• 1
  • 2
2016-07-25, 03:30
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Det är lite som att spela nåt klurigt spel när man skall få layouten att fungera tex. Slutar med att man får
Men var inte Swift för iOS, jag kan komma ihåg fel eller så har det spritt sig efter att jag kikade på det.

Huvudsakligen men Apple har släppt Swift öppet så det finns nu att tillgå på Linux. Däremot så har man då inte tillgång till de ramverk som finns tillgängliga på system som kör iOS.
Citera
2016-07-25, 03:52
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus
Huvudsakligen men Apple har släppt Swift öppet så det finns nu att tillgå på Linux. Däremot så har man då inte tillgång till de ramverk som finns tillgängliga på system som kör iOS.
Då hade jag ju ett halvt rätt i alla fall. Men då försvinner ju fördelen med Swift utan ramverk. Vad har man kvar att köra på då..
Citera
2016-08-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blork
Jag skulle nog vilja råda trådskaparen att först lära sig antingen Swift eller Java separat(förslagsvis Java då då kan göra mycket mer än bara appar) och sedan övergå till att använda Android Studio.

Jag pluggade Java ca 2 år innan jag började med android utveckling och då tog det ändå 3-4 månader innan man slutade få vredesutbrott dagligen på android studio.

Instämmer.. Att försöka sig på app-utveckling utan en förståelse för det språk som används kommer definitivt resultera i en evig huvudvärk och flera trasiga tangentbord.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in