Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-17, 15:40
Bannlyst
Kristianstad nog.
Citera
2016-11-22, 20:53
Medlem
Grums
Citera
2016-11-26, 17:30
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Linköping.Totalt meningslöst ställe, dryga typer, väldigt fula tråkiga hus. Tom de gamla husen är riktigt fula och tråkiga. Kullarna runtomkring är ingen höjdare heller.
Är det inte ganska platt också, förutom den oinspirerande bebyggelsen och de lagom pretentiösa invånarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Som någon redan nominerat så är Broby en grådaskig a-lagarhåla som blivit kraftigt berikat. Åker hellre på industrisemester än att tillbringa en dag där. Människorna är ju jävligt dryga också.

Vet en tjej från den trakten Östra Göinge och hon var f-n dryg. (Troligen självöverskattat utseende men förstås svårt att veta för den som knappt bott någon annanstans.)
Citera
2016-11-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Är det inte ganska platt också, förutom den oinspirerande bebyggelsen och de lagom pretentiösa invånarna?

Vet en tjej från den trakten Östra Göinge och hon var f-n dryg. (Troligen självöverskattat utseende men förstås svårt att veta för den som knappt bott någon annanstans.)

*Linköping utsåg i alla fall sig själva till "Sveriges sämsta sommarstad" för några år sedan, vilket tyder på en helt annan självinsikt än när Halmstad utser sig till tvärtom. Annars är båda städerna, som städer betraktat, inte mycket till städer. Linköping har dock inte så mycket inavel, då i stort sett alla som bor där har flyttat in från något annat ställe eller har föräldrar som har flyttat in från olika ställen. Och just inavel bör väl vara en parameter när man ska utnämnas till håla, tänker jag.

*Jag har lite svårt att skilja på Knislinge, Broby, Sibbhult och Glimåkra. Jag vet inte i vilken av dem jag har varit. Alla i stort sett jämnstora orter i Skånes märkligaste kommun. Om man hade varit läkare från Borås med bunkerambitioner och skulle slå sig ner någonstans i Skåne hade man helt klart valt denna diffusa kommun. Invånare minns jag inte om jag har träffat någon. Men gissningsvis är de väl inte lika fryntliga som på Söderslätt.
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2016-11-26 kl. 17:53.
Citera
2016-11-26, 17:53
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Någon vart i Norsborg?

Ja, det är deppigt.
Citera
2016-11-26, 19:00
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
*Linköping utsåg i alla fall sig själva till "Sveriges sämsta sommarstad" för några år sedan, vilket tyder på en helt annan självinsikt än när Halmstad utser sig till tvärtom. Annars är båda städerna, som städer betraktat, inte mycket till städer. Linköping har dock inte så mycket inavel, då i stort sett alla som bor där har flyttat in från något annat ställe eller har föräldrar som har flyttat in från olika ställen. Och just inavel bör väl vara en parameter när man ska utnämnas till håla, tänker jag.

*Jag har lite svårt att skilja på Knislinge, Broby, Sibbhult och Glimåkra. Jag vet inte i vilken av dem jag har varit. Alla i stort sett jämnstora orter i Skånes märkligaste kommun. Om man hade varit läkare från Borås med bunkerambitioner och skulle slå sig ner någonstans i Skåne hade man helt klart valt denna diffusa kommun. Invånare minns jag inte om jag har träffat någon. Men gissningsvis är de väl inte lika fryntliga som på Söderslätt.

Nä, tydligen ofta mer tjurskalliga i Göinge, rätt får du sällan.

Framförallt är du ingen om du inte kan peka på att din farfar eller morfars mor faktiskt gick i samma byskola som befolkningens egna förfäder eller att era föräldrar var jobbarkompisar på golvfabriken i Hanaskog.

Broby går att komma ihåg visuellt medan jämnstora Knislinge är mer... Minns inte. Det är också Broby som pga gamla sanatoriet är mer internationaliserat. Glimåkra har en sådan där belyst cykelbana från Broby som knappt någon använder. Sibbhult hade en Scaniafabrik med 550 jobb som las ner eller såldes 2006.

En bit bort ligger Lönsboda känt från massakern vid Örkened 1678. När 500-lapparna med Kark XI dök upp vägrade butiker ta emot dem. Det finns planer på att binda ihop de här orterna med "superbussar" på gamla banvallar. Idén verkar dock ha dött när Sydnytt intervjuade en kärring på gatan som tyckte att det var dumt, för det var bra med lokalbussarna som det var.
Citera
2016-12-04, 19:43
Medlem
Kapten-Booms avatar
Nynäshamn måste vara den värsta hålan i Sverige.

Extremt tråkig stad, finns bara en gågata som "centrum". Otroligt mkt pensionärsliv, bor man där permanent finns det verkligen inget att göra på tex. en ledig helg. Allt känns extremt litet, man går och traskar samma runda och samma gator dagarna i ända då det knappt finns något att se.

