Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cellen85
Ska tilläggas att på gatan där Land Rovern blev påkörd finns en ganska stor förskola också.

Det skulle kunna betyda att han hade siktet inställt på att köra över små barn, men eftersom inga var ute så körde han vidare. Fyfan, jag ryser av tanken.
Citera
2017-06-01, 15:55
Medlem
Hamsterbolls avatar
Jag tror att han fegade ur. Han hade vapen i väskan och tänkte döda skolbarn men ångrade sig.
Citera
2017-06-01, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Det är matfestival/marknad på torget i Eskilstuna idag. Jag passerade platsen runt 11 tiden och hade en lastbil kört in där så hade det säkert blivit många dödsfall. Men med tanke på hur klantigt chauffören agerade så antar jag att det rör sig om en pundare eller minderårig.
Hur såg det ut på torget nu när det är matfestival? 99% svartingar som vanligt?
Citera
2017-06-01, 16:02
Medlem
Kan inte lastbilschauffören nu bli anmäld för brott mot trafikförordningen för att denne lämnat nycklar i en olåst lastbil? Möjligtvis även ansvarig för vad denne man gjort sig skyldig för brott?
Citera
2017-06-01, 16:12
Medlem
Karmans avatar
Teori: En misslyckad terroraktion, där lastbilskaparan inte klarade av att köra lastbilen, började i stället av misstag köra på bilar på den trånga gatan, drog uppmärksamhet till sig. Därefter hoppade han ur lastbilen, gick över till plan B, att med innehållet i den svarta väskan spränga sig själv på torget intill. Men inte heller det klarade eller vågade han, så han flydde fältet i stället.

Vad talar emot?
Citera
2017-06-01, 16:16
Medlem
Företagets vd säger att föraren, trots tydliga instruktioner om att aldrig lämna dörrarna öppna eller nycklarna i tändningen, gjort just detta.
– Vi gick ut med det och påminde extra efter det som hände på Drottninggatan i Stockholm, säger vd:n.
– Men trots det har det skett. Det är ett olycksfall i arbetet och föraren har inte kunnat förklara varför han gjort det.
Enligt vd:n så höll föraren på att lasta tvätt från ett hotell, och stod med lastbilen delvis inbackad i hotellets garage.
– Så han var inne på hotellet och hämtade en tvättvagn, och såg aldrig när personen stal lastbilen.
Vd:n säger att föraren mår mycket dåligt över det som har hänt.
– Vi är alla bara glada att ingen person kom till skada.

Hoppas dom kollar upp denna chaufför ordentligt. Själv blir jag inte förvånad om det är en muslim.
Citera
2017-06-01, 16:16
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Teori: En misslyckad terroraktion, där lastbilskaparan inte klarade av att köra lastbilen, började i stället av misstag köra på bilar på den trånga gatan, drog uppmärksamhet till sig. Därefter hoppade han ur lastbilen, gick över till plan B, att med innehållet i den svarta väskan spränga sig själv på torget intill. Men inte heller det klarade eller vågade han, så han flydde fältet i stället.

Vad talar emot?

Låter troligt. Frågan är om han fegat ur för gott eller gör ett nytt försök i helgen efter lite nattamat enligt ramadans regler...
Citera
2017-06-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Företagets vd säger att föraren, trots tydliga instruktioner om att aldrig lämna dörrarna öppna eller nycklarna i tändningen, gjort just detta.
– Vi gick ut med det och påminde extra efter det som hände på Drottninggatan i Stockholm, säger vd:n.
– Men trots det har det skett. Det är ett olycksfall i arbetet och föraren har inte kunnat förklara varför han gjort det.
Enligt vd:n så höll föraren på att lasta tvätt från ett hotell, och stod med lastbilen delvis inbackad i hotellets garage.
– Så han var inne på hotellet och hämtade en tvättvagn, och såg aldrig när personen stal lastbilen.
Vd:n säger att föraren mår mycket dåligt över det som har hänt.
– Vi är alla bara glada att ingen person kom till skada.

Hoppas dom kollar upp denna chaufför ordentligt. Själv blir jag inte förvånad om det är en muslim.

Om inte annat så hoppas jag att chauffören faktiskt får ta konsekvenserna och blir anmäld. Eftersom de har varit så pass tydliga på företaget efter Drottninggatan.
Citera
2017-06-01, 16:21
Medlem
NinjaRicos avatar
Enligt Grävmaskinsvittnet som försökte hindra lastbilen:
Östeuropeiskt utseende.
Polisen har signalement.
Men klädsignalement finns ju från Billy Boys Personal redan.
Blå T-shirt och Jeans. 40-50 år.

Så: Östeuropeiskt utseende, Blå t-shirt, Jeans, svart väska,40-50 år gåendes mot Centrum.
(Från Billy Boys typ där Lastbilen övergavs)
Senast redigerad av NinjaRico 2017-06-01 kl. 16:24.
Citera
2017-06-01, 16:22
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Mannen var mellan 40-50 år och han var klädd i blå t-shirt och jeans, enligt vittnet.

Då såg han mannen ganska bra. Vad är etniciteten då?
Citera
2017-06-01, 16:24
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det var tydligen en man med invandrarutseende i allafall. Men det säger ju inte så mycket nu för tiden mer än att vi kan utesluta svensk alkis eller vanlig knarkare.

Undrar om det var vapen i väskan? Då kanske något händer ikväll...
Har du fått denna information genom vittnen som såg honom?
Blir så irriterad att inte polis och tidningar går ut med ett tydligt signalement. Är ju en jäkla skillnad om det är en förvirrad pundare som snurrat till det, eller risk för att det var ett misslyckat terrordåd. Och vi som bor mitt i smeten, borde bli tydligt informerade....isynnerhet som de inte tagit fast honom än.
Citera
2017-06-01, 16:26
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Har du fått denna information genom vittnen som såg honom?
Blir så irriterad att inte polis och tidningar går ut med ett tydligt signalement. Är ju en jäkla skillnad om det är en förvirrad pundare som snurrat till det, eller risk för att det var ett misslyckat terrordåd. Och vi som bor mitt i smeten, borde bli tydligt informerade....isynnerhet som de inte tagit fast honom än.

Genom ett vittne. Han hade svart hår. Men nu verkar det vara ute att han hade "östeuropeisk utseende".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in