• 3
  • 4
2017-01-29, 12:07
Medlem
Provocative2.0s avatar
Nu vet jag inte din ålder. Men förutsätter att du är ung.
I den åldern är det naturligt att festa. Antingen följer du med eller accepterar festandet utan dig. Att stoppa det kommer bara köra förhållandet i botten.
Jo, jag vet att festande på FB är synonymt med otrohet. Men detta kommer från svikna killar utan självförtroende. Tjejer kan festa utan att knulla.

Men problemet med lögner som svikna löften tillhör är deffenitivt ett stort problem i ett förhållande som ska bygga på förtroende.
Du får sätta dig ner o ransaka dig själv om lögnerna är stora eller bara löften som getts för att du har krävt dem. För just saker man tvingats gå med på är saker man kommer bryta.
Citera
2017-01-29, 19:28
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windale
Jag är en väldigt ärlig person som hatar när folk ljuger och har stora svårigheter att lita på någon om dom ljugit för mig en gång.

Nu till saken, jag är tillsammans med en tjej som jag älskar över allt annat och kan inte tänka mig leva utan henne.

Dom två senaste helgerna har varit jobbiga som fan mellan oss pga att hon festat och brutit sina löften till mig. Hela denna veckan har jag mått dåligt pga detta, känns som att jag inte är värd ett skit om hon kan lova mig en sak sen skiter fullständigt i det när hon druckit lite så jag har pratat med henne om detta under hela veckan för jag fick nog och orkar inte en sån helg till.

Under varje dag har hon lovat mig att denna helgen ska hon vara hemma och visa mig att jag faktiskt visst betyder något för henne och att hon är att lita på. Senast för en timme sen förklarade jag hur stolt jag var över henne.

Nu ska hon ut och jag känner mig så jävla sviken. Förtjänar hon verkligen mig? Ska jag ta detta en gång till? Hur ska jag ens kunna lita på henne i framtiden?

Snälla Flashback hjälp mig få lite perspektiv på saker och ting.

Hur kan du ens vilja ha en tjej som HELLRE är ute och festar än att umgås med dig!?
Jag kan till 99% chans lova dig att det kommer ta slut om du inte ställer lite krav på henne och visar att det inte är ok! hon ser dig som en toffel annars skulle hon ha mer respekt.
Citera
2017-01-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Spola tillbaks bandet, bara för att någon är otrogen mot en är man inte själv en skit.

Det handlar oftast om den psykiska hälsan för den som väljer att vara otrogen, inte nödvändigtvis att den andra inte duger.

Ska du inte passa på att säga att vi alla kommer dö en dag?

Inget nytt under solen direkt, men däremot hjälper det inte TS att poängtera:

Frågan är inte om TS's flickvän kommer vara med någon annan.

Utan hur/när/med vem/vilka..

En fråga dom flesta inte vill ha svar på gällande sina partners kan jag tänka mig.

Läs vad ja skrev.
Ja sa att han ska skita i vad hon gör för att han inte förtjänar att bli behandlad som skit.

Bättre att leta vidare för att slippa psykisk ohälsa.
Citera
2017-01-30, 00:03
Medlem
zz01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Läs vad ja skrev.
Ja sa att han ska skita i vad hon gör för att han inte förtjänar att bli behandlad som skit.

Bättre att leta vidare för att slippa psykisk ohälsa.

Sant. bra skrivet. Ingen behöver stå ut med att bli behandlad som hund bara för att man är genuint snäll och kärlesfull
Citera
2017-01-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windale
Jag är en väldigt ärlig person som hatar när folk ljuger och har stora svårigheter att lita på någon om dom ljugit för mig en gång.

Nu till saken, jag är tillsammans med en tjej som jag älskar över allt annat och kan inte tänka mig leva utan henne.

Dom två senaste helgerna har varit jobbiga som fan mellan oss pga att hon festat och brutit sina löften till mig. Hela denna veckan har jag mått dåligt pga detta, känns som att jag inte är värd ett skit om hon kan lova mig en sak sen skiter fullständigt i det när hon druckit lite så jag har pratat med henne om detta under hela veckan för jag fick nog och orkar inte en sån helg till.

Under varje dag har hon lovat mig att denna helgen ska hon vara hemma och visa mig att jag faktiskt visst betyder något för henne och att hon är att lita på. Senast för en timme sen förklarade jag hur stolt jag var över henne.

Nu ska hon ut och jag känner mig så jävla sviken. Förtjänar hon verkligen mig? Ska jag ta detta en gång till? Hur ska jag ens kunna lita på henne i framtiden?

Snälla Flashback hjälp mig få lite perspektiv på saker och ting.

