Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-09-03, 18:44
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis !

Denna sommar har det strömmat in en massa erbjudande om lån, arv, fonder och kontakter med ”fina” flickor.

Dom jag hunnit svara så har dom flesta varit rätt tråkiga och hoppat av när man börjar skoja med dem.

Men för några veckor sedan så kom en riktigt kul apa in på senen.
Det började med att han undrade om jag ville göra en affär med honom.
Det visade sig att jag hade en avsägelsen släkting i Afrika som jag skulle ärva.
Strax därefter så kom det in en tjej på senen som var dotter till en vän till min släkting och otroligt nog så hade hennes familj omkommit i samma olycka,
Hon var nu fången i något annat afrikanskt land och ville ha ut sitt arv, men hon vill också bli tillsammans med mig (Bernard).
I denna historia så hoppar det in Bankmän, Advokater, Präster och fan vet inte vem som är med på senen.
Bankerna finns utspridda över hela världen, lika så alla dokument.

Bernard Dube är figuren jag skapade som pojkvän till Lisa Lundgen när hon skulle låna pengar.
Så en del figurer från mon sida är dom samma det under lättar med bilder och mejl konton.

I historien så erbjuder Bernard dem att göra riktigt svarta affärer med smuggelgods och vapen. Men mitt i historien så blir scammern kapad av pirater och det börjar komma dubbla mail till Bernard.
Det blir fel med insättningarna av pengar, det börjar komma kopior på pass av likvärdiga personer som scammern men det är piraterna som jävlas.
Och inte nog med det det kommer naken bilder från Bernards nya flickvän.

Dessutom har piraterna kopierat deras mejlkonto så alla skammerns konton som går till alla hans figurer har ett dubbel konto med en annan slut adress.
Han är nu så förivrad så han vet inte vad han skall göra speciellt för Bernard har betalat massor av pengar men till fel person.

Det bjuds på massor av bilder som är otroligt dåliga kopior på pass, dokument, och allt annat jävla skit dom drar ihopa.

Det är så långt jag för till fället är med djungel apan.

Ni får ursäkta om det är många stavfel och meningsbyggnads fel.
Största delen av konversationen sker på Spanska och en del på Engelska.
Ja det är Google som översätter till Engelska och Svenska.
Dessutom så kommer dom från Fransktalande länder.
Så i bland vet man ta mig fan inte vad dom menar, men kul blir det.

Jag börjar med att slänga upp inledningen och dom första mejlen.
Får ta det lite lugnt så dom inte hittar hit och avslöjar att jag blåser dem.
Vi får se hur långt vi kan driva dem.

Rullkragen
Senast redigerad av rullkragen 2016-09-03 kl. 18:49.
Citera
2016-09-03, 18:55
Medlem
rullkragens avatar
Här kommer det första:

I have a genuine business deal to share with you, if you are interested reply back for more details . Regards, Barrister Gabriel Alex (ESQ)‏ .

Jag har ett genuint affär att dela med dig, om du är intresserad svar tillbaka för mer information. Hälsningar, barrister Gabriel Alex (ESQ).

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Gabriel Alex!

Det är Bernard Dube som svarar dig!

Jag är egenföretagare och affärsman från Gran Canaria.
Så du vänder dig till rätt m,an om du har ett bra förslag.

Jag hänger på om vi kan göra pengar på ditt förslag.

Men jag vill veta vad förslaget är.
Var du befinner dig.
Vem du är.
Hur vi kan samarbeta.

Ja du vet själva för att bli ett bra team.

Vänliga hälsningar Bernard

Gabriel Alex!

It is Bernard Dube representing you!

I am self-employed businessman from Gran Canaria.
So you turn to the right m, than if you have a good suggestion.

I hang on if we can make money on your proposal.

But I want to know what the proposal is.
Where you are.
Who are you.
How we can cooperate.

Yes, you yourselves know to become a good team.

Sincerely, Bernard

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------

Dear*Bernard Dube,

Greetings to you, I really thank you for your reply to my letter and your willingness to assist, I am Barrister Gabriel Alex,a citizen of Togo also a solicitor at law and personal attorney to late Mr Adrian*Dube,a citizen of your country, who used to work with*Mining Industry Company here in Togo, my client with his wife and their only daughter were involved in a car accident on the 30th of November 2012* here in Togo,Well, my reason of contacting you is for you to stand as the beneficiary next of kin* to my late Mr Adrian*Dube, so that sum of $10.5 million he deposited with Societe Interafricaine de Banque Togo here*will be transferred to you,Since you are bearing the same last name with him, you are highly qualified to be used as the next of kin with my support as his attorney

It was indeed a great pleasure hearing back from you and I believed that God has a purpose making us to know each other through this medium, As it might interest you to know, after contacting you I put this project into serious prayers before hearing from you and I know that our working together in respect of this transaction is a divine connection which I duly respect. I know that you will be very surprised considering the fact that you do not know me in person and we have not met before, but do not be worry,

I will now tell you more about this project, but before I do that let me tell you a little about myself, I am Gabriel Alex from republic of Togo, West Africa, I am 53 years old, married and blessed with three children, We live at 36, Rue France Qt Decon 15762 Lome-Togo* my office address Boulevard du 12 Janvier Bp 612 Lome Togo . My wife is a midwife and she works at the University Teaching hospital, I plan to give my family a better life and God has provided the opportunity for me to make good use of it,

There is no risk involved in this transaction because our approach to claim and all proceedings from the beginning to the end shall be legally attended to protect your interest and my own interest in any breach of law regarding inheritance matters here in Togo,

All that I require now is to follow my instructions be honest also assure me that you are not going to betray me by sitting on the money alone when it finally arrives into your account since you are on the receiving side,You do not have to worry about what to do or how to go about this claim because I* have all the legal documents to back you up as beneficiary next of kin to my late client,also available at all times to direct you accordingly,

The success of this transaction depends on us and how fast we follow it up in the bank, Regarding to the sharing,the total sum will be shared as follows: 50% for me, 50% for you at the end of this project and expenses incidental occur during the transfer will be handle by both of us. The transfer is risk free on both sides hence you are going to follow my instruction till the fund transfer to your account,

I have all that it will take for the Societe Interafricaine de Banque to approve your application to release this funds into your account, but before I send* the application letter of claim which you are going to use communicate the* Societe Interafricaine de Banque Lome-Togo* in relation to this project,

*I will appreciate you assure me the following information's;

1, that this funds will be safe in your hands until i come over for sharing.

2, that you will not cheat/betray me at the very end of it. My whole hope depends on you and it took me time to start consulting you for this transaction and as such will not want anything to jeopardize the success of this project.

3, that you will treat this transaction with utmost maturity and confidentiality considering the nature of the project.

I await your assurance and also anticipate your utmost cooperation, As soon as I get it, I will then forward to you the needed application for the claim.

