Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-06, 12:07
Medlem
brianmolkos avatar
Fastighetsskötarna som hade bögsex bakom deras maskingarage
Citera
2023-09-06, 12:18
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
När man betraktar det från en svensks perspektiv verkar det som att det galnaste som inträffat i era liv rör, kiss, bajs och sex. Är det typiskt svenskt eller ett globalt perspektiv tror ni?

Nä de sjukaste jag sett är stängda affärer
Citera
2023-09-18, 18:53
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Lite gott och blandat.

Glassmannen
En solig sommarförmiddag i Norge där jag väntar på bussen som ska ta mig till arbetet. Busshållplatsen ligger på ett litet torg med flera olika linljer som passerar med korta mellanrum. Vi är väl 5-6 pers i busskuren när en buss stannar till och en man med nyköpt mjukglass i handen skyndsamt går mot framdörren. Just när han ska gå på får han syn på en klisterlapp föreställande en glass med ett stort kryss över. Han vänder tillbaka mot busskuren och kasserar bestämt glassen i papperskorgen (detta är väl ca 3 meter från framdörren så det är bara några få steg) därefter vänder han tillbaka för att gå på bussen men det vill sig inte bättre än att dörren slås igen precis framför näsan och sedan far bussen raskt iväg. Norrmannen försvinner även han iväg snabbt, något skamsen över den minst sagt ironiska händelsen får man förmoda.

Bussresan
Även i denna historia har bussen en central plats. Denna gång i Oslo och tidig morgon påväg till jobbet. Halvsovande tittar jag ut genom fönstret då det helt plötsligt sätter sig en afrikansk kvinna i 30årsåldern bredvid mig, mellan stationer och i en buss som inte ens är halvfull vilket gör det lite märkligt men hon får väl sitta där tänker jag, det har man ju hört dessutom, att man pratar och umgås med varandra på bussarna i afrika.

Tar bara några få sekunder innan hon plötsligt greppar mig mellan benen, lite chockad puttar jag genast till henne så hon faller ut i mittgången hon får väldigt ont. Fick lite sura blickar då de andra på bussen såklart inte sett vad hon hade gjort, å andra sidan förstod de nog snart att jag inte var boven i dramat.

Efter ett tag går hon fram till mitten av bussen där det finns mer plats för barnvagnar och sätter sig på huk, håller sig om magen och börjar skrika av smärta. Någon kommer fram och försöker trösta henne men hon puttar bara undan folk. Ungefär nu börjar det spåra ur på allvar och jag har några av mina mest oväntade och spännande minutrar i livet framför mig...

Först börjar hon slänga ut allting från hennes handvädska, inklusive några hunder kronor i kontanter, smink och massa cd-skivor (detta var tyvärr innan musik och kameramobiler). Busschauffören har i detta läget börjat ana att ett drama utspelar sig på bussen och har stannat vid en slags busstation på motorvägen. Hon fortsätter skrika och härja och vissa försök görs att trösta/lugna ner henne men hennes orationella beteende fortsätter att eskelera. Hon klär av sig alla kläderna och visar upp sin kurviga och mjuka kropp till allas beskådan. Därefter började hon strecha och även hänga sig i räckerna och göra apljud.

Såklart försöker busschuffören och någon mer tala henne till rätta men det är lönlöst. Ytterligare en buss kommer efter ett tag men efterssom busshållplatsen är upptagen får den dubbelparkera bredvid för att släppa av folk. I bussen bredvid ser jag en man i 30 årsålden slentrianmässigt kolla in i våran buss tills hans ögon plötsligt spänns upp och hakan åker ner några centemeter med blicken fäst mot mittenpartiet av bussen.

Historien slutar med att polisen hämtar henne och sveper en filt runt henne så hon slipper gå naken till polisbilen, är dessutom december med massa snö och kallt väder. Jag kom även några minuter för sent till arbetet men gick inte in på varför.

Muggen
Denna historia utspelar sig på gymnasiet, tiden när en del pojkar ville ses som vuxna och försökte agera därefter. Ola är vår hjälte i historien och han är just på väg att köpa en kopp kaffe på skolans cafeteria när det uppdagas att han bara har råd med själva kaffet men inte den pant på 2kr som återfås när koppen återlämnas (för att "Kent" ska slippa att hämta in alla koppar). Tack vare hans tidigare ansvarsfulla beteende och goda relation med Kent slipper han betala pant och han kan ändå ånjuta sitt kaffe. Det här är såklart en fjäder i hatten hos Ola som ålägs detta förtroende av en vuxen människa, det är verkligen inget som ska missbrukas!

Rasten är slut och Ola vill göra rätt för sig och lämna tillbaka koppen som han undantagsvis fått använda utan att betala pant. I detta läge står Kent och brer skinkmackor och har därför ryggen mot disken så Ola påkallar hans uppmärksamhet. För att verkligen illustera att han lämnat tillbaka koppen ställer han under uppsyn av Kent ner den på disken och placerar sin öppna handflata bredvid. Plötsligt, och fruktansvärt oväntat, får dock Ola en liten knuff på sin högerarm av någon som försöker tränga sig förbi bakom i den trånga cafeterian. Denna lilla puff på armen resulterar i en sakta sidorörelse som precis puttar koppen över kanten och försätter den i ett fritt fall mot ett stengolv som lika obarmhärtigt som girigt väntar på dess ankomst. Krasch!!

Minerna från båda parter var oslagbara.

