2010-04-12, 13:44
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Måste vara tråkigt för ett lands nationella identitet att behöva förfalska "kulturarv", eller det kanske bara är balkanfolk som lever i exil från ett land de försöker få till "bäst på jorden" som beter sig såhär?

Det kan nog ligga mer sanning i det där än du kanske anar!
"Störst, bäst och vackrast" verkar vara ett motto som alla Balkanesiska folkslag kör efter.
Oavsett om det rör sig om albaner, kosovo-albaner, serber, bosnier, kroater eller montenegrianer...
Alla slår de sig för bröstet och vill visa att det är just deras folk som är "tuppen i hönsgården".
Men jag tror även att den filosofin gäller på hemmaplan nere på Balkan - därav alla konflikterna i regionen.

Oerhört löjligt Kindergarten-beteende om du frågar mig.

Och detta löjliga skådespel återspeglas så väl även i denna tråden.
Här har vi "von Dänikar" som får det att låta som att de här s.k. "pyramiderna" skulle utgöra vaggan för hela den europeiska civilisationen.
Detta trots att det egentligen inte finns några som helst vedertagna och allmänt accepterade bevis för att så skulle vara fallet.
Sedan kommer det in serber, kroater och albaner och smutskastar bosnierna och även varandra...
Och så har veckans clown-nummer av Cirkus Balkanes gått av stapeln!

Håhåjaja...dessa balkaneser och deras satans prestige!
Citera
2010-04-12, 19:43
Medlem
Mr_benis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosnianPyramidCivilization
Hahahhahaha

Jag är inte slav,illyrier eller någon jävla pelasgeisk idiot.

Jag har lite Slaviskt blod, Illyrisk och pelasigiskt.

MEN JAG HAR 100% Ancient BOSNISKT Blod. dem människorna som byggde dem Bosniska pyramiderna har inget med slaver,eller Illyrier att göra. för dem levde i Bosnien-Hercegovina 10.000 år innan illyrierna kom från Indien som invandrare på balkan. Och dagens Bosnier är naturligtvis närmaste ättlingarna till detta folket som byggde dem Bosniska Pyramiderna .eftersom vi är deras BARN. BOSNISKA BARN.

Preciis soom dagens egyptier är närmaste ättlingar till dem som byggde dem Egyptiska Pyramiderna.

Bosnien-Hercegovina har en historia som är evig. Alabanien däremot är avundsjuka på det och försöker att förstöra vårt lands historia men df ska ni brinna i helvetet där ni hör hemma.

Ja har aldrig påstått att LA ska bli Bosniskt! alabaner påstår det hahaahhaahha det är så ni skapar ert osynliga historia.

Jag läste din spoiler och den är så barnslig den bara kan bli. Den är maximalt värdelöst.
Men till skillnad från dig vågar jag läsa länkar och spoliers som skickas. Jag e inte iggnorrant som en alaban.

För jag har lagt upp 250 länkar på böcker,författare, bosniska pyramider och det Underbara och eviga Bosniska historian. Däremot är folk som dig så rädda för sanningen så jag är säker att ni aldrig vågar ens öppna en enda av dessa länkar här på FB. Men det är väl serbocroatisk albanskt mentalitet sno andras historia och påstå att det är eran.

Men ett meddelande till dig
Bosnien-Hercegoivna och dess folk BOSNIER
fanns då allting började och vi ska finnas i Bosnien-Hercegovina när allting slutar.

försök du lös upp Bosnien-Hercegovina så ska du se att du kommer ångra dig så mycket det går.
T.o.m USA hjälper oss Bosnier vid eventuellt krig i framtiden. Så sluta sncka massa cetnik-ustasa (terrorist ) propaganda. Bosnien-Hercegovina var Bosnisk när allt började och den ska förbli det när allt slutar. Större chans att Kosova blir serbiskt igen än att Bosnien-Hercegovina löses upp. För den har alltid funnits där och kommer förevigt finnas där. Det är bevisat på alla möjliga sätt och vis att detta är riktiga pyramider och att dessa är byggda av ingen annan förutom oss BOSNIER. bara terrorister som dig som har emot oss Bosnier för att du är avundsjuk och helt enkelt en terrorist.