Yours sincerely,
Gabriel Alex Esq.
Telephone:*+228 93057771

Kära Bernard Dube,

Hälsningar till dig, jag tackar verkligen för ert svar på mitt brev och din vilja att hjälpa, jag barrister Gabriel Alex, en medborgare i

också en advokat på lag och personlig advokat till slutet av Adrian Dube, en medborgare i ert land, som används för att arbeta med Mining Industry Company här i Togo, min klient med sin fru och deras enda dotter var inblandade i en bilolycka på november 30, 2012 här i Togo, Tja, är mitt skäl att kontakta dig för dig att stå som mottagaren närmast släkt med min sena Adrian Dube, så att summan av $ 10.500.000 han deponeras hos Societe Interafricaine de Banque Togo här kommer att överföras till dig, eftersom du bär samma efternamn med honom, är du kvalificerad att vara används som anhöriga med mitt stöd som hans advokat

Det var verkligen ett stort nöje utfrågning från dig och jag trodde att Gud har ett syfte att göra oss att känna varandra genom detta medium, som det kan vara av intresse att veta, efter att kontakta dig jag sätta detta projekt i allvarliga böner innan höra från dig och jag vet att vi arbetar tillsammans för denna transaktion är en gudomlig anslutning som jag vederbörligen respekt. Jag vet att du kommer att bli mycket förvånad med tanke på att du inte känner mig personligen och vi har inte träffats förut, men inte oroa dig,

Jag kommer nu att berätta mer om detta projekt, men innan jag gör det vill jag berätta lite om mig själv, jag är Gabriel Alex från republiken Togo, västra Afrika, jag är 53 år gammal, gift och välsignade med tre barn, vi bor 36, Rue Frankrike Qt Decon 15762 Lome-Togo mitt kontor adress Boulevard du 12 Janvier Bp 612 Lome Togo. Min fru är en barnmorska och hon arbetar vid University Teaching sjukhuset, jag planerar att ge min familj ett bättre liv och Gud har gett möjlighet för mig att dra nytta av det,

Det finns ingen risk i denna transaktion, eftersom vårt sätt att hävda och alla förfaranden från början till slut skall vara juridiskt deltog för att skydda ditt intresse och min eget intresse i brott mot lagen om arvsfrågor här i Togo,

Allt som jag behöver nu är att följa mina instruktioner vara ärlig också försäkra mig om att ni inte kommer att förråda mig genom att sitta på pengarna ensam när det slutligen anländer till ditt konto eftersom du är på den mottagande sidan, behöver du inte oroa dig om vad man ska göra eller hur man ska gå om detta påstående eftersom jag har alla juridiska dokument att backa upp dig som förmånstagare anhöriga till min sena kund, också tillgängliga hela tiden för att styra dig i enlighet med detta,

Framgången för denna transaktion är beroende av oss och hur snabbt vi följa upp på banken, det gäller till delning, den totala summan kommer att delas enligt följande: 50% för mig, 50% för dig i slutet av detta projekt och kostnader oavsiktlig inträffar under överföringen kommer att hantera både av oss. Överföringen är riskfritt på båda sidor därmed du kommer att följa min undervisning till fondöverföring till ditt konto,

Jag har allt som det tar för Societe Interafricaine de Banque godkänna din ansökan om att frigöra denna pengar på ditt konto, men innan jag skickar ansökningsbrev av krav som du ska använda kommunicera Societe Interafricaine de Banque Lome-Togo i samband med detta projekt,

*Jag kommer att uppskatta dig försäkra mig följande information: s;

1, så att detta medel kommer att vara säkra i händerna tills jag kommer över för att dela.

2, att du inte kommer att fuska / förråda mig i slutet av det. Hela min förhoppning beror på dig och det tog mig tid att börja hört dig för denna transaktion och som sådan kommer inte ha något att äventyra framgången för detta projekt.

3, att du kommer att behandla denna transaktion med största mognad och sekretess med tanke på projektets natur.

Jag väntar på ditt försäkran och även förutse ditt yttersta samarbete, så snart jag får det, jag kommer då fram till dig den nödvändiga ansökan för påståendet.

Med vänliga hälsningar,
Gabriel Alex Esq.
Telefon: +228 93057771
Citera
2016-09-03, 19:08
Medlem
rullkragens avatar
Och lite till:

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------

Hej Gabriel Alex!

Det var ju en tråkig historia om Adrian Dube, men det kan vara en avlägsen släkting till mig som utvandrade för många år sedan.

Men vist hjälper jag dig att plocka ut $ 10.500.000 från banken.
Det måste bli mer än vars $ 5.000.000 så det låter mycket intresant.

Vist kan du lita på mig när det gäller affärer. Dena trasaktion behöver bara du och jag veta om.

Jag kan resa till Togo om det behövs för att hjälpa dig med papperna.
Men just nu är jag upptagen med en massa jobb på Gran Canaria, så det tar nog två vecor innan jag har tid att komma och hjälpa dig.
Kanske vi kan lösa det på något enklare sätt?

Självklart jag ställer upp och hjälper dig.

Hälsningar Bernard Dube

Gabriel Hello Alex!

It was a boring story about Adrian Dube, but it could be a distant relative of mine who emigrated many years ago.

But gradually I'll help you pick out $ 10.5 million from the bank.
There must be more than the $ 5 million so it sounds very intresant.

Vist, you can trust me when it comes to business. Dena trasaktion just need you and I know about.

I can travel to Togo if needed to help with the paperwork.
But right now I am busy with a lot of jobs in Gran Canaria, so it will probably take two vecor before I have time to come and help you.
Maybe we can solve it in an easier way?

Naturally, I set up and help you.

Regards Bernard Dube

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------
ASSURANCE LETTER
Barrister Gabriel Alex Esq.
Principal Attorney,
Partner Chambers
Address: boulevard du 12 Janvier Bp 612 Lome Togo
Telephone: 00228 93057771

I received your message, My dear you don't have to be afraid of anything because
I am an Attorney and I know how things are done here in my part of the world, I have all that it will take for the Societe InterAfricaine de Banque to approve your application and release this funds into your account without you coming down here since you are busy,I really appreciate your effort, but before I will send you the application letter of claim which you are going to use and communicate the bank where my late client deposited the fund,

To this end, I want you to provide me with the following: -

1. Your full names:........................
2. Your complete address:......................
3. Your age:..........................
4. Your occupation:...................
5. Marital status:..........................
6. Your country of origin supporting identity documents.
7. Your contact phone number.:..........................

I await your assurance and also anticipate your utmost cooperation, As soon as I get it, I will then forward to you application letter for the claim. so you should kindly keep this information very confidential until funds are claimed, transferred and confirmed in your account before my arrival to meet with you for our further plans,

Yours sincerely,
Gabriel Alex Esq.

FÖRKLARING BREV
Barrister Gabriel Alex Esq.
Principal Attorney,
partner~~POS=TRUNC Chambers
Adress: Boulevard du 12 Janvier Bp 612 Lome Togo
Telefon: 00228 93057771

Jag fick ditt meddelande, min kära du inte behöver vara rädd för någonting, eftersom
Jag är en advokat och jag vet hur saker görs här i min del av världen, jag har allt att det kommer att ta för Societe InterAfricaine de Banque godkänna din ansökan och släppa denna pengar på ditt konto utan att du kommer hit eftersom du är upptagen, jag uppskattar verkligen din insats, men innan jag skickar ansökningsbrevet av krav som du kommer att använda och kommunicera den bank där min sena kund deponerat fonden,

För detta ändamål vill jag dig att ge mig med följande: -

1. Ditt fullständiga namn: ........................
2. Din adress: ......................
3. Din ålder: ..........................
4. Din sysselsättning: ...................
5. Civilstånd: ..........................
6. ditt hemland stöder identitetshandlingar.
7. Din kontakttelefonnummer. ..........................

Jag väntar på ditt försäkran och även förutse ditt yttersta samarbete, så snart jag får det, jag kommer då fram till din ansökan bokstav för påståendet. så du bör vänligen hålla denna information mycket hemligt tills medel påstås, överförs och bekräftas på kontot innan min ankomst för att träffa dig för våra ytterligare planer,

Med vänliga hälsningar,
Gabriel Alex Esq.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------

Hej Gabriel Alex!

Här kommer mina uppgifter.

Som jag tidigare sa:Vist kan du lita på mig när det gäller affärer. Dena trasaktion behöver bara du och jag veta om.

Full name: Bernard Dube Negro
ADDRESS: Honduras 284 68 Santa Lucia de Tirjana Gran Canaria
SEX: Male
TELEPHONE: +34071286163 6
OCCUPATION: Farmer
COUNTRY: Espana

Hälsningar Bernard

Hello Gabriel Alex!

Here are my details.

As I said earlier: Vist, you can trust me when it comes to business. Dena trasaktion just need you and I know about.

