Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-06, 00:15
Medlem
Praisethesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, snarare neråt plats 30 i USA om man jämför storstadsområde. Men det kanske duger för dig?

Men för att svara på TS fråga, låt se... varför inte Umeå?

Ptja. Mellan Baltimore och Denver enligt en viss lista, på 18 till 19:e plats.

Är Umeå så illa f.ö?

Finns fruktansvärt många små skithål - Hallstavik har nämnts. Hudiksvall. Sundsvall känns jävligt deppigt.
Citera
2016-12-06, 00:23
Medlem
Känns lite konstigt att skriva ner orter - det finns ju människor överallt.
Men man kan ju inte låta bli att tänka på hur det skulle vara om man bodde i en viss ort, när man råkar komma dit.
Skene står inte högt på listan. Jag fick komma dit för att dom hade ett sjukhus där. Och det var nybyggt och jättefint.
Jag blev nyfiken på hur Skene kunde tänkas vara, tänkte jag skulle ta en promenad runt där innan jag åkte hem. Jag blev väldigt besviken. Det jag mötte kändes som rena rama misären.
Och det bär mig emot att skriva detta, men förutom det fina sjukhuset så var det ingenting. Och jag fattar fortfarande inte vad det är för ort. Sen fick jag åka dit en annan gång, och hittade ett gammalt kafé - trodde det skulle vara medvetet bevarat, men det visade sig att det nog aldrig hade gjorts något åt det. (toaletten fanns om man gick ut och runt huset och ner i källaren). I och för sig lite kul - men orten - ja, jag vet egentligen inte var orten Skene är, för jag hittade inget som kändes centralare.
Det är klart att orten är en "håla".. (inte ens rättstavningsprogrammet vet hur man stavar till namnet Skene)
Citera
2016-12-06, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFotsvett
Det spelar egentligen ingen roll, de invånare som uppmuntrar en sådan här tillställning är i min mening förtappade själar i vilket fall.

Du sammanfattar i princip varenda skånsk sommarmarknad...js det där är INTE specifikt för just Sjöbo. Ju mindre de är desto "värre" i jämförelse. Sedan brukar (eller brukade förr när det såldes handarbete) jag ändå tycka om dessa marknader på någon vänster (det är kul att bara titta på/snacka med folk som är där) men det säger ju kanske mer om mig.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Helsingborg är - och har alltid varit - två städer:
Norr om Trädgårdsgatan är det en vacker stad med historiska hus, lummiga parker, trevligt folk och Öresunds vågskvalp ständigt närvarande.
Söder om Trädgårdsgatan är det en industristad á la DDR med fallfärdiga hyreshus, skräpiga gator, sprucken betong, och allmänt makaber befolkning...

Riktigt bra beskrivning av HBG måste jag säga. Nordväst t.ex. känns verkligen som en helt annan stad.

Lägg till Rosengården med omnejd till "fylehulla" bara (bodde i närheten en del av gymnasietiden och hade mest knarkare och araber som grannar). Spenderade mycket tid inomhus.

Fast det är ju rätt nära. Filbornavägen är också en bra gräns.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Skall jag nämna någon annan stad som suger så skulle det väl kanske vara Ängelholm, nästan jämt skägg mellan Växjö och Ängelholm..

Varför Ängelholm? Tycker det är en ganska vacker stad sommartid.
Senast redigerad av wazzobazzo 2016-12-06 kl. 01:10.
Citera
2016-12-06, 09:34
Medlem
Lilabanans avatar
Rosenbad.

Motivering: Hade det funnits vett i Rosenbad hade vi aldrig behövt ha denna tråden.
Citera
2016-12-06, 12:01
Medlem
Örebro är den största skithålan. Dräller av dryga Bonn läppar. Vi åkte dit en dag för att se hur det såg ut. Hamnade på något spyfik i centrum och fick vänta en timme på att de skulle ta upp beställning. När vi påpekade det sa en fet fräknig tjej - Ni är inte från Örebro va?

