Citat:
Ursprungligen postat av
PippiAvdesyvhav
Jeg er bare helt SJOKKERT etter ha sett dokumentaren.
Dette er nesten en kopi av hva som skjedde i Kevin-fallet, stakkars gutter, foreldre og prrende til Silje.
At politiet utsetter en 4-ring, en 5-ring og en 6-ring for snn manipulasjon er bare helt forferdelig. At de forsker skjule dokumenter som viser at andre har vrt p stedet i det gjelde tidspunktet er intet mindre enn en politiskandale.
Og at kommunens psykolog/ansatte gjennom flere r utsetter guttene for overgrep i barnehagen, setter dem i fosterhjem m.m. Jeg har ikke ord.......
Hper virkelig at riksadvokaten begjrer gjenpning av saken.
https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt-d...akken/sesong/1
Nei det er ufattelig.
Og s kvalmende, i 4. og siste episoden, der kommunepsykologen ble intervjuet av engelsksprklige medier. Kvalmende tydelig at mannen nyter oppmerksomheten, og soler seg i den internasjonale interessen.
Hva slags motiv kan politiet ha hatt for avslutte etterforskningen s raskt, og utrope barna som skyldige dagen etter at Silje ble funnet dd? Nei, det er helt ubegripelig.
Nei, det er muligens alt for konspiratorisk av meg, og jeg husker egentlig alt for lite fra Bjugn-saken, men det l muligens et skadeskutt og radbrukket skalt Sosial-faglig, eller Barnevern-faglig, fagmilj igjen i Trndelag, etter frifinnelsen i Bjugn-saken 31. januar 1994. Et fagmilj mer eller mindre stemplet som de tullingene de selv hadde bevist at de var.
Var det slik at disse tullingene n skulle f en ny stor sak av internasjonal interesse, og fritt f lov bruke disse "skyldige" barna i Silje-saken, til gjenoppbygge sin faglige anerkjennelse og tillit? Bevise sin faglighet og dyktighet liksom?
Kanskje man burde lete etter nre og eller intime relasjoner mellom enkeltmennesker i politi og eller ptalemyndighet, og det radbrukne Helse- og sosialfaglige miljet i Trondheim.
Eller er det bare tilfeldig feil. Som slr s uheldig ut.
Nei, jeg vet ikke.