Citat:
Ursprungligen postat av
KaptenFotsvett
Det spelar egentligen ingen roll, de invånare som uppmuntrar en sådan här tillställning är i min mening förtappade själar i vilket fall.
Du sammanfattar i princip varenda skånsk sommarmarknad...js det där är INTE specifikt för just Sjöbo. Ju mindre de är desto "värre" i jämförelse. Sedan brukar (eller brukade förr när det såldes handarbete) jag ändå tycka om dessa marknader på någon vänster (det är kul att bara titta på/snacka med folk som är där) men det säger ju kanske mer om mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
AndersM79
Helsingborg är - och har alltid varit - två städer:
Norr om Trädgårdsgatan är det en vacker stad med historiska hus, lummiga parker, trevligt folk och Öresunds vågskvalp ständigt närvarande.
Söder om Trädgårdsgatan är det en industristad á la DDR med fallfärdiga hyreshus, skräpiga gator, sprucken betong, och allmänt makaber befolkning...
Riktigt bra beskrivning av HBG måste jag säga. Nordväst t.ex. känns verkligen som en helt annan stad.
Lägg till Rosengården med omnejd till "fylehulla" bara (bodde i närheten en del av gymnasietiden och hade mest knarkare och araber som grannar). Spenderade mycket tid inomhus.
Fast det är ju rätt nära. Filbornavägen är också en bra gräns.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashshit
Skall jag nämna någon annan stad som suger så skulle det väl kanske vara Ängelholm, nästan jämt skägg mellan Växjö och Ängelholm..
Varför Ängelholm? Tycker det är en ganska vacker stad sommartid.