Citat:
Eftersom jag gissar att jag är en av de som du tror "hatar" EMF så ber jag om genmäle. Det gör jag inte, däremot sjunker hon rejält i min aktning genom sina mediautspel och nej, det är inte bara media som söker henne, det är ett symbiotiskt förhållande och hon är mkt väl medveten om vad hon gör. Du må tycka att detta är fel forum för sånt men jag finner iaf det mer relevant än t. ex. diskussioner om reglerna för tjänstebil och när narkotikaklassningen för roppar trädde i bruk så vi får väl enas om att vara oeniga i vissa aspekter. Det tillhör ofta mer uppmärksammade brottsfall att spekulationerna flödar.En gång på nätet, alltid på nätet...
Självklart måste en målsägare ha förtroende för sitt målsägandebiträde.
Anki har sagt sitt.
Det märkliga är att tingsrätten i Västerås vill tvinga på en person, som har
legat bredvid sin make som mördats och som själv blivit utsatt för mord-
försök och svårt skadad, ett målsägandebiträde som hon uttryckligen sagt
att hon inte har förtroende för.
Lägg till att det är hennes dotter som är misstänkt för mordet och
mordförsöket.
Sedan finns det några här som försöker borste från hela tanken med
målsägandebiträde och göra om diskussionen till någon slags "hata
Massi Fritz" forum. Är detta verkligen rätt plats att torgföra dom
känslorna?
–
Självklart måste en målsägare ha förtroende för sitt målsägandebiträde.
Anki har sagt sitt.
Det märkliga är att tingsrätten i Västerås vill tvinga på en person, som har
legat bredvid sin make som mördats och som själv blivit utsatt för mord-
försök och svårt skadad, ett målsägandebiträde som hon uttryckligen sagt
att hon inte har förtroende för.
Lägg till att det är hennes dotter som är misstänkt för mordet och
mordförsöket.
Sedan finns det några här som försöker borste från hela tanken med
målsägandebiträde och göra om diskussionen till någon slags "hata
Massi Fritz" forum. Är detta verkligen rätt plats att torgföra dom
känslorna?
–
Att försöka påskina att BO inte berättar vad hon verkligen vet utan en viss jurist vid sin sida känns för mig enbart osmakligt. Att chefen för hennes personskydd skriver känslomässiga partsinlagor om det likaså. Om det är oetiskt enligt svenska regler att fiska från sina konkurrenters brygga vet jag inte men tingsrätten finner iaf inga formella fel i Cs utförande av sitt uppdrag men du kanske menar att TR inte beter sig inom de regler som styr processen? Du tycker ju det är märkligt att hon tvingas till vad reglerna föreskriver?
Så för att vända på din fråga: är detta verkligen rätt forum för att torgföra en massa känsloargument om vilket biträde hon ska ha? För mig får BO ha vilket biträde som helst så länge det sker i enlighet med reglerna. Varför är du emot det?