Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Upphandlingen av mnlandare kommer skert att urarta i ngon bitter fejd och Orion har omvxlande tekniska eller ekonomiska problem. Mnprogrammet verkar helt krt.
Fejder r bra, om dom r ngorlunda kontrollerade. SLS verkar dock som ett program man borde stnga ner omgende - SpaceX och BO verkar gra samma sak - men av nn anledning billigare.
Man undrar om Boeing sponsrar sina andra ventyr via NASAs pengar.
SpaceX, BO och vad jag vet nu Dynetics (var det vl) gr initial utveckling primrt med egna pengar (eller investorer) och kraven p effektivisering mste vara nt helt annorlunda n nr NASA ber Boeing att fr X antal pengar gra Y. Jag kan ha helt missfrsttt det dr, sklart.
NASA lyckades ju mellan 1961 och 1969 nstan utfra mirakel - men nr jobbade 500.000 mnniskor senast p ett och samma projekt? Skalan p det ventyret kan inte jmfras med nt idag.
SpaceX verkar ha en bra biffig launcher p gng. BO har en bra blandad mix med Shepard, Glenn och Armstrong, och Dynetics hade den bsta landaren men det var lite frgor kring framdrivningen.
Hall. En id frn sidan hr ...
Edit: Frresten verkar New Armstrong kanske inte vara en sak. Hittar referenser p t.ex reddit om att det inte var p riktigt. Det frhindrar inte min tanke att en kombination vore nt. /edit