• 1
  • 2
2017-04-03, 00:31
Medlem
Han.Jelins avatar
Jag blev själv väldigt rädd när jag såg klippet som fick internationell spridning i denna tråd.
(FB) Man attackerar tre svenska poliser!

Jag blev inte rädd för att de tre kvinnliga poliserna i klippet inte klarade av att få ner honom då jag har sett liknande klipp från USA. Anledningen till att jag blev rädd var för att jag inte visste att polisen skickade bilar med bara kvinnor. I tråden läste jag också att det var olika fysiska krav för könen. Jag blev lite orolig om jag eller någon annan i familjen var i livsfara och behövde hjälp från polisen eller brandkåren och att de endast skulle skicka kvinnor som inte kan göra jobbet lika snabbt som en man och att det skulle kosta livet på någon jag älskar.

Vad tror ni lösningen är?
Några förslag:

*Exakt samma krav för män och kvinnor

*Polisen måste få ökade befogenheter när det kommer till våld. Det skulle hjälpa kvinnor i tjänst och det skulle hjälpa ett allt mer kriminellare Sverige. Jag tror inte den svenska polisen får lov att använda tazers. Men jag tycker att det skulle vara okej i en sådan situation som i det klippet från tråden jag länkade. Eller typ skjuta benet.

*Kvinnliga poliser måste samåka med män.

*Mindre fokus på HBTQ i polisen. Vi måste kunna prioritera vetenskap över feminism att acceptera sannningar så som att det faktiskt finns skillnader mellan könen.

Vad tycker ni? Är det viktigt att sträva efter en könsfördelning 50/50 mellan Sveriges poliser för att få politiskt beröm av vänstern? Är det så dåligt med manliga poliser? Jag har varit i kontakt med polisen några gånger och de har alltid varit hjälpsamma och har aldrig sett dem använda övervåld.

Har ni några förslag eller tycker ni inte att det är ett problem och att vi ska fortsätta i samma riktning?
Senast redigerad av Han.Jelin 2017-04-03 kl. 00:33.
Citera
2017-04-03, 00:33
Medlem
Shuzos avatar
Att skjuta i benet är ett dåligt förslag, ett skjutvapen är livsfarligt och ska därför endast användas när dödligt våld är befogat. Och när man använder ett sånt vapen så ska man skjuta där det är störst sannolikhet att du träffar för att minimera risken att träffa någon annan.
Citera
2017-04-03, 00:36
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuzo
Att skjuta i benet är ett dåligt förslag, ett skjutvapen är livsfarligt och ska därför endast användas när dödligt våld är befogat. Och när man använder ett sånt vapen så ska man skjuta där det är störst sannolikhet att du träffar för att minimera risken att träffa någon annan.
Varför det? Är man villig att använda våld mot polisen får man faktiskt acceptera risken att man blir skjuten tycker jag. I en sådan situation borde man prioritera polisens liv över brottslingen.
Citera
2017-04-03, 00:36
Medlem
supremanics avatar
Det första man bör ta reda på är om problemet egentligen inte ligger i att de har order om att vara passiva när det gäller att omhänderta icke-svenskar. Efter att sett klippet i fråga så verkar det ju inte vara en fråga om styrka som är det egentliga problemet.
Citera
2017-04-03, 00:37
Medlem
Jag tror på elpistoler.
Det hade löst denhär situationen.

Sedan bör det aldrig finnas mer än 40% kvinnor i poliskåren.

Parjobb och samåk är måste.

Samma krav för män och kvinnor vill jag inte ha, för det skulle bara betyda att kraven för män sänktes till kvinnliga nivåer.
Senast redigerad av banankaka12 2017-04-03 kl. 00:42.
Citera
2017-04-03, 00:49
Medlem
Dudinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Eller typ skjuta benet.

Du har alltså aldrig använt ett skjutvapen i ditt liv, ändå känner du dig kvalificerad att diskutera hur polisen ska bete sig?

Nej, det går inte att garantera en träff i benet när personen rör sig och situationen är liknande det som händer i klippet. Dessutom har du noll kontroll över vad effekten blir.

Det finns redan en lösning och det är allt inom kategorin "mindre dödliga vapen". All erfarenhet från USA visar att t.ex. Tazer är bättre än att brottas med brottslingar. Det är säkrare för polisen, säkrare för brottslingen och säkrare för allmänheten.

