2018-02-06, 23:47
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
JÄH trollet Rolf Johansson startade Panikfakta, första bilduppladningen står denne för (3 maj 2017) och bild nr 2 allas vårt JÄH troll Kent Flink (8 maj 2017).
Så det är helt och hållet en JÄH produkt.

Ah. du har säkert rätt, men det verkar som om andra personer från grupper såsom IRM, RG m fl ganska snabbt i samband med detta blev gruppmedlemmar och aktiva... expanderade verksamheten så att säga. Samt att det även startades upp tidigt på Twitter också det i maj 2017 där bland första konton som följs är IRM t ex. Allt hör ihop...och kompassen pekar vänsterut.
Senast redigerad av docentdisciplin 2018-02-07 kl. 00:16.
Citera
2018-02-07, 00:25
Medlem
Totiuss avatar
Det är med stigande obehag man kan se hur grupper som #jagärhär, Panikfakta, Propagandacentralen och IRM hänger ihop. VAD driver egentligen dessa människor? VAD är syftet? VEM bestämmer? VARFÖR sker detta?

Frågan VARFÖR har ofta varit uppe i mediakrigstråden men svaren saknas. Nu ställs samma fråga i Katerina Magasin:
“Frågan är varför regeringen i snabb takt ödelägger Sverige”
Citat:
Vad är syftet med att göra hårt arbetande skattebetalare till andra klassens medborgare där de i princip bara har skyldigheter och allt färre rättigheter? Vad är intentionen med att göra samhället otryggare för skötsamma undersåtar på alla tänkbara områden, samtidigt som man stärker incitamenten för folk som aldrig betalat en krona i skatt i Sverige, att uppehålla sig här illegalt, eller att söka sig hit?
[...]
För mig är det logiskt om Reinfeldt ville krossa välfärden, men att Löfven strävar mot samma mål, förefaller betydligt märkligare (såvida det inte är av personliga vinst- eller maktintressen). För han må vara korkad, men han är varken blind eller döv och han står definitivt inte på de svagas sida (inte på arbetarklassens i alla fall). Han drivs av en helt annan agenda. Frågan är vilken? Vem styr Löfven?
http://katerinamagasin.se/fragan-ar-...agger-sverige/

VEM styr? VAD är syftet? VARFÖR händer detta?

Det är fundamentala frågor och aktörer som #jagärhär och dess gelikar har en central roll när det gäller propaganda och desinformation. Sammanhangen måste redas ut.
Senast redigerad av Totius 2018-02-07 kl. 00:29.
Citera
2018-02-07, 00:41
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är med stigande obehag man kan se hur grupper som #jagärhär, Panikfakta, Propagandacentralen och IRM hänger ihop. VAD driver egentligen dessa människor? VAD är syftet? VEM bestämmer? VARFÖR sker detta?

Frågan VARFÖR har ofta varit uppe i mediakrigstråden men svaren saknas. Nu ställs samma fråga i Katerina Magasin:
“Frågan är varför regeringen i snabb takt ödelägger Sverige”

http://katerinamagasin.se/fragan-ar-...agger-sverige/

VEM styr? VAD är syftet? VARFÖR händer detta?

Det är fundamentala frågor och aktörer som #jagärhär och dess gelikar har en central roll när det gäller propaganda och desinformation. Sammanhangen måste redas ut.

IRM och JÄHs följarbaser är väldigt olika. IRMs följare saknar den goda tonen™ och har kortare stubin innan rasistkortet dyker upp. Dessutom är dem ofta stolta över att vara (genus-)vänster, något JÄH försöker dölja.
Citera
2018-02-07, 00:54
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
IRM och JÄHs följarbaser är väldigt olika. IRMs följare saknar den goda tonen™ och har kortare stubin innan rasistkortet dyker upp. Dessutom är dem ofta stolta över att vara (genus-)vänster, något JÄH försöker dölja.
Problemet med de här grupperna, som jag ser det, är att de dels uppför sig illa och dels framställs i positiva ordalag i MSM. Sen har de flesta medborgare ingen aning om hur antirasistgrupperna egentligen fungerar, se även mitt inlägg här:
(FB) Catfight Myra Åhbeck Öhrman - Mina Dennert