Full name: Bernard Dube Negro
ADDRESS: Honduras 284 68 Santa Lucia de Tirjana Gran Canaria
SEX: Male
TELEPHONE: +34071286163 6
OCCUPATION: Farmer
COUNTRY: Espana

Regards Bernard

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

Dear Mr *Bernard Dube Negro,

I have just finished drafting the application letter of inheritance claim. Please go ahead print out this application letter sign it before sending to the Societe InterAfricaine de Bank Lome-Togo together* with a copy of your international passport or driving licensee even your identity card through email address or fax number inside this application,

I hope to receive positive response from the bank and as soon as this is possible, I will get back to you at once with further details of action. However, if the bank on the contrary happens to contact you directly, which may be possible, you have to let me know before whatever communication with them so that you do not make any mistake whatsoever.

This is very important for the smooth and quick running and actualization of this business in the very shortest period.

Käre Bernard Dube Negro,

Jag har precis avslutat utarbeta ansökningsbrev arvs krav. Gå vidare skriva ut denna ansökningsbrev underteckna det innan du skickar till Societe InterAfricaine de Bank Lome-Togo tillsammans med en kopia av ditt internationella pass eller köra licenstagare även din identitet kort via e-postadress eller faxnummer i denna ansökan,

Jag hoppas att få positiv respons från banken och så snart det är möjligt kommer jag att komma tillbaka till dig på en gång med ytterligare information om åtgärder. Men om banken tvärtom händer att kontakta dig direkt, vilket kan vara möjligt, måste du låta mig veta innan vad kommunikation med dem så att du inte gör något som helst misstag.

Detta är mycket viktigt för smidig och snabb drift och förverkligande av denna verksamhet i den mycket kort period.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

Detta är Alex som vi snackar med:

https://s6.postimg.org/ubk85d0gh/thu..._my_brothe.jpg

https://s6.postimg.org/l51xi2v81/thu...This_is_me.jpg

Och här har ni Bernard:

https://s6.postimg.org/6jsttfb0x/Bernard_2.jpg

https://s6.postimg.org/6z43mfwy9/Bernard_4.jpg
Citera
2016-09-03, 19:26
Medlem
Millediablos avatar
Kan bli riktigt kul om du håller huvudet kallt. Tyvärr är adressen på GC inte på riktigt och förmodligen inte telefonnumret heller, det går väldigt snabbt att kolla upp och det finns många afrikaner där.....
Citera
2016-09-04, 08:26
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Kan bli riktigt kul om du håller huvudet kallt. Tyvärr är adressen på GC inte på riktigt och förmodligen inte telefonnumret heller, det går väldigt snabbt att kolla upp och det finns många afrikaner där.....

Tjenis!

Det är Bernard Dube som bor på Gran Canaria, det är den figuren som får representera mig.
telefonnumret är bara på hittat lika så adressen. ( det enda korrekta är riktnumret och adressen är en stadsdel i ett område som heter Ballos i utkanten av Vecindario.
Jag valde Gran Canaria eftersom det ligger nära Afrika och är lite "exotiskt", samt att det blir lite jävligare för dem att översätta till Spanska.

Min huvud figur är:

Bernard Paco Dube Gonzales

Scammers figurer är:

Adrian*Dube skall vara Bernards släkting( det var mer än jag visste att Bernard har en släkting i Togo)

Gabriel Alex han är den som upprättar arvet (kanske på riktigt, vad tror ni?)

Peter Kaka är bankman på en bank som heter SIAB som skall hantera arvet. ( den finns på riktigt, men deras hemsida är stulen från den riktiga banken, det har jag kollat upp.)

Dr. Johson Keita är en rik gubbe som var kompis med Adrian Dube som också är död, han har en dotter som heter Grace Johson.

Grace Johson som bor i Senegal på något läger väntar också på ett arv, dessutom är hon ute efter en relation med Bernard. (ingen snygg tjej ser ut som en transvestit på bilderna)

Mr.Ewen Stevenson är bankdirektör på The Royal Bank of Scotland PLC, som förvaltar arvet till Grace Johson ( den banken finns på riktigt men det är svårt att hitta direktören blad personalen)

Lewis Thomas advokaten som skall göra alla papperna och enträget tjatar om betalningen.
( han är i övre medel åldern men har hålet sig väldigt ung enligt hans pass)

Gotah Lewis Thomas Karmmie är Piraternas kopia på advokaten, det är en figur jag skapat för att göra dem rent förvirrade (och dom tror att dom blivit hackade av andra Scammers)

Patrick Cole 1 är prästen som Grace Johson bor hos, ja i hans läger i över medel åldern,
en riktigt sken helig djävul.

Patrick Cole 2 är den kåte prästen som knullar unga flickor och gör en massa skumrask affärer.
det är ytterligare en figur jag skapat för att förhöja deras tro på att dom är hackade.

Grace Johson 2 är en tjej som skickar naken bilder till Bernard, ganska lik dom "äkta" bilderna
Det är också en figur som jag skapat av samma anledning.

Grace Johson 3 är en transvestit som också skickar bilder till Bernard, men Bernard gillar inte tjejer som har en kuk. Givet vis har jag också skapat denna figur.

Alla Scammers Figurer har E-post adresser och oftast får jag 2 till 3 stycken av dem.
(det är Hotmail, Outlook, Gmail, Yahoo också vidare, det händer att dom blir blockerade och då är det bra med flera tycker aporna)

Alla mina figurer har också E-post adresser som är nästan identiska med Scammers,
När jag svarar så svara jag även på min egen fake adress för det ser dom att det är många mottagare av samma svar. ( alt för att förvirra dem till max)

Ja nu blir det lättare att hänga med i historian.

Rullkragen
Citera
2016-09-04, 09:25
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Här kommer lite mer från djungel aporna.

Dear*Dube,

I really want to speak with you on the phone,while the number you sent to me is not going through,If *there is another number to use and communicate you on the phone,please give it to me or call me as soon as you receive this message,

Here is my number +228 93057771

Waiting for your urgent call as soon as possible,

Best regards
Alex Esq

Kära Dube,

Jag vill verkligen att tala med dig på telefon, medan antalet du skickade till mig inte går igenom, om det finns ett annat nummer att använda och kommunicera dig på telefon, ge den till mig eller ring mig så fort du får det här meddelandet,

Här är mitt nummer +228 93057771

Väntar på din brådskande samtal så snart som möjligt,

Med vänliga hälsningar
Alex Esq

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------
DIRECTOR OF FOREIGN REMITTANCE DEPARTMENT. SIAB.
SOCIETE INTERAFRICAINE DE BANQUE LOME-TOGO
Email address: info@siabtgb.com*/*info-siabtogo@net-c.com*
Website: www.siabtgb.com
Telephone no: 00228 2244 5306.
Fax number: 00228 2244 5307

I am* Barrister Gabriel Alex,a citizen of Togo residence in Togo address:Boulevard du 12 Janvier Bp 612 Lome Togo West Africa* Telephone:+228 93057771*the lead prosecutor in the room above and the representative and legal adviser to the late Mr*Adrian*Dube*,who I shall herein refer to as my “deceased client"

Following your ultimatum to produce my deceased client’s next of kin in the question of his deposited estate valued Ten Million Five Hundred Thousand United State Dollars (US$10. 500,000:00), I am privileged to present to you,Mr Bernard Dube Negro*a citizen of Espana residence address:Honduras 284 68 Santa Lucia de Tirjana Gran Canaria*Telephone:+340712861636

LETTER OF CLAIM/APPLICATION FOR THE TRANSFER OF US$10.5.MILLION (TEN MILLION FIVE HUNDRED THOUSAND UNITED STATES DOLLARS
*
With reference to the account of my late relative, late Mr*Adrian*Dube*, with the account number SIAB/1001/44986-00/TG in your bank-SIAB Lome-Togo.
I hereby declare that Mr*Bernard Dube Negro*,Is the next of kin to late Mr*Adrian*Dube*,And I wish to state that I would want the above stated amount in the account to be released and repatriated in full to my bank account which the details shall be provided during the course of the payment.*********************
I would be very happy if these funds is released and paid to me and on no condition should the bank information be altered without my full consent. I request that the total amount in the account should be released and transferred to me in full without any deduction.
*
I am sorry for this late application, though it was because of the long burial activities as required by our custom which the shock of his painful death still remains in our veins till date.
*
Thank you for your co-operation.
*
Yours Faithfully,*************************************** ****************** Sign:....................
Mr Bernard Dube Negro