Här har du en spoiler av mig. ( Hoppass du vågar läsa den )

Kan du vara snäll o förklara för mig hur du kommer fram till slutsatsen att ni har levt där 22000 år sedan påstå att ni har illyrisk haplogrupp . du vet väl att illyrier ínvaderade balkan ca 2000 frk så som övriga indostammar. så hur kan 2000 fkr bli 22000 år sedan? så hur kan ia2 haplogrupp vara illyrisk då ?hur tänker du egentligen.?
Citera
2010-04-12, 19:49
Medlem
Mr_benis avatar
Är det någon pyramid i bosnien eller inte? finns det utländska arkologer som bekräftar det eller ej är det allmänt erkänt?m.m hittar bara bosniska sajter om pyramieden på google.
Citera
2010-04-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_beni
Är det någon pyramid i bosnien eller inte?

Nej. Åtminstone har ingen ännu hittats.

Citat:
Finns det utländska arkologer som bekräftar det

Nej, men en mängd som motbevisar det.

Citat:
Hittar bara bosniska sajter om pyramieden på google.

Helt sant!

Citat:
Kan du vara snäll o förklara för mig hur du kommer fram till slutsatsen att ni har levt där 22000 år sedan påstå att ni har illyrisk haplogrupp . du vet väl att illyrier ínvaderade balkan ca 2000 frk så som övriga indostammar. så hur kan 2000 fkr bli 22000 år sedan? så hur kan ia2 haplogrupp vara illyrisk då ?

En mycket relevant fråga, men felet är att du använder logik. Naturligtvis fanns det inga illyrier för 22.000 år sedan, eller för 12.000 år sedan eller för 10.000 år sedan. Däremot har jag aldrig märkt att de som vill uppfinna en "bättre" historia åt sitt folk låter sig stoppas av fakta.
Citera
2010-04-12, 20:30
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Är det någon pyramid i bosnien eller inte? finns det utländska arkologer som bekräftar det eller ej är det allmänt erkänt?m.m hittar bara bosniska sajter om pyramieden på google.

Det har varit tyst i Bosnien om "pyramiden" under en längre tid. Vanligt folk bryr sig inte längre.
Men fortfarande dyker det upp folk i staden Visoko som är inspirerade av Semir Osmanagic och som är på jakt efter pyramider

Citat:
Especially I would like to thank a great Founder Semir Osmanagic for discovering and exploring of Bosnian Pyramids because without his discovery I would never have started this research and this project!
http://www.world-pyramids.com/project.html

Snubben tar alla chanser han får för att debattera för sin sak och brukar säga att all reklam för hans pyramider välkomnas oavsett om det handlar om förnekare eller entusiaster.
Han anser sig själv ha skrivit ny världshistoria och det kommer ta flera år innan "mainstream" historiker vågar erkänna detta.

Semir Osmanagic aka Indiana Jones of Balkans.
http://www.semirosmanagic.com/en/ima..._osmanagic.jpg

Citera
2010-04-13, 07:00
Bannlyst
Citat:
Kan du vara snäll o förklara för mig hur du kommer fram till slutsatsen att ni har levt där 22000 år sedan påstå att ni har illyrisk haplogrupp . du vet väl att illyrier ínvaderade balkan ca 2000 frk så som övriga indostammar. så hur kan 2000 fkr bli 22000 år sedan? så hur kan ia2 haplogrupp vara illyrisk då ?hur tänker du egentligen.?

Ja faktiskt det kan jag göra. Detta folket som byggde Pyramiderna i Bosnien-Hercegovina är varken Illyrier eller plesiganer utan dem tillhörde BUTIMIR civilisationen som enbart existerade i Bosnien. För det andra så levde dem runt 10.000 år innan Illyrierna. Sedan efter detta Pyramid folket kom
vinca civilisationen som med tiden beblandade sig med dessa urgammla Bosnierna. På Så sätt bildade dem ett nytt samhälle och ett nytt Bosnien-Hercegovina. Detta folket är inte särskilt väkänt och man vet inte mycket om dem. Men man vet att det fanns två stammar som hette Bossi och Bessi som bebodde det som idag kallas Bosnien-Hercegovina. Efteråt kom Illyrierna från syd och öst och faktiskt beblandade sig med dessa stammar som levde här dessförinnan. Och på så sätt skapade man ett unikt och nytt blod. Fast man säger att Illyrisk är det äldsta blodet för det blodet inte är lokaliserat. Medan det illyriska faktiskt är verkligen lokaliserat blod.

