2019-02-19, 19:33
Medlem
Citat:
Joe Hidén Stackars Hanif Bali som kämpat så hårt för att öka hatet i Sverige, och därmed ökat makten för SD och dess förtäckta nazism. I förlängningen har han även ökat makten för IS då de liksom SD och nazismen har hat som gemensam nämnare.
Nu vill Hanif B sätta sig på moraliskt höga hästar och sätta barn mot barn. Den enas oskyldiga barn bör räddas, medan den andras oskyldiga barn inte bör räddas för att deras föräldrar är skyldiga. Logiken lyser med sin frånvaro.
Jag tänker - hur vore det om vi fann ett sätt att rädda alla oskyldiga barn, oavsett vad deras föräldrar gjort sig skyldiga till?
Kan det vara så att språkbruket kan vara en nyckel? Att sluta använda ett hatiskt språkbruk? Att inte sprida hat genom hatiska epitet som "barnlajvare" och "IS-honor"?
Förövrigt håller jag med om att misstänkta IS-terrorister och dess anhängare bör prövas och ev. straffas - och hade Hanif under lång tid inte spridit hat och därtill formulerat sig utan hat i denna debattartikel - så hade vem som helst kunnat hålla med. Men när han nu fortsätter sprida hat och försöker använda IS illgärningar för att ta sig än mer rätt att begå verbalt våld på oss alla så vill många istället protestera mot Hanif B själv. Förtroendet är borta efter alla hatiska och illvilliga skrifter. Och nu har t.o.m en partikamrat i M haft modet att äntligen säga i från. Vi får hoppas det äntligen blir slut på hatet som Hanif Bali sprider. Och i bästa fall att Hanif B själv börjar sprida omtanke och konstruktiva lösningar omkring sig som i så fall vore en fröjd att både läsa och försöka att följa.
Förtroende tar en tid att bygga upp igen. Men jag hoppas snart få läsa Hanif Balis debattartiklar om "Hur vi ska rädda BÅDE IS-terroristernas barn, såväl som IS-terroristernas offers barn". "Hur vi ska rädda flyktingarna från IS-terrorismen SAMTIDIGT som vi rehabiliterar IS-terrorister".
"Hur vi stoppar rasismen och nazismen i Sverige genom att förbättra förskola, skola och socialtjänst och polis". "Hur vi räddar klimatet illa kvickt". "Hur vi återinför sjukförsäkring och LSS". "Hur vi stoppar klyftorna mellan rika och fattiga - och låter de rika betala för sig". "Hur vi låter storföretagen betala för sig - och åtgärda sin egen miljöförstöring". "Hur vi använder grundlagen för att stoppa SD".
Jag tycker förövrigt även att du skulle passa som klimathjälte Hanif Bali. Vårt lands i nuläget största hjälte Greta Thunberg skulle behöva en mentor och en storebrors-gestalt vid sin sida, som stöttar och fäktar undan hatet från de som sprider hat.
Så jag hoppas att du genast sätter igång att börja bygga förtroende så du kan börja sprida gott snart.

Detta är då skrivet av en #JÄH-mod. som svar på debattinlägget av Bali:
Citat:
Det har varit viktigare för det politiska etablissemanget att klaga på min ton än att stoppa IS-terroristerna att komma in i Sverige i fem år nu, skriver Hanif Bali.

Det jag tyckte var extra intressant i inlägget var att helt plötsligt tycker man som #JÄH-mod. att Bali ska driva frågan om att utesluta och stänga ner SD helt med hjälp av grundlagen på något sätt(?) vilket får denna människa att verka extremt emot demokratins lagar själv.
Och varför är det inte förvånande igen att man tycker att det alltid ska handla om SD och att dessa ska förbjudas när hela debattartikeln har handlat om IS och 'återvändare'.
Och givetvis även lyckas slänga in att SD är nazister med i inlägget.