Trots att det inte ligger så långt från Stockholm råder en extrem WT-mentalitet. Alla har hela sin släkt i stan och de personer som bor grannar eller jobbar ihop har gått i förskolan, grundskolan och gymnasiet tillsammans. Kort sagt, "alla känner alla". En nyinflyttad person blir snabbt utstött, inte minst barnen i skolan då de andra känt varandra hela livet, nya släpps liksom inte in. Skitsnack om varandra florerar. Många är arbetslösa, alkoholiserade, knarkar eller går på bidrag. Ännu fler har typiska WT/redneck-nöjen som att styla sina bilar, titta på hockey, eller bo i husvagnar vid det lokala campingområdet. Många verkar få barn i väldigt tidig ålder, inte sällan i tonåren.

Går du in på det lokala ICA kan du räkna med att få se riktiga WT som använder mjukisbyxor och foppatofflor som vardagsklädsel, har färgat håret lila, har ansiktstatueringar och piercingar, är kraftigt överviktiga och går med barnvagn trots att de är mellan 20-25 år. Barnet har de säkerligen döpt till ett WT-klingande namn som "Diesel" eller "Lennis".

Invandringsfrågan är extremt problematisk för denna "stad" (byhåla) då området Backlura är ett riktigt ghetto. Mkt bråk, slagsmål, rån och skadegörelse trots att det är en sådan liten håla.

Utbildningsnivån är extremt låg, grundskolorna är skitkassa och hela klasser skulle kunna göras till särklasser, gymnasiet håller ännu lägre nivå. Det finns ytterst få högutbildade i hela Nynäshamn, de flesta verkar jobba med riktiga grovjobb. Skolorna är väldigt dysfunktionella, och värre lär det nog bli pga. att punkten ovan knappast lär förbättras.

Trots att det ligger bara ca en halvtimme från Stockholm är det verkligen en riktig lanthåla i miniformat. Flyttade därifrån för många år sen (90-talet), tack och lov, och tror fan inte att läget är bättre idag.
Senast redigerad av Kapten-Boom 2016-12-04 kl. 19:56.
Citera
2016-12-05, 00:03
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Någon vart i Norsborg?
När jag somnade på tricken en gång förresten så är väl just T-banan i sig just en håla utan dess like. Där strålar alla hålors hålbor samman i en enda lång rännskitesteräng
Citera
2016-12-05, 11:20
Medlem
JaredLetos avatar
Jönköping: för har man en krog som kallas för "klamydiakällaren" så är det någonting som är lurt med befolkningen. Nästintill alla som bor i Jönköping är antingen sjukskrivna för någon diagnos de fått i deras vuxenålder, eller så jobbar de som lagerarbetare/lastbilschaufför, och saknar helt framtidsutsikt till att göra något annat med sitt liv. Om de får köpa en ny HD-TV varje år så är de nöjda med sin existens.
Citera
2016-12-05, 13:17
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Var tvungen att promenera genom södra delarna av Helsingborg i helgen.
Promenaden innebar ett ständigt kryssande mellan svartklädda hucklekärringar med tillhörande barnvagnar i hundratal.

Tragisk utveckling i en annars så fin stad.

Håller med Helsingborg var en riktig fin stad en gång i tiden. Nu nästa Malmö, eller kanske värre.
Citera
2016-12-05, 13:25
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jönköping: för har man en krog som kallas för "klamydiakällaren" så är det någonting som är lurt med befolkningen. Nästintill alla som bor i Jönköping är antingen sjukskrivna för någon diagnos de fått i deras vuxenålder, eller så jobbar de som lagerarbetare/lastbilschaufför, och saknar helt framtidsutsikt till att göra något annat med sitt liv. Om de får köpa en ny HD-TV varje år så är de nöjda med sin existens.

När jag gjorde lumpen i Hässlehåla (Hässleholm) i början på 00-talet fanns där en nattklubb som hade öppet till 3 på onsdagarna, och var fullpackad med kåta lumpare och tonårstöser...

Vet ej vad den hette på riktigt, men den kallades för Klamydiagrottan. Kan det vara samma koncern, tro? :-)
Citera
2016-12-05, 13:31
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Var tvungen att promenera genom södra delarna av Helsingborg i helgen.
Promenaden innebar ett ständigt kryssande mellan svartklädda hucklekärringar med tillhörande barnvagnar i hundratal.

Tragisk utveckling i en annars så fin stad.

Helsingborg är - och har alltid varit - två städer:
Norr om Trädgårdsgatan är det en vacker stad med historiska hus, lummiga parker, trevligt folk och Öresunds vågskvalp ständigt närvarande.
Söder om Trädgårdsgatan är det en industristad á la DDR med fallfärdiga hyreshus, skräpiga gator, sprucken betong, och allmänt makaber befolkning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in