Tyvärr har Sverige ett stort problem med så kallad "cherry picking". Man lyfter fram att minsann två personer dött av elpistol och en person blivit blind av pepparkulor, samtidigt som man glömmer hur många brottslingar och poliser som skadas när de ska brotta ner en kriminell.

Och får väl svensk polis elpistoler så lär de ha instruktion om att de bara får användas i nödvärn, vilket gör dem helt meningslösa.

Och angående trådtiteln så kan det lika gärna hända att en manlig polis inte klarar av att brotta ner någon som är betydligt större än dem. Så även om man bara skulle anställa män till yttre tjänst så löser det inte problemen.
Citera
2017-04-03, 00:51
Medlem
Shuzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Varför det? Är man villig att använda våld mot polisen får man faktiskt acceptera risken att man blir skjuten tycker jag. I en sådan situation borde man prioritera polisens liv över brottslingen.
För att vi inte lever i ett efterblivet u-land där vi skjuter ihjäl misstänkta brottslingar när det inte finns något skäl till det. Polisens liv värderas högre än brottslingens liv i det fall brottslingen hotar polisen till livet. Däremot är det totalt idiotiskt att föreslå att polisen ska döda brottslingar som inte hotar polisens liv.
Citera
2017-04-03, 01:02
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudinka
Du har alltså aldrig använt ett skjutvapen i ditt liv, ändå känner du dig kvalificerad att diskutera hur polisen ska bete sig?

Och angående trådtiteln så kan det lika gärna hända att en manlig polis inte klarar av att brotta ner någon som är betydligt större än dem. Så även om man bara skulle anställa män till yttre tjänst så löser det inte problemen.
Jag har aldrig kallat mig någon expert på vapen. Men jag själv tycker inte att polisen inte ska behöva prioritera brottslingars liv och att vi borde ge polisen mer utrymme att använda våld.

Visst, en manlig polis klarar inte av att brotta ner någon som är betydligt större. Men vissa saker kan man inte göra något åt, då får man kalla på förstärkning. Vi kan iallafall sluta välja bort kompetenta manliga poliser pga kvotering. Jag tror iallafall att tre manliga poliser skulle kunnat brotta ner den normalbyggde killen i klippet.
Citera
2017-04-03, 01:13
Medlem
Men snälla nån ska vi anställa döva som gittarlärare och stumma som programledare för melodifestivalrn också. Kvinnor ska absolut inte va in the field dem är en säkerhetsrisk.
Att 3 poliser inte kan ta den spinkiga killen i videon är obegripligt.

Polisen är till för att skydda folk i samhället. Om vi tar det till en mindre nivå att du ska anställa private security som ska skydda dig vem väljer du?
Citera
2017-04-03, 01:15
Medlem
salty-sailors avatar
I Tyskland har man redan förbjudit kvinliga poliser att jobba själva, det måste vara minst en man med i barje polisbil eftersom kvinnliga poliser inte får något gehör i "utsatta" områden. Undrar vilken inavlad idiot det är som trodde att kriminella ellement skulle respektera jämställdheten och ta order från kvinnor när hela deras livsstil grundar sig på att leva utanför lagens ramar

http://www.rp-online.de/nrw/panorama...aid-1.6593885#

Edit: Max en kvinnar per bil var det, inte minst en man, ännu värre altså
Citera
2017-04-03, 01:16
Medlem
Jag är iofs ingen skattebetalare. Tack för maten svenska staten. Men nej inga kvinnor videon är beviset alla som säger nåt annat kan anställa en med parkinsons att klippa deras hår
Citera
2017-04-03, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
I Tyskland har man redan förbjudit kvinliga poliser att jobba själva, det måste vara minst en man med i barje polisbil eftersom kvinnliga poliser inte får något gehör i "utsatta" områden. Undrar vilken inavlad idiot det är som trodde att kriminella ellement skulle respektera jämställdheten och ta order från kvinnor när hela deras livsstil grundar sig på att leva utanför lagens ramar

http://www.rp-online.de/nrw/panorama...aid-1.6593885#

Edit: Max en kvinnar per bil var det, inte minst en man, ännu värre altså

Tänk dig själv om du åker ut på larm med en kvinna brevid som du inte kan lita på att dem har din rygg plus att du måste tänka på att skydda henne också. Det blir dåligt dubbelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in