DIREKTÖR FÖR UTLÄNDSKA REMISS AVDELNINGEN. SIAB.
SOCIETE INTERAFRICAINE de Banque LOME-TOGO
E-postadress: info@siabtgb.com / info-siabtogo@net-c.com
Webbplats: www.siabtgb.com
Telefonnr: 00228 2244 5306.
Faxnummer: 00228 2244 5307

Jag är barrister Gabriel Alex, en medborgare i Togo bosatt i Togo adress: Boulevard du 12 Janvier Bp 612 Lome Togo Västafrika Telefon: 228 93.057.771 ledningen åklagaren i rummet ovanför och företrädaren och juridisk rådgivare till den sena Adrian Dube, vem jag skall här kallar min "avlidne klient"

Efter din ultimatum att producera min avlidne kundens anhöriga i frågan om hans avsatt egendom värderas tio miljoner femhundratusen United State dollar (US $ 10 500 tusen. 00), jag förmånen att presentera, Bernard Dube Negro medborgare av Espana bostadsadress: Honduras 284 68 Santa Lucia de Tirjana Gran Canaria Telefon: 340.712.861.636

LETTER OF ANSPRÅK / ANSÖKAN för överföring av US $ 10.5.MILLION (tio miljoner femhundratusen amerikanska dollar

Med hänvisning till ett konto för min sena släkting, sen Adrian Dube, med kontonumret SIAB / 1001 / 44.986-00 / TG ​i din bank-SIAB Lome-Togo.

Jag förklarar härmed att Bernard Dube Negro, Är anhöriga till slutet av Adrian Dube, och jag vill säga att jag vill ovan angivet belopp på kontot att släppas och återföras i sin helhet till mitt bankkonto som detaljerna ska tillhandahållas under betalningen.

Jag skulle bli mycket glad om dessa medel frigörs och betalas ut till mig och på inga villkor bör banken informationen ändras utan mitt fulla samtycke. Jag begär att den totala mängden på kontot bör friges och överföras till mig i sin helhet utan avdrag.

Jag är ledsen för detta sen anmälan, även om det var på grund av de långa grav verksamhet krävs av vår egen som chocken av hans smärtsamma död är fortfarande i våra ådror till datum.

Tack för ditt samarbete.

Med vänlig hälsning, Tecken: ....................
Bernard Dube Negro

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------
Hello Gabriel Alex!

Jag har provat att ringa dig flera gånger, men här är något fel i dag.
Dom säger att man inte kommer ut på nummer utanför Gran Canaria.

Jag får se om det funger senare eller i morgon.
Jag är hemskt ledsen att det inte fungerar så bra med telefonerna här på Gran Canaria.
Gran Canaria är en liten Ö ute i Atlanten och när det stormar och blåser så har vi altid problem med telefonerna, internet fungerar bätre för det går över satelit.

Vilket språk pratar du?
Jag pratar Spanska.
Så jag får översätta alt i Googles.
Du får ursäka om det blir lite konstig Engelska vid översättningen.

Jag skall skiva ut dokumentet och skriva under det.
Sedan skickar jag det till någon av dessa adresser:
info@siabtgb.com / info-siabtogo@net-c.com

Regards Bernard

Hello Gabriel Alex!

I've tried to call you several times, but this is something wrong today.
They say you can not come on the numbers outside of Gran Canaria.

I'll see if it funger later or tomorrow.
I'm terribly sorry it did not work so well with the phones here in Gran Canaria.
Gran Canaria is a small island in the Atlantic Ocean and when it storms and blowing so we altid problems with the phones, the internet works beter for going over satellite.

What language are you talking?
I speak spanish.
So I have to translate alt in Google.
You get ursäka if it gets a little weird in English translation.

I will slice your document and sign it.
Then I send it to either of these addresses:
info@siabtgb.com / info-siabtogo@net-c.com

Regards Bernard

Dear Dube,

I am very happy for your effort towards this transaction is going to benefit both of us,As soon as you follow my instructions be honest also assure me that you are not going to betray me by sitting on the money alone when it finally arrives into your account since you are on the receiving side like i was saying,

Please go ahead print out the application sign it before sending to the bank email address: info@siabtgb.com / info-siabtogo@net-c.com

Then let me know as soon as the application is sign sent to the bank email address together with your identity card or passport without any further delay,

Best regards
Alex Esq

Kära Dube,

Jag är mycket glad för din insats mot denna transaktion kommer att gynna oss båda, så snart du följer mina instruktioner vara ärlig också försäkra mig om att ni inte kommer att förråda mig genom att sitta på pengarna ensam när det slutligen anländer i din konto eftersom du på den mottagande sidan som jag sa,

Gå vidare skriva ut ansökan underteckna det innan du skickar till banken e-postadress: info@siabtgb.com / info-siabtogo@net-c.com

Låt mig veta så snart ansökan tecken skickas till banken e-postadress tillsammans med din ID-kort eller pass utan ytterligare dröjsmål,

Med vänliga hälsningar
Alex Esq
Citera
2016-09-04, 09:55
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Nu hoppar nästa person in i spelet. Ja, får Bernard en flickvän också.
Dom är väldigt listiga (tror dom där aporna)

Hur skall Bernard stå emot både flickor och massor av pengar.

Hej

Mitt namn är fröken Grace Johson, en medborgare i Mali. Jag är 25 år gammal.
Jag fick din adress av Gabriel Alex som arbetar tillsammans med Lewis Thomas.
Han säger du är släkting till Adrian Dube, min fars Johson Keita bästa vän.
Jag hörde att du inte har någon flick vän.
Kan du berätta lite om dig själva. Skulle vilja lära känna dig.
Jag är ensam och har aldrig haft någon pojk vän.

Du kan se mig på bilden.

Yours lovely,
Grace

Hey

My name is Miss Grace Johson, a citizen of Mali. I'm 25 years old.
I got your address by Gabriel Alex working together with Lewis Thomas.
He says you are a relative of Adrian Dube, my father Johson Keita best friend.
I heard that you do not have a girl friend.
Can you tell us a bit about your own. Would like to get to know you.
I am alone and have never had a boy friend.

You can see me in the picture.

Yours lovely,
Grace

Hej !

Det är Paco Bernard Dube Gonzales som skriver till dig.
Jag är 48 år, 180 lång med vältränad kropp.
Snäll och trevlig är jag också, pratglad och skämtsam.
Jag bor På Gran Canaria och jobbar med lantbruk på min egen gård.
Bor på en bondgård med många djur och mycket odlad mark.

Kramar från Paco Bernard

Hey !

It's Paco Bernard Dube Gonzales who write to you.
I am 48 years, 180 long with fit body.
Kind and nice, I am also, talkative and playful.
I live in Gran Canaria and work with farming on my own farm.
Living on a farm with many animals and cultivated land.

Hugs from Paco Bernard.

