2016-04-23, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Jag vill stötta Fridolin här i detta fallet. Dels för att ingen gör det och dels för att det har tagit för stora proptioner mot enskild man Fridolin. I Sverige har man inte fått kritisera eller ens tänka tankar som nu anses självklara i media mot muslimer. Fridolin arbetar i första hand med miljöfrågor - Miljöpartiet har inget eget säpo som luskar runt var Kaplan eller andra exakt gör. Nu ska Fridolin som blivit styrd och uppfostrad av media att gilla olika mm helt plötsligt ändra uppfattning 180 grader och hängas ut och fördummas för att inte vissa muslimer vill ta kvinnor i hand. Fruktansvärd avrättning på en hederlig man som Fridolin.
Det är ju svårt att läsa tidningen (Expressen) och skaffa sig information om det hela:
Citat:
Anklagar Kaplan för islamistisk agenda
Publicerad 13 okt 2014 kl 23.52

Förre riksdagsledamoten Nalin Pekgul, S, går till stenhårt angrepp mot nye bostads- och stadsutvecklingsministern Mehmet Kaplan, MP.

I en debattartikel i Dagens Industri anklagar hon honom för att vara en islamist med dold agenda - och jämför ministern med Jimmie Åkesson.

"Det finns få sekulära muslimer som tror på att han inte skulle vara islamist", skriver hon i Dagens Industri.
http://www.expressen.se/nyheter/val2...istisk-agenda/

Så islamisering av partiet var väl känd.
Yasri Khan och Kaplan grundade gemensamt SMFR (Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa) år 2008.

"Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa (SMFR), även kallad Muslimska Fredsrörelsen, är en partipolitiskt obunden islamisk ideell förening grundad 2008 av Mehmet Kaplan och Yasri Khan"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk..._r%C3%A4ttvisa
Citera
2016-04-23, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Jag vill stötta Fridolin här i detta fallet. Dels för att ingen gör det och dels för att det har tagit för stora proptioner mot enskild man Fridolin. I Sverige har man inte fått kritisera eller ens tänka tankar som nu anses självklara i media mot muslimer. Fridolin arbetar i första hand med miljöfrågor - Miljöpartiet har inget eget säpo som luskar runt var Kaplan eller andra exakt gör. Nu ska Fridolin som blivit styrd och uppfostrad av media att gilla olika mm helt plötsligt ändra uppfattning 180 grader och hängas ut och fördummas för att inte vissa muslimer vill ta kvinnor i hand. Fruktansvärd avrättning på en hederlig man som Fridolin. Fridolin har säkert trott att inte ta kvinnor i hand är normaliserat enligt medias pk och inte sagt något för att få skit. Fy fan åt svensk media. Sen var det visst en muslim som gjort ett hemligt tecken vill då bara visa att det finns andra grupper i samhället som inte är demokratiska som no kan läsa mer om här som aldrig verkar kommas åt eller sättas dit.

Fridolin är långt ifrån ensam. I stort sett varenda miljöpartist delar hans åsikter. Men som högste företrädare för partiet och utbildningsminister kan man begära betydligt mer. Han har dessutom själv tagit på sig skulden för det inträffade.

Fridolin arbetar inte i första hand med miljöfrågor. Han är utbildningsminister vilket är väldigt illa med tanke på hans åsikter och med tanke på skolresultaten. Miljöpartiet skiter i miljön sedan åratal tillbaka. De har riktat in sig på invandrare och feminister efter att kärnkraftsfrågan dog.
Citera
2016-04-23, 11:42
Medlem
BuzzMeekss avatar
Problemet i Sverige är inte islamism utan det är för stora volymer invandrare. Redan när Kaplan tillsattes så var det tal om att han var islamist och att detta slås upp först nu måste ses ur ett perspektiv. Precis som i Tyskland kommer detta att innebära att åsiktskorridoren stramas åt än mer och att jakten på människor som inte följer konsensusåsikter får legitimitet från personer som är invandringskritiska. Istället för att strama åt invandringen, vilket är det enda som hjälper, så luras folk till att skrika efter ytterligare skärpningar i yttrandefriheten. Invandringen leder till enfald i åsikter.
Citera
2016-04-23, 11:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Givetvis är det så, inget nytt. MP som parti är naiva och korkade. Lättare att komma in där. Sedan gynnas ju muslimer mycket av deras politik och en stor det av väljarna är muslimer. Finns inget hos MP som gynnar Sverige och svenskarna.

