Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
En gissning/känsla hos mig:
Det är inte samma pojkvän som vid årsskiftet.
Inte längre bilder på mat, matlagning, ansiktsmasker i badrummet osv, från den dåvarande pojkvännens bostad... Av den dåvarande såg vi enbart händerna, medan den nuvarande har varit med på bild både helkroppsligt och ansiktet gömt bakom solbrillor... Dessutom samtliga bilder tagna utomhus.
Så förutom min gissning att denna pojkvän är ganska färsk, är jag villig att sätta en (ärligt förtjänad) slant på "skendräktighet" och ett "missfall" kring augusti... Kan lägga in att vi snart får se bilder från en utlandsresa och att den sk "njurbäcksinflammationen" är som bortblåst... 😜

Inte helt omöjligt att det är en ny homeboy. Då väntar hela havet stormar om vem som är fadern. Samma visa som tidigare att det krävs faderskapstest?? Undras vart K2s pappa JC tagit vägen? Dom hade ju den bästa kontakten tidigare. A E C = Allt Enligt Catrin.
Citera
2017-05-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ja. Blir det i så fall en offentlig handling? eller hur funkar det?

Fick intrycket att Göran inte verkade köpa Järnabons historia - men självklart ska de
ge henne möjligheten att inkomma med ett giltigt skäl. Jag tror att hon satt sig själv i
en rävsax här.

Det är ju högst suspekt att hon har så specifika diagnoser också (lungemboli, pyelonefrit).
Det är så uppenbart att hon bestämt sig redan innan vilken diagnos hon ska köra på?

Vet inte man kan begära en sekretessprövning annars på dokumenten? Det kan man alltid göra.
Japp, hon är en bedragerska ut i fingerspetsarna.
Undrar om hon får vite om inte tingsrätten godkänner läkarintyget?
Citera
2017-05-30, 09:59
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vet inte man kan begära en sekretessprövning annars på dokumenten? Det kan man alltid göra.
Japp, hon är en bedragerska ut i fingerspetsarna.
Undrar om hon får vite om inte tingsrätten godkänner läkarintyget?

Hur som helst får vi väl indirekt veta vad det rör sig om, när beslutet om ev häktning
ska tas. Jag önskar att de kunde göra ett exempel av det här, och häkta henne på
momangen om inte giltigt skäl går att finna, men det är antagligen för mycket att hoppas på?
De kommer hämta in henne någon dag innan nästa förhandling i augusti misstänker jag? Så till
vida hon inte har giltiga skäl till frånvaron.
Citera
2017-05-30, 10:01
Medlem
Citat:
Hur som helst får vi väl indirekt veta vad det rör sig om, när beslutet om ev häktning
ska tas. Jag önskar att de kunde göra ett exempel av det här, och häkta henne på
momangen om inte giltigt skäl går att finna, men det är antagligen för mycket att hoppas på?
De kommer hämta in henne någon dag innan nästa förhandling i augusti misstänker jag?

Tyvärr tror jag att de kommer fortsätta klema med henne och låta henne fortsätta manipulera systemet.
Citera
2017-05-30, 10:18
Medlem
Jag gissar på att det här inte kommer gynna henne när hon häcklar rättssystemet. Gissar på att dem gör ett exempel av henne (det är kanske vad jag hoppas på)..

Så blir säkert värsta antiklimax för mig. Tack för diskussionen alla. Är jag ledig så försöker jag gå på rättegången i augusti.
Senast redigerad av NervusVagus 2017-05-30 kl. 10:20.
Citera
2017-05-30, 10:22
Medlem
Citat:
De kommer hämta in henne någon dag innan nästa förhandling i augusti misstänker jag? Så till
vida hon inte har giltiga skäl till frånvaron.

Har hört med åklagaren nu, hon skrev så här.

Om hon inte kan styrka laga förfall för gårdagens förhandling, dvs att hon har varit sjuk har hon undandragit sig lagföring och straff utan giltigt skäl.
Jag har då möjlighet att begära henne häktad på flyktfara vid nästa rättegångstillfälle.

Jag frågade vad som händer om hon inte dyker upp på rättegången i augusti.
Så hon kan sticka utomlands nu om hon skulle vilja det, och därmed undkomma straff.
Vet flera bedragare/bedrägeribrottslingar som rest utomlands.
Citera
2017-05-30, 10:40
Medlem
http://i.imgur.com/6wnAbgM.jpg

Spännande detta...
Och det finns två par skor i Catrins ägo ;-)
Citera
2017-05-30, 10:42
Medlem
henki420s avatar
Citat:

Om hon inte kan styrka laga förfall för gårdagens förhandling, dvs att hon har varit sjuk har hon undandragit sig lagföring och straff utan giltigt skäl.
Jag har då möjlighet att begära henne häktad på flyktfara vid nästa rättegångstillfälle.

Så hon kan sticka utomlands nu om hon skulle vilja det, och därmed undkomma straff.

Utlandet kostar pengar och hon har två barn som gör det ännu svårare. Nu hoppas att vi att hon känner ångest över att hon inte har ett intyg som visar att hon var tillräckligt sjuk för att närvara vid rättegången. Sedan hoppas vi att hon har ångest över att polisen ska komma och hämta henne och att hon ska få återbekanta sig med en cell igen. Det hade då pajjat min sommar.
Citera
2017-05-30, 10:55
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Tyvärr tror jag att de kommer fortsätta klema med henne och låta henne fortsätta manipulera systemet.

Jag tror du kan ha rätt - jag kan tycka att man borde kräva att hon ska uppvisa ett läkarintyg som styrker diagnosen som hon anger som skäl för sitt uteblivande. Misstänker dock att de säkerligen nöjer sig med ett intyg att hon varit på akuten och haft ont. Svaret från åklagaren som Luxors refererar till verkar antyda något i den stilen.

Citat:

Räcker det att hon själv uppger att hon varit sjuk och kan påvisa att hon uppsökt akut vård?
Eller måste hon kunna styrka diagnosen som hon anger som skäl för den inställda rättegången?

Jag tror hon är väldigt nöjd just nu; ännu en gång har knäppt sina haters/brottsoffer på näsan plus hela rättsapparaten. =) Vilket självbedrägeri
Citera
2017-05-30, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Utlandet kostar pengar och hon har två barn som gör det ännu svårare. Nu hoppas att vi att hon känner ångest över att hon inte har ett intyg som visar att hon var tillräckligt sjuk för att närvara vid rättegången. Sedan hoppas vi att hon har ångest över att polisen ska komma och hämta henne och att hon ska få återbekanta sig med en cell igen. Det hade då pajjat min sommar.

Barnen kan hon ju ta med eller lämna till morsan, det löser hon säkert om hon vill resa utomlands och undkomma straff.
Personer med antisocial personlighetsstörning känner inte ångest.
Någon polisarrest eller häktescell i Flemingsberg blir det inte förrän i augusti i sådana fall.
Citera
2017-05-30, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhothefuckisBirger
http://i.imgur.com/6wnAbgM.jpg

Spännande detta...
Och det finns två par skor i Catrins ägo ;-)

Spännande och hon har zebralångkalsonger på sig :-)
Citera
2017-05-30, 10:58
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Jag hoppas som du att hon kommer ha en sommar förstörd av riktig, förlamande ångest med massor av panikattacker.
Det förtjänar denna s.k. människa!

Hoppas dessutom att ett regnmoln placerar sig lokalt över henne och förföljer henne vart hon än går. Då kan vi dessutom hålla reda på var hon befinner sig...
Senast redigerad av SvartaBjorn 2017-05-30 kl. 11:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in