Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-26, 19:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Jag tror inte Trump bryr sig så mycket om Ryssland grejen.

Men jag är ganska säker på att Trump är livrädd att Mueller ska kolla på hans affärer genom åren.

Därför Trump vill få bort honom.

Tror inte heller att Rysslands grejen är så stor som man vill göra den till men att det finns saker som ligger och skvalpar i hans finanser och deklarationer som inte är helt okej vilket även är varför han är i ett litet panikläge.

Men det var inte riktigt det jag menade när jag pratar om att det är en rökridå även om en mindre effektiv sådan, jag misstänker att rökridån är där för att visa att han inte är handlingsförlamad tack vare sin okunskap, han vill helt enkelt kunna spänna sina muskler utan att faktiskt göra något praktiskt.
2017-07-26, 19:09
Medlem
MisterAdamovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trump är i alla fall bra på att förbjuda, det kan man inte ta ifrån honom. Däremot är han en usel lögnare som avslöjas på direkten så fort han öppnar mun för att ljuga ihop en historia. Att ge sig på en stor väljargrupp som ju transgener är verkar vara rena självmordet. Nu tänker ju inte Trump längre än till kvällsens fox news och nattens galna twitter, men för en erfaren och duktig poltitiker så gör man inga sådana dundertabbar som Trump ideligen gör. <Är an galen som många senatorer misstänker eller är han bara omogen. Skrämmande att USA nu inte styrs av en vuxen president och att få statsförvaltningar fungerar som dom skall på grund av inkompetens från vita huset. Trumps scouttabbe börjar bli mer än en liten notis i media. Scoutorganisationen skäms över presidentens fula tilltag där han besudlade dom amerikanska värderingar man håller så högt. När man inte tor det kan bli värre så agerar eller uttalar sig Trump och cirkusen är igång igen. Tror man rankar Trump som den näst sämste presidenten i USA:s historia, delvis för att han ju ingenting gjort för landet än så länge, bara glappat med käften och visat sin okunskap.
Det tror jag inte.

Få transpersoner röstar Trump idag.

Och av dom transpersoner som röstar Trump är ingen intresserad av att ta värvning som närstridssoldat mot Nordkorea.
2017-07-26, 19:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Jag tror inte Trump bryr sig så mycket om Ryssland grejen.

Men jag är ganska säker på att Trump är livrädd att Mueller ska kolla på hans affärer genom åren.

Därför Trump vill få bort honom.

Ja. Men att sparka Mueller resulterar att en ny person kommer då ta hans plats. Det är ju bara knycka någon från gatan och ge dem friheten att göra vad dem vill.

Så fungerar det.
2017-07-26, 20:23
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Oseriösa är dem.

Bra att Trump avskaffade cirkus HBQT inom militären. Oseriösa människor ska hållas kort!

Det finns dock en person som inte håller med dig.

Citat:
Thank you to the LGBT community! I will fight for you while Hillary brings in more people that will threaten your freedoms and beliefs.

https://twitter.com/realDonaldTrump/...71576039460864
2017-07-26, 20:29
Avstängd
zergrushs avatar
https://twitter.com/realDonaldTrump/...07082926022656
https://twitter.com/realDonaldTrump/...08319566229504
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
Why didn't A.G. Sessions replace Acting FBI Director Andrew McCabe, a Comey friend who was in charge of Clinton investigation but got big dollars ($700,000) for his wife's political run from Hillary Clinton and her representatives. Drain the Swamp!
För det första så ljuger Donald om det där Clinton-påhittet, vilket vi redan tidigare gått igenom.
Men det intressanta här är att USAs justitieminister ingår i träsket! Dessutom en av Donalds största supportrar!

Så Sessions måste då alltså bort...? Undrar vad detta betyder för administrationen... Och hur kommer det sig att presidenten, som har absolut makt över alla regeringsposter, inte gör något åt detta isåfall? Vågar han inte?
2017-07-26, 20:56
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
https://twitter.com/realDonaldTrump/...07082926022656
https://twitter.com/realDonaldTrump/...08319566229504

För det första så ljuger Donald om det där Clinton-påhittet, vilket vi redan tidigare gått igenom.
Men det intressanta här är att USAs justitieminister ingår i träsket! Dessutom en av Donalds största supportrar!

Så Sessions måste då alltså bort...? Undrar vad detta betyder för administrationen... Och hur kommer det sig att presidenten, som har absolut makt över alla regeringsposter, inte gör något åt detta isåfall? Vågar han inte?

Lindsey Graham säger att Trump visar svaghet.

Citat:
"Strong people say, 'I've decided that this man or woman can't serve me well and I'm going to act accordingly and take the consequences.' To me, weakness is when you play around the edges and you don't use the power you have."

http://thehill.com/homenews/senate/3...ss-on-sessions

Andra rapporter säger att Sessions inte längre pratar eller hälsar på Trump.
2017-07-26, 21:05
Medlem
Nu föll polletten ner.
Trump håller ju på med "drain the swamp"
Flynn, Comey och Spicer är borta.
Sessions och Tillerson är på gång.
Vem kommer sen?
2017-07-26, 21:21
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Nu föll polletten ner.
Vem kommer sen?
Finns det ens någon som fortfarande sitter med i regeringen?
Det är väl bara träskonstret själv kvar... man får väl fylla på med familjemedlemmar!

Lite fantastiskt att det knappt gått ett halvår! Och fortfarande har man inte tillsatt 75% av departementen!
2017-07-26, 21:22
Medlem
bludderbladders avatar
Draining the Swamp

https://www.opensecrets.org/lobby/

Total lobbying Us Dollars

2016 $3.15 Billion
2017 $0.86 Billion => proj. $1,9 -2 Billion full 2017

Ner med 40%

Inte lika bra som han gjort det med den illegala invandringen men en hygglig start.

Inte konstigt att de korrupta Hill-äckeln jobbar emot Dompas MAGA.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-07-26 kl. 21:33.
2017-07-26, 22:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Nu föll polletten ner.
Vem kommer sen?

Trump vill endast ha bort Session och Tillerson för att dem är inte starka nog att slåss emot Mueller, FBI och övriga gänget.

Session kan sparka Mueller, men Session gör det inte för han vill inte bli indragen något djupare då han är redan under utredning.

Tillerson vet jag inte varför. Jag uppfattar Tillerson som rätt tyst och lugn av sig. Kanske därför.

Jag hoppas verkligen att Trump får fullmakt över USA och sparkar hela senaten och FBI.
2017-07-26, 22:24
Medlem
0rganets avatar
Demokraterna lyckades få 7 republikaner att rösta emot det senaste förslaget från egna partiet att bara ta bort Obama care i senaten!

45 - 55
Senast redigerad av 0rganet 2017-07-26 kl. 22:27.
2017-07-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump vill endast ha bort Session och Tillerson för att dem är inte starka nog att slåss emot Mueller, FBI och övriga gänget.

Session kan sparka Mueller, men Session gör det inte för han vill inte bli indragen något djupare då han är redan under utredning.

Tillerson vet jag inte varför. Jag uppfattar Tillerson som rätt tyst och lugn av sig. Kanske därför.

Jag hoppas verkligen att Trump får fullmakt över USA och sparkar hela senaten och FBI.

Jag hoppas att du skojar med mig eller skulle du tycka det vore bra om Trump kunde avsätta senaten och hela FBI, ungefär som om Löfven skulle avsätta hela riksdagen och hela SÄPO?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in