Vad då tyvärr ?
Citera
2023-09-18, 18:55
Medlem
brianmolkos avatar
En asiatisk kvinna som föll rakt ned i frysboxen i på ICA
Citera
2024-04-30, 22:25
Medlem
caJag var på en liten kvartersrestaurang i Solna, en thairestaurang. Inredningen såg ut som en grotta, med stalaktiter hängande i taket. Ni som vet, ni vet, det kan bara finnas en sån restaurang i hela landet.
Jag satt där i godan ro och mufflade i mig thairis och rödcurry när dörren plötsligt flyger upp med en smäll, och in rusar en ung kvinna, i yngre tjugoårsåldern.
I handen har hon en påse med take away-box. Högröd i ansiktet skriker hon åt den unga killen i kassan/bardisken att hon minsann hade beställt vegetariskt. Och hon hade ätit nästan hälften av kycklingen innan någon hade sagt till henne att det var kyckling och inte vegetariskt.
Killen i kassan bad direkt om ursäkt och förklarade att det måste blivit ett olyckligt missförstånd/misstag men att hon naturligtvis skulle få en ny rätt, vegetarisk den här gången.
Detta nöjde kvinnan sig inte med. Hennes liv var förstört för hon hade ätit kyckling och så lätt skulle inte restaurangen komma undan.
Killen i kassan var verkligen ödmjuk och bad så mycket om ursäkt och erbjöd pengarna tillbaka.
Kvinnan var nu så upprörd att tårarna sprutade och skrek ut till alla som satt i grott-restaurangen att hennes liv var förstört och att det här var oförlåtligt.
Innan kassakillen han säga något mer tar hon upp takewaway-lådan ur kassen och drar iväg den med ett riktigt överhandskast mot kassakillen. Hon träffar killen, bardisken, väggen bakom och all utrustning som finns bakom disken med lådan, vänder på klacken och rusar ut genom den fortfarande öppna ytterdörren.
Hela restaurangen är helt tyst. Alla har följt kvinnan med blicken, men vänder sig nu mot kassakillen, genomblöt av såsen från thaimaten. Han tar fram en disktrasa och börjar sakta rengöra, först sig själv, sedan hela kassadisken och allt där bakom. Allt är blött av såsen och det finns ris överallt.

Sensmoralen i den här historien är, kom aldrig i bråk med en vegetarian. Deras näringsfattiga kost gör dem helt konstiga i huvudet.
Senast redigerad av Stuartlittle 2024-04-30 kl. 22:28.
Citera
2024-05-01, 15:31
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuartlittle
caJag var på en liten kvartersrestaurang i Solna, en thairestaurang. Inredningen såg ut som en grotta, med stalaktiter hängande i taket. Ni som vet, ni vet, det kan bara finnas en sån restaurang i hela landet.
Jag satt där i godan ro och mufflade i mig thairis och rödcurry när dörren plötsligt flyger upp med en smäll, och in rusar en ung kvinna, i yngre tjugoårsåldern.
I handen har hon en påse med take away-box. Högröd i ansiktet skriker hon åt den unga killen i kassan/bardisken att hon minsann hade beställt vegetariskt. Och hon hade ätit nästan hälften av kycklingen innan någon hade sagt till henne att det var kyckling och inte vegetariskt.
Killen i kassan bad direkt om ursäkt och förklarade att det måste blivit ett olyckligt missförstånd/misstag men att hon naturligtvis skulle få en ny rätt, vegetarisk den här gången.
Detta nöjde kvinnan sig inte med. Hennes liv var förstört för hon hade ätit kyckling och så lätt skulle inte restaurangen komma undan.
Killen i kassan var verkligen ödmjuk och bad så mycket om ursäkt och erbjöd pengarna tillbaka.
Kvinnan var nu så upprörd att tårarna sprutade och skrek ut till alla som satt i grott-restaurangen att hennes liv var förstört och att det här var oförlåtligt.
Innan kassakillen han säga något mer tar hon upp takewaway-lådan ur kassen och drar iväg den med ett riktigt överhandskast mot kassakillen. Hon träffar killen, bardisken, väggen bakom och all utrustning som finns bakom disken med lådan, vänder på klacken och rusar ut genom den fortfarande öppna ytterdörren.
Hela restaurangen är helt tyst. Alla har följt kvinnan med blicken, men vänder sig nu mot kassakillen, genomblöt av såsen från thaimaten. Han tar fram en disktrasa och börjar sakta rengöra, först sig själv, sedan hela kassadisken och allt där bakom. Allt är blött av såsen och det finns ris överallt.

Sensmoralen i den här historien är, kom aldrig i bråk med en vegetarian. Deras näringsfattiga kost gör dem helt konstiga i huvudet.

Hur fan hann hon äta hälften innan hon upptäckte att det var kött
Citera
2024-05-04, 01:17
Medlem
Det sjukaste var nog när jag var runt 7-8 år gammal kanske och min dyngraka farsa plockade fram en snara framför mig och planerade att använda den, vid tillfället var man dock för liten för att inse hur sjukt det var
Citera
2024-05-06, 10:38
Medlem
nanaems avatar
Gick i 7:an, skulle ha prao på sjukhuset med vaktmästarna.
Kommer tidigare en morgon och hör ljud från omklädningsrummet.
Öppnar dörren och där står en av vaktisarna med händerna mot skåpet medans den andra kör honom i röven bakifrån. Dem noterar mig och fryser, jag stänger bara dörren och går och fikar. Ingen nämner något, akward stämning i de tre veckor jag är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in