Kanske det är saker som dessa som kan peka lite mer på vad #JÄH anser vara "hat"?
Citat:
Markus Hankins
@markushankins
Jag är en ”idiot”, ”tänker som en femåring”, ”riktigt dum i huvudet”, ”utomordentligt korkad” osv.
Vad jag gjorde? Kritiserade Jimmy Åkessons skrik och gapande mot @annieloof i #pldebatt. Vilka de är som fyller mitt flöde? Anonyma konton med få om några följare + nedanstående.
Detta är alltså en Twitter-status från en fd journalist för GT/Expressen och GP/Stampen som anmärker på de skällsord han påstår sig ha blivit kallad för m.m pga sitt inlägg om Jimmie Åkesson.
Dyker givetvis upp en mängd #JÄH som gillar nämnda fd. journalistens inlägg. Men om man ska granska vad personerna som personen hänger ut för att ha "hatat/hånat" honom egentligen har skrivit så visas en helt annan bild upp.
De personer som fick sina bilder postade i @markushankins (4st blev "uthängda" med bilder) med antydan till att vara näthatare verkar dock inte ha skrivit något speciellt anmärkningsvärt utan det hela blåses upp till något extremt bara för att få ett "frikort" att hata på Åkesson/SD/SD-väljare.
T.ex vad en person hade skrivit som fick denne person "uthängd":
Nämen då måste ju nästa person ha näthatat honom och han fick bara med en "oskyldig" i brådskan att slänga upp ett inlägg?!
Person nr.2 hade skrivit:
Citat:
Verkligen inte konstigt att han säger till henne för hon ska jämt o ständigt avbrutna allt o alla.
Detta menas då att det inte är så konstigt att folk avbryter Annie Lööf när hon pratar när hon gör likadant mot andra.
Men om inte näthatet finns här heller så kollar vi på vad person nr.3 hade skrivit:
Citat:
Seriöst, din analysförmåga är i klass med en 5 årings. JÅ sa till AL att det var han som hade ordet, vilket brukar vara den ordning som gäller när man pratar.
Citat:
Partiledaredebatt i #svt Det är då centerpartiets Annie Lööf bruka skrika på Jimmy Åkesson, för att hon inte lyssnat klart på Åkesson. SVT tar avstånd från Åkessons uttalande efter debatten. SVT blev fällda av granskningsnämnden. SVT gjorde ett politiskt ställningstagande.
Och så sedan vad person nr.4 hade skrivit:
Citat:
Utomordentligt korkad tweet. Ingenting, absolut ingenting har med att Lööf är kvinna att göra. Skulle det enligt dig spela roll att en kvinna avbryter, än att en man gör det? Detta ständiga fokus på kön är så tröttsamt.
Citat:
Så du menar att det är skillnad på när Lööf avbryter eller om t.ex. Björlund gör det? Vad i ligger skillnaden? Tror du att kvinnor behöver särbehandlas och göras till offer så fort de kritiseras?
I så fall varför?
Detta är alltså allt det "onda" som denne "journalist" beklagar sig över och använder sig av för att slå ner på SD/Åkesson och att hänga ut människor som ställer kritiska kommentarer.
Detta följs sedan upp av Annie Lööf som till slut skriver:
Citat:
Annie Lööf
Verified account
@annieloof
Replying to @markushankins
Åh, just dessa vita män som gått livets hårda skola har kommenterat hos mig ett tag och strött ”positiva” vibbar.
Istället för att ställa sig frågande till vart någonstans "näthatet" egentligen finns så går #JÄH-medl. istället till attack mot folk som pekar ut det här jag skrivit ovan och frågat OP vad denne menar och spammar nonsens som:
Citat:
Barbro Shabbaki 👜 📎 🌈 ✊
@ShabbakiBarbro
Troll.#städa
Så till slut kan man konstatera att #JÄH med flera tycker sig kunna bestämma helt själva vad som ska tolkas som "näthat" och därigenom kunna håna/nedvärdera/hänga ut människor i hopp om att pöbeln ska dömma dessa.
Man har absolut 0 intresse av att sanningen (dvs att inget näthat förekom) ska komma ut utan man vill endast slå ner på de man inte tycker om, i detta fallet SD/Åkesson/med flera.
Fotnot:
Även ganska spännande att #JÄH inte tycker att det är att "hänga ut" någon när man publiceras med bild och lätt funna alias med mera inför över 100.000 människor på twitter:
Citat:
Barbro Shabbaki 👜 📎 🌈 ✊
@ShabbakiBarbro
Vadå hänger ut? Alla på Twitter har väl tillgång till kommentarerna?
Detta då samtidigt som de blev helt galna för ett tag sen när Hanif Bali retweetade något idiotiskt som Barbro Sörman (V) hade skrivit på twitter. Och gnällde även att Hanif hade "hängt ut" henne.
"It's okay when we do it" - #JÄH
EDIT:
Även en annan som har noterat samma sak som jag gjorde:
https://twitter.com/mattiasreporter/...23999437606915