Om du vill ha en ärlig tjej så ska du inte lyfta hem dem från nätet eller krogen för det är sådant som blivit över och ingen vill ha.
hade jag varit du hade jag inte suttit hemma och tyckt synd om mig utan varje gång hon sviker dig och är på krogen och raggar gratisdrinkar och ligg så hade jag raggat upp någon och knullat skiten ur ligget hemma hos henne. Tills slut kommer ludret du är tillsammans med att jacka av dig eftersom hon fattar att du är smartare än hon och att du spelat bort henne. det är så man gör med bottenskrap och avskum. vill du bli av med henne för hon skiter fullståndigt i dig så hade jag hittat ett ligg, knullat henne sönde roch samman och spelat in en film sekvens där ligget riktar ett meddelande till din flickvän och säger att du inte älskar henne längre. Sedan hade jag blockat hennes nummer för gott eller bytt telefon. Det kanske var elakt men när någon gör så som det luder som du är tillsammans med så får hon tillbaka 1000x om. Nu är jag stadgad med en som kommer att vara trogen och lojal livet ut.
Citera
2017-01-30, 00:28
Medlem
zz01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbidawi
Om du vill ha en ärlig tjej så ska du inte lyfta hem dem från nätet eller krogen för det är sådant som blivit över och ingen vill ha.
hade jag varit du hade jag inte suttit hemma och tyckt synd om mig utan varje gång hon sviker dig och är på krogen och raggar gratisdrinkar och ligg så hade jag raggat upp någon och knullat skiten ur ligget hemma hos henne. Tills slut kommer ludret du är tillsammans med att jacka av dig eftersom hon fattar att du är smartare än hon och att du spelat bort henne. det är så man gör med bottenskrap och avskum. vill du bli av med henne för hon skiter fullståndigt i dig så hade jag hittat ett ligg, knullat henne sönde roch samman och spelat in en film sekvens där ligget riktar ett meddelande till din flickvän och säger att du inte älskar henne längre. Sedan hade jag blockat hennes nummer för gott eller bytt telefon. Det kanske var elakt men när någon gör så som det luder som du är tillsammans med så får hon tillbaka 1000x om. Nu är jag stadgad med en som kommer att vara trogen och lojal livet ut.

Grattis! Det är sjukt att detta spelet måste fortsätta in i oändlighet. Spelet som egentligen ingen är vinnare i. Man blir äldre och vill känna sig trygg säker och omfamnad. Man skall inte behöva känna sig som hund bara för man är juste. Just juste är ovanligt idag och ändå så himla osexigt...om man skall tror vad folk vill ha......
Citera
2017-01-30, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zz01
Grattis! Det är sjukt att detta spelet måste fortsätta in i oändlighet. Spelet som egentligen ingen är vinnare i. Man blir äldre och vill känna sig trygg säker och omfamnad. Man skall inte behöva känna sig som hund bara för man är juste. Just juste är ovanligt idag och ändå så himla osexigt...om man skall tror vad folk vill ha......

Du ska inte utgå ifrån vad andra anser vilja ha eller behöva utan vad du själv behöver och ab´nser passar dig. Då behöver du inte anpassad dig hela tiden och ge efter. Undvik krog och internetluder. de är de allra värsta bottenskrapen som existerar för ingen vettig vill ha dem. de har blivit över.
Citera
2017-01-30, 00:40
Medlem
zz01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbidawi
Du ska inte utgå ifrån vad andra anser vilja ha eller behöva utan vad du själv behöver och ab´nser passar dig. Då behöver du inte anpassad dig hela tiden och ge efter. Undvik krog och internetluder. de är de allra värsta bottenskrapen som existerar för ingen vettig vill ha dem. de har blivit över.

Så...Gå i kyrkan. Gå på matkurs. Eller vad menar du? Vänligt menat! Jag är medveten om bottenskrapet men sanningen är den att har du kommit upp i ålder, har stora barn och är äldre så kommer det ta stopp. Livet i sig är idag slut när du är över 45. Detta kan ingen säga emot. Är du ännu äldre så finns det inget alternativ. Du är körd! Tack ändå.
Citera
2017-01-30, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zz01
Så...Gå i kyrkan. Gå på matkurs. Eller vad menar du? Vänligt menat! Jag är medveten om bottenskrapet men sanningen är den att har du kommit upp i ålder, har stora barn och är äldre så kommer det ta stopp. Livet i sig är idag slut när du är över 45. Detta kan ingen säga emot. Är du ännu äldre så finns det inget alternativ. Du är körd! Tack ändå.

Börja träna regelbundet, kanske på olika ställen olika dagar för att få chans att lära känna folk. Vissa tider är bättre än andra för då stöter man på de som är singlar. kurser kan vara en annan ingång, det finns singel kvinnor som går kurser efter jobbet. testa någon språkkurs men det gäller att du gör läxorna för att kunna visa att du sköter dig och är värdig. kyrka vet jag inte. håll dig ifrån de som pluggar genus, konfliktforskning, socionom, psykologi, journalist och political science. Du vill ha någon med kapacitet och som kan ackumulera av egen kraft. Språkkurs på universitet eller på annat ställe efter jobbet kan vara bra för det finns rätt många äldre men även andra åldergrupper som jobbar, som är singlar och som kan dra sin del av lasset. Var inte för på, vissa kan vara lite känsliga av olika anledningar. Jag får alltid bra kontakt hos de som förstår att man kan mycket om mycket och som har koll på män som har självförtroende och intelligens. Om man gör läxorna regelbundet, hjälper läraren om han/hon kör fast vid rätt tillfälle så ligger man före alla andra. Det var vad jag kan bidra med just nu. Kanske kommer på fler uppslag senaste. är lite för trött att tänka just nu. sedan är jag stadgad.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in