Jo det ska alltså vara ett feministiskt parti men man släpper fram en person till Khan nästan till partiets högsta ledning som på en enkel fråga inte kan svara på om han är feminist! Man är ett demokratiskt parti som är extremt mot dödsstraff men man släpper fram en person som Khan som på en enkel fråga ja eller nej om det är fel att Saudiarabien har dödsstraff för nu t.ex bloggare som hädat islam! Han har liksom aldrig hälsat på kvinnor inom partiet inte för att det är intimt även om det är ursäkten utan för att kvinnor är smutsiga enligt hans extrema tolkning. Jag tror inte detta ärligt hoppas jag iaf skulle vara möjligt i något annat parti än ett sådant naivt parti som MP där vi har Fridolin och Romson som liksom ursäktar allt om extrem rasism och extrem inskränkhet för att det är en annan kultur...
Citera
2016-04-23, 12:07
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Intressant artikel i DN idag:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/for...-miljopartiet/.
Ja, det är intressant att MSM nu uppmärksammar det uppenbara. Däremot finns det en fara i att fokusera för mycket på AKP. Muslimska brödraskapet är en internationell rörelse även om det finns olika nationella inriktningar. Bland det första Erdogan gjorde när han kom till makten med sitt AKP var att odla relationerna till partier med kopplingar till MB i Mellanöstern, särskilt Hamas och Mursis parti i Egypten men även till det syriska brödraskapet som har sina egna brigader i Syrien.

Den utvecklingen återspeglas i relationerna mellan islamister i Sverige där t.ex. Khan och Kaplan lierar sig med AKP medan toppskiktet i SUM, IFIS och Ibn Rushd främst sympatiserar med Mursi, förutom bröderna Issa av uppenbara skäl då den äldste av de tre - Fidaa al Sayed Issa - har pekats ut som det syriska Muslimska brödraskapets ledare i Sverige.

Samtidigt samarbetar alla dessa islamister genom föreningar, samfund och partipolitik. Kaplan (AKP), Mustafa al Sayed Issa (Syriska MB) och Rashid Musa (Mursi) har till exempel samtliga varit ordförande för Sveriges unga muslimer. Oavsett inriktning stöttar de övriga också nu Kaplan och Khan unisont. De har trots allt samma islamistiska ambition och i ett litet land som Sverige är det nödvändigt att samarbeta för att uppnå målen. Kaplans ministerpost var en triumf för varenda islamist i Sverige eftersom partipolitiken är ointressant medan makten är nyckeln.

Samtliga trådkändisar i slöjtråden är på ett eller annat sätt kopplade till varandra och detsamma gäller islamisterna inom MP. Kaplan och Khan tillhör samma krets som Temsamani, Ai Khalil och den ovannämnde Zahid Qayyum etc, de ingår i samma föreningsstyrelser och ideella samarbeten, vilket har belagts otaliga gånger i slöjtråden. Fokuserar man för mycket på en del av det nätverket kommer man således att missa omfattningen av infiltrationen.
Citera
2016-04-23, 12:10
Medlem
Grottgretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Khan lurar blåsta svennar att göra islamisttecken :

http://muslimerforfred.org/?q=node/804
Ursäkta.. Men varför gnuggar Barbara Spectre axel med islamister?? Vilken olustig känsla jag fick i maggropen nu!
Citera
2016-04-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Problemet i Sverige är inte islamism utan det är för stora volymer invandrare. Redan när Kaplan tillsattes så var det tal om att han var islamist och att detta slås upp först nu måste ses ur ett perspektiv. Precis som i Tyskland kommer detta att innebära att åsiktskorridoren stramas åt än mer och att jakten på människor som inte följer konsensusåsikter får legitimitet från personer som är invandringskritiska. Istället för att strama åt invandringen, vilket är det enda som hjälper, så luras folk till att skrika efter ytterligare skärpningar i yttrandefriheten. Invandringen leder till enfald i åsikter.

Det som är ett problem för Sverige, är istället Muslimska Brödraskapets målsättning. Man strävar efter höga volymer av muslimsk invandring.

Lorenzo Vidino, den kanske mest erkände forskaren som studerat MB, beskriver här hur Muslimska Brödraskapets mål är hög invandring, höga födelsetal bland muslimer och missionerande genom "dawa" för att på sikt islamisera det västerländska samhället. Man vill både frottera sig med, och infiltrera den politiska eliten.
https://books.google.se/books?id=CSt...20high&f=false

Det här bör man ha klart för sig, när man analyserar lämpligheten i att MB ges tillträde till flera av de politiska partierna i Sverige, och då framförallt Miljöpartiet.

Det är inga konspirationsteorier att MB har som målsättning att ta över inte bara Mellanöstern och införa ett kalifat, utan man siktar även in sig på Västeuropa.
Om man tycker det är en vettig idé ska man naturligtvis ge MB tillträde till politiska partier. Om man ställer sig skeptisk till tankarna bör man sparka ut islamisterna. Ett för de flesta ganska enkelt val.
Citera
2016-04-23, 12:42
Medlem
Det lär nog bli ett omfattande och svårt arbete framöver för SÄPO att göra blir min spontana känsla. Lär väl inte göra saken bättre heller att muslimerna fortsätter öka dramatiskt i landet. Så länge det finns muslimer i enorma antal i landet så lär de hitta nya vägar att "infiltrera" på.

