2016-08-19, 10:21
Medlem
lasternassummas avatar
Vännen: Hon ville betala för att jag skulle misshandla en person

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle23359871.ab

"En gammal vän berättar att hon en gång frågat honom om
han kunde misshandla en man för pengar."

I artikeln finns fler beskrivningar av J*hanna. Sammanfattat
stämmer bilden bra överens med de karaktärsbeskrivningar
som finns i tråden.

Kall, manipulativ och impulsstyrd, bl.a.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-19 kl. 10:24.
Citera
2016-08-19, 10:35
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ur arvsperspektiv var det klantigt att inte mörda mamman också, eftersom barn inte ärver föräldrarna förrän båda har dött. Johanna verkar mer impulsiv än påläst!

Kanske hade hon samma skeva uppfattning av arvsregler som jag själv. Jag hade för mej att man kunde få ut hälften av fadersarvet i hennes och hennes syskons sits och att andra hälften gick till den överlevande maken. Ett ödesdigert misstag av gärningsmannen i såna fall.
Senast redigerad av Starback 2016-08-19 kl. 10:37.
Citera
2016-08-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Kanske hade hon samma skeva uppfattning av arvsregler som jag själv. Jag hade för mej att man kunde få ut hälften av fadersarvet i hennes och hennes syskons sits och att andra hälften gick till den överlevande maken. Ett ödesdigert misstag av gärningsmannen i såna fall.

Ja, J. hade inte koll på arvsreglerna. Nu har hon mördat sin far som var generös med pengar till sina flickor.

Det skedde en ändring av arvsreglerna, kommer inte ihåg när. Nu är det bara särkullsbarn som får ut sitt arv direkt. Gemensamma barn får vänta på arv tills båda föräldrarna dött.

Det var en bra ändring, för det är inte lätt att mitt i sorgen behöva sälja hemmet för att barnen ska få ut sitt arv. Nu får den efterlevande maken lugn och ro med ekonomin.

Ofta brukar det vara kvinnor som är hårda mot barn som J. Pappor är enligt min erfarenhet lättare att ha att göra med när det kommer till pengar. I detta fall vet att vi mamman har tagit ställning till J. och hennes leverne, med all kraft genom att gilla SD på fejjan.
Citera
2016-08-19, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Och inte nog, med noll koll på arvsreglerna, så ärver man inte den man mördat.
Citera
2016-08-19, 11:04
Medlem
Jaha, dom blev släppta...

https://www.aklagare.se/nyheter-pres...64CFD07400FF7E
Citera
2016-08-19, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, J. hade inte koll på arvsreglerna. Nu har hon mördat sin far som var generös med pengar till sina flickor.

Det skedde en ändring av arvsreglerna, kommer inte ihåg när. Nu är det bara särkullsbarn som får ut sitt arv direkt. Gemensamma barn får vänta på arv tills båda föräldrarna dött.

Det var en bra ändring, för det är inte lätt att mitt i sorgen behöva sälja hemmet för att barnen ska få ut sitt arv. Nu får den efterlevande maken lugn och ro med ekonomin.

Ofta brukar det vara kvinnor som är hårda mot barn som J. Pappor är enligt min erfarenhet lättare att ha att göra med när det kommer till pengar. I detta fall vet att vi mamman har tagit ställning till J. och hennes leverne, med all kraft genom att gilla SD på fejjan.
Men om hon skulle vara borta länge i Thailand skulle hon ju missa både begravning och bouppteckning ... Har systern blivit förhörd om relationen till JM och föräldrarna? Systern måste ju vara förkrossade. Ser nu att båda har släpps
Citera
2016-08-19, 11:07
Medlem
Lost-Souls avatar
Vad i helvete? Både kvinnan och den 18-årige Afghanen har släppt fria. Hur är det möjligt?
Citera
2016-08-19, 11:08
Medlem
kukflashs avatar
Då har hon blivit frisläppt. Vad är detta för samhälle egentligen?
Senast redigerad av kukflash 2016-08-19 kl. 11:10.
Citera
2016-08-19, 11:09
Medlem
Det var illa! Ska den lilla slyan komma undan detta också?
Citera
Medlem
Båda släppta, men de är ff intressanta i utredningen och det är nu som de kan börja göra mer misstag så att polisen kan plocka dom igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Men om hon skulle vara borta länge i Thailand skulle hon ju missa både begravning och bouppteckning ... Har systern blivit förhörd om relationen till JM och föräldrarna? Systern måste ju vara förkrossade. Ser nu att båda har släpps

Man undrar vad det är som pågår. Man vet ju att Göran blivit mördad, och vem annars kan ha gjort det? Nu blir denna sak ännu mer otäck och spännande.
Citera
2016-08-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Då har hon blivit frisläppt. Vad är detta för sammhälle egentligen?

Förhoppningsvis ett samhälle där det krävs bevis för att bura in nån, oavsett hur självklart det kan se ut att vara att denna vidriga människa ligger bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in