2016-12-05, 14:45
Medlem
Trollhättan! ca 50 000 invånare, mer våldsam stad får man leta efter sett till storlek. Våldet är ständigt närvarande i den staden
Citera
2016-12-05, 15:46
Medlem
Måste vara Malmö. Kommer aldrig åka dit. Motivering behövs ej i det här fallet då det bara är att öppna blaskan.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-12-05 kl. 15:53.
Citera
2016-12-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAFA
Degerfors. Degerfors är definitivt den värsta skithålan.
Inget bra har någonsin kommit därifrån.

Degerfors ligger högt upp bland de hålorna jag har besökt. Hallstahammar, surahammar och hälleforsnäs ligger bra till också. Den sistnämnda är dock ingen egen kommun utan tillhör Flen.

Citat:
Ursprungligen postat av Iphone69
Finspång.

Finspång ligger nog bra till också. Finns ingenting där förutom några nedläggningshotade fabriker och de allmänna kommunikationsmedlen till och från orten är så dåliga att man i princip måste ha bil för att kunna bo där.

Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Att ingen nämnt Floda ännu.

Jag räknar inte ens Floda som något direkt samhälle. Det är mer ett område utanför katrineholm. Minst 5km till närmaste busshållsplats och affär och ingen service alls. De delar inte ens ut tidningar där längre
Senast redigerad av BallaRune 2016-12-05 kl. 17:09.
Citera
2016-12-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapsuslingua
Jag tog en sightseeing via google street view genom Horndal och fann det ytligt sett trevligt med dominerande småhusbebyggelse.

Finns det inga svenska motsvarigheter till Amerikas boom towns uppförda runt nån gruva som sen lagts ner?

Ja, är man pensionär och gillar sömniga småstäder så är kanske inte Horndal fel.
Senast redigerad av BallaRune 2016-12-05 kl. 17:10.
Citera
2016-12-05, 17:39
Medlem
Efter att (återigen) ha varit på Off Topic-utflykt i form av fantasilösa omnämnanden om medelstora städer tar Balla Rune upp tråden på banan igen.

Ahh, Hälleforsnäs!

Dock fick jag ett positivt intryck av orten eftersom att jag råkade hamna där en gnistrande vinterdag och dessutom fann omgivande natur ganska tilltalande.

Dessutom ser jag på Wikipedia att Zübeyde Simsek tillhör kategorin kända personer från Hälleforsnäs.
Jag minns än i dag när hon plockade upp en kokosnöt på Robinson-ön och mycket riktigt på sin oefterhärmliga fasansfulla gnälldialekt konstaterade att den luktar Bounty.
Citera
2016-12-05, 18:32
Avstängd
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Nynäshamn måste vara den värsta hålan i Sverige.

...beskrivning...

Haha, målande beskrivning, låter som det var rätt beslut att flytta därifrån!

Flen har nämnts flera gånger och jag kan bara hålla med. Första man ser på väg in i stan är ett jättestort flyktingboende, sen ett nedlagt sunkhotell som också är flyktingboende, sen en moské. Hela stan full av sysslolösa asylsökare. Centrum som verkar byggt någon gång på 70- och 80-talet med urtrista butiker. Total depression.
Citera
2016-12-05, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Efter att (återigen) ha varit på Off Topic-utflykt i form av fantasilösa omnämnanden om medelstora städer tar Balla Rune upp tråden på banan igen.

Ahh, Hälleforsnäs!

Dock fick jag ett positivt intryck av orten eftersom att jag råkade hamna där en gnistrande vinterdag och dessutom fann omgivande natur ganska tilltalande.

Dessutom ser jag på Wikipedia att Zübeyde Simsek tillhör kategorin kända personer från Hälleforsnäs.
Jag minns än i dag när hon plockade upp en kokosnöt på Robinson-ön och mycket riktigt på sin oefterhärmliga fasansfulla gnälldialekt konstaterade att den luktar Bounty.

