Svara
  • 1
  • 2
2005-11-08, 23:23
Medlem
Vappas avatar
Hr kommer en kort redogrelse fr den underbara drogen fentanyl.
Mnga har hrt talas om drogen men allt fr f har ftt chansen att prova

Det hela brjade kl 00:05 p nyrsnatten. Jag var ute och festade med mina vnner d jag lyckas bryta benet.
<snabbspolar>
nstan 18 timmar senare r det dags fr operation. Klockan r nu 17:00
En skterska kommer in och sger att hon ska ta mig till operationssalen.

17:05
En mycket trevlig man med smeknamnet gud ger mig frsta sprutan innan jag ska rullas in i operationsrummet. Kanylen glider in och jag hoppas att det r ngot smrtstillande d jag har frbannat ont, har nmligen inte ftt ngot smrtstillande alls sedan jag brt benet.
3 sekunder efter det att jag ftt injektionen brjar jag bli snurrig. Jag lutar mig tillbaka och frgar mannen vad det var han gav mig.
-Fentanyl
(Det r nu han fr namnet Gud)
Satan tnker jag, det har jag hrt talas om.
Brjar glida in i den underbara bommulen som omfamnar mig. Jag svvar ivg och mr allmnt bra. Brjar reflektera ver omgivningen. Knner efter i mitt ben. Jag kan fortfarande knna smrtan men av ngon anledning spelar det ingen roll. Vad som hnder runt omkring mig och i min egen kropp spelar inte lngre ngon strre roll.
Jag brjar samtala med Gud. Frgar om inte fentanyl r vldigt dyrt (hade hrt att det kunde kosta en miljon/gram p gatan) Gud svarade att det var jttebilligt. Jag gillar den tanken. Brjar fundera p att bli lkare fr att kunna skriva ut en massa fentanyl till mig sjlv.
Hur som helst r jag nu jtteglad. Ifrd endast operationsrock, en liten mssa ver huvudet och med ett jttesmile p munnen mste jag ha liknat Toker frn de sju dvrgarna.
17:10
Gud ger mig nnu en spruta och jag knner av effekten efter bara ngra sekunder. Vrlden fylls av nnu mer bommul och jag mr nnu bttre.
Jag bli inrullad i operationssalen och tittar lite frvnat p alla mnniskor som r dr.
"De ska visst skra hl i mitt ben och skruva in skruvar i det. Haha, precis som om jag skulle bry mig" r min tanke.
Lkaren som tydligen r boss p stllet brjar frklara fr mig vad de ska gra. Det r skert intressant men jag kan inte riktigt finna intresse att hlla mig fokuserad. Istllet tittar jag p alla aparater som finns runt omkring mig. Lkaren frklarar vad var och en maskin gr. Jag hr mig sjlv avbryta lkaren;
-r det p den dr TV:n som ni tittar p cityakuten?
Jag finner det mycket lustigt sagt av mig sjlv och mr nnu bttre n vad jag trodde var mjligt.
Gud ger mig ytterligare en dos fentanyl och jag fortstter min resa p molnen.
Tyvrr kommer det en ond skterska och sver mig ngon minut senare.

Sammanfattningsvis kan jag vl sga att det var det absolut bsta jag ngonsin varit med om, fastn det varade i knappt 15minuter.
Jag rekomenderar alla som hamnar p sjukan att be om fentanyl.
Dock s skulle jag aldrig vga mig p denna underbara drog utan vervakning av utbildad personal.
Det hr hnde allts i vintras, snart ett r sedan, men jag kan fortfarande tnka tillbaka p hur hrligt det var. Jag vet dock att om jag skulle brja ta ngon opiat s skulle jag fasta fortare n man hinner sga centraldammsugarslang. Det r bara fr hrligt.

Hoppas dock att jag fr fentanyl nr de ska plocka ut skruvarna.
Citera
2005-11-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vappa
Hr kommer en kort redogrelse fr den underbara drogen fentanyl.
Mnga har hrt talas om drogen men allt fr f har ftt chansen att prova

Det hela brjade kl 00:05 p nyrsnatten. Jag var ute och festade med mina vnner d jag lyckas bryta benet.
<snabbspolar>
nstan 18 timmar senare r det dags fr operation. Klockan r nu 17:00
En skterska kommer in och sger att hon ska ta mig till operationssalen.

