2016-04-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
"MP: Inga tecken på infiltration"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22693642.ab

Förnekelse. Strutsteknik. Inget annat än väntat egentligen men lite väl genomskinligt att komma med denna "analys" efter endast någon dags "analyserande". Fascinerande.
De fattar alltså inte heller skillnaden mellan "moderata" islamister och extremister. För muslimer och islamister är det inget extremt att inte ta kvinnor i hand och att bära hijab, det är deras vardag, framförallt kvinnornas förstås. Jag håller med de flesta som säger att det är okej för de att göra så privat, men de kan inte vara politiskt aktiva och företräda ett parti och Sverige. En islamisk politisk agenda är just att inte ifrågasätta hijab eller annan heltäckande klädsel och att införa olika badtider för muslimska kvinnor. Det är kända exempel som de blundar för.

En annan -ism, ekonomism, att göra allt till en plånboksfråga i stället för att låta andra värderingar väga tyngre är inte heller MP:s grej. Tvärtom, det enda svar de har på klimatförändringar är att göra allting dyrare för folk med sina miljöskatter! Om ni i stället ägnade lite mer tid åt att faktiskt införa utsläppsgränser för bilar...nä visst ja, det har EU redan gjort... och industrier men det klarar ni inte av för att ni är tekniskt efterblivna och vill inte fatta att era miljöskatter förstör folks ekonomi så de inte har råd att köpa miljövänliga produkter. Ni ska REGLERA, inte göra livet DYRARE för oss, för ny teknik får vi betala för ändå.
Citera
2016-04-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Borde strålkastaren riktas mer mot Rashid Musa?
Med tanke på Musas stora närvaro på sociala medier och i den offentliga debatten framstår han iallafall för mig som en spindel i nätet gällande svensk islamism.

Tyckte mig se Musa gratulera Almedalsislamisten när han blev språkrör i Grön Ungdom. För att inte tala om all terrorapologi han bedrivit genom åren, samt att han efterträtt Kaplan som ordförande för SUM.

Verkar vara en centralfigur i det svenska islamistiska nätverket.

Rashid är Linköpings största Malcolm X-wannabe, honom behöver du aldrig leta länge efter!

Hans senaste påhitt är att starta en podd som heter "Kalifatet" tillsammans med Mohammed Kharraki från Sveriges Unga Muslimer. De första två avsnitten handlar om "drevet" mot Kaplan.

För övrigt: gissa vilken nyligen avgången bostadsminister som var ordförande för Sveriges Unga Muslimer mellan 2000-2002 ...?

https://soundcloud.com/kalifatet
Citera
2016-04-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Tro och solidaritet(s) ordförande, Ulf Bjereld verkar ha skickat ut sin statsvetarfru för lite damagecontrol?

http://tt.omni.se/9e565ba0a1bfbf14ca...eb73a8fa78435c

Inte gräva för djupt, för vad hittar man då?

Hon och maken är förmodligen Sveriges främsta offentliga desinformatörer. Sällan man ser statsvetare ha så återkommande fel i sina analyser. Minns när Bjereld timmar innan KD skulle rösta om DÖ helt avfärdade att kritikerna skulle vinna trots att det var uppenbart åt var det barkade.

Varken ändringen av flyktingpolitiken eller försäljningen av de tyska kolgruvorna har kommit i närheten av den interna kritiken och väljarnas reaktion mot islamismen inom partiet.
Citera
2016-04-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Tro och solidaritet(s) ordförande, Ulf Bjereld verkar ha skickat ut sin statsvetarfru för lite damagecontrol?

http://tt.omni.se/9e565ba0a1bfbf14ca...eb73a8fa78435c

Inte gräva för djupt, för vad hittar man då?
Det här var ju intressant, Bjereld framstår ju som alltmer nerkletad, för att inte säga drivande, Westerholm är ju inte nådig i sin kritik.

http://ledarsidorna.se/2016/04/sekular-socialdemokrati/

Det här börjar likna rättsröta, det är nog värre än man hade kunna tro!
Citera
2016-04-24, 19:54
Medlem
RickHunters avatar
Monia Benbouzid MP(riksdag och EU kandidat)olm hatar judar och kallar israel "terrorstat" på Jakob Dalundes blogg:

http://www.jakopdalunde.se/?p=122
Senast redigerad av RickHunter 2016-04-24 kl. 19:58.
Citera
2016-04-24, 20:01
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Monia Benbouzid MP(riksdag och EU kandidat)olm hatar judar och kallar israel "terrorstat" på Jakob Dalundes blogg:

Såhär står det.

