I min mening är Växjö hålan som gud pissade på och glömde bort.
När man kommer till Växjö infinner sig en märklig känsla som inte riktigt går att sätta fingret på, man känner bara att något är galet, lite Twin Peaks om ni förstår vad jag menar.
Folk verkar överlag ganska korkade, räcker med att gå in på coop/konsum och fråga personalen för att förstå vad jag menar... Kanske inavel?
Sen att Växjö kommun slog sig för bröstet över vilket försprång de skulle få framför alla andra kommuner i tillväxt och ekonomisk utveckling, för att de tog emot så många flyktingar säger ju också en hel del. Var till och med en kommunalpamp som satt i aktuellt och rapport för kanske tre-fyra år sedan och var seriöst orolig över hur grannkommunerna skulle klara sig nu när Växjö kommun tog emot alla högutbildade flyktingar!
Nu undrar dom hur dom skall klara av segregationen och sina utanförskapsområden, alla vara Araby (Arab-by)... Säger en del om insikten.
Hotell Best Western Royal Corner, beslöt sig för att satsa på att ta emot ett gäng ensamkommande skäggbarn..
Dessa skäggbarn går uppenbarligen ej i skolan för de är vakna nätterna igenom, springer och lever rövare i korridorerna, trakasserar ensamma kvinnliga gäster på hotellet, har tagit över spa-anläggningen mm. mm.. Resultat, ej oväntat, de övriga gästerna (liksom jag) försvann i en sinande ström ut genom huvudentrén för att ej återvända.
Växjö --> Usch!
Skall jag nämna någon annan stad som suger så skulle det väl kanske vara Ängelholm, nästan jämt skägg mellan Växjö och Ängelholm..