Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Du är alltså fullt medveten om att hon får ont av sex och att det svider i henne flera dagar efter sex. Ändå verkar du oförstående inför att hon inte vill ha sex, kallar det "sexstrejk" och tjatar om sex.
Utöver att sex alltså är smärtsamt för henne, hur tror du att den okänslighet du visar inför hennes välmående och njutning påverkar hennes LUST att ha sex?
Prata med henne på ett sätt som inte får henne att känna sig anklagad, och försök tillsammans ta reda på varför hon får ont av sex och vad det går att göra åt det. Tyvärr så är det faktum att hon får ont av sex bara en del av ert problem, och frågan är om ni båda är villiga att göra vad som krävs för att lösa problemen.
Håller med dig om de två första styckena. Däremot tycker jag snarare det är TS än hon som verkar ha problem. Att hon inte vill ligga är ju högst rimligt och förståeligt med tanke på hur TS beter sig, samt den smärtan som sex skapar hos henne. Att TS vill ligga med henne antingen 'trots' eller 'på grund av' detta är åtminstone enligt mig ganska ogreppbart. Så nej, jag håller inte med om att TS borde "ta upp det och reda ut vad som går att göra åt hennes problem", utan om TS ska ta upp det så är det för att be om ursäkt för att han betett sig som en douche och velat ha sex utan hennes samtycke eller intresse.
TS: hur kommer det sig att du vill ligga med henne när du vet om hur sex påverkar henne (dvs negativt, både mentalt och fysiskt)?