Även #JÄH-modsen
Emma S Nilsson
Emma Laine
Audrey Lebioda

visar här upp sina antidemokratiska läggningar och skruvade syn när man helt försöker få en debatt att handla om något helt annat än hur dessa 'återvändare' ska hanteras.
Citera
2019-02-22, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det beror på att ni är oförmögna att diskutera. Ni klarar bara banal envägskommunikation. Likt fåren i Orwells djurfarm bräker ni ut ert evinnerliga ”JÄH bra, andra åsikter dåligt” och omöjliggör därmed all vidare diskussion.
Det är exakt vad jag tänkte säga om dig!
Citera
2019-02-22, 12:40
Bannlyst
Citat:
Fattar du inte själv hur otroligt korkat det du skriver är? En stor grupp ska motarbeta något slags ”hat” som inte är definierat med någon slags ”godhet” som inte heller är definierad och som ”står i ständig förändring” enligt någon odefinierad styrning. Det är ju fullständigt skruvat!
Om man vill kan man få vad man vill till exakt det man vill. Det är det du ägnar dig åt hela tiden såg jag när jag läste ett antal av dina andra inlägg. Du är med andra ord bara en pratkvarn utan innehåll.
Citera
2019-02-22, 12:41
Bannlyst
Citat:
Fattar du inte själv hur otroligt korkat det du skriver är? En stor grupp ska motarbeta något slags ”hat” som inte är definierat med någon slags ”godhet” som inte heller är definierad och som ”står i ständig förändring” enligt någon odefinierad styrning. Det är ju fullständigt skruvat!
Om man vill kan man få vad man vill till exakt det man vill. Det är det du ägnar dig åt hela tiden såg jag när jag läste ett antal av dina andra inlägg. Du är med andra ord bara en pratkvarn utan innehåll om än en snäll sådan. Det hedrar dig att du inte näthatar!
Citera
2019-02-22, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Hur skulle det säga emot något som sagts innan bara för att ni kanske har SD:are i gruppen? Gruppen i sig använder sig fortfarande av oerhört generaliserande termer och ska döma hela SD för vad privatpersoner har gjort.

Detta så samtidigt som ni tycker det är orättvist att man dömer #JÄH efter samma principer.

Eller som tidigare i tråden där det visades hur högt uppsatta #JÄH mods och andra #JÄH:are tyckte det var Åkessons fel att något hade sagt något olämpligt till en utländsk tjej vid en busshållplats.
/../
Vi har SD:are i gruppen men det betyder inte att vi inte får kritisera SD. Jag personligen (döm inte ut #jagärhär efter vad jag tycker personligen) tycker att SD:s sätt att vara höjt ribban ordentligt över vad som är normalt. de har alltså normaliserat näthat. De flesta eller åtminstone väldigt många som näthatar säger sig också rösta på eller vara med i SD. Det och på grund av deras huvudlösa politik och deras nazistiska rötter får mig att hålla mig långt från dem. Men ute på nätet använder vi det goda ordet också i samtal med dem.
Citera
2019-02-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Vi har SD:are i gruppen men det betyder inte att vi inte får kritisera SD. Jag personligen (döm inte ut #jagärhär efter vad jag tycker personligen) tycker att SD:s sätt att vara höjt ribban ordentligt över vad som är normalt. de har alltså normaliserat näthat. De flesta eller åtminstone väldigt många som näthatar säger sig också rösta på eller vara med i SD. Det och på grund av deras huvudlösa politik och deras nazistiska rötter får mig att hålla mig långt från dem. Men ute på nätet använder vi det goda ordet också i samtal med dem.

Det som är mest intressant är dock vägran att ta avstånd från #JÄH på något sätt även när mods och medlemmar beter sig odemokratiskt/hatiskt eller generellt sett direkt emot #JÄH's egna regler.

Varför är det så svårt att kritisera folk? Om man vill 'växa' som organisation så måste man kunna kritisera och öppet diskutera vad som är dåligt istället för att endast stämpla de människor som kritiserar gruppen utifrån för samma saker som "hatare", "bruna" m.m
Citera
2019-02-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Läs våra inlägg ute på nätet så ser du hur men vem som stipulerat det blir svårt att utreda så den biten lämnar jag.