Dear,
Its a great pleasure getting in touch with you,please you 'll see my picture in attachment below.
I felt so pleased to communicate and seek your interest in a real good relationship.
Once again My name is Miss Grace Johson,a citizen of Mali . I am 25 years old, my birthday was 15th
May 1991. I'm a first year student in general Nursing,Hoping to further my education in this career . I 've
never married and don't have child,presently live in Dakar Senegal .I value the many facts of life and love .
I'm always sensitive to the environment that surrounds me and that includes finding Love, peace, and of
course happiness . I love to laugh and smile with good friends.I enjoy going to dinner, movies, beaches,
mostly all outdoor.
Please, May i know whom you are what you do for living and also your present location? I like honest and
understanding people,truthful and someone of vision,truth and hardworking . i speak English very fluently.
Though i will like to stop here until i got your reply then i will disclose more things to you .
Awaiting to hear from you soonest .
Yours lovely,
Grace

Kära,
Dess ett stort nöje att komma i kontakt med dig, du kan se min bild i bilaga nedan.
Jag kände mig så glad att kommunicera och söka ditt intresse för en riktigt bra relation.
Återigen Mitt namn är fröken Grace Johson, en medborgare i Mali. Jag är 25 år gammal, min födelsedag var 15: e
Maj 1991. Jag är en första året student i allmänhet omvårdnad, i hopp om att vidareutbilda mig i denna karriär. Jag har
aldrig gift och inte har barn, för närvarande bor i Dakar Senegal .I värde många fakta om livet och kärleken.
Jag är alltid känslig för miljön som omger mig och det inkluderar att hitta kärlek, fred, och
naturligtvis lycka. Jag älskar att skratta och le med bra vänner.Jag tycker om att gå till middag, filmer, stränder,
mestadels alla utomhus.
Vänligen, Får jag vet vem du är vad du gör för att leva och även din nuvarande plats? Jag gillar ärliga och
att förstå människor, sanningsenlig och någon vision, sanning och hårt arbetande. Jag talar engelska mycket flytande.
Även om jag kommer att vilja stanna här tills jag fick ditt svar då jag kommer att avslöja fler saker till dig.
Väntar att höra från dig.
Din vackra,
Nåd

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----

Och så kom det någon bild

https://s6.postimg.org/ljbzpsd5d/thumbnail_My_Pic_1.jpg

https://s6.postimg.org/47bn4cjo1/001.jpg

https://s6.postimg.org/6pxc515e9/2_1.jpg

https://s6.postimg.org/f9lbgj34h/image.jpg
Citera
2016-09-04, 11:02
Medlem
rullkragens avatar
Ja nu kommer det dokument Bernard skall fylla i.

Fantastiska kopior som är tillverkade i djungeln

Hello Gabriel Alex!

Nu har jag skrivit ut dokumentet och skrivit under det samt skickat i väget till angivna adresser.

Det är självklart att vi litar på varandra!
Jag vill göra en ärlig affär med dig, så vi kan vara vänner resten av livet.

Bernard Dube

Hello Gabriel Alex!

Now I have printed the document and signed it and sent in väget to the specified addresses.

It is obvious that we trust each other!
I want to do an honest business with you, so we can be friends for life.

Bernard Dube

Sir/Madam,

This is to bring to your notice that we are in receipt of your application letter submitted to our institution 26th August 2016 for putting claim as the next of kin to our deceased customer, Mr Adrian Dube, with account no° :SIAB/1001/44986-00/TG Routing N° : 91002211. Total balance as claimed $10.5 million USD (Ten Million Five Hundred Thousand United States of America Dollars only)

Therefore, your application have been forwarded to the appropriate bodies concerned, for approval, and you will be intimated on the model of transfer into your nominated bank account as stated, after duly compelling to our procedures as required. You are advised to confirm your bank information to avoid any mistake, forward to our bank email account.

You are advised to open your acknowledgement letter and the official questionnaire.Answer the questions and forward to us for confirmation, any mistake in the answer will warrant the cancellation of your application, this department will not tolerate any delay from any customer, you are given 48 hours to return the answers to this bank for onward approval of your funds.

Find attachment on this message, feed us back with the required answers of the drafted questions as we will reach you with the approval payment release document,You are advised to follow the rules and regulations of this bank as we promise to render the best of our service to you.Barrister Gabriel Alex as notified us that you are the beneficiary next of kin to his late client instructed us to make the transfer into your bank account as soon as possible.

On confirmation of the correct answers expect your approval letter from the board of directors once again, accept our sincere sympathy on the death of your deceased cousin,

Note: you are advised to acknowledge the receipt of this message, immediately for onward instructions and directives, as we will not tolerate any atom of delay from any beneficiary it may concern.

Thanks for your co-operation
Yours faithfully,

SIAB Customer Service: Dr Peter Kaka
Director of Foreign Remittance DEPT: M.Austin Carlos

WARNING: The information contained in this e-mail and its attachments is intended for the use of Societe Interafricaine De Banque Togo or entity to which it is addressed, and may have confidential data. If you are not the intended recipient, please immediately send it back and delete the received message. Any retention, dissemination, distribution or copy of this message is strictly prohibited by law.

Herr fru,

Detta är att föra ditt meddelande som vi har tagit emot din ansökan brev in till vår institution 26 augusti 2016 för att sätta krav som de anhöriga till vår avlidne kund, Adrian Dube, med hänsyn till någon °: SIAB / 1001/44986 -00 / TG ​​Routing nr: 91002211. Totalt balans enligt $ 10.500.000 USD (tio miljoner bara femhundratusen USA-dollar)

Därför har din ansökan överlämnats till lämpliga organ som berörs, för godkännande, och du kommer att antydde på modellen av överföring till ditt bankkonto som sagt, efter att vederbörligen ha övertygande våra rutiner som krävs. Du uppmanas att bekräfta dina bankuppgifter för att undvika misstag, fram till vår bank e-postkonto.

Du uppmanas att öppna din bekräftelse brev och officiella questionnaire.Answer frågorna och skicka till oss för bekräftelse, kommer några misstag i svaret motivera annulleringen av din ansökan, kommer denna avdelning inte tolerera någon fördröjning från varje kund får du 48 timmar för att återgå svar på denna bank för vidare godkännande av dina tillgångar.

Hitta bilaga om detta meddelande, mata oss tillbaka med de nödvändiga svaren från de formulerade frågor som vi kommer att nå dig med godkännandebetalningshandling, bör du följa de regler och föreskrifter i denna bank som vi lovar att göra det bästa av vår service till you.Barrister Gabriel Alex som meddelat oss att du är mottagaren anhöriga till hans sena kund instruerat oss att göra överföringen till ditt bankkonto så fort som möjligt.

På bekräftelse på de rätta svaren förväntar ditt godkännande brev från styrelsen en gång, acceptera vår uppriktiga sympati på död din avlidne kusin,

Obs! Du uppmanas att bekräfta mottagandet av detta meddelande, omedelbart för vidare instruktioner och direktiv, eftersom vi inte kommer att tolerera någon atom av fördröjning från varje mottagare det berör.

Tack för ditt samarbete
Med vänlig hälsning,

SIAB kundtjänst: Dr Peter Kaka
Director of Foreign Remittance DEPT: M.Austin Carlos

VARNING: Informationen i denna e-post och bilagor är avsedd för användning av Societe Interafricaine De Banque Togo eller enhet till vilken det är riktat, och kan ha konfidentiella uppgifter. Om du inte är den avsedda mottagaren, vänligen omedelbart skicka tillbaka och ta bort det mottagna meddelandet. Alla retention, spridning, distribution eller kopia av detta meddelande är strängt förbjudet enligt lag.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------

Hej Dr Peter Kaka .

Jag har tagit del av din information och fyllat i formulären.

Bifogar även en kopia på mitt

1. Körkort
2. Identifikations kort
3. Bank konto intyg
4. Application Letter of Claim

Jag skall på afärs resa i slutet av veckan, så jag hoppas på ett snabt svar.

Bernard Negro Dube

Hello Dr. Peter Kaka.

I have read your information and fyllat the forms.

Enclosed please find a copy of my

1. Driving licenses
2. Identification card
3. Bank account certificate
4. Application Letter of Claim

I shall Afars trip at the end of the week, so I hope for a response quickly by.

Bernard Negro Dube

Från Scammers.

https://s6.postimg.org/8w0tr0nm9/dokument_signerat.jpg

https://s6.postimg.org/7zzqxtok1/Dokument_10.jpg

https://s6.postimg.org/nmr0b72c1/Dokument_20.jpg

https://s6.postimg.org/466aoo781/Dokument_30.jpg

Från Bernard

https://s6.postimg.org/fceduuljl/Ber...e_conducir.jpg

https://s6.postimg.org/gspwczogh/Ber..._n_trasera.jpg

https://s6.postimg.org/5uemuszv5/Ber...ci_n_hasta.jpg

https://s6.postimg.org/e8u9iw0wh/Bank_konto.jpg
Senast redigerad av rullkragen 2016-09-04 kl. 11:07.
Citera
2016-09-04, 16:41
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Ja här kommer lite till.

