Detta är en petitess i sammanhanget, och i stort håller jag med dig, så det här får bli min sista kommentar på denna punkt, bara för att klargöra vad jag menar ytterligare en gång.
"De som finns i de relevanta kretsarna" visste ju vem artikeln handlade om hursomhelst, och utan problem. De som inte har koll på detta -- du, jag och alla andra "normala" människor -- associerar 18 med antalet stolar i Akademien, och knappast just med stol 18. Så den siffran bidrar knappast ytterligare till identifikationen av JCA, vilken hursomhelst var busenkel.
"Skämt" är kanske fel ord. Men med tanke på situationens allvar borde artikelförfattaren ta med precis alla fall som är relevanta och som utrymmet tillåter. Att det blev just 18 ger intrycket att man ville göra en litet fyndig poäng av det hela. Onödigt ur identifikationssynpunkt, och trots allt lite ovärdigt.
Men som sagt, det är en småsak.
Vi får se, det har du rätt i. Jag tror ändå Engdahl, Englund och Wästberg fortsatt kommer delta flitigt i Akademiens arbete. Frostenson sitter kvar, men kanske blir mer frånvarande.
Citerar detta från en annan tråd. Det kanske inte direkt är en "trådsanning", då jag inte sett att folk helt okritiskt accepterat detta påstående, som alltså uteslutande kommer från
Ken Dryden. Men det är lite frustrerande att man inte kan veta. Delar nog din skepsis,
sillynamnam, och tycker kanske man kan slå fast den på en post som följande:
Allt detta tycks mig vara ganska misstänksamt precist. Även om man känner till att någon haft en affär med någon annan är det fan sällan man vet att första sexet skedde just det året (för 13 år sedan, dessutom), och att detta sedan fortgick "med vissa intervall" till 2010. Känns lite för exakt för att vara trovärdigt.
Du får ursäkta,
Ken Dryden: du verkar på många sätt väldigt insatt och ger väl annars ett vederhäftigt intryck, men för mig är du trots allt ändå i slutändan bara ett nick med en hockeymålis som avatar. Så jag har registrerat ryktet, men kan inte säga att jag tror på det.
Stort tack!!
![Smile](https://static.flashback.org/img/smilies2/smile1.gif)