Det behöver klargöras för allmänheten VAD det här egentligen handlar om och HUR aktörer som #jagärhär och IRM hänger ihop och finansieras. VEM är den egentliga uppdragsgivaren till dessa aktörer?
Citera
2018-02-07, 10:27
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Problemet med de här grupperna, som jag ser det, är att de dels uppför sig illa och dels framställs i positiva ordalag i MSM. Sen har de flesta medborgare ingen aning om hur antirasistgrupperna egentligen fungerar, se även mitt inlägg här:
(FB) Catfight Myra Åhbeck Öhrman - Mina Dennert

Det behöver klargöras för allmänheten VAD det här egentligen handlar om och HUR aktörer som #jagärhär och IRM hänger ihop och finansieras. VEM är den egentliga uppdragsgivaren till dessa aktörer?
Allting tycks ju landa hos Regeringen i allmänhet och Kulturdepartementet i synnerhet. Gemensamma beröringspunkter är ju bland annat Alice Bah Kuhnke och SVT via Magnus Dennert. Kombinera detta med de föreslagna grundlagsändringarna där man vill kastrera offentlighetsprincipen, dvs bakbinder medborgarnas möjlighet att granska makten, samt att man bakbundit medierna vars uppgift det är att granska makten, dvs "fake news"-gruppen med SVT, SR, SvD och ND (alltså public service, Bonnier och Schibsted).
Citera
2018-02-07, 14:28
Medlem
Hur stor mängd visningar har #jagärhär totalt skulle ni tro?

Bredden borde vara enorm för dem.

Den här tråden har totalt drygt 640 000 visningar varav många av dessa är ”vi” som kört refresh för att kunna läsa av läget.

De tio största inom #jagärhär har antagligen det visningsantalet dagligen. Hög exponering. De fåtal som ger sig hit från trollarmén gör det endast för att retas. Som äkta troll gör.

Effektivt och skrämmande.

Skrämmande för de som insett vad som pågår. I övrigt... normal ruljans.

Den stora massan sväljer deras struntprat. Referenser behövs inte då de står på den ”goda” sidan.
Citera
2018-02-07, 14:37
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golv-Lars
Hur stor mängd visningar har #jagärhär totalt skulle ni tro?

Bredden borde vara enorm för dem.

Den här tråden har totalt drygt 640 000 visningar varav många av dessa är ”vi” som kört refresh för att kunna läsa av läget.

De tio största inom #jagärhär har antagligen det visningsantalet dagligen. Hög exponering. De fåtal som ger sig hit från trollarmén gör det endast för att retas. Som äkta troll gör.

Effektivt och skrämmande.

Skrämmande för de som insett vad som pågår. I övrigt... normal ruljans.

Den stora massan sväljer deras struntprat. Referenser behövs inte då de står på den ”goda” sidan.
Man ska ju inte glömma att det har motsatt effekt för dem. De har ju precis det problemet att vi och andra kan se vad de håller på med när de använder sina hashtaggar för att "ropa in" varandra i diskussioner. Men varje gång de agerar i en diskussion så sprider de ju också den diskussionen vidare, så om de attackerar ett inlägg på Facebook av t ex Lamotte så får det ju en kraftigt ökad spridning när de agerar och hashtaggar. De sprider alltså den information de försöker stoppa...

Vet inte om det är så märkligt att de inte begripit denna basala funktion med sociala medier. De tycks ju i denna tråden också anse att det är "vi" som dammsuger nätet efter dem när det i själva verket är de som själva sprider sina aktioner.
Citera
2018-02-07, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Man ska ju inte glömma att det har motsatt effekt för dem. De har ju precis det problemet att vi och andra kan se vad de håller på med när de använder sina hashtaggar för att "ropa in" varandra i diskussioner. Men varje gång de agerar i en diskussion så sprider de ju också den diskussionen vidare, så om de attackerar ett inlägg på Facebook av t ex Lamotte så får det ju en kraftigt ökad spridning när de agerar och hashtaggar. De sprider alltså den information de försöker stoppa...

