2017-08-03, 22:04
Medlem
Tarstans avatar
Den verkar lite svag, Muellers utredning:
"media and other outlets negative stories about Democratic nominee Hillary Clinton and positive ones about Mr. Trump, the report said."

Sånt här tror jag inte ett smack på, de två partierna har ju negativa kampanjer som bas.
Men utredningen kanske kan leda till att de försvinner, isf är det något positivt.

Utredningen kommer ju ju bara utreda valet som sådant, kanske behövs vem vet.
Jag gissar att varken demokrater eller republikaner är så pigga på det.
Senast redigerad av Tarstan 2017-08-03 kl. 22:07.
2017-08-03, 22:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
"media and other outlets negative stories about Democratic nominee Hillary Clinton and positive ones about Mr. Trump, the report said."

Var läser du detta ?
2017-08-03, 22:12
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Men det är uppenbart att åskådarantal och folkligt engagemang är ett bättre mått än fake polls. Under valrörelsen drog Trump fulla hus medan Clinton på sin höjd drog några pensionärer som ändå var ute och rastade hunden. Oftast orkade hon inte ens hålla några tal. Ändå sa alla polls att hon skulle vinna mer överlägset än någon annan tidigare hade gjort. Pollsen ljög och åskadarantalet talade sanning.
Ständigt denna jävla Hillary. Valet är över. Släpp henne.

Nej, man ska inte lägga någon som helst vikt vid hans rallies. Han drar mycket folk men det säger ingenting om hans regeringsduglighet varesig nu eller på sikt.
2017-08-03, 22:15
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var läser du detta ?
Sorry.
"Russian government were involved in.......and disseminating through social media and other outlets negative stories about Democratic nominee Hillary Clinton and positive ones about Mr. Trump, the report said.
https://www.wsj.com/articles/special...88287?mod=e2tw

du måste gå via twitter:
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
https://twitter.com/wsj/status/893191383565119490
klicka på muellers bild
2017-08-03, 22:16
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Sånt här tror jag inte ett smack på, de två partierna har ju negativa kampanjer som bas.
Men utredningen kanske kan leda till att de försvinner, isf är det något positivt.

Utredningen kommer ju ju bara utreda valet som sådant, kanske behövs vem vet.
Jag gissar att varken demokrater eller republikaner är så pigga på det.

Jag är litet osäker på varifrån du får detta, men enligt CNN är utredningen indelad i fyra delar. En del handlar om kollusion, en handlar om finansiella samarbeten, en om Manafort, och en om Flynn. Vad man säger just nu är att man fokuserar på penningspåret då kollusions-spåret är ytterst beroende av utländska agenters avlyssningar, och man anser sig kunna få folk att flippa genom att gå den vägen.
2017-08-03, 22:16
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Mueller jobbar på:

Nothingburger my arse.
Du förstår nog inte riktigt vad detta betyder?
Det betyder att utredningen är över snarast, och att världen kommer skratta ut foliehattar som dig som vanligt och du får gå tillbaks till din snuttefilt och tummsugande. Aktiemarknaden steg på nyheten.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-08-03 kl. 22:23.
2017-08-03, 22:20
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Jag är litet osäker på varifrån du får detta, men enligt CNN är utredningen indelad i fyra delar. En del handlar om kollusion, en handlar om finansiella samarbeten, en om Manafort, och en om Flynn. Vad man säger just nu är att man fokuserar på penningspåret då kollusions-spåret är ytterst beroende av utländska agenters avlyssningar, och man anser sig kunna få folk att flippa genom att gå den vägen.
Ok, jag läste bara artikeln om kopplingarna mellan valet och Ryssland.
Är pengar inblandat kan det naturligtvis vara allvarligare, men behöver inte vara mer än när någon annan givare är inblandad egentligen.
Spioneri ger jag inte så mycket för, Obama var president då också, verkar lite långsökt men vem vet. Obama är ju ytterst ansvarig?

Antingen är utredningen bred eller ej tänker jag. Jag tror att det kommer ta stopp för Mueller, men tiden kommer visa.
Kanske slutar med Impeachment, jag tvivlar.
Senast redigerad av Tarstan 2017-08-03 kl. 22:23.
2017-08-03, 22:24
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tydligen skall vita huset välkomna det, för att få ett snabbt slut.

(ingen länk, ser på FOX live)
Oavsett så skadar det presidentskapet något så oerhört detta. Det är svårt att förneka.
2017-08-03, 22:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Sorry.
"Russian government were involved in.......and disseminating through social media and other outlets negative stories about Democratic nominee Hillary Clinton and positive ones about Mr. Trump, the report said.

du måste gå via twitter:

klicka på muellers bild

Tack (även för tipset hur gå in på WSJ), noterade ju även detta, känt i och för sig, men viktigt att påpeka :

“This doesn’t mean he is going to bring charges,” Mr. Zeno cautioned. “But it shows he is very serious. He wouldn’t do this if it were winding down.”

Robert Mueller tänker köra detta färdigt, helt nödvändigt när man tänker efter. Ge honom sina månader och så får bli av med "detta", en gång för alla !

Citat:

Mannafort kanske.., Flynn får en "slapp on the wrist" (Turkiet). Det är vad jag tror.
Senast redigerad av Snapcount 2017-08-03 kl. 22:30.
2017-08-03, 22:31
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Du förstår nog inte riktigt vad detta betyder?
Det betyder att utredningen är över snarast, och att världen kommer skratta ut foliehattar som dig som vanligt och du får gå tillbaks till din snuttefilt och tummsugande. Aktiemarknaden steg på nyheten.

Skitsnack. Grand jury är ett verktyg under förundersökningen. Det betyder - i vart fall - att de inledande undersökningarna har lett till ett behov av bevisupptagning/-säkring. Det finns inget stöd alls för din tolkning.
2017-08-03, 22:36
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Valet är inte över. Man vill med kommissionen mot Trump avsätta honom som en revolutionär mot staten. Man kan dock inte bygga en fake story som köps rakt av utan att det blir inbördeskrig. Det är dilemmat som hindrar dem. Hillary kom enkelt undan rättvisan i den korrupta staten.
2017-08-03, 22:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Valet är inte över. Man vill med kommissionen mot Trump avsätta honom som en revolutionär mot staten. Man kan dock inte bygga en fake story som köps rakt av utan att det blir inbördeskrig. Det är dilemmat som hindrar dem. Hillary kom enkelt undan rättvisan i den korrupta staten.

Revolutionär? Inbördeskrig? Lider du av att vara drama queen?

Du saknar kontakt med verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in