Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
r du Tesla's fan boy #1? Tesla r knt fr usel kvalitet. Man kan grva bland videos p YouTube en hel dag med sgningar av allt.
r du lika lttlurad vad gller alla andra omrden i livet?

.. hur har det gtt, tycker du?
Citera
Idag, 03:56
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du lst om tesla?
S hr str det angende service p just tesla.
Service fr Tesla Model X och Model 3

Frdelen med Teslas modeller r att de inte har ett fast serviceintervall. Dessutom har de ingen koppling mellan service och garantierna. Dremot rekommenderas det att se ver luftfiltret vartannat r.

Jag skulle sga att alla andra bilar servas med jmna mellanrum antingen varje r eller vid vissa miltal och det gr att verkstan d gr igenom vissa punkter och d uppmrksammar dig som gare p vad som behver gras. D en teslagare inte mste serva sin bil mer n kolla luftfilter varannat r s kan det ocks dyka upp saker som inte garen utan besiktningen upptcker.

Hoppas du frstr?

Var ju fler punkter p denna lista som Tesla rekommenderar att gra service p n bara luftfilter:
https://www.tesla.com/ownersmanual/m...9ED7B1D91.html

Hoppas du frstr?

r det inte snarare s att model 3 r en riktig skitbil med dlig kvalitet redan frn fabrik och snarare det som r orsaken till den lyckade statistiken p bilprovningen?
Tycker fortfarande det r mest spekulation ifrn din sida.
Citera
Idag, 04:48
Medlem
rasistsvinets avatar
Den bsta elbilen i besiktning r allts modell VW Golf som producerats med 50 rs erfarenhet, av ett fretag som byggt bilar i minst 80 r. Besiktningen gnller sllan p drivlina och drivmedel, s jag antar att el-golfen i princip r den vanliga golfen ur besiktningssynpunkt.

Tesla Model 3 r en ny budgetmodellen med nstan ingen erfarenhet alls frn ldrande-fel.

Finns bakomliggande databas publicerad, s att man kan sortera listan p antal fel / krda mil?

Kanske ven vga in att Tesla 3 i jmfrelse har betydligt hgre prestanda n andra p listan, vilket belastar bde bromsar och hjulupphngning mer. En kundgrupp av hormonstinna 18-riga mn eller gamla tanter gr en mycket stor skillnad i slitage.

Om inte denna info r tillgnglig, d r hela publiceringen lika ohederlig som frvntat av TV, frn bilindustrilandet som r stressat av nnu ohederligare konkurrens.

Lika ohederligt som MSM okritiskt kopierar artikeln globaliatiskt.
Citera
Idag, 06:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Var ju fler punkter p denna lista som Tesla rekommenderar att gra service p n bara luftfilter:
https://www.tesla.com/ownersmanual/m...9ED7B1D91.html

Hoppas du frstr?

r det inte snarare s att model 3 r en riktig skitbil med dlig kvalitet redan frn fabrik och snarare det som r orsaken till den lyckade statistiken p bilprovningen?
Tycker fortfarande det r mest spekulation ifrn din sida.

Har du sett ett serviceprotokoll p ngra andra bilar ngon gng, gissar p att det r ca 30-40 punkter som gs igenom. P tesla r det ett ftal och inget som mste gras pp verkstad utan det r rekommendationer.

Jag r absolut ingen tesla fanboy utan frsker bara reda ut varfr just deras bil ligger sist p listan. Har givetvis ven hrt att deras kvalitet p mnga punkter r s dr men jag gissar att just det att det inte krvs ngon regelrtt service gr sitt till ocks. Sjlv skulle jag aldrig kpa en tesla.
Citera
Idag, 06:08
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du sett ett serviceprotokoll p ngra andra bilar ngon gng, gissar p att det r ca 30-40 punkter som gs igenom. P tesla r det ett ftal och inget som mste gras pp verkstad utan det r rekommendationer.

Jag r absolut ingen tesla fanboy utan frsker bara reda ut varfr just deras bil ligger sist p listan. Har givetvis ven hrt att deras kvalitet p mnga punkter r s dr men jag gissar att just det att det inte krvs ngon regelrtt service gr sitt till ocks. Sjlv skulle jag aldrig kpa en tesla.
Men du skrev ju frst att det bara var luftfilter?
Uppge korrekt information.
Citera
Idag, 13:13
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Jo du tycker det. Fast jag har under mina 3 r som jag gt min 3a aldrig tnt dimmljusen. Frra mnaden fick jag 2a i besiktningen och Tesla bytte dom gratis p min garageuppfart. Kommer inte anvnda dom i framtiden heller. Men statistiken r glad.

Anvnder aldrig dimljusen p min Lexus heller.
Den r frn 2012 och aldrig haft en anmrkning p snart 19000 mil.

Skillnad p kvalitetsbygge frn Japan och Amerika-skrp.
(Fr info s har jag mycket amerikanare sjlv, kvaliteten r bedrvlig).
Citera
Idag, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Anvnder aldrig dimljusen p min Lexus heller.
Den r frn 2012 och aldrig haft en anmrkning p snart 19000 mil.

Skillnad p kvalitetsbygge frn Japan och Amerika-skrp.
(Fr info s har jag mycket amerikanare sjlv, kvaliteten r bedrvlig).

Nja, Toyota t.ex. m klassas som trygga bilar, men det r fr att de r s konservativa och vgar inte hnga med i utvecklingen.

Det mrks tydligt nu idag. De har EN elbil och den har ftt mycket skit i olika tester samt nr det gller teknik och funktioner s r de bedrvligt mycket efter.

Dessutom hade de ju inte rknat med det hgre vridmomentet p elbilar (som de aldrig gjort innan BZ4X) s de tappade ju hjulen fr att muttrarna till dcken var gjorda fr vanliga sega avgasbilar s de pallade inte med och gick av.
Citera
Idag, 16:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Men du skrev ju frst att det bara var luftfilter?
Uppge korrekt information.

Det r vad de sjlva skriver att man br kolla och de andra punkterna r ocks bara en rekommendation men inget man mste gra som jag frstr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in