17:05
En mycket trevlig man med smeknamnet gud ger mig frsta sprutan innan jag ska rullas in i operationsrummet. Kanylen glider in och jag hoppas att det r ngot smrtstillande d jag har frbannat ont, har nmligen inte ftt ngot smrtstillande alls sedan jag brt benet.
3 sekunder efter det att jag ftt injektionen brjar jag bli snurrig. Jag lutar mig tillbaka och frgar mannen vad det var han gav mig.
-Fentanyl
(Det r nu han fr namnet Gud)
Satan tnker jag, det har jag hrt talas om.
Brjar glida in i den underbara bommulen som omfamnar mig. Jag svvar ivg och mr allmnt bra. Brjar reflektera ver omgivningen. Knner efter i mitt ben. Jag kan fortfarande knna smrtan men av ngon anledning spelar det ingen roll. Vad som hnder runt omkring mig och i min egen kropp spelar inte lngre ngon strre roll.
Jag brjar samtala med Gud. Frgar om inte fentanyl r vldigt dyrt (hade hrt att det kunde kosta en miljon/gram p gatan) Gud svarade att det var jttebilligt. Jag gillar den tanken. Brjar fundera p att bli lkare fr att kunna skriva ut en massa fentanyl till mig sjlv.
Hur som helst r jag nu jtteglad. Ifrd endast operationsrock, en liten mssa ver huvudet och med ett jttesmile p munnen mste jag ha liknat Toker frn de sju dvrgarna.
17:10
Gud ger mig nnu en spruta och jag knner av effekten efter bara ngra sekunder. Vrlden fylls av nnu mer bommul och jag mr nnu bttre.
Jag bli inrullad i operationssalen och tittar lite frvnat p alla mnniskor som r dr.
"De ska visst skra hl i mitt ben och skruva in skruvar i det. Haha, precis som om jag skulle bry mig" r min tanke.
Lkaren som tydligen r boss p stllet brjar frklara fr mig vad de ska gra. Det r skert intressant men jag kan inte riktigt finna intresse att hlla mig fokuserad. Istllet tittar jag p alla aparater som finns runt omkring mig. Lkaren frklarar vad var och en maskin gr. Jag hr mig sjlv avbryta lkaren;
-r det p den dr TV:n som ni tittar p cityakuten?
Jag finner det mycket lustigt sagt av mig sjlv och mr nnu bttre n vad jag trodde var mjligt.
Gud ger mig ytterligare en dos fentanyl och jag fortstter min resa p molnen.
Tyvrr kommer det en ond skterska och sver mig ngon minut senare.

Sammanfattningsvis kan jag vl sga att det var det absolut bsta jag ngonsin varit med om, fastn det varade i knappt 15minuter.
Jag rekomenderar alla som hamnar p sjukan att be om fentanyl.
Dock s skulle jag aldrig vga mig p denna underbara drog utan vervakning av utbildad personal.
Det hr hnde allts i vintras, snart ett r sedan, men jag kan fortfarande tnka tillbaka p hur hrligt det var. Jag vet dock att om jag skulle brja ta ngon opiat s skulle jag fasta fortare n man hinner sga centraldammsugarslang. Det r bara fr hrligt.

Hoppas dock att jag fr fentanyl nr de ska plocka ut skruvarna.
verkar som om du har haft skruvarna i rtt lnge...eller?

Fin rapport! *tummenupp*
Citera
2005-11-09, 11:19
Medlem
aquamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunGame
verkar som om du har haft skruvarna i rtt lnge...eller?

Fin rapport! *tummenupp*
Haha, eller hur. Det r ju nyr snart igen.
Citera
2005-11-09, 12:26
Medlem
Vackert!
Citera
2005-11-09, 12:35
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ifrd endast operationsrock, en liten mssa ver huvudet och med ett jttesmile p munnen mste jag ha liknat Toker frn de sju dvrgarna.

Lter grymt hrligt men det lter nstan fr bra... sjlv har jag hrt historier om folk som frgat efter smrtstillande och ftt "superalvedon" uppkrda i arslet. Med min tur r skulle det scenariot antagligen utspela sig. Skadad och vldtagen.
Citera
2005-11-09, 13:20
Medlem
Vappas avatar
Som tur r s sitter skruvarna inne i benet, snna som normalt sett inte tas bort. Dock s ansg lkarna att det var lika bra att ta ut dem eftersom jag var s ung.
Men efter nyr s r det dags att ta ut dem. Tror inte att det sker utan en dos smrtstillande, hoppas jag iaf
Citera
2005-11-09, 15:22
Medlem
TomiXs avatar
Hoppas du fr Dilaudid istllet denna gngen, s har du ftt prova 2 riktiga godingar .

Fr vrigt en trevlig tripprapport
Citera
2005-11-09, 15:54
Medlem
Unbalanceds avatar
Lter nice...
Durogesic plster (fentanyl plstrena) r riktigt vrdelsa i berusnings syfte
tycker jag - provade ven extrahera ut Fentanylet ur dom och injicera utan
ngra bra resultat.
Fast dessa Durogesic var icke dom med gl inuti - dom kan man fixa och dona
med lite bttre!
Citera
2005-11-09, 19:39
Medlem
Lutass avatar
Trevligt, ingen drog man trffar p var dag! Sknt att veta att det finns ngot positivt med att bryta benet.
Citera
2005-11-09, 23:15
Bannlyst
Jag tycker att det lter som om Gud gav dig lite fr mycket.

Klart som fan att det r sknt med Fentanyl. Men hur bra r det att ftt smak fr det?
Citera
2005-11-09, 23:55
Medlem
Vappas avatar
Fr mycket? nej, precis lagom fr 15minuter i himmelriket
Nu inser jag hur ltt det r fr folk att fastna p opiater. Skulle som sagt aldrig vga "testa det en gng till" av rdsla fr att fastna. Men om lkare r med och anser att det r okej s...
Efter operationen matade de mig med tramadol. Jvlar vad jag hatar den medicinen nu. klarar inte ens av att tnka p skiten utan att f obehagsknslor. Yrsel, synstrningar och problem med magen r inte direkt skitkul. Kunde inte lsa ngot p flera dagar. Precis som att jag blev mer nrsynt n vad jag redan var, fruktansvrt jobbigt. S jag knner mig rtt sker bde frn suget efter att m vldigt bra igen och frn att mysa till det p piller. Kanske tur det
Citera
2005-11-10, 20:17
Medlem
Bajsbombs avatar
Hahaha! S underbart bra skrivet

Att du inte uppskattade tramadolen r vl bara bra egentligen. Hade du inte haft ont redan s hade du nog haft en helt annan upplevelse, men d hade du antagligen inte ftt ngon tramadol heller
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in