda.
Hon vill att män ska hata kvinnor, för då blir hennes agenda legitim.
Så jag tänker inte vara en privilegierad man som inte lyssnar och lyder kvinnor, jag tänker skriva precis det Veronica vill att jag skriva:

Veronica Palm.
Jag hatar dig eftersom du är en kvinna. Jag tycker att du är en hora eftersom du är en kvinna. En kvinna ska inte ha rätten att vara politiker eller tala när en annan man talar. Kvinnor ska synas, inte höras.
Kvinnor kan inte tänka själva, de är inte kapabla till att jobba eller utbilda sig.
De enda en kvinna kan är att laga mat, tillfredsställa sin man och uppfostra barn.
Jag är en vit man, därför hatar jag kvinnor - alla kvinnor, även min fru och min dotter.
Jag älskar att förtrycka och misshandla kvinnor, det sitter i generna.
Så, så lilla gumman. Din invändning betyder ingenting för mig, eftersom du är en kvinna.

Hoppas att du läser detta Veronica Palm, så kan du använda mitt citat när du känner för att propagera för din sjuka ideologi i media.
Puss på dig.
Senast redigerad av Nivovic 2015-12-18 kl. 01:48.
Citera
2015-12-18, 01:36
Medlem
Citat:
Hmm vet inte om detta forumet var så kul, för låg nivå egentligen jag ville diskutera lite seriösare och inte bara personangrepp.

Vad tråkigt.
Citera
2015-12-18, 01:37
Medlem
Lodmajsters avatar
Citat:

En sida tillbaka skrev du "Ni vidriga as som håller på och reta mig kan gå och hänga er!"

Som man bäddar får man ligga.
Citera
2015-12-18, 01:37
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det bästa sjukhuspersonal kan göra är att ge sin röst för flera arbetsgivare och då gärna privata. Konkurrens ger nämligen högre löner. Men det arbetar ju merparten av era fack emot!

Finns andra problem med det. Privata sjukvårdssystem kan vara en farlig väg att gå om man vill värna om samhällets alla medlemmar. Kolla bara hur det fungerar i USA.
Citera
2015-12-18, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Veronica Palm.
Jag hatar dig eftersom du är en kvinna. Jag tycker du är en hora eftersom du är en kvinna. En kvinna ska inte ha rätten att vara politiker eller tala när en annan man talar. Kvinnor ska synas, inte höras.
Kvinnor kan inte tänka själva, de är inte kapabla till att jobba eller utbilda sig.
De enda en kvinna kan är att laga mat, tillfredsställa sin man och uppfostra barn.
Jag är en vit man, därför hatar jag kvinnor - alla kvinnor, även min fru och min dotter.
Jag älskar att förtrycka och misshandla kvinnor, det sitter i generna.
Så, så lilla gumman. Din invändning betyder ingenting för mig, eftersom du är en kvinna.

Hoppas att du läser detta Veronica Palm, så kan du använda mitt citat när du känner för att propagera för din sjuka ideologi i media.
Puss på dig.

Total överkurs, en feminist kommer inte kunna greppa poängen du gör här.
Fast man vet ju aldrig, det är ju snart jul.
Citera
2015-12-18, 01:39
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jisses..

Kvinnor som utbildar sig eller för den delen har fötterna på jorden, helt olikt dig själv, har såklart alla möjligheter i världen.

Vi får hoppas att din agenda bara är ännu en parentes i historien, hur tröttsamt är det inte med feminister, kommunister, antirasister som tror sig ha ensamrätt på ord som jämställdhet egentligen?
Det fick man höra när man var liten men det var inte sant när man kom ut i verkligheten.
Märks att det döljs något eftersom ni ska förolämpa och kräkna så fort det kommer fram något som säger emot?
Det som är tröttsamt är att man inte kan acceptera en sån enkel grej som att kvinnor kan vara bra på typiskt manliga saker och det är inte könsbundet. Kvinnor får ofta inte ens en chans för män är så maktkåta.. Detta är subjektivt hur man såg debatten men kan vara bra att få höra båda sidor
Citera
2015-12-18, 01:48
Medlem
Citat:
Kvinnor kan vara bra på typiskt manliga saker och det är inte könsbundet.
Män är så maktkåta

Mäns maktkåthet är däremot könsbunden får jag anta?
Citera
2015-12-18, 01:49
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Jag fick frågan i början när jag började plugga till ingenjör-Kan kvinnor jobba som ingenjör? Ställde den på ett forum. Fick många svar näe dom vill helst anställa män, och det spelar ingen roll hur jävla duktig du e,,,

Jag känner ett flertal kvinnliga ingenjörer. Ok, anekdotisk bevisföring, men det var ju din också. "ställde den på ett forum"
Citera
2015-12-18, 01:51
Medlem
Citat:
Det fick man höra när man var liten men det var inte sant när man kom ut i verkligheten.
Märks att det döljs något eftersom ni ska förolämpa och kräkna så fort det kommer fram något som säger emot?
Det som är tröttsamt är att man inte kan acceptera en sån enkel grej som att kvinnor kan vara bra på typiskt manliga saker och det är inte könsbundet. Kvinnor får ofta inte ens en chans för män är så maktkåta.. Detta är subjektivt hur man såg debatten men kan vara bra att få höra båda sidor

Tråkigt att höra om dina tillkortakommanden men det är ingen etikett du måste sätta på alla kvinnor och du behöver inte skylla allt på män eller påhittade strukturer.
Citera
2015-12-18, 01:52
Medlem
Citat:
Feministerna hade de mest övertygande argumenten och danska gubbarna hade sina översittarattityder. Ger jag inte mkt för.
Hoppas du skämtar?? Om inte så kan det inte vara samma program du såg som vi andra här har sett. Svenskarna var respektlösa och använde sig av "härskartekniker" eller vad man nu ska kalla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in