2016-08-19, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Blodiga fingeravtryck i pappans blod kanske inte är allt för lätt att förklara bort.
En anledning till att man inte eldade upp stugan kan ju vara att den är värd pengar och att dom vill fortsätta använda den. Hon har ju många fina minnen därifrån, Johanna.

J kan ha ändrat sina planer efter att ha haft "strul" med IF. Det var ju inte så enkelt att få ut pengar på livförsäkringen, så då blev idén om att elda upp huset inte lika bra! Om det handlar om pengar så är det enklare att sälja ett hus än att ha med försäkringsbolag att göra. Särskilt efter den erfarenheten J hade. Jag tror inte på att J hade affektion och minnen som bevekelsegrund, när hon valde att inte tända eld på huset. Snarare var det hennes erfarenhet av polisens slöhet som gjorde att morden på föräldrarna planerades slarvigt. J har fått lära sig att hon kommer undan vad som helst, när polisen lägger ner allt som ligger henne till last!

Jag tror att mamman överlevde för att den som högg henne antog att hon var död. Ligger man livlös så trodde väl mördaren att hon var redan död. Pappan måste ha kämpat för sitt liv, och blev därför rejält knivhuggen. Dessa afghaner kanske inte har mördat förr. Det är ett långt steg att gå från slashas och knarkare till mördare.

Städningen av bilen är en ledtråd. Fanns det spår i bilen efter blod och fingeravtryck, så borde det finnas spår på brottsplatsen där mordet skedde.
Citera
2016-08-19, 09:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Så måste det ju vara, av någon anledning. Hon och afghanen hade ju tänkt vara borta länge. Hoppas att dom lever i alla fall

I huvudsak sympatiserar jag med de som skrivit tidigare
i tråden att vi ska lämna barnen utanför det här.
J*lia har en särställning eftersom hon har barn tillsammans
med "25-åringen" som bl.a. figurerat i utredningen av
misshandeln av de två "sexutnyttjade flyktingpojkarna".
Jag skriver med cictattecken, för vi vet inte om de var
sexutnyttjade eller om dom var pojkar. Vi vet att minst
så var J*hannas sex med dom olämpligt och troligen var
det sex med personer i beroendeställning, något som om
jag förstår lagen rätt, räknas som en form av våldtäkt.

Citera
2016-08-19, 09:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
I huvudsak sympatiserar jag med de som skrivit tidigare
i tråden att vi ska lämna barnen utanför det här.
J*lia har en särställning eftersom hon har barn tillsammans
med "25-åringen" som bl.a. figurerat i utredningen av
misshandeln av de två "sexutnyttjade flyktingpojkarna".
Jag skriver med cictattecken, för vi vet inte om de var
sexutnyttjade eller om dom var pojkar. Vi vet att minst
så var J*hannas sex med dom olämpligt och troligen var
det sex med personer i beroendeställning, något som om
jag förstår lagen rätt, räknas som en form av våldtäkt.

Jo, barnen i sig är ju inte intressanta men hennes föräldraskap är.
Citera
2016-08-19, 09:50
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenrespekt
Måste väl vart en man som dränkt honom i fall det var ett brott. Antar att han var nykter samt att han var starkare än psykopat frun.
Var det blåmärken på kroppen tro vid dödsfallet?

Har för mig att man inte kunde hitta något spår av yttre våld på hans kropp, någon ska ha frågat sig "hur mördar man någon utan att det syns spår"..tror det var användaren lasternassumma som skrev något om det, du får gärna hjälpa

Känns därför som att det möjligtvis var 2 eller fler personer som dränkte Aki, höll honom under vattnet. Det behöver ju inte direkt synas på kroppen om någon hållit i honom. Han hittades ju dessutom 12 timmar efter att han möjligtvis dog. Så små märken på kroppen hade tid att försvinna under den tiden.

Ska bli intressant vad som händer under dagen, är bombsäker på att afghanen deltagit vid mordet på ena föräldern.
Citera
2016-08-19, 09:52
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenrespekt
Måste väl vart en man som dränkt honom i fall det var ett brott. Antar att han var nykter samt att han var starkare än psykopat frun.
Var det blåmärken på kroppen tro vid dödsfallet?