Hej Grace

Ja det var mycket kul att du skrev till baka.
Jag har aldrig varit i Senigal . Ser ut att vara ett trevligt ställe när man tittar på bilder där i från.
Dakar ser ut till att vara en mycket stor stad med massor av stora fina hus.
Men hur är landsbygden?
Mycket Lantbruk? , Ja som bonde så frågar man!

Ja jag måste säga ännu en gång du ser helt fantastiskt snygg ut på dina bilder.
Jag är mycket pålitlig och snäll så mig kan du lita på, det skall du inte oroa dig över.

Jag är lantbrukare och odlar frukt, grönsaker och spannmål.
Jag har hästar , kor , getter , kycklingar , kalkoner , grisar och en del annat.
Jag bor på Gran Canaria. Det ligger på andra sidan av Afrika, mitt emot Marocco.
Men det tillhör Spanien.
Skulle tro att vi har samma klimat som du har.

Många kramar från Paco

Grace Hi!

Yes it was very funny that you wrote to bake.
I've never been in Senigal . Looks to be a nice place when looking at pictures where in the.
Dakar ooks to be a very big city with lots of nice big house.
But what about rural areas?
Very Agriculture? , Yes, that farmer will say it!

Yes, I must say once again you look absolutely fantastic great on your photos.
I am very trustworthy and kind to me, you can trust, that you should not worry about.

I am a farmer and grow fruit, vegetables and cereals.
I have horses, cows, goats, chickens, turkeys, pigs and some other things.
I live in Gran Canaria. It is located on the other side of Africa, opposite Morocco.
But it belongs to Spain.
Would think that we have the same climate that you have.

Many hugs from Paco

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------

Dear,
Thanks once again for your prompt respond to my mail, I'm glad to meet honest someone like you and now believed that i found a true friend .Meanwhile in my previous mail i told that i have something important that i wish to disclose to you about myself,Dear my life has been rubble with all sort of problem in which i have nobody to explain other than you if you can render me any assistance in my present situation.My family suffered a tragedy out of civil war in my country and several political unrest.my late father Dr. Johson Keita, was general merchant in Bamako the capital of my country,and a successful top businessman in the Region,He was unfortunately assassinated together with my lovely mother by the ungodly rebels group in the midst of the civil war and political unrest period in the country.I was only one that left alive now out of a family of five. I managed to escape to near by country Senegal where I'm currently residing under humanitarian agency since the middle of the crisis . I have decided not to go back to my country for now even when the war is over because there are still political instability , silent killings and series of atrocities over there. I lost so much, my parents ,sister and one lovely brother as well as some other relatives and family's capital investments .I wish to develop a long term lasting relationship with you if you would possibly like it, as God will provide for me. my condition here is terrible Its just like one staying in the prison and i hope by God's grace i will come out here soon.i don't have any relative now whom i can go to all our relatives ran away in the middle of the crisis the only person i have now is Reverend Patrick who is a missionary and a staff under the agency, he has been very nice to me since i came here but i am not living with him rather i am staying in the women's hostel, because there 're two hostels one for men other for women.You can reach me with this number is (+221765799037) if you call then we talk together .Please my living condition here subjected to some task,No privileged to some certain things,because it is against the law that were implemented here that was why i gave out my phone number. I want to go back to my studies because i almost finish my course to obtain the my degree before the tragic incident that lead to my being in this situation now took place.Please listen to this,i have my late father's statement of account and death certificate here with me which i will send to you later,because when he was alive he deposited some amount of money in a leading bank in which he used my name as the next of kin,the amount in question is Four Million, Five Hundred Thousand United States Dollars ($4.5M ) So i will like you to help me transfer this money to your account and from it you can send some money for me to get my traveling documents and air ticket to come over to meet with you.I kept this secret to people here the only person that knows about it is the Reverend because he is a missionary.So in the light of above i will like you to keep it to yourself and don't tell it to anyone for i am afraid of loosing my life and the money if people gets to know about it . Note that you will deduct 20 percent from the balance of total amount as reward upon accomplishment of transferring the fund to your account .
Remember i am giving you all this information due to the trust i deposed on you.I like honest and understanding people,truthful and also hardworking.I wish to hear from you soon,Have a nice day
Yours lovely,
Grace

Kära,
*********Tack än en gång för ditt snabba svara på min e-post, jag är glad att träffa ärlig någon som du och nu trodde att jag hittade en sann vän, under tiden i min tidigare post jag höra att jag har något viktigt att jag önskar att avslöja för dig om mig själv, har Dear mitt liv varit spillrorna med alla slags problem som jag har ingen att förklara annat än om du kan göra mig någon hjälp i min nuvarande situation.My familj drabbades av en tragedi av inbördeskrig i mitt land och flera politisk unrest.my sen far Dr. Johson Keita, var allmän köpman i Bamako huvudstad mitt land, och en framgångsrik topp affärsman i regionen, han var tyvärr mördades tillsammans med min underbara mamma från de ogudaktiga rebellerna grupp i mitt i inbördeskrig och politisk oro period i country.I var enda som kvar i livet nu av en familj på fem. Jag lyckades fly till nära land Senegal där jag för närvarande bor i humanitär organisation sedan mitten av krisen. Jag har beslutat att inte gå tillbaka till mitt land nu även när kriget är över eftersom det fortfarande finns politisk instabilitet, tysta mord och serie illdåd borta. Jag förlorade så mycket, mina föräldrar, syster och en vacker bror samt vissa andra släktingar och familjens kapitalinvesteringar .Jag vill utveckla en långsiktig varaktig relation med dig om du skulle möjligen som det, som Gud kommer att ge mig. mitt tillstånd här är fruktansvärda Dess precis som en vistelse i fängelset och jag hoppas genom Guds nåd jag kommer hit soon.i inte har någon släkting nu som jag kan gå till alla våra släktingar rymde i mitten av krisen den enda person har jag nu är kyrkoherde Patrick som är en missionär och en personal under byrån, har han varit mycket snäll mot mig eftersom jag kom hit men jag är inte bor med honom snarare jag vistas i damernas vandrarhem, eftersom det " re två vandrarhem en andra män för women.You kan nå mig med detta nummer är (+221765799037) om du ringer då vi pratar tillsammans Please min levnadsförhållanden här utsatt för en uppgift, ingen privilegierad några vissa saker, eftersom det är mot den lag som genomfördes här det var därför jag gav ut mitt telefonnummer. Jag vill gå tillbaka till mina studier eftersom jag nästan avsluta min kurs för att få min examen innan den tragiska händelse som leder till att jag är i den här situationen nu tog place.Please lyssna på det här, jag har min sena fars kontoutdrag och död certifikat här med mig som jag kommer att skicka till dig senare, för när han levde han deponerade en viss mängd pengar i en ledande bank där han använde mitt namn som de närmast anhöriga, är det aktuella beloppet fyra miljoner, femhundratusen USA dollar ($ 4,5M) Så jag kommer att gilla dig för att hjälpa mig att överföra pengarna till ditt konto och därifrån du kan skicka några pengar för mig att få mina resedokument och flygbiljetten för att komma över för att träffa you.I hållit detta hemligheten till människor här den enda person som vet om det är pastor eftersom han är en missionary.So mot bakgrund av ovanstående jag kommer att gilla dig att hålla dig själv och inte berätta det för någon för jag är rädd att förlora min liv och pengar om folk får veta om det. Observera att du kommer att dra 20 procent från de totala belopp som belöning efter prestation att överföra fond på kontot.
Kom ihåg Jag ger er all denna information på grund av det förtroende jag avsatte på you.I som ärliga och förståelse människor, sanningsenlig och även hardworking.I vill höra från dig snart, Ha en trevlig dag
Din vackra,
Nåd

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------

Ja detta skall föreställa Bernard, en ganska biffig typ, kanske aporna vill träffa honom?

https://s6.postimg.org/fdjqaixzl/Bernard_1.jpg

https://s6.postimg.org/6jsttfb0x/Bernard_2.jpg

https://s6.postimg.org/xvo2urfrl/Bernard_3.jpg

https://s6.postimg.org/z1s2tk429/Bernard_6.jpg
Citera
2016-09-04, 16:47
Medlem
rullkragens avatar
Och här kommer lite från Bernard till sin nya tjej

Hej Grace !
Det var en tråkigt att du behöver bo på detta ett vandrarhämm.
Men det verkar till att lösa sig i och med du har fått ett arv från din far.

