2016-04-20, 21:30
Medlem
MrMarios avatar
Verkar som att Nalin Pekgul fått sin upprättelse tillslut. Hon hade alltså rätt om Kaplan och islamismen hela tiden. Stor skandal att de två språkrören ännu inte avgått från sina positioner och lämnat regeringen.
Citera
2016-04-20, 21:35
Medlem
Är MP helt infiltrerat av islamister? Vi kan inte ha femtekolonnare i Sveriges riksdag!
Grävandet här på FB hoppas jag fortsätter så det blir uppenbart vilka figurer
som nästlats sig in i riksdagen.
Muslimerna kan gott bilda eget parti!
Citera
2016-04-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Varför har man så stark koppling till just Turkiet? Är det möjligt att få översikt någonstans över från var Miljöpartiet har mottagit ekonomiskt stöd? Skulle inte förvåna mig om de får en hel del pengar från utlandet.

På kammarkollegiets hemsida kan du se partiernas intäktsredovisningar. http://www.kammarkollegiet.se/parti/s%C3%B6k

Dessvärre är det inte jättetydligt såvitt jag kan se. Sen finns det så kallade "Tröskelvärdet" som gör att privata bidrag under 22 000kr inte behöver redovisas i detalj. MP har i privata donationer mottagit ca 730 000kr. Från andra delar av partiet (organisationer, inbegripet och sidoorganisationer) har de mottagit ca 930 000kr.

Jämför man dessa belopp mot det offentliga stödet som ligger på ca 28 000 000kr. Är det ju inte i ögonfallande mycket.

Om nu MP skulle mottaga en substantiell summa pengar från Turkiet så kan vi ju vara säkra på att det inte går raka vägen in i kassan eftersom detta skulle få en hel del personer att lyfta på ögonbrynen.

Självklart borde möjligheten för att det finns en ekonomisk koppling mellan MP och Turkiet utredas även om sannolikheten att det skulle röra sig om större summor borde vara tämligen liten.

Mod får avgöra om detta inlägg är OT eller inte, är det det så får Mod ta bort inlägget.
Citera
2016-04-20, 21:55
Medlem
Provokatörs avatar
Mycket bra tråd, den behövs verkligen.

Jag har ägnat dagen åt att försöka hitta kopplingar inom Miljöpartiet, det är ett komplicerat arbete och många av namnen är svåra att hålla i minnet för en oinvigd. Satt och googlade på Yasir Khan tills jag insåg att han heter Yasri... svårt det där.

Vad jag även ägnat viss tid åt är att fundera kring när och vem som krattat vägen för Kaplan, vilka har han använt genom åren, ett namn dyker upp hela tiden, Yvonne Ruwaida. Yvonne är en av dom han utnyttjat och som låtit sig utnyttjas. Nu hittar jag inget riktigt smaskig om henne som är nytt. Men jag gräver vidare och ni får gärna hjälpa mig hon har trots allt varit hans parhäst bitvis och är anställd vid regeringskansliet som statssekreterare. Min magkänsla säger mig att hon klarat sig alltför enkelt den senaste tiden, Åsa's närmaste kvinna är hon.

/Provokatör
Citera
2016-04-20, 21:57
Medlem
vigillarfittas avatar
Lilla söta Semanur Taskin gav upp på Twitter. Det blev kanske för mycket på en gång.

https://twitter.com/TheSemanur

Citat:
Loggar ut på Twitter tills trollens ägg-profilbilder kläckts till kycklingar. Vågade ta debatten i alla fall. Vi syns säkert soon! So long<3

Undrar vad dom smider för planer nu....
Citera
2016-04-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Är MP helt infiltrerat av islamister? Vi kan inte ha femtekolonnare i Sveriges riksdag!
Grävandet här på FB hoppas jag fortsätter så det blir uppenbart vilka figurer
som nästlats sig in i riksdagen.
Muslimerna kan gott bilda eget parti!
Riksdagsspärren är 4%, och med tanke på att bara 5% av alla i Sverige (mao inte 5% av de röstberättigade) är muslimer så blir det svårt att komma in för det finns ju också en del sekulära muslimer, ironiskt nog många från Turkiet. Genom att i stället infiltrera ett parti skaffar man sig ganska snabbt en maktpostition i kommuner och riksdag, och jag som själv är invandrare har under många år hört att man som invandrare ska rösta på S...men det verkar ha blivit MP nu då.
Citera
2016-04-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Mycket bra tråd, den behövs verkligen.

Jag har ägnat dagen åt att försöka hitta kopplingar inom Miljöpartiet, det är ett komplicerat arbete och många av namnen är svåra att hålla i minnet för en oinvigd. Satt och googlade på Yasir Khan tills jag insåg att han heter Yasri... svårt det där.

Vad jag även ägnat viss tid åt är att fundera kring när och vem som krattat vägen för Kaplan, vilka har han använt genom åren, ett namn dyker upp hela tiden, Yvonne Ruwaida. Yvonne är en av dom han utnyttjat och som låtit sig utnyttjas. Nu hittar jag inget riktigt smaskig om henne som är nytt. Men jag gräver vidare och ni får gärna hjälpa mig hon har trots allt varit hans parhäst bitvis och är anställd vid regeringskansliet som statssekreterare. Min magkänsla säger mig att hon klarat sig alltför enkelt den senaste tiden, Åsa's närmaste kvinna är hon.

/Provokatör

Idag bloggar Lena Breitner om just miljöpartisterna Kaplan och Ruwiada.
Inget nytt, men besvärande.