Jag tror det handlar om att så tidigt som möjligt kunna se och markera tecken som pekar åt islamist/infiltrationshållet. Samhället lär behöva information och bli medvetna om olika riskindikatorer på ett mycket djupare plan. Hur samhället ska kunna klara av det är en gåta då kunskapen om helheten lär befinna sig på en väldigt låg nivå överlag just nu,skulle jag tro.
Citera
2016-04-23, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks

Det första har du rätt i, utan den massiva invandring Sverige har skulle vi automatiskt varit mindre islamiserade. Det andra håller jag dock inte med dig om - på vilket vis kommer åsiktskorridoren stramas åt mer? Det motsatta har ju precis skett, tidigare fick man inte ha åsikten att muslimer också kan vara islamister, men nu är det okej helt plötsligt.
Citera
2016-04-23, 12:53
Medlem
Vimurs avatar
Som ett komplement till Batutas inlägg ovan vill jag återigen rekommendera journalisten Walid al Kubaisis dokumentär om Muslimska brödraskapet. Den som anser att teorierna om infiltration verkar konspiratoriska bör se samtliga avsnitt och återkomma sedan.
https://www.youtube.com/watch?v=8m2w...D2D3AC90B2A6F6

Det vore suveränt om SVT sände denna serie i repris nu efter skandalerna i MP. Jag hade ågren i veckor efter att ha sett den, infiltrationen är så cyniskt systematisk och iskallt beräknad att man verkligen inser vidden av det hat mot Väst och våra värderingar den grundar sig i. Det är så oerhört förmätet att inbilla sig att det inte kan hända här när det har skett i Mellanöstern där denna rörelse och dess metoder är välkända.
Citera
2016-04-23, 13:18
Medlem
Zurfarn08s avatar
Miljöpartisten som gjorde islamist-tecken i Almedalen får sitta kvar, för han har lovat att inte gör så igen??
Herregud, bara han inte gör tecknet så är det ok att vara kvar i MP som islamist.
Citera
2016-04-23, 13:30
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Det lär nog bli ett omfattande och svårt arbete framöver för SÄPO att göra blir min spontana känsla. Lär väl inte göra saken bättre heller att muslimerna fortsätter öka dramatiskt i landet. Så länge det finns muslimer i enorma antal i landet så lär de hitta nya vägar att "infiltrera" på.

Jag tror det handlar om att så tidigt som möjligt kunna se och markera tecken som pekar åt islamist/infiltrationshållet. Samhället lär behöva information och bli medvetna om olika riskindikatorer på ett mycket djupare plan. Hur samhället ska kunna klara av det är en gåta då kunskapen om helheten lär befinna sig på en väldigt låg nivå överlag just nu,skulle jag tro.
Jag tror att SÄPO har rätt bra koll på islamisterna. Sverige existerar inte i ett vakuum, vi är beroende av EU och USA och SÄPO samarbetar tätt med Europol och andra säkerhetspoliser när det gäller terrorhotet i Europa. Med tanke på att det har förekommit ett flertal terrorister med svenskt uppehållstillstånd/medborgarskap kan man utgå ifrån att Sverige är under hårdbevakning just nu.

I slöjtråden finns flera citat av extremister som beskriver hur SÄPO skickar in infiltratörer, bl.a. kvinnor iförda niqab, i deras inre krets, gör razzior och "trakasserar" islamister genom att hålla minutiös koll på deras aktiviteter. Jag har tjatat om detta förut men SÄPO har under decennier kartlagt samtliga falanger av extremister i Sverige, inte minst vänstern som jag en gång var en del av, och det var inte subtilt direkt. Självklart har de ännu bättre koll på islamisterna som utgör det största hotet i modern svensk historia. Det enda som har hindrat SÄPO från att plocka in dem är lagstiftningen som nu, till islamisterna högljudda missnöje i medierna, har skärpts.

Politik är som bekant ett spel för gallerierna, allmänheten vet inte mycket om vad som pågår bakom kulisserna och av uppenbara skäl ännu mindre om vad SÄPO sysslar med. Jag är t.ex. rätt övertygad om att Omar Mustafa fick gå efter att Löfven fått ett samtal från SÄPO och sannolikt har vi ett liknande scenario nu med Kaplan och Khan. Oavsett motiven bakom utrensningen är det möjligt att avslöjandena föranledde ytterligare SÄPO-granskning av Kaplan, Khan och diverse lokalpolitiker, alternativt fanns informationen redan tillgänglig och S väntade på ett tillfälle att låta islamisterna gå av skäl som inte skulle orsaka kravaller. De flesta fattar inte mycket av Kaplans kopplingar men inser att de inte är bra, ungefär på den nivån.

Det som däremot är märkligt är att islamisterna drog direkt. Det får mig att tro att de kanske konfronterades med sin akt hos SÄPO och inte hade något val. Lägg därtill den senare tidens granskningar av ekobrottslighet kopplad till terrorfinansiering. Vem vet vad man har hittat i det getingboet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in