2019-04-19, 08:42
Medlem
#jagärhär-nätverket består av psyksjuka tokdårar, batikhäxor som förtjänar bestraffning.

Om vi ska ta dessa på orden och deras försök att "motverka hat och hot på nätet" så har det fullständigt misslyckats. Jag hatar numera dessa och hade inte tvekat en sekund på att beordra massavrättning i det Fjärde riket. Kommunister.
Citera
2019-04-19, 09:18
Medlem
Totiuss avatar
Jag tror att #jagärhär jobbar enligt en plan. De drar till sig renodlade mobbare som får utlopp för sina mobbarlustar i ”godhetens namn”. Reaktionen på dessa mobbares agerande är givetvis ett sunt och väl motiverat hat som tar sig olika uttryck. Då använder #jagärhär detta hat som bevis på att gruppen behövs för att motverka ”hatet” och så vidare. Ju längre de håller på desto mer ”hat” och desto mer ”bevis” på att gruppen behövs. Allt ”hat” kan till slut användas som argument för nya lagar i syfte att bekämpa ”hatet”. (”Hat” är givetvis bara väl motiverad kritik uttryckt av folk som blivit förbannade på mobbingen.)
Citera
2019-04-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Har du någon uppfattning om aktiviteten dessa dagar?

En inte helt ovanlig utveckling är att aktiviteten i grupper som dessa är störst de första åren för att sedan gradvis avta. Kvar blir de mer hårdföra. Har det även skett i #jagärhär?

Inte sett så mycket förändringar i deras aktiviteter, däremot så har de börjat slänga sig mycket mer med #jagärhär-taggen

Se t.ex artikeln om personen som hotade Hanif Bali:

Däremot när det rör som om aktiviteter angående folk på vänster-kanten så nämns det däremot inga taggar eller liknande.
Verkar mest som att de försöker spamma lite taggar på sidor där "högern" får hot/hat för att kunna säga att man jobbar mot "hatet" på båda sidor.

Lite ironiskt dock att man lyckas spamma några taggar i fälten om där Bali blev hotad men längre ner i samma fält fanns det hån och diverse andra epitet mot Bali utan att någon #JÄH-aktivist sa emot.
Så verkar väldigt ihåligt och mest för spammande för att verka "goda" för mig.

Kommentarerna är borttagna av SVT m.fl nu men kommentarer som sa ungefär att han förtjänade det så som han beter sig, han borde åka "hem", m.m

Tänk dig något liknande detta: https://twitter.com/hanifbali/status...25235395002368
Men inte riktigt lika grovt.
Citera
2019-04-22, 22:15
Medlem
Typexempel på hur en genomsnittlig #JÄH-aktion brukar se ut.
Komplett nedspammat med #JÄH-kommentarer så dessa är praktiskt taget de enda som syns

https://pbs.twimg.com/media/D4ukrpEWAAAOB3z.jpg:large

En av länkarna som nämns i #JÄH:s post är denna:
https://www.facebook.com/TheIndepend...1636?__tn__=-R

Som ni kan se är den totalt nedspammad av #JÄH

En sak som även skrivs i posten i #JÄH-gruppen är att man ska skriva egna poster istället för att svara på andras specifikt för att kunna spam-gilla varandra och trycka ned alla andras poster som man ogillar.
Effektivt innebär detta alltså åsikts-förtryck till fördel för sig själva och den åsikt som de som grupp pushar.
Senast redigerad av RandomAssHamster 2019-04-22 kl. 22:23.
Citera
2019-04-22, 22:43
Medlem
#JÄH-medl. kör med "guilt by association" och gillar öppet rasistiska inlägg

https://twitter.com/hanifbali/status...45740964958210
Senast redigerad av RandomAssHamster 2019-04-22 kl. 22:52.
Citera
2019-04-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
#JÄH-medl. kör med "guilt by association" och gillar öppet rasistiska inlägg

https://twitter.com/hanifbali/status...45740964958210

Sedan Hanif visat hur de "goda" antirasisterna/#JÄH gillar uppenbart rasistiska inlägg så börjar istället Hanif hånas pga att han visade upp detta.

https://twitter.com/Real_Alex_Ander/...91225419489280

Fasaden spricker mer och mer för "de goda".
Citera
2019-04-23, 16:26
Medlem
Belavias avatar
Var håller Mina Dennert till nu för tiden? Är hon ute i trådarna på de sociala nätverken och sprider sin kärlek? Eller är hon upptagen med att hämta upp priser och bidrag för sin godhetsrörelse?

Sedan undrar jag en annan sak..

Om man ska reducera hat(om det nu är möjligt), så finns det egentligen bara ett sätt. Och det är att genuint lyssna, att verkligen förstå var personen med hatet kommer ifrån, att stå i dennes skor så att säga.

Man måste alltså närma sig med en sådan empati att man i princip kan känna hatet och tänka hatarens tankar själv. Bara därifrån kan man göra skillnad. Om det nu finns något att göra..

Allt bygger ju nämligen på att hataren inte har täckning för de föreställningar om tillvaron som ligger bakom hatet. Min erfarenhet är tyvärr att den sure och buttra svensken har rätt. Och då går det ju inte att göra något.