Citat:
Vad var det för granskningskommission av Säpo som Kaplan ville ha?
----
För nio år sedan, i april 2007, var Mehmed Kaplan riksdagsledamot och Yvonne Ruwaida oppositionsborgarråd i Stockholm. Deras debattartikel fick rubriken ”Säpo trakasserar muslimer och underblåser islamofobi”, vilket väl sammanfattar deras ståndpunkt. Säpo påstås i åratal ha letat efter terrorister bland muslimer och bland annat tagit kommunala bostadsbolag i Göteborg till hjälp.

”Signalen är att muslimer i grupp är farliga, och för att finna terroristerna är det bland muslimerna i miljonprogramsområdena som vi ska leta”, skrev Kaplan och Rwaida 2007.
---
Hur argumenterade då Kaplan och Rwadia? Jo, de mänskliga rättigheterna för muslimer kränks i Sverige. Som exempel på kränkning av mänskliga rättigheter och rättslöshet nämns en göteborgare, som enligt Per Gudmundson har finansierat en terrorstämplad organisation i Malmö. Mannen riskerade utvisning.

Bilden av vad Kaplan och Rwaida tycker är ganska tydlig: Säpo underblåser islamofobi. De jagar urskiljningslöst muslimer för att de är muslimer. Säpo påstås samarbeta inte bara med kommunala bostadsbolag utan med skolor, vilket framförs som om detta vore suspekt.
---
Det Mehmet Kaplan och Yvonne Rwaida argumenterade för var en häxjakt på Säpo. För att få insyn i en hemlig verksamhet. För att försvaga en organisation satt att vakta demokratin.
https://tankaromib.wordpress.com/201...plan-ville-ha/
Citera
2016-04-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Lilla söta Semanur Taskin gav upp på Twitter. Det blev kanske för mycket på en gång.

https://twitter.com/TheSemanur

Undrar vad dom smider för planer nu....
Hon beklagar sig...

Citat:
Idag har ingen minister avgått, idag är dagen Sverige har besannat att varenda muslim är misstänkliggjord tills motsatsen är bevisad.

Nu när Sveriges befolkning vet att det enligt islam är tillåtet att ljuga och bedra under vissa omständigheter, tycker du att det är konstigt att folk ifrågasätter era motiv? Läs mer om taqiyya, kitman, tawriya och muruna. http://www.thereligionofpeace.com/pa...n/taqiyya.aspx

Citat:
Muruna - 'Blending in' by setting aside some practices of Islam or Sharia in order to advance others.

Att smälta in i gemenskapen som en varg i fårakläder... De som kan sin bibel vet att Jesus varnade för falska profeter.
Citera
2016-04-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag är inte lätt att chocka, men det som kommit fram den senaste veckan i offentlighetens ljus är skrämmande. Det som helt tydligt har utspelat sig är ett försök att infiltrera ett parti ungefär som man tar över ett skalbolag.

Till sist, en stor fång vårblommor till alla som gräver i det här, och inte minst till Vimur. Keep up the good work!

Skalbolag1 MP, Skalbolag2 med Europas största partikassa C. Hur ser det ut där? De känns ju också infiltrerade av folk med annan än traditionella värderingarna.
Citera
2016-04-20, 22:51
Medlem
6 SMFR-medlemmar som samtidigt råkar vara Miljöpartister:

https://twitter.com/MarkusNyb/status/722833224238391296

Tillkommer Khan och Kaplan.
Citera
2016-04-20, 22:52
Medlem
Provokatörs avatar
När man går inpå olika Facebookprofiler och undersöker vilka dom har som vänner och vad dom 'gillat' så vimlar det ju av olika muslimska föreningar/organisationer/moskéer. Helvete vad med bidrag dom måste dra in och hur många samordningsorgan behöver dom samt hur många möten går dom på, har dom tid att arbeta är frågor man ställer sig.

Som förhållandevis ny i denna värld så ter sig allt som en röra, kan vi försöka göra en lista på vilka organisationer och föreningar vi har att förhålla oss till. Nedan följer en lista som vi måste fylla på, vi kan väl markera dom med en stjärna efter namnet för att indikera vilka som är mer extrema än andra, ju fler stjärnor 1-5 ju värre.

Bosniska Islamiska Samfundet *
Eritreanska Kulturforumet *
Förenade Islamiska Föreningar i Sverige *
Ibn Rushd Studieförbund *
Islamic Relief i Sverige *
Islamiska Förbundet i Sverige *
Islamiska Shia Samfundet *
Islamiskt Informationsforum *
Muslimska mänskliga rättighetskommittén *
Stiftelsen islamiska skolor i Sverige *
Svenska Islamiska Samfundet *
Svenska Islamiska Unionen *
Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa *
Sveriges Imamråd *
Sveriges Islamiska Skolor *
Sveriges Muslimska Förbund *
Sveriges Muslimska Råd *
Sveriges Unga Muslimer *

Fyll gärna på listan med allehanda moskéer, samfund och föreningar och markera med stjärnor. Vi kan även fylla på med namn på personer under varje organisation. Även utländska organisationer går bra skriv då ut landet.

/Provokatör
Citera
2016-04-20, 23:15
Medlem
En följdfråga att utreda är hur många av dessa Mp-islamister (samt även andra Mp förstås) som har annat medborgarskap än svenskt. SD tog ju upp den frågan i början av förra mandatperioden, dvs vilka riksdagsmän, som har dubbelmedborgarskap. PK-media såg ju frågan som avskyvärd medan alla sunda skallar inser att detta är viktigt.

Sitter det riksdagsmän med turkiskt medborgarskap i riksdagen? Det har folket rätt att veta. Oavsett om öppna islamistiska sympatier finns hos dessa eller inte är det viktigt att veta riksdagsledamöternas nationalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in