Liten analys av hur signaturen
setr1432, medlem av #jagärhär, hittar ordningsfrågor i en diskussion.
inlägg av
setr1432 https://www.flashback.org/newreply.p...ply&p=59465078
får ett svar av
RistoKarvinen (FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär som har två delar
1 en formellt korrekt citering "Admin föreslår varje dag ett par "aktioner" (sidor/inlägg)[....]
Om det är toppstyrt är det upp till var och en att bestämma..."
2 egen argumentation av hög kvalitet "Jadu, det känns som att jag har bestämt mig. Ni förstår ju inte ens vad ni själva skriver? Det är så motsägelsefullt och intetsägande, på samma gång, att ni känns mer som algoritmer än individer. "Tantarmé" var f.ö en fantastisk benämning för JÄH, och jag överväger starkt att hädanefter använda termen i vardagligt tal. "
Eftersom jag håller mig till ordningsfrågor så går jag inte in på enskilt innehåll, men det är uppenbart för läsaren att det
RistoKarvinen kallar motsägelsefullt är att
setr1432 börjar med att förneka att toppstyrning förekommer, för att sedan utförligt beskriva just toppstyrning.
RistoKarvinen gör dessutom några rätt sofistikerade, mycket komprimerade reflektioner om algoritm mot individ, som kunde utvecklas i filosofiavdelningen och en diskussion om theory of mind. Jag nöjer mig med att sammanfatta att
RistoKarvinen har en egen argumentation av hög kvalitet. Hög kvalitet har den för att den är saklig och har hög verkshöjd.
setr1432 (FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär karakteriserar citatet som lågt i tak och att göra en felaktig citering 'ur sitt sammanhang'. Detta trots att citatet både är formellt korrekt, med utmärkt användning av hakparenteser och uteslutningstecken, och innehåller en direkt länk till hela originaltexten! Inlägget fortsätter därefter med ett stycke som består av osakliga värdeomdömen och en upplysning om att
setr1432 spyr!
setr1432 återkommer till detta i ett nytt inlägg
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär med ett "Men snälla, du är ju moderator här... Så mycket påhopp, förlöjligande, dåligt språk, hat osv att jag inte vet var jag ska börja." som, om det är avsett av vara relevant för diskussionen, alltså karakteriserar
RistoKarvinen sakliga och formellt korrekta inlägg som hat och något som en moderator på Flashback borde ha ingripit mot.
Slutsats av analysen:
setr1432 är en förbudsivrare av värsta slag, som vill censurera de som har en avvikande åsikt, och som själv tillåter sig att vara osaklig med i huvudsak felaktiga påståenden och värdeomdömen om sina spyor.