Ungefär som att minska hatet från en utnyttjad mot hennes våldtäktsman. Har det hänt så måste hon få vila i sin aversion. Att tvinga henne till körlek och bara fina kommentarer skulle ju bara tvinga fram mer hat hos henne. En känsla av att bli manipulerad och att sanningen inte är önskvärd.

MEN! Om det är så att "hatarna" lever i totala vanföreställningar SAMTIDIGT som empatiska representater för #JÄH lyssnar in och sympatiserar med "hataren" i fråga, då skulle det möjligen funka, med betoning på möjligen!

Men om dessa båda villkor inte är uppfyllda så är det ett totalt dödfött projekt. Det förstår man utan att ens ha läst grundkursen i psykologi.

Nu undrar jag - Finns det tecken på att #jäh förstår detta, och finns det indikationer på att de jobbar så?
Citera
2019-04-24, 22:35
Medlem
Citat:
Barbro Sörman Fy fan för kommentarerna här. Ondskan lever mitt ibland oss. Man fattar vilket slags människor som kunde bli lägervakter i koncentrationslägren. Ni radar upp er här för tjänstgöring.

>Tycker ni inte som oss angående IS-barnen så kan ni lika gärna vara vakter i koncentrationslägren!

Givetvis gillat av en mängd #JÄH:are.
Är det sakligt att likna alla som tycker olika angående en fråga (nu gällde det dock IS-barnen) vid fångvaktare i koncentrationsläger?

Knappast.

Eller det kanske är sakligt att svara:
Citat:
skärp dig.

när någon frågar vid vilken ålder man ska klassas som "barn" och därigenom ha till hjälp från Sverige.

Man går ut med nedsättande tonläge och säger till andra att "skärpa sig" när högst relevanta frågor ställs och blir sedan förvånade att folk kanske blir upprörda när dessa #JÄH-människor behandlar folk som om de vore barn och inte fattade hur världen fungerar?
Senast redigerad av RandomAssHamster 2019-04-24 kl. 22:42.
Citera
2019-04-24, 22:51
Medlem
Mängder av #JÄH-medl. går in och gillar kommentarer som:

Citat:
Det är tyvärr många på den här tråden som inte vet vilka SD är och deras avsikter. SD är ett parti som skapar konflikten och sprider fejkade nyheter. SD är ett farligt högerextremistisk parti.
Gillar man SD då har man inte koll på läget!

Citat:
Grejen är såhär!! SD har ingen plats i vårt land, och vi kommer se till att de är borta från våra gator. #realtalk

Citat:
Ännu en rasist som tar på sig offerkoftan.
SD står för hatet. Hat och hot normaliserades när man släppte in rasisterna SD med färska rötter från nazismen i vår riksdag.

Citat:
Sorgligt att en ung ( fin och säkert trevlig) tjej som når ut till så många unga är så okunnig och naiv. Jag tycker det är nästan elakt att exponera henne då hon tydligen inte har vett själv att säga nej.
Mitt tips. Gå om 1,2,3 och du kommer ut en aning klokare. ❤

Detta efter att en person gått ut i Aftonbladet och berättat om allt hat hon fått efter hon gått ut med att hon röstar på SD.
Fint att man blundar för näthatet så fort det är en SD-person som drabbas.
Citera
2019-04-29, 22:38
Medlem
JetSocietys avatar
Någon borde kanske starta en ny tråd om "nya" jagärhär.
-we dont have time.

https://www.fundedbyme.com/sv/campai...ont-have-time/

Snubben som driver det har visioner om 100 miljoner följare som skall spamma oliktänkande i kommentarsfält, påverka makthavare att slösa skattepengar på miljöindustrin och samtidigt håva in $$$ till han själv.
Allt under flagg av "miljön" och deras syn på den, precis som jagärhär och deras intoleranta syn på "hat, rasism och nationalstaten och pervers sexualitet"

Jagärhär är en död rörelse nu eller?
Tycker mig se flera kändisnamn blint kämpandes för den urbana överklassens posör, Greta nu mera.
Har jagärhärarna bytt lag?
Citera
2019-05-03, 19:37
Medlem
Vem0ths avatar
Två gånger på kort tid har jag sett kommentarsfält på kontroversiella artiklar på alla konstiga mediesidor gå från 34 kommentarer(alla med s.k dålig ton) till 88 kommentarer på bara 5 minuter och toppkommentaren från djävulsnyllet har såklart 300+ likes.

Dem är sjukt koordinerade, mänskliga DDoS attacker liksom.
Citera
2019-05-06, 20:54
Medlem
Citat:
Enligt SD har vita män all rätt att misshandla och våldta kvinnor. I SD skyddas våldtäktsmän av partiledningen.

Är det detta som är "god ton" eftersom det gillas av diverse #JÄH?
Eller är det ett exempel på "sakliga argument" som de påstår sig gilla?

Denna kommentar kommer då som svar på en debatt-art. i Expressen angående om Åkesson hade rätt eller fel angående importerade våldtäkter i gårdagens Agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in