Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-01, 14:09
Medlem
Nu har det även spärrats av i Nyköping.
Sörmlands Media skriver:
Citat:
Ett stort område på Höglundavägen i Nyköpingsområdet Isaksdal har spärrats av på obestämd tid. Polisen är där med flera patruller och även en lastbil som används när misstänkta farliga föremål ska flyttas. En man har anhållits.
Citat:
I Nyköping har en person anhållits misstänkt för förberedelse till grov allmänfarlig ödeläggelse. Ett stort område har spärrats av och polisens bombgrupp är på plats där. Enligt polisen är det oklart om det finns ett samband med händelserna i Eskilstuna.

Eskilstunakuriren skriver:
Citat:
Jag pratade precis med polisens presstalesperson Björn Öberg. Så här är nuläget: Polisen har valt att kalla in nationella bombskyddet för att undersöka lastbilen, som dumpats utanför restaurangen Billy Boys. Där är det just nu stora avspärrningar, och polisen funderar på om de på något vis kan göras om eftersom trafiken kring platsen påverkas i mycket stor utsträckning just nu. Tullgatan är en av Eskilstunas mest trafikerade vägar.
Citera
2017-06-01, 14:19
Medlem
Kan ju röra sig om vad som helst , kan ju vs någon psyksjuk som tagit lastbilen ,eller någon drogpåverkad , får ju se
Citera
2017-06-01, 14:25
Medlem
Trådtiteln borde ändras då den säger ingenting om att någon har rammat bilar hejdlöst med en stulen lastbil. Misstänkt föremål tycker jag kommer i andra hand.
Citera
2017-06-01, 14:29
Medlem
Borde vara en lastbil ifrån Berendsen, de hanterar den mesta av ortens hotelltvätt.

Misslyckat terrordåd skulle jag gissa på, tack och lov så är det trångt och jävligt för större fordon att försöka ta sig fram på gatorna runt fortet.
Citera
2017-06-01, 14:59
Medlem
Tervulls avatar
Garanterat ett misstänkt terrordåd och nu ska locket läggas på.
Citera
2017-06-01, 15:07
Medlem
RadioDDR1s avatar
Vi har hundratusentals potentiellt nyttiga IS-idioter i det här landet. Importerade av 87-procentarna med glädje. Vissa dåd kommer lyckas, andra misslyckas. Men det här är det Nya Sverige - fienden finns mitt bland oss nu. Ibland blir det jackpot, ibland inte. Under Ramadan är också möjligheterna extra lyckosamma för att gratuleras av fredens religion. Det visar nämligen statistiken.
Senast redigerad av RadioDDR1 2017-06-01 kl. 15:11.
Citera
2017-06-01, 15:14
Medlem
BoISarens avatar
Trådar sammanfogade

//Mod
Citera
2017-06-01, 15:27
Medlem
Hamsterbolls avatar
De verkar ju faktiskt misstänka terror. Frågan är väl vad som hände? Varför lämnade han lastbilen och vad var det i väskan? Är det han som är gripen? Annars är ju en terrorist på fri fot. Och i morgon är det fredag...

Edit: han är på fri fot. Signalement:

— Han kom in med lastbilen på parkeringen och klev ur. Han hade en svart väska med sig.
Vittnet beskriver att mannen 40-50 år gammal, klädd i blå t-shirt och jeans.
— Han gick mot stan till och kollade ner i väskan, öppnade den lite. Men när han förstod att han var iakttagen så stängde han den och gick i väg. Han såg orolig ut, inte som en som är som vanligt, berättar vittnet.
Senast redigerad av Hamsterboll 2017-06-01 kl. 15:31.
Citera
2017-06-01, 15:29
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Där lastbilen står så kan man köra hela vägen till torget via gågatan. Ungefär som i stockholm. Han måste korsa en trafikerad väg först och jag tror han gjorde det med att det kom bilar mellan som gjorde att han inte kunde fortsätta färden
Citera
2017-06-01, 15:29
Medlem
NinjaRicos avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...-for-lastbilen

Körde Aggressivt och Uppstressat!!

Bekant till mig, ska luska om jag kan få något mer!
Citera
2017-06-01, 15:33
Medlem
Hamsterbolls avatar
Det var tydligen en man med invandrarutseende i allafall. Men det säger ju inte så mycket nu för tiden mer än att vi kan utesluta svensk alkis eller vanlig knarkare.

Undrar om det var vapen i väskan? Då kanske något händer ikväll...
Citera
2017-06-01, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRico
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...-for-lastbilen

Körde Aggressivt och Uppstressat!!

Bekant till mig, ska luska om jag kan få något mer!

Ska tilläggas att på gatan där Land Rovern blev påkörd finns en ganska stor förskola också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in