Jag har efterlyst en toxikologisk undersökning.
Han kan ha varit drogad.

Han kan ha fått en åra i huvudet.
Det borde framgå av obduktionsprotokollet.

Det som framkommit om vilka som var närvarande i samband
med att Aki Olavi drunknade/dränktes för ungefär ett år sedan
är att det var J*hanna, Aki Olavi och två minderåriga barn i
stugan. Om det funnits någon mer där så har det inte kommit
fram, som jag känner till.

Citera
2016-08-19, 09:53
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Skrek hon direkt? Slutade skrika efter ett tag? Var hon så svårt skadad att han kan ha trott att han var färdig och hon var död?

Det viktiga verkar ha varit att döda gubben Möller. I och med att han var död borde hon komma
i åtnjutande av åtminstone hälften av fadersarvet. I övrigt fick hon vänta tills även modern dött. Visserligen fanns syskon att dela arvet med men det borde ha blivit en bra slant ändå. Gubben
var ordentligt tät.

Nu har jag inte arvsreglerna på mina fem fingrar men mordförsöket på mamman tycks ha varit mer halvhjärtat. GM hade nog fått en bra slant ändå.

Skulle tro att pappan var hatad också. Hennes vurm för småkillar eller mycket unga män pekar i riktning mot övergrepp under uppväxtåren. Om pappan roat sej med det kanske det kändes som en välgärning att sticka kniven i gubben.
Senast redigerad av Starback 2016-08-19 kl. 09:58.
Citera
2016-08-19, 09:54
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Har för mig att man inte kunde hitta något spår av yttre våld på hans kropp, någon ska ha frågat sig "hur mördar man någon utan att det syns spår"..tror det var användaren lasternassumma som skrev något om det, du får gärna hjälpa

Känns därför som att det möjligtvis var 2 eller fler personer som dränkte Aki, höll honom under vattnet. Det behöver ju inte direkt synas på kroppen om någon hållit i honom. Han hittades ju dessutom 12 timmar efter att han möjligtvis dog. Så små märken på kroppen hade tid att försvinna under den tiden.

Ska bli intressant vad som händer under dagen, är bombsäker på att afghanen deltagit vid mordet på ena föräldern.

Undrar hur åtalet då skulle se ut? Lite liknande Stockholmssyndromet kanske?
Citera
2016-08-19, 09:56
Medlem
senapslamms avatar
Har mamman vaknat på sjukhuset?
Citera
2016-08-19, 09:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ja, för snart två veckor sedan.
Citera
2016-08-19, 09:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm

Det var mamman som ringde SOS alarm efter att maken mördades
2016-08-03, så ja, hon har vaknat...

Citera
2016-08-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det viktiga verkar ha varit att döda gubben Möller. I och med att han var död borde hon komma
i åtnjutande av åtminstone hälften av fadersarvet. I övrigt fick hon vänta tills även modern dött. Visserligen fanns syskon att dela arvet med men det borde ha blivit en bra slant ändå. Gubben
var ordentligt tät.

Nu har jag inte arvsreglerna på mina fem fingrar men mordförsöket på mamman tycks ha varit mer halvhjärtat. GM hade nog fått en bra slant ändå.

Skulle tro att pappan var hatad också. Hennes vurm för småkillar eller mycket unga män pekar i riktning mot övergrepp under uppväxtåren. Om pappan roat sej med det kanske det kändes som en välgärning att sticka kniven i gubben.

Ur arvsperspektiv var det klantigt att inte mörda mamman också, eftersom barn inte ärver föräldrarna förrän båda har dött. Johanna verkar mer impulsiv än påläst!
Citera
2016-08-19, 10:19
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ur arvsperspektiv var det klantigt att inte mörda mamman också, eftersom barn inte ärver föräldrarna förrän båda har dött. Johanna verkar mer impulsiv än påläst!

Det var såklart tanken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in