Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-10, 14:39
Medlem
Holdingbreaths avatar
Vad tycker du om henne som person?

Känner du att hon förstår dig som person?

Är hon tillgiven ?

Tror du att hon onanerar när du är borta?

Tar du ut henne på intressanta aktiviteter?

Har du någon hobby eller aktivitet som gör dig lycklig?

Om du inte initiera sex alls, kommer hon bara att lämna dig sexliv död?
Citera
2017-04-10, 15:13
Medlem
Padoops avatar
Sluta göra allt för henne, skriva uppsatser, bio, middag osv. Tagga ner lite. Bli lite "kall" i ditt beteende och se hur hon reagerar. Om hon beter sig likadant eller blir ännu mer off så är det nog tyvärr kört. En annan användare skrev att vissa tjejer använder sex i början för att fånga mannen. Det stämmer ganska bra, speciellt om mannen har pengar eller status.
Citera
2017-04-10, 15:40
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Du är alltså fullt medveten om att hon får ont av sex och att det svider i henne flera dagar efter sex. Ändå verkar du oförstående inför att hon inte vill ha sex, kallar det "sexstrejk" och tjatar om sex.

Utöver att sex alltså är smärtsamt för henne, hur tror du att den okänslighet du visar inför hennes välmående och njutning påverkar hennes LUST att ha sex?

Prata med henne på ett sätt som inte får henne att känna sig anklagad, och försök tillsammans ta reda på varför hon får ont av sex och vad det går att göra åt det. Tyvärr så är det faktum att hon får ont av sex bara en del av ert problem, och frågan är om ni båda är villiga att göra vad som krävs för att lösa problemen.
Håller med dig om de två första styckena. Däremot tycker jag snarare det är TS än hon som verkar ha problem. Att hon inte vill ligga är ju högst rimligt och förståeligt med tanke på hur TS beter sig, samt den smärtan som sex skapar hos henne. Att TS vill ligga med henne antingen 'trots' eller 'på grund av' detta är åtminstone enligt mig ganska ogreppbart. Så nej, jag håller inte med om att TS borde "ta upp det och reda ut vad som går att göra åt hennes problem", utan om TS ska ta upp det så är det för att be om ursäkt för att han betett sig som en douche och velat ha sex utan hennes samtycke eller intresse.

TS: hur kommer det sig att du vill ligga med henne när du vet om hur sex påverkar henne (dvs negativt, både mentalt och fysiskt)?
Citera
2017-04-10, 18:15
Bannlyst
dumpa henne, ett förhållande utan sex är som en smörgås utan smör. kostar pengar, tar upp tid men ger inget tillbaka.

som sagt dumpa henne och skaffa dig en vettig flickvän
Citera
2017-04-10, 21:49
Bannlyst
kommunikation är nyckeln. prata med henne istället för med oss på flashback
Citera
2018-02-23, 20:19
Medlem
Mittpunkts avatar
Jag träffade min nuvarande fru när vi båda var sjutton år gamla. Idag är vi trettio+ och gifta, har varit tillsammans i snart fjorton år.

Vi knullade som kaniner de första åtta åren men sen har det avtagit. Nu kanske vi ligger två till tre gånger i veckan. Men det är lika skönt att ha sex med min fru som när vi var sjutton år. Jag tänder på henne och hon är den finaste som finns i min värld.

Jag bor idag fjorton mil ifrån henne pga ekonomiska ting i vår historia som gör att jag arbeta på annan ort och därför ses vi varannan vecka nu.

Sen var jag dum som jag var, gjorde ett misstag 2008 och det var tanken på en trekant med en extrakille. Självklart hade den här killen större kuk än mig och min flickvän som hon var på den tiden blev helt till sig när han knullade henne. Han körde det klassiska sextempot "in och ut" och ingen variation men hon blev tokig av det. När min fru och jag har sex så får jag henne till orgasmer som inte finns i denna värld. Jag kan knulla och dra ut kuken och hon sprutar som en kran. Jag är modellen mindre än han vi mötte vid trekanten. Att han var modellen större än mig gror i mitt huvud än idag och dessa minnen och bilder kommer och går och det har gjort det i snart tio år. Nu är jag i en djup depression och kommer inte att resa hem på sex veckor för att träffa min fru pga av detta - jag har fått för mig att hon går "bananaz" på större kuk trots att jag kan få henne att spruta orgasm av min "normala" kuk. Vi har bestämt att stoppa vårt sexliv på obestämd tid då jag är i en djup depression pga trekanten för tio år sedan (den kommer och går hela tiden s.a.s).

Jag kan tänka mig en "vit" relation med min fru, att vi lever en relation utan sex då jag mår så jävla dåligt över att komma där med min kuk och böka till det när hon går igång på större. Jag har föreslagit för henne att hon kan få söka en KK eller älskare, det rör mig inte om hon vill få sina behov gjorda.
Citera
2018-02-23, 21:54
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manoftheyear2013
Som rubriken lyder så förstår nog ni vad mitt förhållande lider utav.
Men för att ge er lite klarhet i situationen så :
Jag å min flickvän har varit tillsammans i strax över 2 år och detta är första gången jag verkligen inte flytt fältet när barn kommit på tal, så jag antar att det är äkta denna gång. (Jag är 22 hon är 19)
I början hade vi väldigt bra sexliv, vi testade mycket nytt å hade sex så ofta vi kunde. Vilket då var helgerna då jag veckopendlar för jobbet.
Men det senaste halvåret har varit en helt annan femma, även fast hon tjatar om att hon vill att jag kommer hem redan på måndag kväll så händer ingenting när jag kommer hem. Har självklart pratat mycket med henne om detta och det har bara resulterat i att hon blivit arg. Så jag har släppt det och försöker inte ens få till det längre.

Hon säger ofta att hon drömt om att vi haft sex. Men varför försöker hon inte ens ? Har frågat om avsugningar, handjobs, osv. Men nej till allt.

Inte för å låta som ett självgott as nu men jag är långt ifrån ful, har en vältränad kropp, stor kuk och jag ser inget som kan peka på att jag är dålig i sängen.

Och bristen på sex har lett till att man blivit å fundera alldeles för mycket det i sin tur är rena giftet för förhållandet. Mina kompisar tycker jag ska ge henne ett ultimatum för jag får inviter av andra tjejer men markerar alltid att jag har flickvän och inte är intresserad. Och att ge henne ett ultimatum blir som att tvinga henne till sex om hon vill stanna kvar i förhållande. Å då blir det förmodligen riktigt dåligt.

Så är det någon av er som har erfarenhet av när ens partner helt plötsligt börjar sexstrejka?

Du får inte sex för att du är snygg, tränad m m, utan för hur du får henne att må. Killar och tjejer funkar olika. Ge henne en varm (osexig) kram och fråga henne vad hon vil ha och behöver. Sen gör du det.

Då kommer nog det du vill ha som ett brev på posten sen, ha lite is i magen bara.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in