Vet inte om det är så märkligt att de inte begripit denna basala funktion med sociala medier. De tycks ju i denna tråden också anse att det är "vi" som dammsuger nätet efter dem när det i själva verket är de som själva sprider sina aktioner.

Du har rätt i att de sprider den information som de försöker stoppa. Men den informationen blir förklarad icke-giltig så fort som de satt sin stämpel.

Från din och min synvinkel så ser vi den information som blir attackerad som ”riktig”. För en hjärntvättad person så ser det helt annorlunda ut. Detta oavsett referenser som den attackerade källan har. De hjärntvättade har inte tid att söka upp korrekt information. De vet redan vad som är korrekt efter åratal av hjärntvättning. #jagärhär fungerar endast som en bekräftelse.

Rollspel:
Du är Christian. 43, akademiker, projektledare inom försvarsmakten. Du jobbar i snitt 45h per vecka, tränar på gym, spelar bridge på en lokal förening, två barn och en fru som du älskar. Ni bor i villa. Du måste klippa gräs, skotta snö eller måla om fasaden när du har ledigt. Din arbetsdator är lite låst, den enda nyhetskälla du kan nå är aftonbladet och DN. Resten är spärrat. Ditt intag av nyheter på din fritid kommer från SVT. Etc etc
——
Det här rollspelet går vidare och omsluter större delen av befolkningen. Endast de som har fått andrum i sin tillvaro har kunnat ta till sig alternativ information.

#jagärhär har antagligen flertalet medlemmar som under deras jakt nu inser att de har fel, de tar sig nu tid att faktiskt läsa källor som deras politiska motståndare presenterar. Detta resulterar i avhopp samt inre konflikter. (Vilket ger dig rätt i det du säger)
Citera
2018-02-07, 15:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golv-Lars
Du har rätt i att de sprider den information som de försöker stoppa. Men den informationen blir förklarad icke-giltig så fort som de satt sin stämpel.

Från din och min synvinkel så ser vi den information som blir attackerad som ”riktig”. För en hjärntvättad person så ser det helt annorlunda ut. Detta oavsett referenser som den attackerade källan har. De hjärntvättade har inte tid att söka upp korrekt information. De vet redan vad som är korrekt efter åratal av hjärntvättning. #jagärhär fungerar endast som en bekräftelse.

Rollspel:
Du är Christian. 43, akademiker, projektledare inom försvarsmakten. Du jobbar i snitt 45h per vecka, tränar på gym, spelar bridge på en lokal förening, två barn och en fru som du älskar. Ni bor i villa. Du måste klippa gräs, skotta snö eller måla om fasaden när du har ledigt. Din arbetsdator är lite låst, den enda nyhetskälla du kan nå är aftonbladet och DN. Resten är spärrat. Ditt intag av nyheter på din fritid kommer från SVT. Etc etc
——
Det här rollspelet går vidare och omsluter större delen av befolkningen. Endast de som har fått andrum i sin tillvaro har kunnat ta till sig alternativ information.

#jagärhär har antagligen flertalet medlemmar som under deras jakt nu inser att de har fel, de tar sig nu tid att faktiskt läsa källor som deras politiska motståndare presenterar. Detta resulterar i avhopp samt inre konflikter. (Vilket ger dig rätt i det du säger)
Du pekar på det som förmodligen är själva syftet med #jagärhär: Att filtrera informationen till den vanlige medborgaren som måste kunna lita på det som medierna förmedlar. (Situationen i ditt rollspel är inte helt olik min situation, men jag jobbar vanligen mer. På senare tid har jag dock tvingats prioritera konkreta problem för närstående orsakade av ett dysfunktionellt samhälle. Det har gett mig en skrämmande inblick i förvaltning, politik och medier. Bilden är helt entydig och delas av massor av människor som jag har kommit i kontakt med. En jobbig och kostsam men lärorik tid i livet.)