Ser jag hur det du kallar "det goda ordet" stipulerats om jag läser #jagärhär's inlägg ute på nätet? Hur menar du? Länka gärna till de inlägg du syftar på.
Citera
2019-02-23, 22:41
Moderator
Fear2bes avatar
Gruppen #jagärhär ser nu ut att vara sluten och inga kommentarer syns. Gillar de inte öppenhet och att deras arbete får granskas av meningsmotståndare? Jag blir lite misstänksam mot slutna grupper. De borde ju vara stolta över vilket bra arbete de gör i toleransens namn och då inte skämmas för att visa upp det.
Citera
2019-02-24, 11:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Gruppen #jagärhär ser nu ut att vara sluten och inga kommentarer syns. Gillar de inte öppenhet och att deras arbete får granskas av meningsmotståndare? Jag blir lite misstänksam mot slutna grupper. De borde ju vara stolta över vilket bra arbete de gör i toleransens namn och då inte skämmas för att visa upp det.
Ja, en seriös aktör hade givetvis varit öppen, välkomnat granskning och kritik, svarat på frågor, visat konkreta exempel på sitt arbete, visat uppnådda resultat och så vidare. #Jagärhär är närmast tvärtemot allt detta.

Meningen tycks vara att man okritiskt ska ta till sig deras publika klyschor och delta i berömmet av dem och deras ”modiga” ledare Mina Dennert. Den som är kritisk avfärdas med hånfullhet och personangrepp. Här finns klart sektliknande mekanismer och grupptänkande med självgodhet och hånfullhet mot andra människors åsikter.

Deras ”press-sida” är symptomatisk. En kort presentation som låter bra och långa listor med ”hyllningsartiklar” i pressen. Men all egentlig substans saknas. Det är bara deras egen självbild som visas hela tiden.
#jagärhär arbetar aktivt opinionsbildande och kommenterar gärna kring aktuella frågor i samhällsdebatten.
Vi kan förmedla reflektioner, analyser och medverkar också i alla slags samtal och panelsamtal.
Vi är själva journalister och agerar även gärna moderator eller samtal- och workshopledare.
https://www.jagarhar.se/press/
Citera
2019-02-26, 14:41
Moderator
Tinuviels avatar
Debatten om Suzan Hindi pågår på Gefle Dagblads Facebooksida och givetvis är #jagärhär där och maler på enligt känt mönster.

Upp dyker en Johansson Martin och skriver:
Citat:
Johnsson Martin https://www.expressen.se/.../slojan-...underkastelse/

#jagärhär
Givetvis är det otänkbart att någon i jagärhär skulle kunna argumentera för att slöja kan ses som en symbol för kvinnoförtryck så representanter för #jagärhär dyker snabbt upp i tråden och begär att han ska ta bort sitt inlägg. "Försök tvinga mig att ta bort den" skriver Johansson Martin glatt.
https://www.facebook.com/GefleDagbla...921532?__xts__[0]=68.ARCpA25zCF46HhjU9W5RdnfGy512ASF7KbJsKGpJgRE1mT VS7vs2ipdcFsCANx_bAHRtt8dPAlTiS3Eje9EyiDdoXCvkS5Jf 7vyOWbDZ3Hj6q39TCAgelEFbZZBE1lyZzI__OxczYPCe6bQEaJ 6FPrZFjVoPCswj_wnEnuV1MGah20rPf9wGAeXX8YmsR8sS1fQk 31S256te3j4lK6WFj1kiR79A3SL_uTcP5Y9Q3yQGSz-Cdj9zjAkRh0MvZBCk5uEq5V35_YahakXt6SMPuqaQIJgFoYv9B mJciYR0 KAWt1u4vfnVq3LKxi5323HejVPxW2lcXog888_RGzjtL&__tn_ _=-R

Vi får väl se om Johansson Martins konto snart är ett minne blott, gissningsvis är detta ett beteende som resulterar i massanmälningar och efterföljande avstängning.

Ser föresten nu att kommentaren är raderad.
Citera
2019-02-27, 11:27
Medlem
Ny nivå på osmaklighet som tydligen faller #JÄH-medlemmar i smaken:

Citat:
Kan vi inte bara göra ett byte med Syrien? Vi tar hem IS-terroristerna, de tar Tobé, Kristersson, Åkesson, GP:s och SvD:s ledarredaktioner?

Uppskattas av flera #JÄH-medl. däribland Kerstin Kvisler (https://twitter.com/KKvisler)
Citera
2019-02-27, 22:56
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Du är alltså överhuvudtaget inte intresserad av en diskussion om #JÄH i en diskussionstråd om #JÄH som du deltar i på ett diskussionsforum?

Ingen i JÄH är intresserad att debattera med oss på Flashback, dom har ju inte möjligheten att massanmäla oss till tystnad.
Hade dom inte haft den möjligheten på Facebook så hade de varit ett minne blott vid detta laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in