Dålig översättning (google translate) från tidningen nämnd ovan:
Citat:
Hur kunde fastställa deras identitet, om det enligt poliser som tog upp kroppen, Michelangelo inte bär några dokument? Det var tack vare Isabela Franco Cereceda, en svenska sjuksköterska spanska rötter som en slump var i bårhuset dagen de flyttade kroppen till Solna.
"Det har varit länge sedan och knappt ihåg detaljerna", sade journalisten sjuksköterska på sjukhuset hall Stockholm. Franco Cereceda, ådra motsättningar ofta tillskrivs förfluten tid, säkerställer att bårhuset var trångt den dagen lik. "Det fanns många organ och lite personal, så jag hjälpte. Vid upptäcka arket för att se hans ansikte, slogs jag av hans utseende av spanska och började spela i byxfickorna. Det föreföll fotokopiering, vikt och våt. Omedelbart Jag ringde polisen. "
Således, i enlighet med ord Franco Cereceda, syster till en framstående läkare för avdelningen för kardiovaskulär kirurgi vid Stockholms Karolinska sjukhuset, de agenter som "undersökte" omständigheterna kring döden inte ens tittat i sina fickor. Om de hade, skulle de ha gett en kopia av kortet som skickade den spanska polisen. Så länge någon inte glida in i fickorna senare, vilket kan förklara, i yttrandet av Blanca, hade det fotokopiering inte försämrats eller tunnas bläck. Utseendet på detta dokument är unikt frisk, med tanke på att kroppen legat i vattnet veckorna.
Citat:
Om det fanns tvivel, tillade coroner: "Vid tiden för undersökningen var det inte möjligt att identifiera orsaken till dödsfall på grund av frånvaron av hjärta ...". Med andra ord var hjärtat saknas och tre femtedelar av levern, vars vikt i fallet med en vuxen som används för att nå 1500 gram. Såsom är känt, i fallet med transplantation ofta en del av detta organ används. Obduktionen visade att lungorna visade inga tecken på kvävning eller översvämning.