Citat:
Idag gästbloggar min kollega Monia Benbouzid:

Land skall med lag byggas (Israel har alltid rätt)

Tänk en stor man som ger en liten flicka stryk. De som bevittnar händelsen gör inget för att ingripa, utan står och försöker förklara och rättfärdiga den stora starke mannens aggression med olika osammanhängande konventionen direkt utdragna från FNs internationell rätt. Medan denne bläddrar i konventioner om självförsvarsrätten ligger den unga flicka och förblöder…(Se bild nedan)

Israel vill inte erkänna staten Palestina.
Israel åberopar självförsvarsrätten för att anfalla Libanon och fortsätter att utvidga ockupationen i Palestina.
Israel tror att de kan styra och påverka världens opinion i evighet.
Israel kan inte styra världens ilska hur länge som helst. Världens har under två decennier vittnat israels ondska, Israels bortförklaringar, israels ständiga immunitet som de ständigt kräver av världen men anledning av förintelsen.

Israel beter sig som bortskämd unge som man har tagit lite för mycket hänsyn till för att det var något fel vid födelsen. Ungen skall ha allt: Den ska alltid ha rätt, den skall ha alla pengar i världen, den skall ha allas välsignelse och den skall kunna bete sig som vilken terrorist som helst.

Israel är en terroriststat som oproportionerligt anfaller andra länders suveränitet, (Se bifogade bild) Stoppa Israel! Stoppa terrorismen!
Idag innan världen börja ta till sig israeliska metoder mot israel. För om man lär sig från ett gott exempel då måste man ha lärt sig rätt? Israel har alltid rätt.
Citera
2016-04-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter

Att vara dum i huvudet innebär inte att man är islamist, så jag tror inte riktigt detta passar i denna tråd.
Citera
2016-04-24, 23:03
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Hjälp MP med fler exempel där deras företrädare genomfört eller försökt genomföra politiska förändringar i islamistisk riktning.

Erkännandet av Palestina kanske?
Kaplans opposition i riksdagen till att lagföra islamistiska terrorister?

Kaplan vill ju för övrigt "befria Jerusalem", men det kanske inte räknas...
Citera
2016-04-24, 23:03
Medlem
fasligts avatar
Nalin Pekgul sa i kvällens Agenda att det finns islamister i Miljöpartiets nuvarande partistyrelse. Hon sa att det förvisso finns personer med islamistisk agenda i andra partier och organisationer också, men här handlar det ju om mp. Dessa personer känns igen på sitt sätt att snabbt som synden angripa meningsmotståndare och dra islamofobikortet. Det mest självklart heta tipset om islamistrepresentation torde då vara Sümeyya Gencoglu, vilken även är ordförande i Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa, Halmstad. Snabbt som ögat angrep Sümeyya Gencoglu Sara Mohammed när denna gav sin syn på kravet på skilda badtider för kvinnor och män. Sara Mohammed menade att sådan regim inte var annat än ren och skär diskriminering. Den turksvenska miljöpartistiska styrelseledamoten svarade:
Citat:
JÄMSTÄLLDHET · “Skilda badtider kallas inte islamism, Sara. Det kallas friheten att välja, vilket vi har i ett fritt Sverige. Vi har religionsfrihet, vilket är en av det finaste vi har här i Sverige. Så enkelt är det“, skriver Sümeyya Gencoglu (MP).

Islamofobikortet lät inte heller vänta på sig:
Citat:
Sara Mohammad, när jag läser din debattartikel på SVT Opinion, så ser jag inget annat än ett underliggande islamofobisk uttalanade.
http://www.svt.se/opinion/article3154452.svt

Det andra heta tipset är väl Mursal Isa. Denne man brinner så för demokratiskt arbete att han valarbetade sig ända in i vallokalen hemma i Borlänge 2014:
Citat:
Mursal Isa toppar Miljöpartiets landstingslista och står som nummer två på kommunlistan i Borlänge. Han får med stor sannolikhet betydande uppdrag efter valet.
Mursal isas agerande har dock fått valansvariga i Borlänge att kalla in honom till samtal:
– Det som hänt är djupt olämpligt, säger Lars Ivarsson.
Enligt uppgifter till välnämnden ska Isa har hjälpt till att rösta och agerat på ett sätt som en politiker inte bör göra.
Citat:
Valförrättaren avvisade politikern ur vallokalen. Han har också varit lite för nära valsedlarna och skickats ut i mittgången i Kupolen, säger Lars Ivarsson.
Mursal Isa säger själv att han absolut inte gjort någonting för egen vinning. Han har inte samlat röster genom att agera olämpligt.
http://www.dt.se/dalarna/borlange/po...l-vid-rostning