Så här ser Bosniernas DNA ut idag ( Utan det lokaliserade blodet från våra farfäder som byggde upp pyramiderna )

- 45% Illyrian
-20% Teuton
-15% Celtic
-10% Slav
-6% Thrachian
-4% Hunnian

Men så här kommer det se ut enligt IGENEAs hemisda i framtiden när man väl har lokaliserat DNA och generna på det Bosniska folket som byggde upp dem Bosniska Pyramiderna
Så här kommer ett DNA test i Bosnien-Hercegovina resultera år ( 2015-2020 ) detta är priminilärt

40% Illyrian
20% Ancient Bosnian people ( Pre-Historic)
16% Teuton
14% Celtic
8% Slav
2% Thrachian

Så idag är det ( Pre-Historic people ) blodet inräknat i det Illyriska eftersom den andra helt enkelt inte är uträknat och lokaliserat ännu. Eftersom man helt enkelt kunnat lokalisera detta. Men i framtiden ska man kunna göra detta. Däremot vad man vet är att DAGENS BOSNIER bär mest av Europas enda nativa och absolut äldsta happlogruppen som kallas för I2a och just denna blodgruppen härstammar från dem centrala och södra delarna av Bosnien-Hercegovina. Där man faktiskt hittat högsta koncetrationen av detta blodet. Vilket direkt bevisar på alla möjliga sätt och vis att Bosnierna faktiskt levt på balkan åtminstoden mellan 18.000 -22.000 år. Men vissa forskare från Schweiz och Italien England samt Japan påstår att Bosnierna levt på balkan runt 40.000 år. Men detta däremot är bara teorrier av många forskare. Däremot är det bevisat att Bosnierna levt på balkan närmare 22.000 och att vårt blodgrupp heter I2a och den kallas åsso för DINARIC-Illyrian happlogroup. Däremot i framtiden när man väl lyckats att lokalisera denna ännu äldre blodgruppen vill man ge den namnet för Bosnian-Dinaric race. Detta är ett förslag som värkar bli uppfyllt pg.a att namnet DINAR härstammar från Bosnien-Hercegovina. Eftersoom det finns ett berg med namnet DINARA som ligger på gränsen mellan Bosnien-Hercegoivna och Kroatien. Därav utav detta berget som man just angett dem dinariska bergen till just dinarer. Det levde nämligen ett Pre-Illyrian stamm som kallade sig för Dinari innan Illyrierna kom till balkan. dem levde just vid detta berget ( på den Bosniska sida utav berget ).
Men detta att namnge rasen för Bosnian-Dinaric race är bara ett förslag som inte ska tas på allvar eftersom man inte bestämmt något ännu.

Dagens Bosnier har däremot bevisat på alla möjliga sätt och vis levt på balkan i 22.000 år. Och Bosnierna tillhör i hela 90% den dinariska rasen av folkras. Medan man tillhör 10% västra mediterianska folkrasen.

Hoppas du fick ett bra svar, annars fråga om länk så skickar jag. Fastän jag redan skickat flera länkar på denna sidan

Däremot
Citera
2010-04-13, 07:24
Bannlyst
Citat:

Det finns 18 stycken experter från Egypten,Mexiko,Peru,China,Japan samt Bosnien-Hercegovina som faktiskt har bekräftat detta som världens mest sensationella upptcäkt någonsin.

Egyptens största och mest trovärdiga expert sa att Bosnien-Hercegovina kommer i framtiden att kallas för Pyramidernas och civilisationens land.