Ja,naturen är kanske tilltalande med både vandringsleder, motionsspår, bad mm relativt nära. Hälleforsnäs är klart godkänt som semesterort.
Med håla tänkte jag mig det mer ur bostadsortssynpunkt. Några jobb existerar inte. Efter att man lade ner bruket är det helt dött. Möjligen är det pendling till Flen, Katrineholm, Eskilstuna, 3-6 mil + varenda dag. Att träffa det motsatta könet där, alltså de singlar som bor där, de vet ju att det aldrig kommer att hända. En coop, en pizzeria, en second hand affär samt ett bibliotek som är öppet några timmar/vecka.
Citera
2016-12-05, 20:59
Medlem
Jannebigplays avatar
Jag har besökt en hel del hålor i mina dagar men det är få som får mig att vira jackan omkring mig i hopp om att skydda mig mot den krypande ångesten som greppar efter bilen när man kör igenom samhällena.

En sådan stad är Hofors. Fifaen alltså. Någon pizzeria och hamburgerhak kantar vägen när man kör igenom staden, samt några fallfärdiga hus som ser ut att hållas på att rivas men som fortfarande står kvar, år efter år.
Citera
2016-12-05, 21:06
Medlem
Flashshits avatar
I min mening är Växjö hålan som gud pissade på och glömde bort.
När man kommer till Växjö infinner sig en märklig känsla som inte riktigt går att sätta fingret på, man känner bara att något är galet, lite Twin Peaks om ni förstår vad jag menar.
Folk verkar överlag ganska korkade, räcker med att gå in på coop/konsum och fråga personalen för att förstå vad jag menar... Kanske inavel?
Sen att Växjö kommun slog sig för bröstet över vilket försprång de skulle få framför alla andra kommuner i tillväxt och ekonomisk utveckling, för att de tog emot så många flyktingar säger ju också en hel del. Var till och med en kommunalpamp som satt i aktuellt och rapport för kanske tre-fyra år sedan och var seriöst orolig över hur grannkommunerna skulle klara sig nu när Växjö kommun tog emot alla högutbildade flyktingar!

Nu undrar dom hur dom skall klara av segregationen och sina utanförskapsområden, alla vara Araby (Arab-by)... Säger en del om insikten.

Hotell Best Western Royal Corner, beslöt sig för att satsa på att ta emot ett gäng ensamkommande skäggbarn..
Dessa skäggbarn går uppenbarligen ej i skolan för de är vakna nätterna igenom, springer och lever rövare i korridorerna, trakasserar ensamma kvinnliga gäster på hotellet, har tagit över spa-anläggningen mm. mm.. Resultat, ej oväntat, de övriga gästerna (liksom jag) försvann i en sinande ström ut genom huvudentrén för att ej återvända.

Växjö --> Usch!

Skall jag nämna någon annan stad som suger så skulle det väl kanske vara Ängelholm, nästan jämt skägg mellan Växjö och Ängelholm..
Citera
2016-12-05, 22:21
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
När jag gjorde lumpen i Hässlehåla (Hässleholm) i början på 00-talet fanns där en nattklubb som hade öppet till 3 på onsdagarna, och var fullpackad med kåta lumpare och tonårstöser...

Vet ej vad den hette på riktigt, men den kallades för Klamydiagrottan. Kan det vara samma koncern, tro? :-)
Ingen aning faktiskt. Krogen i Jönköping heter egentligen Velvet Lounge, men kallas "klamydiakällaren" pga de till åldern komna gästerna.
Citera
2016-12-05, 22:43
Medlem
Norberg västmanland

Jag hade ett ärende till flygfältet ,åkte ignom byn och inte en enda svensk.
Passerade ett gammalt gruvområde med skrotbilar och fortfarande kom det utlänningar???? Vart kom dom ifrån kan man undra?

Åkte tillbaka med familjen och bestämde mig att äta på buddys. Ett väldigt slitet hak och vi fick fel mat.
Jag satt och beskådade byn mitt framför mina ögon - jag hade nog kommit till IrakAfrika ala Sverige.
Kanske gick 1 svensk på 25 utlänningar. Väldigt konstigt kändes det.

Drog där ifrån men undrar fortfarande vad alla utlänningar gjorde där?

Undra hur en skolklass ser ut?
Citera
2016-12-05, 22:43
Medlem
TarzansFarsas avatar
Finspång kan jämföras med hemorrojder. Åk aldrig dit, du kommer inte gå miste om något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in