Mursal Isa säger sig i och för sig inte lägga så stor vikt vid ideologi, han agerar utifrån passion. Det kanske man gör om man är alldeles väldigt troende och vädrar morgonluft för sin religiösa agenda? Hur som helst, som exempel nämner han hur han hjälpt en okänd kenyansk kvinna att överklaga avslagssbeslut från Migrationsverket angående uppehållstillstånd, hon ville inte bara stanna själv, utan även få hit sina barn, Isa tyckte tydligen inte skälen för ett svenskt myndighetsbeslutet var så viktiga, han körde på feeling. Drömde sig kanske tillbaka till sin egen flyktingtid i just KENYA. Han uträttade hjältedåd på migrationsområdet där också enligt egen utsago. Varför den genomhygglige somaliern Isa behövde fly från Kenya framgår inte, men i Sverige befinner han sig i alla fall nu och tillvaratar svenska intressen genom engagemang i Miljöpartiet. Han var för övrigt sosse först. Och började sin bana som engagerad i bostadspolitiken och folkrörelsesfären.
http://www.dalademokraten.se/dalarna...ljer-passionen
Citera
2016-04-24, 23:05
Medlem
Jaecps avatar
Kanske redan varit uppe i tråden. Men DERYA UZEL SENIR, ersättare i Stockholms kommunfullmäktige och ledamot i arbetsmarknadsnämnden. Jobbar kanske också på regeringskansliet (ej säker).

I tidningen EuroTurk får hon frågan:
Riksdagen beslutade mars 2010 om att
Turkiet hade begått folkmord på den
kristna minoriteten i Anatolien under
första världskriget. Kommer ni att driva
vidare den här frågan om ni kommer till
makten efter valet?

Och svarar: Miljöpartiet kommer att arbeta för att beslutet
inte ska verkställas i regeringen. Jag själv
kommer även att driva den frågan.

Derya vill alltså aktivt arbeta mot att erkänna ett folkmord. Förintelseförnekare. Fint!

Källa
Citera
2016-04-25, 02:53
Medlem
Jag har gjort omaket att titta på Yasri Khans fb-sida (den som gillas av 1601st) och kollat på vilka "inlägg" (inte kommentarer) som han gjort offentligt mellan 29/4 -13 tills idag = dvs under 3år.

Detta för att se om de påstående som framförts i media om att Mp kan vara infiltrerat av "islamister" med annan agenda än att föra klassisk miljöpartistisk politik.

Jag hittade 232st och de flesta med, nästan alla, politisk eller opinionsbildande inlägg
Reserverar mig för ev någon mindre felräkning

*Inlägg kring ämnen kopplat direkt till islam som t.ex slöja, muslim etc alltså där muslimska termer ingår i texten, hittade jag 179st

*Kring allmän politik t.ex SD, rasism, invandring + övrigt (utan direkt koppling till islam) 49st ca hälften kan kopplas till muslimer indirekt

*Miljöfrågor 4st varav endast ett som huvudtema, de andra i sammanhang med annat

*HBTQ 0st

*Feminism 0st (räknar inte in kvinnors rätt till slöja=kopplat till islam)

Min personliga uppfattning/erfarenhet om människor med ursprung i MENA är att dom är i det närmaste totalt ointresserade utav miljö, feminism, HBTQ (eller rent av hatar dess innebörd)
Ja.. sen har vi ju de som har MENA - utseende men som har anammat den svenska kulturen o seder ja dom ser jag som vilken svensk som helst oavsett hudfärg!
Men när jag då ser Khans offentliga inlägg på hans fb kan jag bara få min tråkiga "fördom" bekräftad ännu en gång.
Om han nu företräder ett parti bör han ju göra det välbalanserat i alla Mp:iets frågor och inte väldigt ensidigt utifrån sin religiösa tro.
Så som jag uppfattar honom så står islam med sharia högst i prioritet och sedan Mp:stiska frågor som inte krockar med islam dom visar han dessutom försumbart intresse åt! Hur fan har han kommit att bli nominerad till en plats i partistyrelsen!!

Med tanke på den senaste tidens belysning på rasistiska, fascistiska islamister i Mp så framstår det ju kristallklart att ledningens uttalande (t.ex "olyckorna den 11 september") är väl avvägda med tanke på vilka som sitter med i partiets olika styrelser.

Väljarstödet sjunker nu dramatiskt för Mp o jag undrar vilka som lämnar och vilka som stannar
kvar, kan det vara så att majoritet av Mp:s väljare nu är rasistiska, fascistiska islamister???
Kan det kanske t.o.m bli ett parti-namnbyte som de andra partierna har gjort o till vad isf, kanske Miljöpartiet ---> Muslimpartiet
Senast redigerad av B71 2016-04-25 kl. 03:08.
Citera
2016-04-25, 03:23
Medlem
I Norran 4/4 -15

"Konsten att mygla sönder ett miljöparti"

http://norran.se/asikter/ledare/kons...joparti-375040

Intressant o se hur den nya mp-kulturen tar över och av vilka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in