allt detta finns ochså dokkumenterat på internet. Jag har lagt fram ett tiotals sidor om dem Bosniska Pyramiderna redan. Det finns vissa sidor på svenska språket, vissa på engelska och andra på bosniska. Men alla finns där och det är helt och hållet bekräfftat att detta verkligen är pyramider.
Citera
2010-04-13, 07:28
Bannlyst
De här sidorna ska visa Er varför förhistorien, arkelogin och antropologin av Bosnien-Hercegovina är så spännande. Team av utomordentliga experter (arkeologer, geologer, geofysiker och historiker) författare och forskare, älskare av forntiden, entusiaster - alla som vill vara agenter av förvandlingar samlas ihop tillsammans med samma mål nämligen att skydda de kulturella skatterna från forntiden. Självklart är den första uppgiften att undersöka och skydda "Den Bosniska Pyramiddalen" som det mest betydelsefulla arkeologiska monumentet i Europa. Vi startar med undersökningsarbetet på "Den Bosniska Solpyramiden", på kullen Visocica. Visocica presenterar en kolossal struktur av sedvanlig pyramidform. Bevisningen baseras på:

* visuell symmetrisk geometri;
* exakt orientering i alla fyra riktningar;
* geosediment -komposition av bevis från marken;
* analys av satellitbilder ;
* analys av satellittermiska bildar som uppvisar egenskaper förknippade med artificiella konstruktionen;
* de lokalboendes rapporter om närvaro av massiva, formade nedgrävda stenblock;
* "passageways" i närheten av huset grundval uppförda nära basen av backen;
* komplex av gångtunnlar : Ravne-Visocica-Pljesevica-Krstac;
* karakteristiskt eko som Visocica avgav när det besköts under sista krigen;
* symmetriska terrasser som är synliga på geodetiska kartor.

Vi bjuder Er att delta i den banbrytande fasen av detta grandiosa företag, och vara skapare, inte åskådare, av historien.

Detta tog jag från en SVENSK sida om dem BOSNISKA pyramiderna. detta är sveriges officiella sida angående dem Bosniska Pyramiderna.

ett 20-tals forskare,geologer och experter har redan bekräftat pyramidernas existens. och nu snart i maj/juni månad 2010 börjar den ultimata utgrävningen om dem bosniska pyramiderna.

Ständigt hittar man bevis ,stennblock och tunnlar samt labyrint till pyramiderna. Vilket helt enkelt bekräftar Pyramidernas existens.
Citera
2010-04-13, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Det kan nog ligga mer sanning i det där än du kanske anar!
"Störst, bäst och vackrast" verkar vara ett motto som alla Balkanesiska folkslag kör efter.
Oavsett om det rör sig om albaner, kosovo-albaner, serber, bosnier, kroater eller montenegrianer...
Alla slår de sig för bröstet och vill visa att det är just deras folk som är "tuppen i hönsgården".
Men jag tror även att den filosofin gäller på hemmaplan nere på Balkan - därav alla konflikterna i regionen.

Oerhört löjligt Kindergarten-beteende om du frågar mig.

Och detta löjliga skådespel återspeglas så väl även i denna tråden.
Här har vi "von Dänikar" som får det att låta som att de här s.k. "pyramiderna" skulle utgöra vaggan för hela den europeiska civilisationen.
Detta trots att det egentligen inte finns några som helst vedertagna och allmänt accepterade bevis för att så skulle vara fallet.
Sedan kommer det in serber, kroater och albaner och smutskastar bosnierna och även varandra...
Och så har veckans clown-nummer av Cirkus Balkanes gått av stapeln!

Håhåjaja...dessa balkaneser och deras satans prestige!

Ja men Bosnien-Hercegovina ligger i mitten av balkan vilket gör landet till Europas hjärta.

Dem Forntida Bosnierna byggde Europas enda Pyramider, samt världens äldsta pyramider.
Bosnien-Hercegovina kommer förevigt att förbli civilisationernas och historians land.
Detta är defacto idag

http://web.comhem.se/~u73706353/index.html

Här ovan har du en länk angående dem Bosniska Pyramiderna. PÅ SVENSKA SPRÅKET.
Citera
2010-04-13, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Det känndes bra att slänga in den här länken igen: http://www.e-a-a.org/statement.pdf . Det finns ingen seriös forskare som tror på det hela utan bara patriotiska bosnier. Och skulle nån nu då länka nån halvdan foskare så är det något undantag ifrån regeln så bespara dig arbetet.

Men asså det fanns inga seriösa FORSKARE SOM TRODDE PÅ DETTA ÅR 2006.