Fler och fler ”vanliga” medborgare börjar dock förstå hur sjukt Sverige har blivit. Man kan INTE leva i sin trygga bubbla hur länge som helst. Folk kan antingen drabbas själva eller ha närstående som drabbas. Allt mer kommer också fram i medierna. Nu är det en slags kapplöpning inför valet. HUR MÅNGA ska hinna ”vakna” innan valet? #Jagärhär och dess gelikar blir allt mer desperata tror jag.

Sverige påminner i vissa delar om en ”demokratur” och det är uppenbart att #jagärhär och dess gelikar strävar efter att bibehålla, och stärka, den ordningen. Begreppet demokratur användes av Vilhelm Moberg som citerades i Wikipedia fram till och med 22 april 2017 (sedan togs citatet bort):
"I en demokratur råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps. Dock skall tilläggas att det i definitionen för demokratur finns med det faktum att majoriteten av människorna i detta samhällstillstånd själva inte uppfattar att de lever i en demokratur." – Vilhelm Moberg
https://sv.wikipedia.org/w/index.php...oldid=39653967
Citera
2018-02-07, 16:50
Medlem
Nu räcker det visst inte längre att kalla folk högerextremister och nazister sådär i största allmänhet. Nej, nu ska det också hävdas att de bäddar för en ny förintelse.

Det är förstås Jeanette som slår till igen. Om Hanif Bali:

Citat:
Ursprungligen postat av Jeanette
Tar avstånd från samtliga epitet såsom ”idiot” sinnesslö lajvare” etc men...önskar vi hade en normativ kvalitetssäkring på hur demokratiskt folkvalda kan få betee sig i offentliga rummet? I början oskyldiga ord som kan gå över i hat och sen leda till ”förintelse”. Historien lär!
Citat:
@litenlort
Precis som Trump visar Bali för folket att vilken idiot som helst egentligen kan bli folkvald i en demokrati. Men det visste ju alla redan, för Hitler var också folkvald.
https://twitter.com/migmodig/status/961169142589149184

Tweeten gillas av Leena Johansson, Kent Flink m.fl.
Citera
2018-02-07, 16:54
Medlem
vulfgars avatar
Börjar se hashtaggen #nostranger lite mer nu. Undrar om MD börjat överge #jagärhär nu när väldigt många reagerar negativt så fort någon avslöjats som jähadist.
Citera
2018-02-07, 17:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vulfgar
Börjar se hashtaggen #nostranger lite mer nu. Undrar om MD börjat överge #jagärhär nu när väldigt många reagerar negativt så fort någon avslöjats som jähadist.
Intressant. Eftersom Mina Dennert och medlemmar i #jagärhär står bakom #nostranger så hänger förstås grupperna ihop som ler och långhalm.

Kombinationen ”jagärhär nostranger” tystnade snabbt på Twitter efter att kopplingen till #jagärhär och det tramsiga resonemanget avslöjats:
https://twitter.com/search?f=tweets&...anger&src=typd

Sedan dess har #jagärhär gjort sig själva till rejält åtlöje på Twitter. Från och med idag har taggningen med #nostranger ökat:
https://twitter.com/search?f=tweets&...anger&src=typd

Det kan vara så att #jagärhär-ledningen beslutat att använda #nostranger mer på grund av att jagärhär-taggen börjar bli en belastning. Man får förmoda att de kommunicerar internt om detta. Och att de följer Flashback. Mina Dennert tycks ju läsa det som skrivs här enligt inlägget nedan 17/1:
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Jag gick in bakom Mina dennert och hennes väninna när jag skulle handla på Ica Kvantum Hovås..Det var stor diskution om flashback och hur man skulle stoppa dom där nassarna..Men det viktigaste var att det var brottom det lät som hon räknade att landa något högbetalt jobb om fattade rätt..Så jag är här är rent ekonomiskt för Mina inget annat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in