Om ni som ropar att allt är pest i Sverige ska bli tagna på allvar måste ni lära er att förhålla er kritiskt till vad ni läser och hör från andra. Anekdoter och siande imponerar inte.
Det saknas skäl att anta att vanliga pensionärer börjat tigga på gatorna. Ingenting har skett som gjort att det ekonomiska stödet till fattigpensionärerna plötsligt skulle göra att de hamnar under existensminimum. Men framförallt, det finns inget utöver anekdoter som stödjer att fenomenet existerar. Inte en myndighetsrapport.
Det känns som jag fått upprepa dessa faktum alltför många gånger i denna tråd, eftersom så många tycks reagera med ryggmärgen när jag hävdar att vanliga pensionärer i Sverige INTE tvingas tigga. Många tycks inte kunna inse att allt inte är nattsvart, och självklart har de alltid samma förklaring till varför allt enligt dem är nattsvart i Sverige. Alltid invandringen.
Diskussionen hamnar därför alltid i frågan om föreställningen om läget i Sverige, inte om hur det faktiskt förhåller sig. Tråkigt, men orkar inte åter igen upprepa att det saknar stöd för de alarmistiska påståendena i detta fall.
Och innan ni bombar nya förutsägbara inlägg som inte direkt berör ämnet; jag är själv starkt kritisk till Sveriges invandringspolitik, men köper inte den världsbild som altmedia utmålar med hull och hår. Tänk själva så kommer ni längre och klarar då också av att debattera i en vidare krets människor som inte är frälsta.
Jag skriver inte mer i detta, så nu får ni dunka varandras ryggar ifred och slipper jobbiga ifrågasättanden och krav på vederhäftighet och sådant trams.