Bortanför Västerås/Eskilstuna dör Sverige av helt och hållet. Man måste komma närmare Göteborg igen för att man ska se en gnutta livs hopp. Och mitt i skiten ligger pingstvännernas högborg - skithålan Örebro.
Citera
2016-12-06, 12:05
Bannlyst
Karlskoga är en död stad sen länge, en bra bild på Sverige 2016
Citera
2016-12-06, 17:20
Medlem
Scarabeos avatar
Mjölby. Det är något i det kommunala vattnet där, folk är fullkomligt inavlade, hälften är lågintelligenta och har 10 diagnoser, den andra hälften jobbar på soc och tar hand om dom.

Det är i mina ögon Sveriges svar på filmerna Wrong Turn.
Citera
2016-12-06, 21:13
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Bjuv. Varför? För att det är fult och deppigt.

Mitt hem landskap Halland kan stoltsera med Slöinge. Litet fult deppigt otrevliga människor.
Senast redigerad av TjuvenFerdinand 2016-12-06 kl. 21:15.
Citera
2016-12-06, 22:21
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Strängnäs må vara en vacker stad, men helt stendöd är den. Verkar som att de enda aktiviteterna som anordnas är av religiösa. Det var det intrycket jag fick när jag var där för x antal år sedan, men tror att Jehovas eller vilka det var har sålt deras arena nu och dragit därifrån. På tal om arenan som var ett projekt i mångmång miljonklassen så bidrar det ännu mer till depprisionsfaktorn nu när den står där helt tom.
Citera
2016-12-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 766755
Norberg västmanland

Jag hade ett ärende till flygfältet ,åkte ignom byn och inte en enda svensk.
Passerade ett gammalt gruvområde med skrotbilar och fortfarande kom det utlänningar???? Vart kom dom ifrån kan man undra?

Åkte tillbaka med familjen och bestämde mig att äta på buddys. Ett väldigt slitet hak och vi fick fel mat.
Jag satt och beskådade byn mitt framför mina ögon - jag hade nog kommit till IrakAfrika ala Sverige.
Kanske gick 1 svensk på 25 utlänningar. Väldigt konstigt kändes det.

Drog där ifrån men undrar fortfarande vad alla utlänningar gjorde där?

Undra hur en skolklass ser ut?
Det bor 800 svenskar där och över 3tusen flyktingar. Det första som hände va att Elsas cafè som lockat många till Norberg blev uppeldat. Folk går inte ut efter 7 på kvällen då är hela city fullt med invandrar gäng
Citera
2016-12-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Strängnäs må vara en vacker stad, men helt stendöd är den. Verkar som att de enda aktiviteterna som anordnas är av religiösa. Det var det intrycket jag fick när jag var där för x antal år sedan, men tror att Jehovas eller vilka det var har sålt deras arena nu och dragit därifrån. På tal om arenan som var ett projekt i mångmång miljonklassen så bidrar det ännu mer till depprisionsfaktorn nu när den står där helt tom.

Strängnäs är underskattad som håla. Bra där!
Det är ett slags bevis för att håla inte behöver innebära nedgången bruksort. Strängnäs kan vara den staden mest grundförutsättningar(gammal bebyggelse, vatten, bra pendlingsläge) som paradoxalt nog lyckas bäst i kategorin håla. Vad i h-e ska man göra där liksom? Totalt inskränkt med fullständigt skev självbild. Tror att det är den överdimensionerade kyrkans fel.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=6KvIqa2DbU0
Citera
2016-12-07, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyash
Det bor 800 svenskar där och över 3tusen flyktingar. Det första som hände va att Elsas cafè som lockat många till Norberg blev uppeldat. Folk går inte ut efter 7 på kvällen då är hela city fullt med invandrar gäng

Tack för svaret
Men jag lovar att det kändes att man hade kommit till ett ställe som var otroligt berikat(utsatt) av utlänningar.
Men hur ser en skolklass ut där ?Pratar man Svenska eller blir det ingen skolgång? Ska det vara så exotiskt så man ställer svenskarna åt sidan?

Någon från Norberg eller någon som sitter på info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in