Klart jag kan hjälpa dig, men jag vet ju inte vem du är.
Jag har bara fått två små bilder av dig.
Så börja med att skicka några nytagna bilder av dig, så skall jag säkert hjälpa dig!
Det skall vara bilder där jag ser hela dig.
Och har du ett pass som överens stämmer med bilderna, ja då käns det mycket bra från min sida.

Vist skall jag kunna hjälpa dig, men du får berätta exakt hur du tänkt dig.

Ja som jag sa så kommer jag från Gran Canaria.
Det är en liten Ö i Atlanten utan för Marocko.
Den tillhör Spanien och har gjort det i flera 100 år.
Ö arna är 7 stycken och har uppkommit genom vulkaner och genom miljoner år så har det bildats ”vanlig” mark.
Dom första som kom hit här var Vikingar och på Spanska kallar vi dem Gunacher.
Så småningom om kom Spanjorerna hit och erövrade Ö arna.
Numera tillhör det Spanien, men vi har egen President och är dessutom en tullfri zon.
Klimatet är fult jämförbart med Africa eftersom det ligger på samma breddgrad.
På norra sidan har vi tropiskt klimat där det regnar mycket eftersom berget Tajeda är nästan 2000 meter och hindrar molnen. På Södra sidan är det torrt och mycket varmare.

Bananerna jag odlar här är ganska små men mycket söta, så dom är uppskattade till efterrätter och likörer.
Tomater är också en stor export vara, dom har 5 stjärniga inner delar vilket ger mer fruktkött och betydligt smakrikare.
Jag är utbildad Agronom, det är en högre utbildning inom Lantbruk.
Jag har gått i Skola både i Malaga i Spanien och Skåne i Sverige när det gäller lantbruk.
Jag var gift en gång med en kvinna från Sverige, hon bodde här hos mig, men eftersom det är mycket turister här så roade hon sig hela dagarna med att festa med dem. Det fungerade inte att jag både skulle ta hand om gården och barnen.
Och när hon kom hem på kvällen eller natten så var hon berusad och ville festa vidare.
På förmiddagarna sov hon så hon sedan kunde gå ut och ha kul med sina vänner.

Jag tycker det är kul att gå ut och dansa, gå på baren, gå på restauranger också vidare, men inte varje dag.
Det kan vara trevligt när det är helg att komma ut och träffa vänner.
Något som också är kul på fritiden, är att vara på stranden.

Som jag ser på Kartan så gränsar även Senigal till havet, men tillhör Indiska Osianen eller räknas det som Attlanten.
Sunyani verkar till att ligga långt i från havet?
Så det är ganska mycket jag funderar över när det gäller klimatet hos dog.
Lika så historian om Senigal , har det varit en koloni en gång i tiden.
När jag tittar på bilder från Senigal , så kan jag se att stor städerna har mycket moderna och fina hus.
På landsbygden så ser man vilda djur som Giraffer, Elefanter, Leon, Zebror och många flera.
Kanske finns det även farliga ormar där.

Jobbar du i Senegal - Dakar, eller går du i Skolan.

Ja vist skulle jag vilja att du kom hit och besökte mig!
Då skulle jag visa dig runt här, och gå ut på kvällarna på någon romanistisk
Bar – Restaurang äta en god middag, ja ett sådant ställe som är nära
stranden – havet.

Vi pratar Spanska i mitt land, så du får ursäkta om det blir lite fel när jag översätter till Engelska.
Jag kan prata Engelska men är inte så bra på att skriva och läsa Engelska.
Så jag översätter i Google.

Du var så vacker på bilden, kan du skicka fler bilder på dig?
Det hade varit kul att kunna se dig på fler bilder.

Ha en underbar dag och många kramar från Paco.

Skickar med några bilder.

Hi Grace!
It was a boring having to stay in this one vandrarhämm.
But it seems to work out in and you have received an inheritance from your father.

Of course I can help you, but I do not know who you are.
I've only got two small pictures of you.
So start sending some new photos of you, I will surely help you!
There will be pictures where I see the whole you.
And you have a passport that is consistent with the pictures, even when the sensitivity is very good from my side.

Vist can I help you, but you must tell me exactly how you intended.

Yes as I said, I come from Gran Canaria.
It is a small island in the Atlantic Ocean, but for Morocco.
It belongs to Spain and have been doing it for 100 years.
Z cars are 7 pieces and have been created by volcanoes and by one million years, it has been formed "regular" land.
They first came here was the Vikings and in Spanish we call them Gunacher.
Eventually, if the Spaniards came here and conquered the Island area.
Nowadays it belongs to Spain, but we have our own president and is also a duty-free zone.
The climate is ugly comparable to Africa because it lies on the same latitude.
On the north side, we have tropical climates where it rains a lot, because the mountain Tajeda is almost 2000 meters and prevents the clouds. On the South side is dry and much warmer.

I grow bananas here are quite small but very sweet, so they are estimated to desserts and liqueurs.
Tomatoes are also a major export commodity, they have 5 star internals which gives more flesh and much tastier.
I am a trained agronomist, there is a higher education in Agriculture.
I have gone to school both in Malaga in Spain and Skåne in Sweden when it comes to agriculture.
I was married once with a woman from Sweden, she lived here with me, but because there are a lot of tourists here so amused herself all day to party with them. It was not that I would both take care of the farm and the children.
And when she came home in the evening or the night she was drunk and wanted to party on.
In the mornings she slept so she could then go out and have fun with their friends.

I think it's fun to go out dancing, going to the bar, go to the restaurants also on, but not every day.
It can be nice when it's the weekend to get out and meet friends.
Something that is also fun in their spare time, is to be on the beach.

As I look at the map so also borders Senigal to the sea, but belongs to the Indian Osianen or counted as Attlanten.
Sunyani seems to be far from the sea?
So it's pretty much I think about with regard to the climate of death.
Just as the story of Senigal, there has been a colony at one time.
When I look at pictures from Senigal, I can see that the big cities are very modern and nice houses.
In the countryside, you will see wild animals such as giraffes, elephants, Leon, zebras and many more.
Perhaps there is even dangerous snakes there.

Are you working in Senegal - Dakar, or go to school.

Yes wisely, I would like you to come and visit me!
Then I'd show you around here, and go out in the evenings on some Romani representation
Bar - Restaurant to eat a good dinner, yes, such a place that is near
beach - sea.

We speak Spanish in my country, so you'll excuse if it gets a bit wrong when I translate into English.
I can speak English but are not very good at writing and reading English.
So I translate into Google.

You were so beautiful in the picture, you can send more pictures of you?
It would have been fun to see you on the other images.

Have a wonderful day and many hugs from Paco.

Will send some pictures.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------

Ja så får Bernard även svara nästa djungel apa där han skall ärv.

Hello Gabriel Alex!

Nu har har banken svarat och det var två dokument med som jag skerev i.
Ja dom frågade om hur vi var släkt: så svaret fickbli Kusin.
Och dom undrade vad minsläktings fru hette: så det fick bli Ann Grace Dube.
Det duger nog.

Jag skickar med kontrsakten så får du själva se.

Har du dom andra två papperna som skulle skickas med?

Om dom saknas så kan jag nog ordna fram sådana papper också.
Jag har kontakter inom allt.

