• 1
  • 2
2017-09-07, 17:24
Medlem
"En man från Östersunds kommun byggde om en elflugsmälla till en getingdödare. Nu döms han för ringa vapenbrott till 12 000 i böter."

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6772761

Han borde ha dömts för jaktbrott också
Citera
2017-09-07, 17:29
Medlem
chamaemoross avatar
Förstår inte hur man kan bli dömd för något sådant. Hur blir det ens en stor sak av detta?? Vem är arbetsgivaren som uppger sin anställda för en sådan sak? Låter fullständigt sinnessjukt.
Citera
2017-09-07, 17:29
Medlem
franges avatar
Vad skall man säga, typiskt Sverige och svenska myndigheter, när innehav och användande utav skarpa handgranater inte klassas som vapenbrott - men en elektrisk flugsmälla gör det
Citera
2017-09-07, 17:45
Medlem
qztars avatar
Skulle vara väldigt intressant att se hur detta "vapen" ser ut.

Citat:
Han nekar till brott och hävdar att den getingdödare han byggt inte är lika stark som ett elchocksvapen.

Tror ni "vapnet" testades och jämfördes?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6772761 (samma som op)
Citera
2017-09-07, 17:48
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad skall man säga, typiskt Sverige och svenska myndigheter, när innehav och användande utav skarpa handgranater inte klassas som vapenbrott - men en elektrisk flugsmälla gör det

Kunde inte skrivit det bättre själv.
Pinsamt är bara förnamnet.

Och som föregående skribent skrev, vad är det för arbetsgivare som anger en anställd för något sånt här?
Har han pratat om getingdödaren på jobb eller använt den där?
Suck.....
Citera
2017-09-07, 17:51
Medlem
Sånt här måste man förstås stävja i tid.

Jag föreslår att polisen åker runt bland sommarstugor fr.o.m nästa år och kolla så ingen dödar getingar med dessa tunga och rent livsfarliga vapen innan det går riktigt illa.
Citera
2017-09-07, 18:19
Medlem
Jag vill läsa såväl hela fupen som hela domen, det här är bara för galet konstigt. Jag förutsätter nästan att det i själva verket handlar om något som är nätdrivet, kan grilla en älg på en sekund och att arbetsgivaren anmälde honom på mycket goda grunder. Allt annat vore riktigt löjligt och värt en utskällning av såväl arbetsgivare som det samlade rättsväsendet.
Citera
2017-09-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag vill läsa såväl hela fupen som hela domen, det här är bara för galet konstigt. Jag förutsätter nästan att det i själva verket handlar om något som är nätdrivet, kan grilla en älg på en sekund och att arbetsgivaren anmälde honom på mycket goda grunder. Allt annat vore riktigt löjligt och värt en utskällning av såväl arbetsgivare som det samlade rättsväsendet.

Eller så såg "getingdödaren" exakt ut som en vanlig stungun du köper på nätet och var förmodligen inte ämnad för att döda getingar överhuvudtaget. Getingar var nog inte ens stora nog att kunna kortsluta gnistgapet.
Citera
2017-09-07, 18:59
Bannlyst
Det här är missvisade måste varit en kraftfull för att göra så att göra så att chefen rapporterar eller?
Citera
2017-09-07, 19:15
Medlem
Huntsmans avatar
Tja, nyligen var det ju en som åkte dit för vapenbrott på grund av att han byggt en potatiskanon, så nog kan detta stämma.

Visar bara på att polis & åklagare tar alla chanser de kan för att lagföra svensson för struntsaker, med Ahmed & grabbarna kan raketterrorisera, elda bilar, & både skjuta & spränga m.m. utan risk...
Citera
2017-09-07, 19:24
Medlem
Offices avatar
Kan man få ut mer information om vad det här egentligen handlar om?

Måste ju typ ha varit så att den anställde har byggt om en elflugsmälla till en elpistol och sedan viftat med den mot chefen eller något.
Citera
2017-09-07, 19:28
Medlem
Om fup kommer fram får ni gärna citera mig. Det här var spännande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in