IDAG ÅR 2010. Finns det ett tjugotal SERIÖLSA FORSKARE VÄRLDEN ÖVER SOM REDAN bekreräftat pyramidernas existens. världens största pyramid expert kallar Bosnien-Hercegovina för Europas hjärta redan. experten heter Dr: Soliman Hamed och han har upptäckt fyra pyramider i EGYPTEN. och han sa att detta är 100% pyramider. sluta va IGGNORRANT.

fan såå stolt jag är över att vara BOSNIER! detta landet är föör underbar
Citera
2010-04-13, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
En seriös fråga:

Om du nu känner en sådan stark kärlek för dessa "pyramider" och dina förfäder, varför åker du då inte tillbaka till Bosnien och hjälper till i utgrävningarna?
Du skulle ju faktiskt kunna ställa upp som t. ex volontär i utgrävningsarbetet, och på så sätt vara i "händelsernas centrum".

Observera att min fråga inte är rasistiskt menad, utan jag är helt enkelt bara nyfiken på hur du tänker kring detta.

Men jag ska åka ner dit i Juni 2010. nu om 6 veckoor

det är då utgrävningen börjar. DET ULTIMATA UTGRÄVNINGEN.

18.000 volänterer från Bosnien-Hercegoivna , Sverige från hela Europa men även från Kina,Mexiko USA och Brasilien samt Peru som redan anmält sig ) även Egyptier

Mycket bevis har hittatts redan år 2009. Men 2010 blir det året då 95% av alla kritiker kommer att tystna föralltid. detta är vad dem flesta redan tror på.

Nejj fan jag vet att du inte menar något illa jag tänker precis samma bättre nu att åka ner när skolan slutar sen hjälpa till att gräva ut världens största och äldsta pyramider som miina Bosniska farfäder byggde hehe än att bara propagera här. Däremot kan jag håålla flashback uppdaterad därnerifrån lägga upp bilder,länkar samt bevis material som man hittar och mycket mer om ni härifrån skulle bli interesserade.

Och jag menar allvar när jag säger allt detta
Citera
2010-04-13, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Måste vara tråkigt för ett lands nationella identitet att behöva förfalska "kulturarv", eller det kanske bara är balkanfolk som lever i exil från ett land de försöker få till "bäst på jorden" som beter sig såhär?

Men din iggnoranta idiot. ÅR 2009 SÅ hittadess mer än 1200 stenblock , underjordiska tunnlar, labyrint,

Och mycket mer som trappor, och det som tros vara EUROPAS första alfabete har hittatts precis utanför Pyramiderna. Och dessa BOSNISKA pyramider har blivit bekräftade av flera 20 tals experter världen över under året 2009 då alla dessa bevis visade sig vara 100% sanna.

Så sluta snacka skit. Ja slår vad om att du INTE läs en enda artiket eller besökt hemsidor för pyramiderna. grejen är den att dessa pyramider väntas bli utgrävda först år 2012. och den ultimata utgrävningen börjar nu denna sommaren.

Komigen nu läs på lite nu sen kom och snacka. År 2006 så trodde alla EXPERTER att detta var en hoax eftersom bevis saknades. IDAG ÅR 2010 Har man hittatt 10.000 tals bevis och dem fyra största pyramid experter från egypten,mexiko peru och china har bekräftat detta som VÄRLDENS mest sensationella upptäckt och världen äldsta pyramider. år 2012 ska du SJÄLV se med dina ögon att detta är RIKTIGA BOSNISKA PYRAMIDER. alla bevis finns där, det enda som saknas är att man ska ta bort allt jordmassa från pyramiderna vilket väntas bli klart i december detta året.

Pyramiderna har dessuotm redan besökt av 1.2 miljoner turister världen över. och alla är enade i en sak DETTA ÄR VERKLIGA PYRAMIDER OCH DEM ÄR BYGGDA AV BOSNIERNA.

det finns 14 sidor på internet angående den BOSNISKA pyramiddalen så istället för att sitta vid din data o snacka skit, så borde du kanske besöka en av dessa sidor och sedan läs igenom alla fakta noggrrant för att efteråt börja snacka en jävla massa du inte vet ett skit om.

dem STÖRSTA EXPERTERNA har idag redan bekräftar dem BOSNISKA PYRAMIDERNAS existens.

nu är det bara upp till foolk som dig att acceptera faktan att detta verkligen är pyramider

sen är duu alltiid välkommen att besöka detta BOSNISKA underverket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in