Jag kan ordna fler affärer till oss med elektronik och en del annat.
Ja nu pratar vi om stora pengar och afärer.
Gag gör en hel del afärer med en vänn i Ghana. Det är ganska hemliga afärer men vi hade behövt en seriös kontakt både i ditt land Togo och Benin.
Vi har redan en kontakt i Nigeria.

Så vad har du för kontakter i Togo?

Vilken typ av afärer är du van vid att göra?

Låter det intresant?

Skolle vara intresant att se några bilder på dig och ditt identfikations kort,
nu när vi sammarbetar.

Bernard Dube

Gabriel Hello Alex!

Now the bank has responded and there were two documents that I skerev in.
Yes, they asked how we were related: so the answer fickbli Cousin.
And they wondered what MinSläkt insertion wife called: so it had to be Ann Grace Dube.
It is suitable enough.

I send with kontrsakten dates to see for themselves.

Do you have the other two papers that would be sent to?

If they are missing, I can probably arrange until such papers as well.
I have contacts in all.

I can arrange more business to us with electronics and some other things.
Well now we're talking about big money and newish.
Gag makes a lot of newish with a win in Ghana. It is quite secret newish but we would have had serious contacts both in your country of Togo and Benin.
We already have a contact in Nigeria.

So what are your contacts in Togo?

What kind of newish are you used to doing?

Sounds intresant?

Skolle be intresant to see some pictures of you and your identfikations cards,
Now when we collaborates.

Bernard Dube
Senast redigerad av rullkragen 2016-09-04 kl. 16:51.
Citera
2016-09-04, 16:55
Medlem
rullkragens avatar
Så var det yterligare brev från djungelen

Dear Dube,

I received your message,But i don't really know what the type of contacts you have in Ghana Benin Nigeria and Togo which is my country,Please i want you to explain to me,

waiting
Best regards
Alex Esq

Kära Dube,

Jag fick ditt meddelande, men jag vet inte riktigt vilken typ av kontakter du har i Ghana Benin Nigeria och Togo som är mitt land, Vänligen Jag vill att du förklara för mig,

väntar
Med vänliga hälsningar
Alex Esq

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Gabriel Hello Alex!

Ja du.

Jag har en Agent som sköter afärerna i Ghana och delvis i Nigeria.
Eftersom det är Engelskspråkiga Länder.

Men i Togo och Benin som är fransktalande länder har jag änu ingen kontakt.

Vi inporterar och exporterar varor som har stort värde.
Varorna skickas mellan Europa och väst Afrika. (Lastas om oftast på Gran Canaria)
En del av frakten går på privat flyg och andra på lastfartyg.
Om det blir aktuielt med dig som en kontakt person så vill jag veta lite mer om dig.
Det krävs väldigt stort förtroende och tilförlitlighet inom denna branch.
Vi brukar försöka att undvika att skicka varor där tullen är inblandad, om du förstår.

Mer än så säger jag inte fören jag vet vad du går för.

Hälsningar Bernard

Gabriel Hello Alex!

Yes you.

I have an agent who manages affairs in Ghana and partly in Nigeria.
Since they are English-speaking countries.

But in Togo and Benin, a French speaking countries, I have yet no contact.

We import and export goods that have great value.
The goods are shipped between Europe and West Africa. (Transhipped usually Gran Canaria)
Some of the freight goes with a private plane, and on cargo ships.
If it becomes necessary with you as a contact person, so I want to know a little more about you.
It requires very high trust and reliability is within this branch.
We usually try to avoid sending goods where customs are involved, if you understand.

More than that, I say not until I know exactly who you are.

regards Bernard

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------

Även han får ju ha lite bilder från Bernard

https://s6.postimg.org/6z43mfwy9/Bernard_4.jpg

https://s6.postimg.org/awrdbujrl/Bernard_5.jpg
Citera
2016-09-05, 07:16
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Nu får vi väcka djungel aporna och se om dom svarar.

Hej Grace !

Hur är det i dag älskling?
Jag saknar dig!

Puss och kram

Hi Grace!
How are you today, baby?
I miss you!
Kiss and hug

I'm fine dear,hope you're alright too? Please confirm the receipt of last mail and my photos that
sent to you. Kindly provide the information required to enable introduce you to my father's bank.
Hope to hear from you soonest.I MISS YOU TOO.
Yours lovely,
Grace

Jag mår bra kära, hoppas du är okej också? Vänligen bekräfta mottagandet av förra post och mina bilder som
skickas till dig. Vänligen lämna den information som krävs för att introducera dig till min fars bank.
Hoppas att höra från dig soonest.I saknar dig.
Din vackra,
Nåd

Hej Grace !

Någon stans måste ett fel ha uppstått, för jag har inte fått några bilder av dig.
Eller mail med något om upp gifter om någon bank.
Jag är hemskt ledsen men jag har sökt över allt.
Kan du min kära skicka det i gen?

Jag har bara en bild på dig och det sista mailet från dig är detta:

Många hälsningar och kramar!

Paco

Hi Grace!

Somewhere, an error might have occurred, for I have not got any pictures of you.
Or email with any of the poisons of any bank.
I'm terribly sorry but I have searched everywhere.
Can you my dear send it in gene?

I only have a picture of you and the last email from you is this:

Many greetings and hugs!

Paco

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------

Dear,I received your message and remain sorry that you didn't get my mail,but i had resend the previous message
again along with the photos. Actually,I ain't party type of person who can invest all her life on entertainment or fun,because i knew that life deserved much work for one earn,so its my obligation to focus and push harder for better living,
Reference to your comments,my intention are to leave here and start planning for better future due to my staying here and doing little job are just waste of time,therefore i need my late father's bank to transfer the fund to your account, Although the bank already aware of my father 's death and urged me to get someone that could assist me to receive the money into his account,that I'm not allow to process transfer the by myself due to my current status.
Beside i don't have passport or valid travel documents that could permit me to visit you over there,those parts of reasons i needed fund to transfer into your account.
Please if you're comfortable with my request,then kindly provide your details as it appear below to enable me introduce you to my father's bank as my partner who wish to help,then you contact my father's bank to know how the fund can be transfer into your account,So upon accomplishment of the transfer you send little amount to prepare my travel documents and we meet in your country to start new life.
Yours lovely,
Grace

Your name and Surname................
Contact Address......................
Telephone Number.....................
Email Address........................

Kära, jag fick ditt meddelande och förblir ledsen att du inte fick min post, men jag hade skicka föregående meddelande
igen tillsammans med bilderna. Egentligen är jag inte part typ av person som kan investera hela sitt liv på underhållning eller roligt, eftersom jag visste att livet förtjänar mycket arbete för en tjäna, så det min skyldighet att fokusera och tryck hårdare för bättre boende,
Hänvisning till dina kommentarer, min avsikt är att lämna här och börja planera för bättre framtid på grund av min vistas här och göra lite jobb är bara slöseri med tid, därför behöver jag min sena fars bank att överföra fonden till ditt konto, även om banken redan medveten om min fars död och uppmanade mig att få någon som kan hjälpa mig att få pengar till sitt konto, att jag inte gör det möjligt att bearbeta överföra själv på grund av min nuvarande status.
Bredvid jag inte har pass eller giltiga resehandlingar som kan tillåta mig att besöka dig borta, de delar av skäl jag behövde fond för att överföra till ditt konto.
Vänligen om du känner dig bekväm med min begäran, sedan vänligen ge dina uppgifter som framgår nedan för att göra det möjligt för mig presentera dig för min fars bank som min partner som vill hjälpa, då du kontakta min fars bank att veta hur fonden kan vara överföring in på ditt konto, så på prestation av överföringen du skickar liten mängd för att förbereda mina resehandlingar och vi träffas i ditt land för att börja ett nytt liv.
Din vackra,
Nåd

Ditt namn och efternamn ................
Kontakt Adress......................
Telefonnummer.....................
E-postadress........................

Så kom det lite bilder också
Ja det är ingen skönhet den där apan.

https://s6.postimg.org/3lr9lzdzl/thumbnail_FUL3.jpg

https://s6.postimg.org/ivr4t69ht/thumbnail_FUL6.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem